Skolor & universitet i Lettland

Bästa skolor & universitet i Lettland 2018

På denna sida kan du söka till universitet, högskolor och handelshögskolor i Lettland. Du kommer lätt hitta all information om de topprankade universiteten i Lettland. Klicka på "Läs mer " för en detaljerad beskrivning av universitetet och en översikt av de erbjudna utbildningarna.

Hitta universitet i Lettland och bläddra genom sina program för att hitta de som passar dig bäst. Få all information om de olika studiemöjligheter i Lettland och jämför terminsavgifter och längd för studien. Du kan spara tid och universitet kontakt i Lettland direkt: fyll i "Begär gratis information " form, vilket kommer att sätta dig i kontakt med antagningen kontoret.

Starta sökningen efter din framtida utbildning direkt!

15 Resultat i Lettland

Latvia University of Life Sciences and Technologies

Lettland Jelgava September 2018

Utbildnings-, vetenskaps- och kulturcentrumLatvia University of Life Sciences and Technologies är den enda högre jordbruksutbildningsinrättningen i Lettland och syftar till att främja den intellektuella potentialen för landsbygdsutveckling inom jordbruket, uppmuntra ungdomar att förvärva högre akademisk och professionell utbildning, utveckla forskning bidra till kulturutvecklingen studera, behålla och perfekta den uppnådda erfarenheten från det lettiska folket och överfö… [+] ra det till de kommande generationerna. Universitetet är multiprofilerat. Förutom de traditionella studieområdena tillhandahåller LLU också flera unika studieprogram relaterade till avancerat jordbruk, veterinärmedicin, livsmedelsproduktion, skogsbruk och landskapsarkitektur. Universitetet ligger i Jelgava - en gammal kulturell stad som bara ligger 40 km från Lettlands huvudstad - Riga. Jelgava är erkänd som en sann studentstad.UppdragDen Latvia University of Life Sciences and Technologies ( LLU ) strategisk utvecklingsplan 2015-2020, utvecklades under 2015 och godkändes av LLU senaten den 9 december 2015. För att fullgöra sina uppgifter och genomföra sina mål och syften, i Latvia University of Life Sciences and Technologies har utvecklat tre aktivitetsprogram: 1. Studier 2. Vetenskap 3. Administrativt och ekonomiskt stöd till studier och forskningsarbete Målet för Latvia University of Life Sciences and Technologies är att ge möjlighet att få högre akademisk och högre professionell utbildning inom jordbruk, veterinärmedicin, livsmedelsteknik, teknik, skogsvetenskap, samhällsvetenskap, informationsteknik och miljöledningssektorer samt att utveckla vetenskap och att behålla och utveckla den lettiska intellektuella potentialen och kulturen. LLU : s LLU : 1. För att säkerställa studiekvaliteten som motsvarar normerna för ett nationellt universitet, vilket skulle möjliggöra utbildning av konkurrenskraftiga specialister på lettiska och internationella arbetsmarknader. 2. Att utveckla den vetenskapliga potentialen att delta i internationell forskning, för att integrera den akademiska utbildningen och forskningen vad skulle säkerställa införandet av innovativ kunskapsbaserad teknik i den lettiska nationella ekonomin, särskilt i Zemgale-regionen. 3. För att säkerställa en hållbar utveckling för universitetet som ett nationellt utbildnings-, vetenskaps- och kulturinstitut:att stärka den rättsliga grundenatt förbättra organisationsstrukturen i enlighet medtill LLU målen; att utveckla samarbete med institutioner, akademiska utbildnings- och vetenskapsinstitutioner i Lettland och utomlands, företag och yrkesorganisationer och regionala institutioner i Zemgale;att LLU hantera LLU materialet och den tekniska basen.LLU uppdraget Att utveckla konkurrenskraftigt intellektuellt kapital på grundval av excellens inom forskning, användning av forskningsresultat i ekonomin, hög kvalitet på utbildning och effektiv förvaltning av universitetet. LLU visionen Latvia University of Life Sciences and Technologies är ett av de ledande universiteten inom vetenskap och teknik i Östersjöområdet, som specialiserat sig på hållbar användning av naturresurser som syftar till att förbättra livskvaliteten för samhället.FaktaLatvia University of Life Sciences and Technologies ( LLU ) grundades 1939 och dess äldsta fakultet är Jordbruksfakulteten, grundad 1863, som har ett nära samarbete med många universitet utomlands. LLU har varit en snabbt växande institution under perioden sedan Lettland återfick sitt oberoende.Det finns 8 fakulteter på universitetet: Jordbruk, veterinärmedicin, teknik, matteknik, miljö och civilingenjör, skog, informationsteknologi, ekonomi och social utveckling.64 kandidatexamen, master- och doktorandprogrammen ges av 313 lektorer och forskare för 4350 studenter i 2014/2015.Internationellt samarbete bygger på mer än 130 slutna samarbetsavtal med partnerinstitutioner från 27 europeiska länder och 42 aktiva bilaterala avtal med högskolor och forskningscentrum från 19 länder över hela världen.Universitetets museum välkomnar att se historien om Jelgava-palatset och historien om Latvia University of Life Sciences and Technologies .Universitetets kulturmiljö bildas aktivt och utforskas i traditionella och unika händelser.Det finns också ett brett utbud av sportmöjligheter tillgängliga för universitetsstuderande och anställda. [-]


Rezekne University of Applied Sciences

PhD Lettland Rēzekne September 2018

Rezekne University of Applied Sciences (Rēzeknes Tehnoloģiju Akademija) är en av de mest snabbväxande universiteten i Lettland. Högre utbildning i Rezekne, en av regionstäder i Lettland, rotade sedan 1925. För nästan 100 år, Rezekne yrkeshögskolan var Alma mater för många framgångsrika ledare. Varje student vid Rezekne yrkeshögskolan uppfylls som individ. Alla elever får personlig vägledning och professorer är lätt tillgänglig. Varje år runt 400 studenter anmäla sig och tota… [+] lt mer än 2000 studenter studerar i på vår campus. Storleken på universitetet ger möjlighet till nära samverkan mellan elever och personal på alla stadier av studierna. Många internationella partner och utbyta programstudenter gör en mångkulturell miljö inom universitetet. Mer än 200 Erasmusstudenter och akademiker deltog i utbyte varje år. Vid Rezekne yrkeshögskolan du bygga nätverk som varar en livstid. Moderna laborationer och auditorium i nya och renoverade historiska byggnader är utrustade med den senaste tekniken. Nära samarbete med lokala och internationella företag ger möjlighet till problembaserade studier synsätt. Studentens ungkarl, Master och Doktorsavhandling lösa verkliga problem och implementera innovationer i verkligheten. Web kontakter som är till studenter förfogande efter examen. Alla utbildningar vid universitet har tilldelats av de internationella ackrediteringar. Den EU-märkning erkännande har tilldelats de tillskott av Rezekne yrkeshögskolan diplom. Informationen på kärnan i framgångsrikt avslutade studier, nivån, sammanhanget, innehållet och ställningen för den person, som nämns i den ursprungliga av examensbeviset ingår i tillägg på diplomet. Dessa är ett bevis på hög kvalitet i undervisning, forskning, internationalisering och företagens samverkan på universitetet. [-]


Turiba University

Lettland Riga September 2018

Få praktisk kunskap Uppskattat av arbetsgivare Högre utbildning är en integrerad bas i skapandet av en framgångsrik karriär. Det öppnar dörrar för tillväxt, utveckling och framgång. I Turiba University kunskap går hand i hand med praktiska färdigheter - det är en kombination, som är mycket uppskattad av arbetsgivare, inte bara i Lettland, men även i världen. Turiba University har fått erkännande av arbetsgivare och rankas i toppositionen av de mest kända universiteten. 99,… [+] 61% av de utexaminerade är anställda - det är den högsta sysselsättningsgraden bland lettiska universitet, dessutom är mer än 80% universitetsstudenter som arbetar under studietiden. Akademiker i Turiba University är konkurrenskraftiga och efterfrågan på arbetsmarknaden. Även internationell inriktning, framgångsrikt samarbete med industrin, samt organiserad studiemiljö vid universitetet godkänns; studiemiljön förbättras genom att beakta råd fältpersonal och genom att lära av arbetsgivare, nära partner vid universitetet i studie utvecklingsfrågor. Turiba är praktiskt orienterade universitet, eftersom praktiska studier utgör 60% av tiden tillbringas på studier, medan teorin - 40%. Föreläsare är fältpersonal med bred erfarenhet, som förutom teori ger en inblick i en värld av det specifika området. Alla kan få till sitt yrkesområde lämpligt, affärsinriktad utbildning och att utvecklas som en kreativ ledare. Yrkesvägledning av Turiba University, som gör det möjligt för studenter att få arbetslivserfarenhet redan under studietiden i varje år av studier genom att erbjuda breda lärlingsmöjligheter tjänar på basis av den höga sysselsättningsgraden. Redan under studietiden är det möjligt att få verkliga kunskaper och erfarenhet som behövs för arbetet. Studierna baseras inte bara på de akademiskt material och teoretiska uppgifter; därigenom eleverna är mer konkurrenskraftiga på arbetsmarknaden. Arbetsgivarna godkänner praktisk erfarenhet, därför när rekrytera unga människor, preferenser ges till de ungdomar som har fått erfarenhet av en arbetsgivare inom det valda området. Turiba är arbetsmarknaden orienterat universitet, och den är godkänd av både blivande studenter och arbetsgivare. Genom att utvärdera en potentiell anställd, är det också beaktas som universitet han eller hon har examen, eftersom det hänvisar till de kunskaper och färdigheter för den anställde att utföra ett specifikt jobb. Det är viktigt att arbetsgivaren att veta hur mycket tid och arbete bör investeras i utbildningen av en nyanställd. Ju mer erfarenhet och praktisk kunskap ungdomar har, bör mindre tid investeras av arbetsgivaren, vilket högskolan och innehållet i utbildningen är viktig, liksom tidigare erfarenheter med elever i särskilt lärosäte. Samarbete Arbeta med arbetsgivar Turiba University tar hand på en daglig basis för att förbättra företagsklimatet i Lettland och att bidra till utvecklingen av de mest potentiella branscher. För detta ändamål Turiba samarbetar med arbetsgivarna ge dem råd, utbildning och forskning. Arbetsgivare, studerande och företrädare för olika föreningar med kunskap om de befintliga marknadstrender och krav regelbundet inbjuds att delta i fakultetens råd, arbetsgrupper och diskussioner, vilket deltar i utvecklingen av nya kursplaner, godkännande av teman för examen papper och praktikprogram, samt att söka gemensamt för svar om hur man bäst förbereder nya specialister och om vad som är nödvändigt för att förbättra företagsklimatet. Företagsforskning Den dagliga verksamheten i undervisningspersonalen inte bara föreläsa eller hålla workshops och ge samråd till studenter. En viktig del av arbetet av handledare vid Turiba University är att förbättra sina akademiska kompetens genom att publicera forskningsrapporter, som arbetar med arbetsgivarna och få delta i arbetsgrupper som organiseras i syfte att utreda en specifik fråga till oro, för att underlätta integreringen av innovationer till företag och att ta hand om den ekonomiska uppgången i landet. Tillämpad forskning utvecklas i partnerskap med branschexperter och studenter skulle vara bra för alla arbetsgivare att följa branschtrender och planera den framtida utvecklingen av företaget. Forskningen bedrivs inom fyra områden av vetenskaplig verksamhet. En stor del av forskningsprojekten genomförs inom företagsekonomi, liksom i det prioriterade området för den lettiska staten - turistbranschen. Faculty of Business Administration i samarbete med Business Technology Institute bedriver tillämpad forskning om frågor av central betydelse för utvecklingen av företagsklimatet i Lettland och till att förbättra företagets effektivitet: Utvecklingsmöjligheter för SMF i en föränderlig ekonomisk miljö; Administrativa verksamhet av de lettiska små och medelstora företag, sin bedömning i form av en ökning av produktiviteten, och de förändringar som krävs i regeringen ekonomiska politik för att öka arbetsmarknadens effektivitet; Affärs informationssystem och databehandling. Handledarna och forskare i International Tourism fakulteten exekverar turism forskningsprojekt, inklusive internationella sådana, som kan bedömas som ett betydande bidrag till tillväxten av den lettiska turistnäringen. De viktigaste forskningsområdena omfattar följande: Lettiska regionala turist målmarknader, deras behov och lämpligheten hos de produkter som erbjuds efterfrågan; Professionell beredskap turismen tjänsteleverantörer - obligatoriska färdigheter och kunskaper, deras utvärdering; Studier av gästfrihet turistobjekt; Studier på plats branding. Forskarna vid institutet som arbetar inom området kommunikation och handledarna i meddelandet fakulteten utföra forskning av massmediemarknaden i Lettland, liksom interkulturell kommunikation på området företagens sociala ansvar i Lettland. Stora forskningsområden är följande: Medvetenhet bildandet av den nationella identiteten efter återställandet av Lettlands självständighet: trender och faktorer; Interkulturella aspekter av företagens sociala ansvar i Lettland; Kommunikation och perspektiv på starten av europeisk typ av mänskligheten; Konflikter i organisationer - alternativ för analys och upplösning. Experter på området lag från Business Technology Institute och den juridiska fakulteten är verksamma inom sitt verksamhetsområde för att ge råd om frågor som rör företag och konstitutionella rättigheter till både företag och privatpersoner. De har deltagit i som sysslar med juridiska frågor av nationell och internationell räckvidd projekt, till exempel utveckling av ändringar av rättsakter och tillhandahållande av rådgivning om folkrättsliga frågor. Några av de viktigaste forskningsområdena är: Effekter av västerländska konstitutionella rättigheter kultur på bildandet och utvecklingen av konstitutionella rättigheter Republiken Lettlands, Frågor för upphovsrättsligt skydd i informationssamhället; Offentliga förvaltningsreformer; Konstitutionella offentlig förvaltning reformer; Utvecklingstrender i sociologi rättigheter. [-]


RISEBA

PhD Lettland Riga September 2018

RISEBA är en universitets typ privat högre läroanstalt fullt ackrediterad av ministeriet för utbildning och vetenskap i Republiken Lettland. Varelse en av de första privata högskolor i Lettland, i dag RISEBA är bland 10 största högskolor i Lettland (Både offentliga och privata) med nästan 3000 studenter, Inklusive 200 internationella studenter, Som deltar 19 utbildningsprogram på olika nivåer och riktningaroch mer än 8000 alumner. Under de senaste två decennierna RISEBA har gen… [+] omgått en betydande omvandling från ett litet ambitiös handelshögskola till universitetet som ger, förutom företag och förvaltning program, studier inom kommunikation, audiovisuella konst och arkitektur, vilket omvandla institutionen till "den plats där verksamheten möter konst". RISEBA sticker ut från de andra lärosäten som den som har tydlig internationell inriktning och kännetecknas av exklusivitet av utbildningar som erbjuds och variation av undervisningsspråk. RISEBA tillhandahåller program som är antingen unika på marknaden eller första gången introduceras på marknaden genom RISEBA. Det är en av de få institutioner som erbjuder full utbildningsprogram på tre språk - lettiska, engelska och ryska. RISEBA är spridda över fem platser: tre byggnader RISEBA campus är belägna i Riga (Huvudstaden), är en regional gren baserad i Daugavpils (Den näst största staden i Lettland). RISEBA Mission, vision och värderingar Sedan starten 1992 har RISEBA styrts av sitt uppdrag "att vara en inkörsport till internationella karriärer" betonar att universitetet syftar till att förbereda sina studenter och akademiker för internationella karriärer och betonar att det inte betyder att eleverna undervisas "för exportera". Huvudtanken bakom uppdraget är att RISEBA vill se till att studenterna är konkurrenskraftiga på den internationella marknaden, är kulturellt medvetna, kan arbeta i internationella team antingen i hemlandet eller utomlands och framgångsrikt konkurrera på världsmarknaden. RISEBA ser sina studenter som potentiella arbetsgivare som bidrar till lettiska, europeiska och globala ekonomiska tillväxten, kan arbeta i internationella företag i Lettland och utomlands, är känsliga och toleranta mot tvärkulturella skillnader, och är aktiva deltagare i multinationella grupper. Att svara på förändringar i den yttre miljön och driva nya möjligheter RISEBA expanderade sin verksamhet till nya områden - kreativa industrier, det vill säga kommunikation, media och arkitektur, och i framtiden ser sig själv som "en ekonomiskt hållbar, internationellt erkänt universitet affärs, konst och teknik ". Styrs av sin vision RISEBA består av tre större akademiska komponenter eller skolor: School of Business med kandidat-, magister- och forskarutbildning, som täcker områdena näringsliv, företagsledning och ekonomi - Högskolan för medie- och kommunikations med kandidat- och masterprogram i konst och kommunikation - Skolan för arkitektur och design, som för närvarande erbjuder ett kandidatprogrammet i arkitektur. RISEBA är ett tvärvetenskapligt, mång universitet ger den globala arbetsmarknaden med intelligenta, kreativa och självständigt tänkande individer. RISEBA står för utmärkt utbildning, internationellt erkända grader, hög kvalitet utexaminerade, excellent forskning bas och högt kvalificerad personal. Fem kärnvärden är kärnan i vad RISEBA gör: Öppenhet: RISEBA är känd för sin individuella förhållningssätt till eleverna. Personalen har förbundit sig att skapa en studievänlig miljö som bygger på förtroende, respekt och lyhördhet. Samarbete: RISEBA är aktivt engagerade i lokala och internationella affärsmiljön och främjar den professionella utvecklingen av sin personal och studenter. Tillsammans med sina alumner och partner, skapar institutionen en utmärkt akademisk och arbetserfarenhet, som är en oumbärlig del av studieprocessen. Livslångt lärande: RISEBA främjar livslångt lärande av studenter. Livslångt lärande bidrar till utvecklingen av Lettlands och andra europeiska länder som samtida kunskapssamhälle med stabil ekonomisk utveckling, fler arbetsplatser och större social sammanhållning. Mångfald: RISEBA är en bro mellan västra och östra Europa, som hjälper eleverna att göra det första steget på vägen till internationell karriär. RISEBA garanterar en mångkulturell miljö genom att erbjuda olika utbildningar, former av studier och träning på olika språk. Etik och socialt ansvar: RISEBA tåg socialt ansvariga chefer och gör allt för att hjälpa eleverna att förstå vilken roll entreprenörskap i skapandet och upprätthållandet av mycket etisk praxis i arbetsmiljön och samhället som helhet, samtidigt som säkerställer ett fullgott skydd för miljön för kommande generationer. [-]


Moscow Art Theatre School

Lettland Riga September 2018

Administreras av The ArtsLand Foundation, Inc.Etablerat i USA 1992, är vi det äldsta pågående internationella programmet på Moscow Art Theatre School . Vi lär oss den senaste versionen av Stanislavsky-systemet. Alla våra lärare är fakultetsmedlemmar i Moscow Art Theatre School , skådespelare och regissörer i Chekhov Moscow Art Theatre. Under 25 somrar lärde vi oss att fungera till mer än 800 studenter från 23 länder och hjälpte till att skapa 2 gemensamma examensarbeten … [+] i fungerande program.Vi tänker på Stanislavskysystemet som grammatik av modern skådespelare , och vi undervisar inte en speciell stil eller en genre . I stället försöker vi hjälpa varje skådespelare att hitta en väg till honom eller henne själv. Vi hjälper dig att utveckla ditt eget system .I 2018, efter 25 framgångsrika somrar i USA, flyttar programmet till Europa. Gå med i den intensiva fyra veckors sessionen i Riga , Lettlands huvudstad. Vår läroplan innehåller den dagliga fungerande tekniken (Stanislavsky och Michael Chekhov) och Scene Study (Chekhov, Gogol, Ostrovsky och modern ryskt drama), Rörelseutbildning , Voice Coaching och Theatre History Seminar .Alla klasser lärs på engelska. När vi säger intensiv menar vi sex dagar i veckan och morgon, dag och natt. Morgonklasser (9:00 - 12:00) är schemalagda i grupper - handlande övningar, rörelse och röst. Efter lunchpausen finns en Master Class för hela skolan (13:00 - 15:00). Resten av dagen finns scenstudieövningar (15:30 - 19:30) - både fakultets övervakad och oberoende. Programmet kulminerar med scenstudierna för inbjudna publikgrupper.AKTIV KLASSStudenterna kommer att koncentrera sitt arbete på följande områden:speciell andningsteknik;avslappningsövningar och grunderna för meditation;scenmedvetenhetfantasi och djärvhet på scenen;känslomässigt minne och känslomässig medvetenhetpartner och scen interaktion;scen improvisation;kreativa spel och scenfrihet;grunderna för psykoanalys och textanalys.RÖRELSEVår rörelsesträning bygger på Andrey Droznins undervisning. Det är en kombination av traditionen för den ryska psykologiska teatern (Stanislavsky och Evgeni Vakhtangov) med de avgörande upptäckterna av ryska avantgarde-regissörer från 20-talet (Meyerhold biomekanik, Tairoffs elastiska träning, betonade platsen för Les Kurbas etc.)Programmet innehåller element i scen, cirkus och trick akrobatik; Lokomotoriska färdigheter - vandring, jogging, hoppning, hinder, faller; scenbekämpning och slow motion-teknik.DRAMA HISTORYHuvudämnen för denna klass kommer att innehålla följande:Stanislavskys personlighet i hans orubbliga dagböcker och brev. Hur går den nya teatern om.Stanislavsky-systemet: myt och verklighet.Stanislavsky i samband med ryska och världsteatern (Stanislavsky och Meyerhold, Stanislavsky och Brecht, Stanislavsky och samtida teater.)Amerika i Moskvas konstteaters liv.Utöver mitt liv i konst (Stanislavsky efter revolutionen.)Föreslagen läsning:Jean Benedetti. The Moscow Art Theatre Letters.Mikhail Bulgakov. Svart snö.Donald Rayfield. Anton Chekhov: Ett livAnatoly Smeliansky. Är kamrat Bulgakov Dead?SCENE STUDYStudenterna kommer att arbeta på några av följande spel:Anton Chekhov: Ivanov, The Cherry Orchard, Uncle Vanya, The Seagull, tre systrarAlexander Ostrovsky: Dagbok av en Scoundrel, TalangerIvan Turgenev: Månad i landetSom förberedelse för sommarskolan rekommenderar vi att du läser:Konstantin Stanislavsky. Mitt liv i konst och en skådespelare förbereder.Michael Chekhov. Teknik för att agera.Artiklar av Evgeny Vakhtangov och Vasily Toporkov i SkådespelareHur man ansökerSteg ett - nuANSÖKANPAKNINGVi kommer att kontakta dig så fort vi får ditt applikationspaket.Fyll i och skicka ansökningsformuläret.Maila oss ditt uppdaterade CV, senaste headshot och 2 referensbrev från dina lärare och / eller regissörer.Betala 35 € ansökningsavgift här från ditt PayPal-konto eller genom att använda ditt betalkort eller kreditkort.Steg två - före 1 maj 2018InlämningspaketInskrivningskontrakt och deposition beror på eller före 1 maj 2018.Slutför InskrivningskontraktetBetala 500 € deposition (debiteras mot din undervisning.)Inskrivningen är begränsad. För att säkra din plats i programmet vänligen ansök tidigt.Steg tre - före 1 juni 2018PACKA DINA VÄSKORDitt balans beror på 1 juni 2018.Avvisa din balans.Besök vår FAQ-sektion.Läs alla böcker på läslistanVar god gör dina reseplaner före tid. Vi förväntar dig att anlända till Riga senast söndagen den 1 juli 2018. Avresedatumet är söndag den 29 juli 2018. För hjälp med resor, kontakta oss.Undervisning och betalningarUndervisningen för 2018-sessionen är 1800 euro för fyra veckor. Alla betalningar ska ske i euro.Första delen av undervisningen, din SÄKERHETSINSTÄLLNING på 500 euro, beror på eller före 1 maj 2018.Resterande undervisningsbalans beror på 1 juni 2018.Vi erbjuder boende med val av enkel och dubbelrum beläggning. Din bostadsavgift ska inkluderas i den slutliga betalningen den 1 juni 2018. Bostadsräntorna för 2018 kommer att publiceras här när de blir tillgängliga.PassEtt pass som är giltigt i minst sex månader efter programmets slutdatum, med minst två tomma sidor krävs. Medborgare i USA, EU och många andra länder som har ett giltigt pass behöver inte få visum för att komma in i Lettland. Medborgare från andra länder kan behöva få visum före ankomst. Vänligen kontakta oss för mer information och besök denna länk för referens. [-]


University of Latvia

Lettland Riga September 2018

About The University of Latvia has been founded in 1919 and currently, with its more than 14 000 students, 13 faculties and over 20 research institutes and independent study centers, is one of the largest comprehensive and leading research universities in the Baltics. The University offers more than 130 state-accredited academic and professional study programs. At the University of Latvia, research is conducted in over 50 research fields which represent four main areas… [+] of inquiry: the humanities, natural sciences, social sciences. The University of Latvia pays great attention to the development of international collaboration. The University of Latvia devotes great attention to the development of international collaboration to promote its identity internationally and to strengthen the reputation of the University worldwide. To date, the University of Latvia has signed 136 bilateral agreements worldwide and more than 700 agreements with 368 institutions in 32 European countries within the ERASMUS+ program. Both incoming and outgoing exchange students use one of the available student mobility agreements: ERASMUS+, ERASMUS MUNDUS (Aurora, AESOP, LEADER), CAMPUS EUROPAE, ISEP, bilateral agreements, and agreements between countries. More information at www.university.lv/cooperation ERASMUS MUNDUS is a cooperation and mobility program in the field of higher education that aims to promote dialogue and understanding between people and cultures through cooperation with third countries. Partnerships between European and third-country higher education institutions include scholarships and fellowships for mobility at all academic levels (undergraduate, master’s, doctorate, postdoctoral and staff). The University of Latvia is currently a partner in 9 ERASMUS MUNDUS projects. QS World University Ranking This year, University of Latvia (UL) has risen by 50 places in one of the world’s most prestigious rankings of higher education institutions – QS World University Rankings, and now occupies 651th–700th place, according to the data released September 6. In 2015, UL was ranked 701th–800th. UL is the first and, so far, the only higher education institution in Latvia to be included in the ranking of this level, and the significantly improved position clearly shows that UL firmly stands among the world’s top 5% of universities. Quality management at the University of Latvia Due to the fact, that everyone has a different understanding of the quality subject, various definitions of this term have arisen over time. These definitions cover different fields – from the quality of products to organization management. Within the framework of the EU Phare Multi-Country Program’s in Higher Education project “Quality Assurance in Higher Education”, the Quality Assurance Manual for Higher Education was published. Authors of the Manual offer few conceptions of quality, which are most relevant to higher education, namely: 1) Quality as excellence – conception’s goal is to strive to be the best. 2) Quality as “fitness to purpose” – quality of something for a specific purpose. 3) Quality as transformation – while students’ goals and views are changing, the university is able to vary with them and achieve their needs, i.e. adapt. 4) Quality as a threshold - the university sets certain norms and criteria. Any unit that reaches or surpasses these norms and criteria is deemed of quality. 5) Quality as minimum standards - a broad definition of desired knowledge, skills and attitudes of graduates. 6) Quality as enhancement – the university should improve continuously. To ensure quality at every level of the organization, the university should establish appropriate quality management system. The priority of quality assurance in higher education is stated both by European legislation and practices (Bergen communiqué - Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area) and by Latvian state legislation. These documents emphasize the necessity of implementation of internal quality assurance system in the universities. Quality management and audit department are responsible for development and implementation of quality assurance system in the UL. [-]


Riga Graduate School Of Law

Lettland Riga September 2018

Riga Graduate School of Law (RGSL) grundades 1998. Idag är det en högskoleutbildning som erbjuder bachelor, mastere och doktorand tvärvetenskapliga studier i juridik, näringsliv, ekonomi, politik, internationella relationer och diplomati. RGSL erbjuder juridisk utbildning på engelska till studenter från hela världen. Att studera på RGSL erbjuder en unik blandning av det globala och det lokala i den meningen att kvaliteten på undervisningen ligger på topp internationell nivå meda… [+] n uppmärksamhet och vård som ges till studenter är väldigt lokal och individuell. RGSL ligger i hjärtat av Rigas jugendstilområde, mitt i Östersjöområdet, och syftar till att ge en stark akademisk utbildning inom ramen för en ständigt föränderlig och sammanlänkt verklig värld. De två bachelorprogrammen, som lanserades 2010, fokuserar på juridik och näringsliv eller juridik och diplomati. Magisterprogrammen fokuserar på juridik och ekonomi, europeisk och internationell rätt, med specialiserade examensbevis i folkrätten och mänskliga rättigheter, gränsöverskridande handelsrätt och EU: s lag och politik. På samma sätt täcker doktorsprogrammet, som lanserades 2013 och erbjuds i partnerskap med Köpenhamns universitet, ämnen inom flera discipliner och kombinerar forskning, instruktion och andra praktiska aktiviteter för att avsluta doktorandforskningen. RGSL-fakulteten representerar akademisk excellens, men också praktisk erfarenhet. Våra boende- och gästfakultetsmedlemmar är både akademiker och utövare drogs från ledande akademiska institutioner över hela världen, från EU och andra internationella institutioner, samt från stora advokatbyråer och internationella företag. RGSL har blivit ett viktigt centrum för värd för evenemang som främjar akademisk och forskningsdiskurs inom områdena rättsstatsprincipen, demokratin och mänskliga rättigheter. [-]


Ventspils University of Applied Sciences

Lettland Ventspils September 2018

Ventspils University of Applied Sciences - Utbildning för imorgon!Ventspils University of Applied Sciences (VeUAS) grundades 1997 som ett självstyrande statligt universitet och vetenskaplig institution. Dess grundläggande verksamhet är att genomföra vetenskaplig forskning och att genomföra akademiska och professionella studieprogram. VeUAS erbjuder förvärv av kunskaper i våra fakulteter för ekonomi, ledarskap, översättningsstudier och informationsteknologi med 16 bachelor… [+] -, master- och doktorandprogram. För närvarande finns cirka 900 heltidsstudenter (inklusive internationella studenter från länder som Spanien, Frankrike, Tyskland, Litauen, Turkiet etc.), varav 80% finansieras av statsbudgeten. Klicka här för mer information! VeUAS har 129 anställda, inklusive 67 medlemmar av akademisk personal.Den 20 maj 2013 förvärvade VeUAS den vetenskapliga institutionens status (dvs. tillförts Vetenskapsregisteret), vilket visar att det har uppfyllt alla statliga antagna kriterier för en vetenskaplig organisation, däribland minst hälften av den akademiska personalen har vunnit en doktorsexamen, högskolan publicerar forskningshandlingar, den har vetenskaplig infrastruktur etc.UppdragAtt utveckla och upprätthålla kvalitativ och modern högre utbildning och vetenskaplig forskning och ge en bra funktionell interaktion av dem inom sina akademiska verksamhetsområden - ledning, tillämpad språkvetenskap, datavetenskap, informationsteknik, ingenjörsvetenskap och radio astronomi.SynFortsätter att etablera VeUAS som ett teknologi- och utvecklingsorienterat modernt högskolestudium för sina studenter och akademisk personal för att utöka sin verksamhet utanför Lettlands gränser och bli ett internationellt erkänt högskolor i Östersjön.Att ge ett betydande bidrag till utvecklingen av vetenskapen inom alla sina verksamhetsområden och säkerställa sina akademiers konkurrenskraft.Göra steg mot att bli ett högskolestudent och gradvis förvärva en officiell universitetsstatus.Samarbete med företag och Ventspils kommunVeUAS ger institutionerna och företagen i Kurzeme-regionen och Ventspils kommunfullmäktige kvalificerade medarbetare, samt erbjuder möjligheter till livslångt lärande för alla.Ventspils kommun har finansierat för att locka högkvalificerad akademisk personal och högkvalitativa specialister på fältet, stipendier för doktorander, vetenskapliga och metodologiska publikationer, samfinansiering av olika projekt, kulturella evenemang och sportaktiviteter för studenter. [-]


Latvian Academy of Sport Education

Lettland Riga September 2018

Den latska akademin för idrottsutbildning (LASE) är en akademisk och professionell offentlig högskolan och forskningsinstitution, som grundades den 6 september 1921, agerar i enlighet med lagen om högre utbildning, LASE-konstitutionen och de lagar och regler som reglerar verksamheten. LASE är det enda idrottshögskolan i landet som garanterar enighet för studier och vetenskaplig forskning inom idrottsvetenskap och hälsovård inom idrott enligt "Lettlands nationella utveckli… [+] ngsplan 2014-2020", "Vetenskap, teknikutveckling och innovation Riktlinjer 2014-2020 "," Strategier för smart specialisering 2014-2020 "," Utvecklingsriktlinjer för 2014-2020 "och" Riktlinjer för sportpolitik 2014-2020 "för studenter att få akademiska och vetenskapliga grader, yrkeskvalifikationer och främja innovation inom idrottsvetenskap och hälsovård i sport. LASE är en vetenskaplig institution den 9 maj 2006, registrerad i Vetenskapsregisteret med nr 172075. LASE-aktivitetsrapporterna återspeglas på akademins webbplats lspa.lv: offentligt tillgängliga årliga självbedömningsrapporter. LASE vision: ett internationellt erkänt och ett av de ledande sportuniversiteten i Baltikum, utbilda idrott och vårdpersonal inom idrott, förstärka LASEs akademiska, vetenskapliga och finansiella potential.LASE uppdragFör att ge internationellt erkända kvalitetsstudier, utveckla innovativ forskning inom idrottsvetenskap och vård inom idrott och integrera den i studieprocessen, som säkerställer utarbetandet av konkurrenskraftiga sportspecialister, främjar utvecklingen av den lettiska staten och samhället, stöder de tekniska framstegen av den nationella ekonomin. För att säkerställa LASE: s bidrag som nationellt och internationellt viktigt utbildnings-, vetenskaps- och sportuniversitet till en hållbar utveckling av sport och hälso- och sjukvård i idrotten. LASE-målet är att ge studenterna möjlighet att driva högre akademisk och högre yrkesutbildning, utveckla idrottsvetenskap och forskning inom hälso- och sjukvård inom idrotten, utveckla kultur för att bevara den intellektuella och fysiska potential som är nödvändig för Republiken Lettland (LR), främja och säkerställa nationens harmoniska utveckling90 års historiaDen 6 september 2011 firade den lettiska akademin för idrottsutbildning sitt 90-årsjubileum för lettisk högre idrottsutbildning i allmänhet och grunden i synnerhet. Nödvändigheten att inrätta ett specialutbildningsinstitut uppstod våren 1919 när den tidens progressiva press noterade att teoretiska problem och organisationsformer av fysisk utbildning kräver sina vetenskapliga grunder. Det lettiska utbildningsministeriet accepterade detta samhällsbehov och den 6 september 1921 beslöt ministerrådet att inrätta det lettiska institutet för fysisk utbildning (LFII). Studentteoretisk utbildning inleddes i Riga, Nikolaja (nu: Valdemara) Street 1, och träningssessioner anordnades i skolgymnasier och arenor. Institutets mål var att utbilda lärare i fysisk utbildning, utarbeta teoretiska och praktiska frågor om fysisk utbildning, övervakning av fysisk utveckling och fysisk utbildning i landet. Den första ledaren av institutet var Rumpmuiža skollärare Mārtiņš Krūze (Martin Kruze) . Institutets utbildning varade i två år och innebar 1400 timmars teoretiska och praktiska kurser. I specialiseringen utarbetades tyngdpunkten på deras praktik, vilket svarade för 65,3% av studievolymen. I sin tur var det i praktiska förberedelserna gymnastik och fysiska aktiviteter som hör samman med gymnastik. Denna betoning påverkades av det faktum att fysisk utbildning på den tiden kallades gymnastik, men lärarna - gymnastiklärare. Den 3 november 1922 granskades studieplanen som realiserades vid institutet, vilket innebar att det i slutet av studietiden skulle bli en tentamen i var och en av 21 studieämnen. Den 15 november 1922 var doktor Dr. Jēkabs Dille chef för institutet. År 1923 bestämde pedagogiska kommissionen examensbehov och innehåll och godkände dokumentet som togs emot av kandidater av dessa tider. De första examenskraven motsvarade dagens krav och en av de viktigaste delarna var - genomföra lektioner för barn i skolåldern och försvara sin valda ledningsaktivitet. De första slutliga tentorna hölls från 23 juli till 27 juli 1923 och den 8 augusti samma år beslutade LFII-rådet i enlighet med ministerrådets beslut av den 6 september 1921 att bevilja eller inte ge examen Diplom, bevilja eller inte bevilja rättigheter att arbeta som lärare. LFII upphörde sin verksamhet 1925, och under 5 år av sin livstid (1921-1925) utarbetades 79 gymnastiklärare (lärare). Med tanke på vikten av fysisk utbildning och behov av att ha lärare i gymnasieutbildning på skolor, den 2 oktober 1926, öppnades inom Lettlands folkhögskola institutet för fysisk utbildning (LTU FAI). På grundval av LTU FAI: s verksamhet användes den allmänna karaktären av studier och krav från det tidigare institutet. Institutet arbetade enligt planer och program, bekräftat av utbildningsdepartementet, varaktigheten av studier var 3 år. Voldemārs Cekuls, inspektör för fysisk utbildning vid utbildningsdepartementet utsågs till chef för LTU FAI. Under tiden av dess existens (1929-1940) utarbetade LTU FAI 189 specialister för fysisk utbildning, varav 179 fick diplom, bekräftade examen från institutet, men 10 - om att ha deltagit i klasser som lyssnare. LTU FAI upphörde sitt arbete 1940 och huvudet Voldemārs Cekuls avvisades från Lettland den 14 juni 1941. Under perioden 1921-1940 utexaminerades institutet av 267 lärare i fysisk utbildning.Latvian State Institute of Physical Culture (LVFKI) startade sin verksamhet den 1 januari 1946, genom LSSR People's Commissars Council Decision. Praktiska studier i LVFKI startade i januari 1946 i Riga, 6 Aspazija (då Padomju) Boulevard, där det inte fanns några speciella rum och lokaler att hyras för studier. Situationen förbättrades något den 21 oktober 1946, när ytterligare lokaler tilldelades i 3 Kaļķu street. Däremot fick institutet 1951 lokaler i 10 Kalpaks (sedan Komunāru) Boulevard och 4 Vēstures Street. Infrastrukturförbättringen ägde rum 1959 då LVFKI studie- och idrottsanläggning byggdes på 333 Brīvības (sedan Lenina) Street. Som en integrerad strukturell del av Sportsuniversitetet har hela tiden varit Sportklubben (SKIF), som grundades den 4 oktober 1946, och under hela årets existens var dess anställda arrangörer av student- och lektor idrottsverksamhet. Våra studenter har hela tiden uppnått stor framgång på internationell nivå, deltagit och representerat Lettland och universitetet i världen och europeiska tävlingar, samt i olika nivåstudentävlingar. År 1959 byggdes en 6-vånings studiebyggnad. De prestigefyllda kvalifikationerna som erhållits vid universitetet och ökningen av antalet elever i samband med det var orsaken till att man byggde en annan byggnad för studier och idrott 1982 och 1986 - Athletic Arena. År 1989 fick Institutets studenter extra föreläsningsrum och kontor. 1994 öppnades lokalerna för det vetenskapliga laboratoriet och ett skjutbana vid sidan av stadion. Under dess existens fram till år 1992 hade LVFKI utarbetat 5522 specialister med högre utbildning och 151 - med särskild gymnasieutbildning. Den 5 november 1991 konstaterar Republiken Lettlands utbildningsdepartement med order nr.459 att i framtiden för att bättre reflektera status och profil för högskolan, kommer namnet att vara Lettlands Akademi för Idrottsutbildning (LASE) . Akademins första konstitution godkändes i Högsta rådet i Lettland den 10 mars 1992. För att utföra uppgifter som utarbetats för Lettlands akademi för idrottsutbildning har pedagogiska fakulteten arbetat i akademin och under perioden 1983-1991 Fakulteten för bussar. Antalet akademiska studenter jämfört med siffrorna 1946 har stigit flera gånger: från 2 studiegrupper 1946 till 27 grupper i början av studieåret 2011/2012.Antalet lärare har också ökat kvantitativt och kvalitativt: 38 medarbetare, inklusive 1 professor, 16 biträdande professorer, 7 seniorlärare, 14 lärare och assistenter arbetade där under läsåret 1946/1947;Under läsåret 2011/2012 utdelades utbildningsarbetet på akademin av 78 akademiker med 18 professorer, 15 docenter, 22 assistenter, 14 lärare, 9 assistenter, inklusive 42 akademiker med vetenskaplig examen .Alla akademiska studenter och framgångsrika akademiker fick högre utbildning och tränade för att arbeta med mycket olika kvalifikationer som är relevanta för tidsperioden, såsom:Idrottare (fysisk utbildning) lärare;Biologiska lärare;Samhällsvetenskapliga lärareAnatomi och fysiologi lärare;Lärare av militär utbildning;Sport tränare;Fysisk kultur (Utbildning) lärare;Utbildnings- och idrottsarbetare;Aktiv turism chefer;sjukgymnaster;Massörer.LASE är den enda högre utbildningsinstitutionen på lettiska, som samordnar och bedriver forskning inom idrott, samt utbildar sportvetenskapliga specialister. Hittills har vetenskaplig verksamhet huvudsakligen genomförts inom Akademins avdelningar, men nu bildas flera vetenskapliga forskningsinstitut med egna laboratorier, som idrottsinstitutet, rekreations- och miljöinstitutet, lärarutbildningsinstitutet, rörelseinstitutet Ergonomi. Som en tradition i många år är den årliga fakulteten och studentforskningskonferensen inom ramen för vilken föreläsare och studentutredningar godkänns. Ett logiskt resultat av dessa konferenser är en årlig utgåva av Science Science-LASE vetenskapliga artiklar. Sport för nästan alla LASE-studenter har varit en integrerad del av livet. Elevernas aktiva livsstil bestämmer både deras livskvalitet och professionell beredskap. Ett vidare mål för den lettiska akademin för idrottsutbildning är att tillhandahålla en internationellt erkänd högkvalitativ studie, utveckla innovativ forskning inom idrottsvetenskap och integrera den i studieprocessen, vilket säkerställer utbildning av kompetenta och konkurrenskraftiga olika sportspecialister för lettiska och internationell arbetsmarknad. [-]


Transport and Telecommunication Institute

Lettland Riga Daugavpils September 2018

TSI Mission - en kombination av traditioner klassisk universitet och teknisk innovation, vetenskap och kreativitet. Syftet med TSI - en stabil efterfrågan på våra studenter i den internationella arbetsmarknaden. Transport and Telecommunication Institute (Lat. Transporta un sakaru Instituts - TSI) - ett modernt universitet med nästan ett sekel av historia. TSI - efterföljaren till den legendariska universitets RCAII (Riga Red Banner Institute of civil luftfart) och RAD (Rig… [+] a Aviation Institute). TSI I sin nuvarande form bildades 1999. Idag TSI - unik i Lettland en privat tekniska högskola universitets typ, där man kan få en högre utbildning i lettiska, ryska och engelska. Institutet har fått i Lettland permanent ackreditering som en högskola. Med TSI andra officiella dokument kan hittas här. I den näst största staden i Lettland, Daugavpils, sedan 2003 framgångsrikt arbetar Latgalian gren TSD. Institutet erbjuder kurser inom följande områden: transport och logistik, datavetenskap, elektronik och telekommunikation, ekonomi och ledning, luftfart. I juni 2013 har alla TSI övningsområden ackrediterats för en maximal period - sex år. TSD kan få högre yrkesutbildning av första och andra nivån, examens grader, förbereda och försvara en doktorsavhandling. TSI är en mångfacetterad forskningsprojekt. Enligt resultaten av expertbedömning av Institutet för kommunikationsministeriet, den enda bland privata universitet, som ingår i den förteckning över de främsta vetenskapliga institutioner som är verksamma i Lettland. Och även, i enlighet med betyget "Latvijas Avize" 2014, Institute of kommunikationsministeriet har uppnått goda resultat, vann en hedrande 2: a plats bland privata universitet i Lettland! Det totala antalet utexaminerade från institutet - Mer än 7500. Det aktuella antalet studenter - Om 3000. TSD studenter från Lettland, Ryssland, Kazakstan, Uzbekistan, Moldavien, Ukraina, Azerbajdzjan, Indien, Storbritannien och andra länder. De mest populära bland utländska studenter övningsområden: logistik, informationsteknik, luftfart. TSI - är en högkvalitativ utbildning, en utmärkt lärare, vetenskaplig och teknisk grund som uppfyller moderna krav, högsta konstruktionsinlärningsmiljö, och, naturligtvis, ett diplom erkänns i de flesta länder i världen. Strukturen av TSD ledare Institute rektoratet Latgale gren fakulteter Fakulteten för datavetenskap och telekommunikation Fakulteten för ekonomi och Fakulteten för transport och logistik avdelningar Institutionen för programvarusystem Institutionen för matematiska metoder och modellering Elektronik och telekommunikation Department Transport och Logistics Department Department of Aviation Transport Institutionen för ekonomi, finans och förvaltning Institutionen för humaniora laboratorium Laboratoriet för Applied Software Systems (LAS) Quality Management Laboratory Laboratoriet för fysik och elektriska maskiner Laboratoriet för telekommunikation och elektrooptiska system elektronik laboratorium Laboratoriet för fysik och elektriska maskiner Laboratoriet för Robotics och studerande forskningsprojekt Laboratorie utformning och prototyper Industrial Automation Laboratory Laboratoriet för inbyggda datorsystem och digital signalbehandling Elektroniska system Modellering Laboratory Laboratorie subsurface radar multimedia laboratorium Academic och Professional Aviation Center (APAC) Center för telekommunikation, elektronik och robotik [-]


Riga Aeronautical Institute

Lettland Riga September 2018

TV-program "Flygplan" om Riga Aeronautical Institute (24.05.2013)CAO-konferensen " Utbildning av flygspecialister - modern teknik och utvecklingstrender " (19.07.2012) RAI Jubileum - 70 år (21.07.2012)Utflykt i Riga Aeronautical InstituteRiga Aeronautical Institute (RAI) är en av Lettlands äldsta utbildningsinstitutioner med stor erfarenhet och traditioner för utbildning av specialister inom flyg och transport.RAI grundades 1942 som en utbildningskollegium för luftfartsspecialister, från… [+] 1989 är en högskolestudie med många års framgångsrik erfarenhet av arbete på den internationella marknaden för utbildningsverksamhet.RAI idag är:En termlös ackrediterad institution för högre utbildning Lovande och in-demans transport och ekonomiska yrken.Moderna metoder för undervisning.Kvalificerad akademisk personal.Samarbete med fältspecifika utbildningsinstitutioner och utbildningscentrum.Kollektiv utbildning av kadetter av Nacionāla Aizsardzības Akadēmija.Grenar i Latgale: Daugavpils, Rezekne.Nätverk av regionala rådgivande enheter.Möjlighet att erhålla ett statsexamen i Republiken Lettland som erkänns av ministeriet för utbildning i Ryska federationen.Högutvecklad undervisning och metodisk och materiell och teknisk bas.Full av varierande campus liv.Vi är säkra - vi går en vägRiga Aeronautical Institute (RAI) är en högre utbildningsinstitution med rik erfarenhet och traditioner inom förberedelser av specialister inom transportsektorer som flyg, sjö och vägtransporter. Studenterna har stora möjligheter att undersöka företagsekonomi inom motsvarande områden, företagsledning och utforskning av flygtransporter och mottagande av pilotfärdigheter. Omkring 1500 studenter studerar i RAI, inklusive filialer i institutet i Rezekne och Daugavpils. Utöver latska studenter studerar studenter från Litauen, Georgien, Kazakstan, Moldavien, Ryska federationen och Armenien i RAI. Under dess existens har RAI utarbetat mer än 35000 specialister med olika kvalifikationer.Jag oberoende och stabilitet i RAI gör det möjligt för vårt institut att arbeta i perspektiv. Programmen för högre utbildning och kurser i yrkesutbildning är licensierade och ackrediterade./>För att tillgodose världsekonomins krav och korrespondens med samhällsutlåtandet arbetar högskolans personal kontinuerligt med att förbättra redan tillgängliga utbildningsprogram och utveckling av nya. Den befintliga utbildningsbasen som ligger på institutmarken kompletteras med en ny byggnad med laboratorier, bibliotek och officiellt vandrarhem. Välutrustade lokaler för att ge lektioner, praktiska lektioner och seminarier, café, sjukhus, gym och pool ligger i den gamla byggnaden./>RAI är ett exempel på framgångsrikt internationellt samarbete. På olika vetenskapsområden samverkar utbildningsinstitutet inte bara med lettländskt högre utbildningsinstitutioner, utan också med Moskva Humanity-Economics Institute, Institute of Northern Dakota (USA), International Academy of Aviation PANAM, centrum för utbildning av flygspecialister Lufthansa, St. Petersburg State University of Civil Aviation och andra./>S pheres av aktiviteter av specialister som utbildas av oss beskrivs symboliskt av en logotyp RAI - jordklot som omsluter sig av en fågelvinge, som visar att elever som passagerarfåglar flyger till institutet, får kunskap och erfarenhet och lämnar för deras arbete platser i Lettland och andra länder i Europa, Asien och Amerika. Logotypen av RAI är ett internationellt erkänt varumärke./>RAI-faciliteterFörskottsanläggningar, modern design och utrustning i klassrum, bibliotek, hälsofrämjande och medicinska centra i enlighet med kraven i europeiska standarder skapar en ny affärsmiljö, atmosfären av mysighet och komfort som särskilt märktes av ackrediteringsrådet.AT Controllers Training SimulatorsGer praktisk utbildning av studenter och ATC- och MSP-specialister.BibliotekHär kan du få nödvändig litteratur, arbeta med dator, skicka fax, e-post, använda Internet, göra en kopia. Kontortid: Arbetsdagar 8: 45-17: 30.För Extramural Avdelning: Måndag och Lördag - 8: 45-19: 30Tisdag - fredag ​​- 8:45 - 17:30Söndag - 8:45 till 16:00Datorcenter/>Det finns speciella Commuter Training Cources Arbetstider: onsdag klockan 17.00.Engelska studierummet/>Vi bjuder in engelska språkkurser 2 gånger i veckan.Mötesrum/>Detta är en plats för ledning av senatens möten, elevernas självstyre, möten med utländska gäster.KonferensrumRAI-historien återspeglas i museets exposition.Årsstämma, examensceremonier, högtidliga möten hålls i detta rum.Laboratoriet för fysik, elektronik/>Vi inbjuder dig till kurser i reparation av moderna TV-apparater och videobandspelare. [-]


Baltic International Academy

Lettland Riga September 2018

20 år av ledarskap inom högre utbildning !!! över 13.000 utexaminerade arbetar nu över hela världen! Baltic International Academy (upp till 2006 kallades Baltic Russian Institute) är den största icke-statliga högre utbildningsanstalt i Baltikum och Östeuropa (det bildades 1992) uppgår 4500 studenter, inklusive 450 utländska studenter från 22 länder runt om i världen, som gör mångkulturell miljö i Academy, där undervisar 200 lärare, av varav 100 är läkare för vetenskap och pr… [+] ofessorer. Rekonstruktion sker under processen av utbildning i Baltic International Academy, som ger akademisk och yrkesinriktad högre utbildning i enlighet med kraven i EU i lettiska ekonomin fält. BIA förvärvade internationell expertutvärdering och fick ingen sikt ackreditering. Baltic International Academy har filial filial inte bara i Riga utan också i andra lettiska områden (Daugavpils, Liepaja, Rezekne, Jekabpils, Ventspils, Smiltene, Jelgava) Akademin under utbildningsprocessen samt under konferenser och seminarier använder videobridge konferens, som förbinder BIA i Riga med dess regionala filial grenar. Akademin anordnar regelbundet internationella studerande sommarskolor, konstutställningar, vetenskapliga seminarier, konferenser, rundabordssamtal, där aktivt samverkar studenter från akademin och andra institutioner för högre utbildning, föreläsare och utländska föreläsare, arbetsgivare samt experter. BIA erbjuder utbildningar av ett och nivå 2 av högre yrkesutbildning (längd program- 2-2,5 och 4-4,5 år), akademiska och yrkesmässiga kandidatutbildning (längd program 3-4,5), som samt akademiska och yrkesmässiga magisterexamen och doktorsexamen program. Studier vid BIA har förverkliga multilingually inom ramen för programmet "Eurolingua" De ryska visade grupperna - 75% - i ryska + i lettiska och engelska Den engelska lärde grupper - 75% - på engelska + i ryska och lettiska Eleverna kan studera engelska, tyska, franska, spanska, svenska, lettiska och ryska som främmande språk. BIA förberedande courses` kärna Förberedande kurser (februari, oktober) Sommar Förberedande kurser (juni-augusti) BIA deltar i EU-program och projekt: Exchange students` programmet "Erasmus" vilket ger möjlighet för studenterna att delta i utbytesprogram med partner europeiska universitet från och med den 2: a studieåret. Programmet «Tempus» ger möjlighet att delta i olika europeiska projekt tillsammans med högre utbildningsanstalter i de länder - som inte är medlemmar i EU. Europeiska yrkesutbildningsstiftelsen, ETF - studenterna ges möjlighet att göra praktik inom bidragen. Inom Europeiska socialfonden eleverna göra en praktik i de lettiska företag och organisationer. BIA är en medlem av de organisationer som följer: EAIE - European Association for International Education; International Higher Education Academy of Sciences, Arbetsgivareföreningen i Lettland; Lettiska Designers 'Society; LCCI - lettiska handelskammaren; IAU - International Association of Universities. Vid students` förfogande BIA Laboratoriet på utredning av små och medelstora företag Den tvärvetenskapliga forskningscentret Studenternas Självstyrelse Studenternas Reklam och PR-byrå Art Gallery «Biart» Keramik Studio The Drawing Studio KVN lag i Riga avslutar Liepaya SPORT lag: fotboll, basket, boxning, fri stil brottning Show-balett "Natalie" Rabatter för studenter: Programmet "BIA familjen" (rabatter för familjemedlemmar från 10% -25%); 40% - rabatt för A-studenter; Rabatter för alla studenter-idrottsmän och deltagare i BIA sociala och kulturella livet; Minskad terminsavgift för studenter med funktionshinder och föräldralösa barn (10% - 50%); en möjlighet att få statliga lån, studielån samt banklån; rabatter för studenter från BIA Förberedande kurser; [-]


Liepaja University

Lettland Liepāja September 2018

Fakta och siffror Liepaja universitet är ackrediterat tillstånd högre utbildningsanstalt, som genomför utbildningar på alla tre studienivåer: grundstudier, master och doktorandstudier. Varje år cirka 30 utbildningsprogram genomförs. Heltid och deltidsstudier. Antalet stämmovalda undervisning anställda - 74, bland dem mer än 64,8% - Läkare Sciences; 35,1% professorer och docenter. Ca 2000 studenter. Liepu har sin egen hymn, vapensköld, logga och en banderoll. Mer än 20 tusen … [+] studenter Några historiska fakta: Den högre läroanstalt grundades 1954 på grundval av Teacher Training Institute. Dess ursprungliga namn - Liepaja pedagogiska institutet. Den första campus - Baseina iela 9, Liepaja. För långa år läroanstalt erbjuds utbildning i utbildningsvetenskap. I takt med lärarutbildningar utbildningar ett brett spektrum av icke-pedagogiska utbildningar har erbjudits sedan 1990. Under tiden namnet på den högre läroanstalten har ändrats mer än en gång. Den 16 juli 2008 Liepāja Academy of pedagogik blev Liepaja University (Liepu). Mission Liepaja University är en symbol för utbildning, vetenskap och kultur Liepaja och Kurzeme region som ger konkurrens, internationellt erkänd varierad undervisning. Den Liepu utvecklar innovativa forskning, säkerställer hållbarheten i samhället utveckling, ekonomisk kunskapsutveckling i Lettland som en laglig partner i Europeiska unionen. Utbildningsprogram Liepāja universitet är den största högre utbildningsanstalt i Kurzeme det genomför utbildningar i sex områden av studier av de åtta områden som definieras i Lettland. Grundläggande studie profiler: Humanitärt vetenskap och konst Naturvetenskap, matematik och IT Tjänster Samhällsvetenskap och entreprenörskap Socialbidrag Lärarutbildning och pedagogik Fakulteter Utredningsarbetet på Liepu arrangeras av: Humanistiska fakulteten och konst Fakulteten för pedagogik och socialt arbete Fakulteten of Management och samhällsvetenskap Fakulteten för naturvetenskap och teknik Humanistiska fakulteten grundades år 2000, genom att omstrukturera befintliga Academy fakulteterna. Början av fakulteten bör sökas i fakulteten vid Lettlands språk och litteratur, etablerat i Liepu basåret. Utbildningsvetenskapliga fakulteten inleddes år 2000 på grundval av förskola och grundläggande utbildning fakulteten. Fakulteten för ekonomi och samhällsvetenskap och fakultets för naturvetenskap och teknik är den nyaste bland Liepu fakulteter (båda fakulteterna grundades i september 2013). Grundläggande studier Baltic filologi och kultur Verksamhet och organisation Communication Management Datavetenskap Kultur förvaltning konstruktion Europeiskt språk och kulturstudier Den matematik Mekatronik Natur och förnybara energikällor ekonomisk och industriell utveckling New media art Fotokonst Fysik Socialt arbete Talterapi Läraren Tourism Management och fritid Studier på högre nivå Masterstudier Konst Karriär konsult Miljöteknik Allmän utbildning lärare Informationsteknik Lettiska filologi Litterärt verk och kommunikation Förvaltningsvetenskaper Master of utbildningsvetenskap i pedagogik New media art Socialt arbete Doktorandprogram E-studier teknik och management lingvistik New Media Art Pedagogik [-]


Riga Teacher Training and Educational Management Academy (RTTEMA)

Lettland Riga September 2018

Akademins filosofi Mänskligheten och demokrati; Internationalisering av studieprocessen och rörlighet; Tillämpning och användning av modern IT; Kreativitet; Integration av akademiska discipliner och praxis; Deltagande elever förbättrar studieprogram. Mission Uppdraget för RTTEMA är att erbjuda och ge livslånga lärandet i de ackrediterade utbildningar av akademin och bidrar i hög grad till den pedagogiska och kulturella livet i Lettland - både regioner och Riga. Akademins mål är att … [+] ge varje elev en möjlighet att förvärva professionella och akademiska högre utbildning inom pedagogik, psykologi, näringsliv och förvaltning, samt motivation för yrkeslivet och ständig självförbättring. Koncept RTTEMA förbereder lärare som har möjlighet att förbereda eleverna för livet och arbetet i informationssamhället. De konceptuella hörnstenarna i RTTEMA studieprocessen är intelligens, kompetens och färdigheter. Varje utbildningsprogram gör att våra studenter att utveckla de nödvändiga yrkeskompetens. historia RTTEMA är ett konceptuellt och tekniskt modern professionell högre utbildningsanstalt (HEI) grundades av staten. Det inledde sitt arbete 1994 med 1273 studenter och nu är en av de största högskolorna i Lettland när det gäller antalet studenter. Trots sin unga ålder, RTTEMA ärvt traditioner läroanstalter för lärare som går tillbaka till 1946. RTTEMA grundades i samband med sammanslagningen av två institutioner: Riga Lärarnas Institute och Imanta Lärarnas Institute. RTTEMA Fact File RTTEMA: är institutionen en stat högre utbildning grundades 1994; utbildar mer än 3,5 tusen studenter i heltid och deltidsstudier; sysselsätter 160 lärare och docenter; organiserar internationella konferenser; publicerar vetenskapliga artiklar; genomför projekt i forskningssyfte; underlättar student- och lärar internationell rörlighet; är en aktiv medlem i internationella organisationer; organiserar gästföreläsningar och master classes av framstående yrkesverksamma; erbjuder 25 utbildningsprogram på college, ungkarlar, befälhavare sand doktorandnivå; ger möjligheter att förvärva yrkena lärare, utbildningschef, personal, företag och kontorschef, karriär rådgivare, handel och marknadsföring och PR specialist, få utbildning inom området för psykologi. Vision Vår Academy är ett erkänt universitet och internationellt centrum för pedagogisk forskning, med ett campus och forskningsanknytning, samt dotterbolag i andra länder. Strategi Akademin har skapat en gynnsam miljö som kännetecknas av humana värderingar och relationer. Verksamheten i vår personal är baserade på kreativa, lika rättigheter, ansvarig samarbete och dialog. De strategiska målen för de kommande åren är: att uppmuntra Akademins fortsatt utveckling av kreativt arbete; att bedriva forskning inriktad på utveckling och genomförande av Akademins befruktningen och fulländning av den lettiska utbildningssystemet; att tillhandahålla högkvalitativa studier målmedvetet förbättra metodologiska och tekniska bestämmelse i studieprocessen; att upprätthålla regionalism - erbjuda nya möjligheter för utbildning till invånarna i Lettland nära sin bostadsort. Akademins intellektuell miljö Styrelsen Professorer inom pedagogik; Pedagogic Vetenskapliga institutet; Skapande Vetenskapliga institutet; Barn Language Research Center; Psykologisk Research Institute; Natur och Arbetsmiljöinstitutet; Flera metodiska centra; Unga Lärarnas Club; RTTEMA Centrum för vidareutbildning; Bibliotek med aktier i 10 städer i Lettland. Akademins Psykologisk Miljö Demokratiska och kreativa; Understödjande av identiteten hos varje individ; Riktat mot ömsesidigt samarbete. Elevernas service och socialt liv Studenterna ges administrativt stöd vid International Office och socialt stöd på Studenternas parlamentet. Bortsett från dessa enheter studenter har en möjlighet att engagera sig i efter kulturella företag: Blandad kör "Fortius"; Damkör "Balta"; Kammarorkester "Gaudeamus Orchestra"; Big band; Idrottsförening; Folkdanslag "Dejotprieks" (Joy of Dance). Det finns också aktiviteter som erbjuds till lettiska utbytesstudenter via ESN (Erasmus Student Network) Riga. Akademins Fysisk miljö 3 byggnader - 1 i Riga, 1 i Cesis och 1 i Kuldiga; Elevernas kafé; 2 sporthallar, en arena; 2 datorsalar med tillgång till Internet; gradvis och regelbundet renoverade studielokaler; Tillhandahållande av tekniskt stöd (videokameror, OHPs, beamers, datorer, mikroskop etc. Det finns en gratis tillgång till pianon, en digital orgel och en piporgel). [-]


Riga Business School

Lettland Riga September 2018

Grundades 1991 i samarbete med State University of New York hos buffeln, USA och University of Ottawa, Kanada, Riga Business School (RBS) är en internationellt erkänd förvaltning-utbildningsinstitution inom Rigas tekniska universitet (RTU) och har mer än 20 års erfarenhet inom näringslivet utbildning. Riga Business School är den enda skolan i Baltikum erbjuder nordamerikanska stil studier, både i utbildningens kvalitet och struktur, innehållande intensiva fallstudier, grupparb… [+] eten och aktivt klassrummet engagemang. Fakulteten Professorer vid Riga Business School är forskare, konsulter och tankeledare i varje aspekt av verksamheten. Fakulteten från fem kontinenter utmaningar och uppmuntrar studenter med en läroplan som ger kunskap, kompetens, frihet och passion för undervisning. Fakulteten omfattar både internationella och lokala professorer, från en mängd olika bakgrunder och med lång erfarenhet i branschen. studenter Studenter vid Riga Business School är handplockade av programledningen, därför studenter vid RBS är inte en i mängden. Alla här har en stark personlighet och lärare och personal på skolan gör sitt bästa för att utveckla dessa studenter till ledare. RBS har en stark, individuellt förhållningssätt gentemot sina elever, därför finns det aldrig mer än 50 elever i en klass. Och ca 10% av alla studenter är de skarpaste hjärnorna från hela världen: Azerbajdzjan, Brasilien, Tyskland, Indien, Kazakstan, Lettland, Norge, Ryssland, Vitryssland och USA. Campus Riga Business School ligger i hjärtat av Riga - en stad som alltid har varit ett nav för verksamheten. Se själv! Skolan ligger nära till allt, med en livliga centrum alltid full av liv, den gamla delen av staden med vackra jugendbyggnader, flera butiker, barer, restauranger, teatrar, konserthus och allt annat en student behöver för att njuta av hans eller hennes studier. Ackrediteringar och utmärkelser PRME initiativ. RBS är en medlem av PRME (Principles for Responsible Management Education). Den PRME initiativet uppmuntrar och underlättar flödet av handelshögskolor mot metoder som uppfyller de nya behoven och förväntningarna hos näringslivet och kraven från en ny generation studenter när det gäller hållbarhet och god samhällsmedborgare. CEEMAN utmärkelse. RBS är det första statliga institution för högre utbildning i Lettland att ta emot CEEMAN (Central- och Östeuropa Management Development Association) IQA Ackreditering utmärkelse. Vi eftersträvas och fick denna ackreditering, eftersom det speglar våra åtaganden gentemot tillväxt, utveckling och rigorös kvalitetskontroll. Institutionell ackreditering. Republiken Lettlands ministerium för utbildning och vetenskap har tilldelats Rigas tekniska universitet fullständig och obegränsad ackreditering. Ackrediteringen har inte ett utgångsdatum, vilket visar att förtroendet för ministeriet. Ackrediteringen certifierar Rigas tekniska universitet som en institution som kan ge högre utbildning och tilldelning stat erkänd examen i Lettland. Program ackreditering. RBS program har högsta möjliga ackreditering tilldelas i Lettland. Våra sex år ackreditering period inleddes 2013. Ackrediteringen intygar att våra hanteringsprogram uppfyller högsta akademiker standard. Eduniversal rankning. RBS har utnämnts till bästa affärsutbildning i Lettland med Eduniversal ranking. De 3 Palms of Excellence award tilldelas skolor som är utmärkta handelshögskolor med internationella förstärknings Inflytande. Denna skola erbjuder program: Engelska Denna skola erbjuder också: Executive MBA (1) Professional MBA (1) BBA (1) [-]