Doktorand i utbildning
Universidade Santiago de Compostela
Nyckelinformation
Campus läge
Santiago de Compostela, Spanien
språk
Spanska, Galiciska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 200 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Oct 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Doktorandstudier i utbildning riktar sig till utbildning av forskare, med stor tonvikt på både kvalitativ och kvantitativ forskningsmetodik och teknik.
Detta program gör det möjligt att fortsätta forskningen inom det breda kunskapsområdet för studier inom utbildning, utbilda nya forskare, stärka studierna, öppna nya undersökningsrader, införa och konsolidera komplementariteten mellan kvalitativa och kvantitativa forskningsmetoder, som specialiserar oss på studenter i nya metoder och gynnar kunskapsöverföring. Allt detta kommer att bidra avsevärt till att stärka den metodologiska, teoretiska och tekniska utbildningen inom forskning inom utbildning och därmed att genomföra kvalitetsforskning.
forskningsområden
- Lärande och utveckling av färdigheter inom experimentella vetenskaper, samhällsvetenskaper, matematik och i litterära, språkliga och konstnärliga språk
- Utbildningsteori, utbildningshistoria och socialpedagogik
- Pedagogisk forskningsmetodik och psykopedagogisk och sociopedagogisk intervention
- Utbildningsprocesser i diversifierade sammanhang
Galleri
Idealiska studenter
Utan träningstillskott:
Studenter som slutfört följande USC-masterexamen:
- Magisterexamen i forskning inom utbildning, kulturell mångfald och samhällsutveckling
- Magisterexamen i utbildningsprocesser
- Magisterexamen i utbildning, genus och jämställdhet
- Magisterexamen i didaktik av experimentella vetenskaper och matematik.
Andra profiler:
När det gäller andra typer av profiler som skiljer sig från de tidigare, kommer den akademiska kommittén att utvärdera varje fall individuellt. Möjligheten att kräva utbildningstillägg (max upp till 15 ECTS) kommer att övervägas.
Utländsk:
Studenter med en utländsk examen som inte har godkänts kan ansöka om tillträde till doktorandstudier så länge som en utbildningsnivå motsvarande den för den officiella spanska universitetsmasterexamen är ackrediterad och ger det land som utfärdar examen rätt att få tillgång till doktorandstudier. Denna antagning kommer inte i något fall att innebära homologering av den tidigare examen eller erkännande för andra syften än tillgången till dessa läror.
Antagningar
Läroplan
utbildningsverksamhet
- Samarbetsseminarier E3061A01
- Forskningsseminarier E3061A02
- Kongresser och vetenskapliga konferenser E3061A03
- Bo på andra institutioner och forskningsorganisationer E3061A04
- Utbildning i informationskompetens E3061A05
Träning kompletterar
- Historisk-jämförande forskningsmetodik i utbildning P3091101
- Kvalitativa metoder i sociopedagogisk forskning P3091102
- Metodik för utformning och utvärdering av socio-pedagogiska program P3091103
- Forskningsmetodik för sociopedagogisk förändring P3091104
- Beslutsfattande i utbildningspolitik P3091105
- Utbildning för medborgarskap och interkulturalitet: mänskliga rättigheter, familj och kooperativt lärande P3091106
- Utbildning, kultur och lokal samhällsutveckling P3091107
- Vetenskap och dess metodik för gymnasielärare P3241201
- Utformning av pedagogisk forskning i vetenskaper i gymnasieskolan P3241202
- Experimentella vetenskaper för gymnasielärare P3241203
- Didaktik i fysik och kemi i gymnasieskolan P3241204
- Biologi- och geologididaktik i gymnasieskolan P3241205
- Design, planering och utvärdering av didaktiska förslag i experimentella vetenskaper i gymnasieutbildning P3241206
- Matematik för gymnasielärare P3241207
- Didaktisk analys av aritmetik, algebra och analys i gymnasieskolan P3241208
- Didaktisk analys av geometri, mätning av magnituder, sannolikhet och statistik i gymnasieskolan P3241209
- Design, planering och utvärdering av didaktiska förslag i matematik i gymnasieskolan P3241210
- Samhällsvetenskap och utbildning I P3241215
- Samhällsvetenskap och utbildning II P3241216
- Lärande och undervisning i historia och samhällsvetenskap P3241217
- Lärande och undervisning i geografi och samhällsvetenskap P3241218
- Filosofi och utbildning I P3241219
- Filosofi och utbildning II P3241220
- Inlärning och undervisning i filosofi: Ämne P3241221
- Inlärning och undervisning i filosofi: historia P3241222
- Undervisning i innovation och initiering av utbildningsforskning inom samhällsvetenskap och humaniora P3241223
- Yrkesutbildning P3241224
- Inlärnings- och undervisningsmoduler för professionella familjer inom tjänstesektorn P3241225
- Undervisning i innovation och initiering av utbildningsforskning inom området yrkesutbildning P3241228
- Baser för att lära ut och lära språk P3241229
- Språk och litteratur som pedagogisk kunskap P3241230
- Främmande språk och dess litteratur som pedagogisk kunskap P3241231
- Språk- och litteraturdidaktik för gymnasieutbildning P3241232
- Didaktik av galiciskt språk och litteratur för gymnasieutbildning P3241233
- Didaktik för spanskt språk och litteratur för gymnasieutbildning P3241234
- Didaktik för främmande språk för gymnasieutbildning P3241235
- Engelskundervisning för gymnasieutbildning P3241236
- Undervisning i franska och andra främmande språk för gymnasieutbildning P3241237
- Didaktik för klassisk kultur för gymnasieutbildning P3241238
- Didaktik för klassiska språk för gymnasieutbildning P3241239
- Undervisning i innovation och utbildningsforskning inom språkområdet P3241240
- Träningskomplement för musikundervisning P3241241
- Inlärning och undervisning av musik P3241242
- Utbildningskomplement för undervisning i plast och bildkonst P3241243
- Lärande och undervisning av plast och bildkonst P3241244
- Undervisning i innovation och initiering av utbildningsforskning inom musik och plast och bildkonst P3241245
- Diagnos och utvärdering inom utbildning P3241246
- Utvecklingsstörningar och inlärningssvårigheter P3241247
- Social interaktion, lärande och kunskapskonstruktion P3241248
- Utbildningsbehov och anpassning av läroplanen P3241249
- Modeller för vägledning och psykopedagogisk intervention P3241250
- Professionell vägledning P3241251
- Forskning, utvärdering och utbildningsinnovation P3241252
- Forskning i utvärderingar av program och institutioner P3261101
- Forskning inom utbildning och mänskliga resurser P3261102
- Forskning inom e-lärande P3261103
- Utbildningsforskningsdesigner och -tekniker P3261106
- Didaktik, läroplan och skolorganisation P3271101
- Handledningsfunktionen och akademisk vägledning P3271102
- Utbildning och språk i Galicien P3271103
- Psykologisk utveckling och skollärande P3271104
- Utbildning, samhälle och utbildningspolitik P3271105
- Yrkesutbildning P3271115
- Undervisning i innovation och initiering av utbildningsforskning inom området yrkesutbildning P3271116
- Inlärnings- och undervisningsmoduler för professionella familjer i den primära och sekundära sektorn P3271117
- Forskningsmetodik och projektdesign E3061F01
- Forskningsmetodik inom interkulturell utbildning E3061F02
- Forskningsmetodik inom utbildningsvägledning E3061F03
- En forskningsmetodik inom utbildningsteknik E3061F04
- Forskningsmetodik inom utbildning E3061F05
Programresultat
Detta program kommer att möjliggöra fortsatta framsteg inom forskning inom det breda kunskapsområdet för utbildningsstudier, utbilda nya forskare, stärka studielinjerna, öppna nya undersökningslinjer, introducera och konsolidera komplementariteten mellan kvalitativa forskningsmetoder och kvantitativa, specialiserade våra studenter i nya metoder och främjande av kunskapsöverföring.