Forskning Grader (MPhil / PhD) i afrikanska studier
SOAS University of London
Nyckelinformation
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
GBP 4 670 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Heltidsavgifter per läsår: Storbritannien / EU 4 396 £; Utlandet £ 17,967. Deltidsavgifter per läsår: Storbritannien / EU 2 198 £; Utländska £ 8 984.
Introduktion
Läge för deltagande: Heltid eller Deltid
Handledning ges för forskning som leder till MPhil- och doktorsexamen inom det breda allmänna området för afrikanska studier. Forskningsämnen som studier av ett språk (från en beskrivande, komparativ, filologisk eller textuell synvinkel) eller av litteratur (vare sig det är författarbaserat, tematiskt eller komparativt) eller någon av scenkonst som faller inom vår egen kärnkompetens, övervakas helt på avdelningen. Det finns emellertid stor potential att utvidga utbudet av ämnen genom gemensam övervakning med kollegor från andra avdelningar och centra.
Strukturera
Alla studenter registrerar sig i år 1 av programmet som MPhil-studenter. Uppgraderingen från MPhil till PhD sker vid slutet av den första akademiska sessionen för heltidsstuderande (eller i slutet av den andra akademiska sessionen för deltidsstuderande).
Alla nya MPhil / doktorander har en tillsynskommitté bestående av tre medlemmar, bestående av en huvud- eller primärvårdsman samt en andra och tredje handledare. Uppdelningen i tidsperspektiv över tillsynskommittén är 60:25:15. Under det första året förväntas studenterna träffa sin huvudhandledare varje vecka i minst en timme.
Studentens huvudhandledare är alltid medlem i den institution där studenten är registrerad. Den andra och tredje handledaren, som arbetar i tilläggsrådgivning, kan vara från samma avdelning eller andra avdelningar / centra i fakulteten för språk och kulturer eller i avdelningar / centra i skolans övriga fakulteter.
Beroende på forskningens karaktär rekommenderas ibland ledning, under ledning av två primära handledare. I sådana fall har studenten endast en ytterligare handledare i sin kommitté.
Studentens framsteg övervakas vidare av en avdelningsforskare.
Under det första året förbereder studenter sig för forskning genom att följa en forskarutbildningsseminarieserie (RTS) som samlas på fakultetsnivå av den associerade dekanen för forskning och stöds av den generiska utbildningen som erbjuds i Center for Innovation in Learning and Teaching (CILT) .
Studenter som arbetar inom litteratur och kulturstudier uppmanas också att delta i den kompletterande utbildningen som erbjuds i Centrum för kulturella, litterära och postkoloniala studier (CCLPS).
Studenter kan också uppmuntras av handledare att delta i ytterligare lärda kurser som är relevanta för sin forskning och till deras träningsbehov. Dessa kan omfatta specialdisciplinära, språk- eller regionalkulturkurser eller forskarutbildning i andra avdelningar utanför fakulteten.
År 1 heltidsstudenter (år 2 för deltidsstudenter) måste lämna in ett huvudkapitel (på cirka 10 000 ord) och tillhörande material för uppgraderingspresentationen. Formatet / innehållet i kärnkapitlet överenskomms mellan handledaren och studenten, men det kommer vanligtvis att innehålla följande element:
- Forskningsgrund och sammanhang för den föreslagna forskningen
- Huvudforskningsfrågor
- Litteraturöversikt (detta kan vara en egen sektion eller relevant material integreras i kapitlet)
- Bibliografi
Uppgraderingspresentationen (inte längre än 20-25 minuter) kommer att baseras på kärnkapitlet och ger en översikt och kanske markera ett avsnitt i kapitlet. Presentationsmaterialet ska skickas in med kärnkapitlet som bilaga: eventuella utdelningar / powerpoints bör också inkluderas här, och information om följande kan också tas upp:
- Föreslagna forskningsmetoder
- Etiska problem (i förekommande fall)
- Utformning av doktorsavhandling
- Schema för forskning och skrivning
Justeringar till en eller flera av dessa sektioner, inklusive tillägg eller borttagningar, är lämpliga efter överenskommelse mellan studenter och ledande chefer.
Uppgraderingsprocessen från MPhil till doktorandstatus bygger på en bedömning av kärnkapitelet av studentens forskningsutskott och på en muntlig presentation på 20-30 minuter följt av en diskussion. Den muntliga presentationen ges till institutionens personal och forskarstuderande. En mini viva med endast övervakningskommittén hålls efter presentationen. Efter framgångsrikt genomförande av det utvidgade förslaget uppgraderas studenterna formellt till doktorand och fortsätter till andra året. (Om bedömarna anser att det finns brister i uppgraderingsförslaget, kommer studenterna att bli ombedda att ändra det till sin tillfredsställelse innan uppgraderingen till doktorandstatus kan bekräftas.) Studenter får normalt inte fortsätta till det andra året tills uppgraderingsprocessen har slutförts.
Det andra året (eller deltidsekvivalent) tillbringas normalt med forskning. Detta kan vara av alla kombinationer av fältarbete och forskning i bibliotek och materialsamlingen som överenskommits mellan studenten och handledaren.
Det tredje året (eller motsvarande på deltid) ägnas åt att skriva upp forskning för doktorsavhandlingen. Under denna tid kommer studenter normalt att ge en presentation i ett forskningsseminarium som organiseras av institutionens forskarhandledare, som består av ett utvalt antal anställda med specialkompetens inom ämnet och andra forskarstudenter. Under tredje året (eller deltidsekvivalent) kommer eleverna att presentera utkast till kapitel för sin huvudhandledare för kommentar innan de slutför ett slutligt utkast till avhandlingen. När ett fullständigt utkast är klart bedöms arbetet av alla medlemmar i handledningskommittén och studenten kan antingen lämna in avhandlingen eller gå vidare till Fortsättningsstatus för att få ytterligare 12 månader för att slutföra avhandlingen och lämna in för examen. Avhandlingen måste vara klar inom 48 månader efter registreringen (eller motsvarande på deltid).
Avhandlingen - inte längre än 100 000 ord - undersöks av två ledande myndigheter inom området, varav en är intern vid University of London och en av dem är extern till universitetet.
PhD-examen tilldelas av SOAS från registrering 2013 och omfattas av SOAS föreskrifter.
Viktigt meddelande
Informationen på programsidan återspeglar den avsedda programstrukturen mot den angivna akademiska sessionen.
Forskningsintyg och applikationer
Vi välkomnar ansökningar från kvalificerade studenter som har en god examen (eller motsvarande i utlandet) i ett relevant ämne för forskarutbildningar vid SOAS . Ansökningar ska lämnas in online.
Det är viktigt att ansöka långt innan det läsår som du vill anmäla för att ge oss tid att behandla din ansökan. Om du ansöker om stipendier kan tidigare tidsfrister gälla.
SOAS doktorandprogrammet är konkurrenskraftigt och de sökande bör ha en erfarenhet av hög akademisk prestation och ett genomförbart förslag som kommer att bidra till institutionens forskningsintressen. Observera: vi avskräcker rent spekulativa applikationer. Ansökningar om tvärvetenskaplig forskning är välkomna, men endast en ansökan till en institution får lämnas in.
Krav på villkorslösa engelska
Sökande som kräver viseringsnivå 4 för att studera i Storbritannien måste tillhandahålla ett UKVI IELTS akademiskt intyg från ett UKVI-godkänt testcenter.
Internationella sökande som behöver ett Tier-4-visum för att studera i Storbritannien
Testa | Ovillkorligt inträde | Ovillkorligt inträde med stöd i sessionen |
IELTS (Academic) | 7.0 totalt eller högre, med 7.0 i delpoäng. | 7.0 totalt eller högre, med minst 6,5 i delpoäng |
EES- och EU-sökande
Testa | Ovillkorligt inträde | Ovillkorligt inträde med stöd i sessionen |
IELTS (Academic) | 7.0 totalt eller högre, med 7.0 i varje delpoäng. | 7.0 totalt eller högre, med minst 6,5 i delpoäng. |
TOEFL IBT | 105 totalt eller högre, med minst 25 i delpoäng. | 105 totalt med minst 22 i delpoäng. ELLER Totalt 100 med minst 25 skriftliga och 22 i andra delpoäng. |
Pearson Test of English (Academic) | 75 totalt eller högre, med minst 70 i delpoäng. | 70 totalt eller högre, med minst 65 i delpoäng. |
Galleri
Antagningar
Läroplan
Strukturera
Alla studenter registrerar sig i årskurs 1 på programmet som MPhil-studenter. Uppgraderingen från MPhil till PhD sker i slutet av den första akademiska sessionen för heltidsstudenter (eller i slutet av den andra akademiska sessionen för deltidsstudenter).
Alla nya MPhil/PhD-studenter förses med en handledningskommitté på tre ledamöter, bestående av en huvud- eller huvudhandledare och en andra och tredje handledare. Tidsfördelningen mellan övervakningskommittén är 60:25:15. Under det första året förväntas studenterna träffa sin huvudhandledare varannan vecka under en period av minst en timme.
Studentens huvudhandledare är alltid medlem i den institution där studenten är folkbokförd. Den andra och tredje handledaren, som agerar som kompletterande rådgivande funktion, kan vara från samma institution, eller andra institutioner/centra inom fakulteten för språk och kulturer eller vid institutioner/center vid institutionens övriga fakulteter.
Beroende på forskningens karaktär rekommenderas ibland gemensam handledning, under ledning av två huvudhandledare. I sådana fall har studenten endast ytterligare en handledare i sin nämnd.
Studentens framsteg övervakas vidare av en institutionell forskningshandledare.
År 1
Under det första året förbereder studenterna sig för forskning genom att följa en serie forskarutbildningsseminarier (RTS) som sammankallats på fakultetsnivå av Associate Dean for Research och med stöd av den generiska utbildningen som erbjuds i Centre for Innovation in Learning and Teaching (CILT) .
Studenter som arbetar inom områdena litteratur och kulturvetenskap inbjuds också att delta i den kompletterande utbildningen som erbjuds i Centrum för kulturella, litteraturvetenskapliga och postkoloniala studier (CCLPS).
Studenter kan också uppmuntras av handledare att delta i ytterligare undervisade kurser som är relevanta för deras forskning och deras utbildningsbehov. Dessa kan innefatta specialiserade disciplinära, språkliga eller regionala kulturkurser eller forskarutbildning vid andra institutioner utanför fakulteten.
År 1 heltidsstudenter (år 2 för deltidsstudenter) måste lämna in ett kärnkapitel (på cirka 10 000 ord) och tillhörande material för deras uppgraderingspresentation. Formatet/innehållet i kärnkapitlet är överens om mellan handledaren och studenten, men det kommer vanligtvis att innehålla följande delar:
- forskningsmotiv och sammanhang för den föreslagna forskningen
- huvudsakliga forskningsfrågor
- litteraturgenomgång (detta kan vara ett eget avsnitt, eller så kommer relevant material att integreras i kapitlet)
- bibliografi
Uppgraderingspresentationen (högst 20-25 minuter) kommer att baseras på kärnkapitlet och ge en översikt och kanske lyfta fram en del av kapitlet. Presentationsmaterialet ska lämnas in med kärnkapitlet som bilaga: eventuella åhörarkopior/powerpoints ska också inkluderas här, och detaljer om följande kan också tas upp:
- föreslagna forskningsmetoder
- etiska frågor (där tillämpligt)
- beskriver strukturen för doktorsavhandlingen
- schema för forskning och skrivande
Justeringar av en eller flera av dessa avsnitt, inklusive tillägg eller strykningar där så är lämpligt, är möjliga efter överenskommelse mellan studenterna och huvudhandledaren.
Uppgraderingsprocessen från MPhil till PhD-status baseras på en bedömning av kärnkapitlet av studentens forskningskommitté och på en 20-30 minuters muntlig presentation, följt av en diskussion. Den muntliga presentationen ges för institutionens personal och forskarstuderande. En mini viva med endast övervakningskommittén hålls efter presentationen. Efter framgångsrikt slutförande av det utökade förslaget uppgraderas studenterna formellt till doktorand och går vidare till andra året. (Om bedömarna anser att det finns brister i uppgraderingsförslaget, kommer studenterna att uppmanas att revidera det till deras belåtenhet innan uppgraderingen till doktorandstatus kan bekräftas.) Studenter tillåts normalt inte gå vidare till andra året förrän uppgraderingsprocessen har slutförts.
År 2
Det andra året (eller motsvarande deltid) ägnas normalt åt forskning. Detta kan vara genom valfri kombination av fältarbete och forskning på bibliotek och materialsamlingen enligt överenskommelse mellan studenten och handledaren(erna).
År 3
Det tredje året (eller motsvarande på deltid) ägnas åt att skriva forskning inför doktorsavhandlingen. Under denna tid kommer studenterna normalt att hålla en presentation i ett forskningsseminarium som anordnas av institutionens forskningshandledare, bestående av ett utvalt antal anställda med specialkompetens inom ämnet och andra forskarstuderande. Under det tredje året (eller motsvarande på deltid) kommer studenterna att presentera utkast till kapitel för sin huvudhandledare för kommentar, innan de slutför ett slutligt utkast till avhandlingen. När ett fullständigt utkast är färdigt bedöms arbetet av alla ledamöter i handledningskommittén och studenten kan antingen lämna in uppsatsen eller gå vidare till fortsättningsstatus för att få ytterligare 12 månader på sig att slutföra uppsatsen och skicka in för examination. Examensarbetet ska vara klart inom 48 månader från registreringstillfället (eller motsvarande deltid).
Avhandlingen – som inte får överstiga 100 000 ord – granskas av två ledande myndigheter inom området, varav en är intern vid University of London och en extern från universitetet.
Doktorsexamina tilldelas av SOAS från registreringen 2013 och är föremål för SOAS regler.
Viktigt meddelande
Informationen på programsidan speglar den tänkta programstrukturen mot den givna akademiska sessionen.
Studentberättelser
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.