Keystone logo

1 PhD Program i Marknadskommunikation 2024

Filter

Filter

  • PhD
  • Journalistik och masskommunikation
  • Kommunikation
  • Marknadskommunikation
Studiefält
  • Journalistik och masskommunikation (1)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

    PhD Program i Marknadskommunikation

    En doktorsexamen eller doktor i filosofi är en avancerad examen som tar ungefär fyra år att slutföra. Tillgängliga inom en rad olika områden, de flesta program involverar mycket forskning i ett specifikt ämne, och en avhandling.

    Vad är en doktorand i marknadsföringskommunikation? I detta program studerar studenter tvärvetenskapliga metoder för reklam och marknadsföring. Varje program varierar, men vissa kan fokusera på socialt ansvarsfulla framsteg inom områdena digital kommunikation, varumärkesfrågor, företagsmarknadsföring, marknadsföringsrelationer, social marknadsföring och marknadsföring av intressenter. De flesta program kan kombinera organiserade klasser, såsom samhällsvetenskapsteorier och epistemologi inom samhällsvetenskapen, med individuellt forskningsarbete. Tillsammans med att skriva en doktorsavhandling, kan eleverna vara skyldiga att författa en akademisk artikel.

    Att tjäna en doktorand kan gynna studenten genom att öppna fler dörrar för karriärmöjligheter.Att ha en avancerad nivå kan också ge akademiker en konkurrensfördel på marknaden och kvalificera dem för högre lön.

    När man bestämmer sig för vilken skola som ska delta, är kostnaden vanligtvis en stor faktor. Eftersom undervisning och avgifter skiljer sig från en institution till en annan uppmanas studenterna att kontakta skolan direkt. Tillsammans med att fråga om ekonomiska krav, kan eleverna vilja fråga om ekonomiska hjälpmöjligheter som stipendier, stipendier och studielån.

    Det finns ett antal karriärer som examinerar med denna examen kan kvalificera sig för. Möjligheter kan finnas inom forskningsområden eller ledning. Vissa jobbtitlar kan innehålla reklamekonomförvaltare, forskningsanalytiker, marknadsföringskonsult, mediarelaterad specialist, media varumärkesrådgivare och social media manager. Arbetsgivare kan komma från en mängd olika områden som företag, regering, akademi, icke-statliga organisationer och industrin.

    Är du redo att ta din utbildning till nästa nivå?Nu är det den perfekta tiden att börja undersöka skolorna. Använd onlinekatalogen, sök efter ditt program nedan och kontakta direkt tillträdeskontoret för den skola du vill ha genom att fylla i ledningsformuläret.