Keystone logo

1 PhD Program i Företagskommunikation 2024

Filter

Filter

  • PhD
  • Journalistik och masskommunikation
  • Kommunikation
  • Företagskommunikation
Studiefält
  • Journalistik och masskommunikation (1)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

    Popular study format

    Popular locations

    PhD Program i Företagskommunikation

    En doktorsexamen eller doktorand i filosofi är en examen som delas ut efter att ha avslutat ett program som ofta innehåller omfattande forskning. Finns i en rad olika områden, tar denna examen vanligen omkring fyra år att slutföra.

    Vad är doktorand i företags kommunikation? Detta program hjälper eleverna att utveckla djup kunskaper och forskningsfärdigheter i kommunikation på företagsnivå. Vissa kurser kan omfatta kommunikationslag och forskning, organisationsbeteende, kommunikationsetik, kommunikationsrätt och dataanalys. Studenter kan också välja att fokusera på specifika områden som mediahantering och programmering, sociala medier, kampanjer och intressentkommunikation. Studenterna kan förbättra sin metod för forskningsmetodik, som kan hjälpa till med professionella roller i oförutsägbara kommunikationssituationer.

    Studerande som bedriver denna examen nytta genom att de utvecklar högspecialiserade kommunikationsförmåga som kan vara fördelaktiga i en rad olika personliga och professionella omständigheter. Det kan också förbereda dem för yrkesutbildning på hög nivå som kräver avancerad kunskap och utbildning.

    Kostnaden är ofta en stor faktor när man väljer vilken skola som ska delta. Eftersom undervisning och avgifter kan variera kraftigt på grund av plats och skolomsättning, ska studenterna noga undersöka skolor och ringa dem för att ta reda på specifika ekonomiska krav. Finansiellt stöd kan också vara tillgängligt i form av lån, stipendier eller bidrag.

    Kandidater med doktorsexamen i Corporate Communications är vanligtvis beredda att arbeta i en mängd olika karriärer. Många karriärer kan vara inriktade på att publicera affärsplaner, produkter eller marknadsföringskampanjer. Kandidater kan välja att bli PR-specialister, konsumentmarknadsförare, politiska kampanjförvaltare eller konsumentinspektionschefer.Några andra jobbtitlar som examinerar kan vara berättigade till bland annat tekniska författare, författare, redaktörer och företagslärare.

    Om en kommunikations karriär är ditt mål, börja forskar du på doktorsskolor just nu. Använd databasen, sök efter ditt program nedan och kontakta direkt tillträdeskontoret för den skola du vill ha genom att fylla i ledningsformuläret.