Mundiapolis University Executive
Introduktion
Mundiapolis universitet   Effektiviteten av våra program beror till stor del på kvaliteten och effektiviteten i undervisningsmetoder som används för att undervisa eleven. Tanken är att utveckla en undervisning strategi "vinnande".   Det är därför övergången till en strategi fokuserad på lärande och stöd. För lärare innebär det en betydande förändring i stil från "magistern" i professionell reflektion, för tankeprocesser snarare än en ackumulering av kunskap.   Erfarenheten visar att den enkla överföring av kunskap inte leder mycket långt och att mycket av det som lärs ut är tyvärr snabbt glöms bort och aldrig genomföras för att lösa problem i verkliga livet, i mitten professionell. Utvärderingen av ett problem blir partiell. Detta är verkligen beror på det faktum att verksamheten kan läras av den enkla överföring av kunskap och minne. Kunskaper, färdigheter, attityder, organisatoriska och relationella lägen måste läras i sitt sammanhang.   Därför har vi ljuset på behovet av att välja pedagogiska resurser att frigöra initiativkraft och kreativitet av studerande, för att underlätta utvecklingen av deras självständighet och ansvarskänsla genom kontakt med lärsituationer närmar sig verklighet.