Ed.D. i internationell och mångkulturell utbildning
University of San Francisco - School of Education
Nyckelinformation
Campus läge
San Francisco, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
5 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
USD 1 270 / per credit *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* per kredit.
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Utbildning Kritiska forskare och engagerade utövare
Ed.D. i internationell och mångkulturell utbildning (IME) är inriktad på förståelse av formell och informell utbildning inom olika sociokulturella, språkliga, politiska och ekonomiska sammanhang. Baserat på principer om eget kapital, social rättvisa och mänskliga rättigheter behandlar programmet kritiskt utbildningens verklighet inom och utanför gränserna för allmän skolgång i USA och runt om i världen. Vårt program utrustar studenter med de färdigheter som behövs för att engagera sig i stipendium, undervisning och förespråkande arbete som behandlar många av de viktigaste frågorna som påverkar utbildningen idag. Besök vår hemsida här för att lära dig mer om detta program
Utmärkande programfunktioner
- Fokusera på engagerade stipendier med en meningsfull inverkan på lokala och globala samhällen.
- En banbrytande och intellektuellt rigorös läroplan grundad i kritisk pedagogik.
- En stark känsla av samhälle som består av mycket olika fakulteter och studenter som erbjuder personligt och vetenskapligt stöd.
- Stipendier möjligheter för doktorander att bli sociala rättvisa forskare, utövare och förespråkare.
"IME är en familj, en grupp intelligenta kärleksfulla människor som känner att social rättvisa är kärnan i att vara en lärare. Det är en plats som kallas vårt andra hem, en plats som vi kommer till när omvärlden är frustrerande och vi behöver en plats för stöd och reflektion. Det är denna plats som tankar kastas runt hedrad, respekterad och graciöst utmanad. Det är den plats som har varit närvarande i civilisationer sedan tidens början ... gemenskap. "
-IME EdD Student
Programleverans
Programmet följer ett schema av alternativa helgklasser som samlar nio gånger per termin (fredagskvällar och hela dagen lördagar).
Programdetaljer
Ed.D. Programmet är grundat på fem huvudbegreppsområden: kritisk social teori och skolgång; korsning mellan ras, klass, nation, språk, kön och sexualitet i utbildningen; mänskliga rättigheter och sociala rörelser; internationell och jämförande utbildning och alternativa forskningsparadigmer.
Utvecklat i praktiken av kritisk pedagogik, erbjuder detta program en dynamisk inlärningssamhälle där studenterna dra nytta av rigorös erfarenhet både i klassrummet och i samhället. Vi anser att IME: s konceptuella ramar och pedagogik tjänar till att utrusta studenter till att bli ledare som kan ompröva möjligheterna till utbildning i flera sammanhang.
Den internationella och multikulturella utbildningen (IME) doktorandprogrammet består av 60 studiepoäng utöver masterns examen och kulminerar i slutförandet av en doktorsavhandling. Studenter kan välja mellan en rad kurser i IME eller koncentration i antingen Human Rights Education eller Second Language Acquisition.
Lärandemål
Det internationella och mångkulturella utbildningsprogrammets lärandemål
Målet med varje IME-program är att utveckla yrkesutövare med kompetens inom tre nyckelområden:
Konceptuell och teoretisk kunskap: inklusive kritisk socialteori, kritisk pedagogik, kritisk rassteori och korsning, feministteori, mänskliga rättigheter och sociala rörelser samt alternativa forskningsparadigmer.
Ansökningsförmåga: analys, syntes och utvärderingsförmåga för undervisning och forskning, program / policyutveckling och administration samt lokal / global social rättvisa / mänskliga rättigheter aktivism. Metodologiska verktyg baserade på kvalitativ forskning, såsom deltagande aktionsforskning, läraraktivitetsforskning, vittnesmål och kritisk etnografi.
Det internationella och mångkulturella utbildningsprogrammets lärandesultat
IME-programmen är utformade för att möjliggöra för studenterna efter examen att:
- Använd teori som en lins för att kritiskt tänka på sociala ojämlikheter i lokala / globala sammanhang.
- Arbeta som en transformativ professionell i skolor, universitet och samhällen för att skapa social förändring.
- Var en framträdande röst i utbildningsrättens rörelse genom stipendium och praxis
- Design, implementera och utvärdera K-12 och post-secondary klassrum / samhällsprogram som fokuserar på mänskliga rättigheter, social rättvisa och / eller kritisk mångkulturell utbildning.
Finansiella resurser
Federal ekonomiskt stöd, statliga och universitet resurser finns som finansiering till nyutbildade och nuvarande USF School of Education studenter.
För att kompensera kostnaden för forskarutbildningsundervisning erbjuds många utbildningsskolor sen på eftermiddagen och kvällen och / eller på alternerande helger. De flesta studenter finner att de kan upprätthålla ett heltidsjobb samtidigt som de tjänar sin legitimation, mästare eller doktorsexamen. Men om ditt program kräver att du spenderar tid i ett klassrum (dvs. studentundervisning) eller för att slutföra ett fältarbete eller praktikupplevelse, kommer sådana åtaganden att störa en vanlig arbetsdag.
Besök vår hemsida för att lära dig mer om ekonomiska resurser för detta program.
Karriärer
Kandidater från IME-doktorandprogrammet arbetar som transformativa yrkesverksamma inom olika inställningar både i USA och internationellt, till exempel:
KARRIÄRMÖJLIGHETER
- Fakultetsmedlemmar vid gemenskapskollegier och universitet
- Lärarledare i K-12 skolor
- Skolens superintendenter
- Utbildningsforskare
- Ledare i samhälls- och icke-statliga organisationer
- Läroplan specialister
GRADUATES AV IME DOCTORAL PROGRAM
- Professor och ordförande, stadsutbildning, Loyola Marymount University
- Professor och ordförande, grundskoleutbildning, San Francisco State University
- Professor, tvåspråkig och mångkulturell utbildning, California State University, Sacramento
- Biträdande professor, läsning, texas kvinnors universitet
- Fakulteten, Santa Rosa Junior College och Solano Community College
- Föreläsare, amerikanska studier, Eötvös Loránd University, Budapest, Ungern
- Direktör, tvåspråkig utbildning, professionell utveckling och specialprogram, San Jose Unified School District
- Lärarutbildare för internationella organisationer
Läroplan
Utmärkande programfunktioner
- Fokusera på engagerade stipendier med en meningsfull inverkan på lokala och globala samhällen.
- En banbrytande och intellektuellt rigorös läroplan grundad i kritisk pedagogik.
- En stark känsla av samhälle som består av mycket olika fakulteter och studenter som erbjuder personligt och vetenskapligt stöd.
- Stipendier möjligheter för doktorander att bli sociala rättvisa forskare, utövare och förespråkare.
"IME är en familj, en grupp intelligenta kärleksfulla människor som känner att social rättvisa är kärnan i att vara en lärare. Det är en plats som kallas vårt andra hem, en plats som vi kommer till när omvärlden är frustrerande och vi behöver en plats för stöd och reflektion. Det är denna plats som tankar kastas runt hedrad, respekterad och graciöst utmanad. Det är den plats som har varit närvarande i civilisationer sedan tidens början ... gemenskap. "
—IME EdD Student
Programleverans
Programmet följer ett schema av alternativa helgklasser som samlar nio gånger per termin (fredagskvällar och hela dagen lördagar).
Programdetaljer
The Ed.D. Programmet är baserat på fem huvudsakliga konceptuella områden: kritisk social teori och skolgång; intersektionalitet mellan ras, klass, nation, språk, kön och sexualitet i utbildning; mänskliga rättigheter och sociala rörelser; internationell och jämförande utbildning; och alternativa forskningsparadigm.
Med rötter i utövandet av kritisk pedagogik ger detta program en dynamisk lärandegemenskap där eleverna drar nytta av rigorösa erfarenheter både i klassrummet och i samhället. Vi tror att IME:s konceptuella ram och pedagogik tjänar till att utrusta eleverna att bli ledare som kan ompröva möjligheter till utbildning i flera sammanhang.
Doktorsprogrammet International and Multicultural Education (IME) består av 60 studiepoäng utöver magisterexamen och kulminerar i slutförandet av en doktorsavhandling. Studenter kan välja mellan en rad kurser i IME eller koncentration i antingen Human Rights Education eller Second Language Acquisition.
Programresultat
Lärandemål
Det internationella och mångkulturella utbildningsprogrammets lärandemål
Målet med varje IME-program är att utveckla yrkesutövare med kompetens inom tre nyckelområden:
Konceptuell och teoretisk kunskap: inklusive kritisk social teori, kritisk pedagogik, kritisk rasteori och intersektionalitet, feministisk teori, mänskliga rättigheter och sociala rörelser och alternativa forskningsparadigm.
Ansökningsfärdigheter: analys, syntes och utvärderingsfärdigheter för undervisning och forskning, program/policyutveckling och administration och lokal/global social rättvisa/mänskliga rättigheter aktivism. Metodiska verktyg baserade på kvalitativ forskning som deltagande aktionsforskning, läraraktionsforskning, vittnesmål och kritisk etnografi.
Det internationella och mångkulturella utbildningsprogrammets lärandesultat
IME-programmen är utformade för att möjliggöra för studenterna efter examen att:
- Använd teori som en lins för att kritiskt tänka på sociala ojämlikheter i lokala / globala sammanhang.
- Arbeta som en transformativ professionell i skolor, universitet och samhällen för att skapa social förändring.
- Var en framträdande röst i utbildningsrättens rörelse genom stipendium och praxis
- Design, implementera och utvärdera K-12 och post-secondary klassrum / samhällsprogram som fokuserar på mänskliga rättigheter, social rättvisa och / eller kritisk mångkulturell utbildning.
Stipendier och finansiering
Galleri
Karriärmöjligheter
Kandidater från IME-doktorandprogrammet arbetar som transformativa yrkesverksamma inom olika inställningar både i USA och internationellt, till exempel:
KARRIÄRMÖJLIGHETER
- Fakultetsmedlemmar vid gemenskapskollegier och universitet
- Lärarledare i K-12 skolor
- Skolens superintendenter
- Utbildningsforskare
- Ledare i samhälls- och icke-statliga organisationer
- Läroplan specialister
GRADUATES AV IME DOCTORAL PROGRAM
- Professor och ordförande, stadsutbildning, Loyola Marymount University
- Professor och ordförande, grundskoleutbildning, San Francisco State University
- Professor, tvåspråkig och mångkulturell utbildning, California State University, Sacramento
- Biträdande professor, läsning, texas kvinnors universitet
- Fakulteten, Santa Rosa Junior College och Solano Community College
- Föreläsare, Amerikanska studier, Eötvös Loránd University, Budapest, Ungern
- Direktör, tvåspråkig utbildning, professionell utveckling och specialprogram, San Jose Unified School District
- Lärarutbildare för internationella organisationer
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.
Om skolan
Frågor
Liknande kurser
Doctorate in Global Education – EdD (Part-Time Hybrid)
- Brattleboro, Amerikas förenta stater