
Doktor i filosofi i utbildning
Lethbridge, Kanada
VARAKTIGHET
4 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
CAD 5 372 *
STUDIEFORMAT
På Campus
* inhemska studenter | 5 116,81 CAD internationella studenter. Ytterligare avgifter kan tillkomma
Introduktion
Ph.D. med huvudämne i utbildning är en teori- och praktikrik forskarexamen där studenterna kommer att ta itu med viktiga frågor och yrkesutövning inom en viss koncentration. Programmet kommer att förbereda forskarkunniga individer för karriärer i en mängd olika utbildnings- och yrkessammanhang som i allt högre grad baserar sina förfrågningar på forskningsbaserade studier. Dessa sammanhang inkluderar skolor, skoldistrikt, yrkesutövning inom rådgivningspsykologi, yrkesföreningar, samhälls- och statliga myndigheter, högskolor och universitet.
Programmet är utformat för att slutföras om fyra år. Kurser genomförs som en kohort på campus.
Läroplan
Programkomponenter
- kurs~~POS=TRUNC
- Praktik och praktik (vissa koncentrationer)
- Omfattande undersökning
- Avhandling
koncentrationer
Lärande, undervisning och läroplan
Antagningarna börjar sommarterminen. Ansökningar tas för närvarande inte emot.
Kandidater uppmuntras att tillbringa minst ett helt år på campus.
Potentiella forskningsområden för koncentrationen av lärande, undervisning och läroplan inkluderar:
- Frågor i, och teorier om, lärande och utveckling
- Inlärningsvillkor
- Frågor i undervisning och läroplan i allmänhet och inom alla ämnesområden och andra inriktningar
- Frågor i bedömningsfrågor inom instruktionskommunikationsteknik
- Utbildningens mänskliga och sociala sammanhang, inklusive effekterna av filosofi, historia, psykologi och utbildningssociologi och andra besläktade discipliner
- Jämförande utbildning
- Specifika frågor som mångkultur, genus och global utbildning
- En typisk och dysfunktion och special/inkluderande utbildning.
År ett
Sommar (juli)
- EDUC 7210 samtida frågor i lärande, undervisning och läroplan eller EDUC 7211 samtida frågor i formellt och distribuerande ledarskap
Höst (sept - dec)
- EDUC 7300 Teorier i lärande, undervisning och läroplan eller EDUC 7301 Teorier i formellt och distribuerande ledarskap
- EDUC 7400 Avancerade kvalitativa forskningsmetoder
Vår (jan–apr)
- Fortsättning av EDUC 7210/7211 Contemporary Issues
- EDUC 7401 Avancerade kvantitativa forskningsmetoder
- Ytterligare valfritt (avslutad termin är flexibel)
- EDUC 7410 Doktorandseminarium
År två
- Omfattande tentamen avklarad
- Doktorsavhandlingsförslag godkänt
År tre och fyra
- Doktorsavhandling och försvar
Formellt och distribuerande ledarskap
Antagningarna börjar sommarterminen. Ansökningar tas för närvarande inte emot.
Kandidater uppmuntras att tillbringa minst ett helt år på campus.
Potentiella forskningsområden för koncentrationen av formella och distribuerande ledarskap inkluderar:
- Organisatoriskt ledarskap inom skoldistrikt, skolor och andra utbildningssammanhang
- Ledarskapsroller och funktioner inom läroplansdesign, utveckling, implementering och förändring
- Elevbedömning
- Kvalitetssäkringsgranskningar
- Programplan och utvärdering
- Instruktionsövervakning
- Pedagogisk rådgivning
- Lärar mentorskap
- Lärarledarskap
- Lärarutbildning och lärarutbildning
- Bygga en lärande gemenskap.
Counseling Psychology
Antagningarna börjar höstterminen. Ansökningar tas för närvarande inte emot.
Vårt program är utformat kring strikt efterlevnad av ackrediteringsstandarder och aktuell etisk professionell praxis. Studenter är beredda att arbeta med olika populationer och miljöer som registrerade psykologer/professionella rådgivare och som forskare inom området.
Förutom obligatoriska kurser, en omfattande tentamen, en doktorsavhandling och en doktorsavhandling muntligt försvar, genomför studenterna en praktik och praktik.
I det här programmet kommer du:
- Visa en kritisk förståelse för rådgivningsteori, forskning och praktik genom akademiskt noggrann muntlig och skriftlig kommunikation
- Etablera kompetens i att planera, genomföra, utvärdera och sprida rådgivningspsykologisk forskning
- Förvärva och visa kompetens i ärendekonceptualisering, bedömning och interventioner som krävs för praktik som registrerad psykolog eller professionell rådgivare förstå och visa etiska och juridiska standarder, etiska resonemang, praxisstandarder och professionellt uppförande inom rådgivningspsykologi
- Visa förståelse för mångfaldens roll inom alla områden av rådgivningspsykologisk forskning och praktik
- Förstå och bidra till forskningsbaserat stipendium som informerar rådgivningspraxis
I händelse av avvikelser mellan denna sida och forskarutbildningskalendern och kurskatalogen ska forskarstudiekalendern och kurskatalogen ha företräde.
Antagningar
Galleri
Studieavgift för programmet
Stipendier och finansiering
uLethbridge delar ut ett antal interna och externa stipendier, utmärkelser och stipendier. Vi uppmuntrar dig också att använda ytterligare resurser för prissökande, inklusive andra finansieringsdatabaser.
Vi har ett antagningspris som heter Univ. av Lethbridge Graduate Research Award (ULGRA) för vilket varje student som antas till ett forskarutbildningsprogram på heltid övervägs. Observera att antagning till ett program inte är en garanti för att du kommer att få prisfinansiering. Detta antagningspris har ingen ansökan och du kommer att bedömas när du ansöker om antagning. Du kan läsa riktlinjerna för ULGRA här.
Dessutom kommer du att övervägas för Graduate Assistantships-arbete vid tidpunkten för antagningen och din handledare kanske kan erbjuda dig ett forskningsassistentskap eller stipendium (fråga din handledare om den möjligheten).
Webbplatsen Graduate Awards listar många kommande finansieringsmöjligheter. Varje bidrag ger nyckelinformation om finansieringsmöjligheten, inklusive sista ansökningsdag och information om hur man ansöker.