
PhD in
Ph.D. In Engineering - Teknisk Utbildning och Transformativ Practice Emphasis
University of Georgia - College of Engineering

Nyckelinformation
Campus läge
Athens, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Begär info
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2023
* Hösten 2019 och våren 2020-undervisningen kommer att vara: studenter i staten: $ 370 / h för 1-11 timmar; $ 4,439 för 12 eller fler kredittimmar Utomstående studenter: $ 1.050 / hr för 1-11hrs; $ 12 593 för 12 eller mer kredittider Avgifter för hösten 201
Stipendier
Introduktion
Översikt
I en globalt ansluten och snabbt föränderlig värld måste ingenjörer arbeta över nationella, domän- och disciplinära gränser för att effektivt hantera komplexa socio-tekniska utmaningar. För att fullt ut utgå ifrån detta expanderande ansvar för ingenjörsbranschen måste vi förändra de sätt som ingenjörsutbildningar utbildas på grundnivå och även utrusta framtida ingenjörer på forskarnivå med färdigheter och orienteringar för att bli gränsnycklar och förändringsledare. Inriktningsområdet Engineering Education and Transformative Practice behandlar dessa relaterade utmaningar i en ny, tvärvetenskaplig doktorsavhandling. program.

Detta fokusområde inom vår doktorand i teknik förbereder kandidater för bred praxis och akademiska tillämpningar vid skärningspunkten mellan mänskliga och tekniska system. Genom en innovativ sammansmältning av metoder för social utredning, kunskaper om mänsklig utveckling och verktyg för positiv förändring inbäddad i ett sammanhang av djup teknisk kompetens, kan akademiker ge omvandlingsledande ledarskap i olika utbildnings, tekniska och organisatoriska inställningar. Efter examen kommer studenterna att kunna tillämpa sin unika färdighet i ett brett spektrum av kontekster, inklusive formella och informella utbildningsmiljöer, teknikutbildning, lärandeorganisationer, socialt entreprenörskap, kundupptäckt, ledarskap och politik.
Engineering Education och Transformative Practice bygger på disciplinära styrkor inom ingenjörsutbildningsforskning, ett tvärvetenskapligt bredd i ett bredutbildningsutbud i ett stort liberalistrikts universitet och det tekniska sammanhanget för att vara inbäddad i vår innovativa utbildnings- och forskningsuppdrag för vår tekniska högskola. Denna unika miljö ger eleverna tillgång till ett brett spektrum av innehåll, olika fakultetskompetens och olika applikationsinställningar som grund för att forma sina individuella studier och studier.
Det viktiga området omfattar två breda Pathways som inriktar sig på den flexibla och kontextrelaterade utvecklingen av den individuella planen för studier och forskning.
- Engineering Education fokuserar på de komplexa processer som underbygger inlärning och professionell socialisering av ingenjörer över k genom grå spektrum. Intressanta områden inkluderar, men är inte begränsade till, frågor om undervisning och lärande i universitet, k-grå och informella inställningar. utveckling av teknisk kompetens och breda professionella egenskaper som kreativitet, empati och etisk resonemang Innovativ användning av teknik inom utbildning och frågor om underrepresentation och inclusiveness i engineering.
- Transformativ praxis fokuserar på att undersöka och förstå tekniska kunskaper och gör i modern teknikutövning. Utredningsområden innefattar, men är inte begränsade till, ingenjörsarbete vid skärningspunkten mellan organisatoriska metoder, disciplinära områden och avancerad teknisk utveckling. yrkesutveckling inom tvärvetenskapliga och inter-professionella utrymmen; och samarbete, innovation och cross-domain integration som karakteriserar ingenjörsarbete i samband med det 21: a århundradet, stora utmaningar.
Inträde till betoning
Studenter som innehar en BS-examen eller MS i teknik från ett ABET-ackrediterat program eller en BS eller MS i ett relaterat fält från en ackrediterad institution, uppmanas att ansöka om antagning.
Inträde till forskarutbildning
Studenter som innehar en BS-examen eller MS i teknik från ett ABET-ackrediterat program eller en BS eller MS i ett relaterat fält från en ackrediterad institution, uppmanas att ansöka om kandidatexamen eller doktorandprogram. Studenter som inte har en ABET-ackrediterad BS-ingenjörsexamen men som har examen i matematik eller fysisk / biologisk vetenskap eller andra discipliner kan bli ombedda att ta ytterligare utvalda kursarbete för att förbereda dem på ett adekvat sätt för sina specifika tekniska studier.
Baskrav för ersättning för antagning till Högskolan för ingenjörsutbildningsprogram anges nedan. Särskilda examensprogram och betoningområden kan lägga till ytterligare krav:
- Avslutande av en BS och MS (för doktorander) med ett minimum GPA på 3,00 (av 4,00) från ett ABET-ackrediterat program eller program i ett relaterat fält. Den genomsnittliga grundnivå GPA och examen GPA av nyligen accepterade studenter är 3,4 respektive 3,6.
- Inlämning av online UGA Graduate School Ansökan och inlämning av:
- Officiella akademiska och akademiska utbildningar.
- Ett uttalande om syfte.
- Tre brev av rekommendation.
- CV eller CV.
- General Graduate Record Examination (GRE) Scores. Genomsnittliga kvantitativa GRE poäng av nyligen accepterade elever varierar nära 80: e percentilen. Sökande som har en UGA-examen kan avstå från detta krav om de uppfyller kraven på GPA och forskarutbildning.
- TOEFL krävs för internationella studenter vars modersmål är annat än engelska.
- Ytterligare krav kan vara tillämpliga för antagning till disciplinspecifika MS och Ph.D. Program och viktområden som erbjuds genom högskolans skolor.

Krav
Kandidater till doktorsexamen grad med inriktning mot teknisk utbildning och transformativ praxis förväntas förvärva färdigheter, kunskaper och orienteringar som gör det möjligt för dem att göra kreativa och ursprungliga bidrag till sin disciplin på nationell eller internationell nivå. Filosofin i betonområdet är grundad på en mångfald möjliga Pathways som bygger på studenternas byrå och initiativ för att söka relevanta kurser och tvärvetenskaplig kompetens för att stödja sin valda forskningsbana.
Krav på det viktiga området omfattar minst 73 studiepoäng i studentens studieprogram utöver BS-graden enligt följande:
- Fokusområde kurser (6 per område) * 18
- Valfri kursarbete * 18
- Graduate Seminarium 1
- Doktorandforskning (9000 eller 9010) 33
- Doktorsavhandling (9300) 3
* På grundval av utvalda kurser krävs minst 16 timmar 8000 eller 9000 nivåkurser och ytterligare 4 timmar kurser som är öppna för endast doktorander.
En avhandlingens magisterexamen från ett ackrediterat universitet kan godtas i upp till 30 kredit timmar, varav minst 42 studiepoäng godkänt kursarbete, forskning och avhandling utöver MS-examen krävs enligt följande:
- Fokusområde kurser (3 per område) * 9
- Valfri kursarbete * 6
- Graduate Seminarium 1
- Doktorandforskning (9000 eller 9010) 23
- Doktorsavhandling (9300) 3
* På valda kurser krävs minst 15 timmars kurs på 8000 eller 9000 nivåer.
kurs~~POS=TRUNC
Det rekommenderade kursutbudet är organiserat i tre fokusområden. Individuella studieprogram utvecklas tillsammans mellan studenten och deras huvudprofessor (se kurslista med exempel på kurser inom varje fokusområde).
Engineering Education Core
Kärnteknikutbildningarna ger förståelse för landskapet i denna globalt sammanhängande disciplin. Individuella kursutbud fokuserar på teorier om lärande och mänsklig utveckling inom teknikområdet; samtida problem inom teknikutveckling; och forsknings- och utvärderingsmetoder inom teknikutbildning och praktik.
Sociala och pedagogiska undersökningsmetoder
Forskningsmetoderna bygger på det breda utbudet av kurser över University of Georgia, inklusive College of Education. I linje med studentens forskningsprojekt kan dessa kurser omfatta erbjudanden inom kvalitativa, kvantitativa eller blandade metoder.
Ansökan och kontexten
Kursvalet i Application and Context-området drar på hela bredden av utbildningsutbudet inom tekniska och icke-tekniska områden som ger specifikt innehåll, teori eller metoder för att stödja och grunda elevernas valda forskningsbana.