Keystone logo
University of Airlangga Doktor i nationalekonomi
University of Airlangga

Doktor i nationalekonomi

Surabaya, Indonesien

3 Years

Engelsk

Heltid

Request application deadline

Request earliest startdate

IDR 12 500 000 / per semester *

Distansutbildning, På Campus

* Indonesiska sökandes utbildningsavgift; Inträdesavgift: 15000000 IDR; Studentavgift: 5 000 000 IDR. Utbildningsavgift för internationella sökande: 25000000 IDR; Inträdesavgift: 35000000 IDR; Studentavgift: 12500000 IDR

Introduktion

Välkommen till doktorandprogrammet i nationalekonomi, fakulteten för ekonomi och företagande (FEB) Universitas Airlangga

Idag blir allmänhetens uppmärksamhet på nationell, regional och internationell nivå på disciplinen ekonomi allt större. De flesta inslag i samhället försöker söka kunskap och information om utvecklingen av en ekonomi och dess påverkan på grund av den alltmer integrerade globala ekonomin.

Denna trend kräver att akademiker, industri, regering och parlament på olika nivåer inte bara kan analysera ekonomisk information eller data utan också har tillräcklig kunskap för att kunna se de allt mer komplexa sambanden mellan olika ekonomiska variabler. Doktorandprogrammet i ekonomi Universitas Airlangga erbjuder de bästa blivande studenterna att få uppdaterade kunskaper och analytiska färdigheter i olika frågor inom ekonomiområdet.

Doktorandprogrammet i ekonomi FEB Unair är en av styrkorna hos Universitas Airlangga när det gäller att producera akademiker med huvudegenskaperna att ha ledarskapskaraktär och ett starkt engagemang för förändring och förbättring. Detta program förväntas vara en stor bidragsgivare till att producera kvalitetsforskning så att det spelar en roll i utvecklingen av vetenskap och utveckling. Det höga bidraget från detta program återspeglar kvaliteten på de föreläsare, forskare och studenter som blir viktiga intressenter i utbildningsprocessen. Låt oss gå med oss, doktorandprogrammet i nationalekonomi FEB Unair.

Syfte med doktorandprogrammet i ekonomisk vetenskap FEB Unair

  1. Att organisera utbildningsprogram som kan uppmuntra och underlätta studenter att ha en hög akademisk kapacitet är professionella, innovativa och har konkurrenskraft.
  2. Organisera och utveckla utbildningar som är professionella och inriktade till belåtenhet för interna och externa intressenter.
  3. Skapa en gynnsam akademisk atmosfär inom lärande och forskning så att den kan stödja studenters framgång i studier genom att upprätthålla akademiska värderingar och etik.

Läroplan

Faciliteter

Studentberättelser

Om skolan

Frågor