
PhD in
Forskarutbildning i turism
Universidad Rey Juan Carlos

Nyckelinformation
Campus läge
Móstoles, Spanien
språk
Spanska, Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 - 5 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
EUR 390 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Nov 2023
* akademiker på heltid | akademisk deltid - 234 €
Introduktion
Det föreslagna Interuniversity Doctorate in Tourism-programmet uppstår genom samordning och samarbete mellan forskargrupper med erfarenhet av vetenskaplig-social kunskap om turism och i ackrediterade utbildningsprogram, inklusive doktorandprogram som för närvarande finns vid några av de tolv deltagande universiteten. Antonio Nebrija University, Complutense University of Madrid, University of Alicante, University of Cádiz, University of Extremadura, University of La Laguna, University of Malaga, University of Santiago de Compostela, University of Sevilla, University av Vigo, Rey Juan Carlos University och Open University of Catalonia.
Valören av den officiella titeln motsvarar Doctor in Tourism vid dessa tolv universitet.
Detta samarbetsramverk är baserat på det interuniversitetsnätverk för forskarstudier i turism (REDINTUR), som består av 28 universitet med forskarutbildning i turism, som har kvalificerats i den nationella turismplanen 2012-2015 från energi-, industriministeriet , och turism, inom sektionen Talang och entreprenörskap som en styrka, som lyfter fram dess verksamhet och utbildningsprogram inom turism.
Kunskapsgren:
- ISCED 1 Samhälls- och beteendevetenskap.
- ISCED 2 Resor, turism och fritid
mål:
- Inom denna ram har forskningslinjerna för de olika grupperna av de olika universiteten som tidigare angetts förenats och samordnats, i syfte att samarbeta och främja utbildning och forskning inom turism i Spanien. I stort sett kan vi ange de mål och åtaganden som har satts:
- Bidra till utbildning av läkare och forskare inom turism för att främja hållbar tillväxt av nyckelaktiviteter i vår sociala och ekonomiska miljö.
- Främja forskning för att kunna bedriva en effektiv hantering av informationen som gör det möjligt att anpassa förvaltningen till turistkonsumentens profil.
- Utveckla analys- och forskningstekniker för att anpassa sig till informationssamhällets utveckling.
- Främja samarbete mellan universitet och studenters och lärares rörlighet.
- Samarbeta för innovation och konkurrenskraft inom turismområdet.
- Utveckla en komplett och komplex akademisk läroplansmodell som är engagerad i den multidisciplinära karaktären av turismutbildning inom universitetet.
- Full anpassning av nivån på universitetsturismstudier i vårt land till den som finns inom Europeiska unionen och andra grannländer, vilket kulminerade processen som startade med integrationen i universitetssystemet 1996.
- Uppnå en standardisering av högre turismstudier med den som motsvarar andra utbildningsområden inom andra ekonomiska och professionella sektorer.
- Utveckling av specialiseringsprofiler inom områden som gör det möjligt att ta hänsyn till de innovationsbehov som företagsledning och turistmål kräver.
Antagningar
Programresultat
kompetenser
I enlighet med bestämmelserna i kungligt dekret 99/2011 måste doktorsexamen ge hög yrkesutbildning inom olika områden, särskilt de som kräver kreativitet och innovation. När utbildningsperioden är över måste läkarna åtminstone ha förvärvat följande personliga färdigheter och förmågor:
Grundläggande och grundläggande allmänna kompetenser
- Systematisk förståelse av ett studieområde och behärskning av forskningsfärdigheter och metoder relaterade till det området.
- Förmåga att tänka ut, designa eller skapa, omsätta i praktiken och anta en betydande process av forskning eller skapande.
- Förmåga att bidra till att vidga kunskapens gränser genom original forskning.
- Förmåga att genomföra en kritisk analys och utvärdering och syntes av nya och komplexa idéer.
- Förmåga att kommunicera med det akademiska och vetenskapliga samfundet och med samhället i allmänhet om deras kunskapsområden på de sätt och språk som vanligtvis används i deras internationella forskarsamhälle.
- Förmåga att främja, i akademiska och professionella sammanhang, vetenskapliga, tekniska, sociala, konstnärliga eller kulturella framsteg inom ett kunskapsbaserat samhälle.
Personliga förmågor och färdigheter
- Att fungera i sammanhang där det finns lite specifik information.
- Att hitta nyckelfrågorna som behöver besvaras för att lösa ett komplext problem
- Designa, skapa, utveckla och genomföra nya och innovativa projekt inom sitt kunskapsområde.
- Arbeta både i team och självständigt i ett internationellt eller multidisciplinärt sammanhang.
- Integrera kunskap, hantera komplexitet och göra bedömningar med begränsad information.
- Kritiken och det intellektuella försvaret av lösningar.