Forskarutbildning i humaniora: Språk och kultur
VARAKTIGHET
3 up to 5 Years
SPRÅK
Spanska
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
EUR 390 *
STUDIEFORMAT
På Campus
* akademiker på heltid | akademisk deltid - 234 €
Introduktion
Ph.D. Programmet i humaniora: språk och kultur vid Rey Juan Carlos University tar hänsyn till de nya grunderna för den reviderade Lissabonagendan, såväl som uppbyggnaden av det europeiska forskningsområdet (ERA) och de mål som beskrivs för det i grönboken 2007. Vi har förstått att doktorsexamen måste spela en grundläggande roll som en skärningspunkt mellan EHEA och ERA, grundläggande pelare i kunskapssamhället. Den forskning som främjas av detta program bryter med teoretiska, oberoende och lokalistiska positioner, utanför samhällsutvecklingen, för att främja kunskap som är tillämplig på den kulturella och till och med ekonomiska utvecklingen av ett kunskapsbaserat samhälle.
Därav vårt åtagande att säkerställa att forskning inom humaniora integreras naturligt och relevant med övriga områden inom universitetets högre utbildning, vilket ger värde åt rörlighet, både på doktorand- och postdoktoralstadiet, eftersom det förstås som en väsentlig del av utbildningen. av unga forskare. En av våra utmaningar inom EEI är att förbereda läkare som är integrerade som huvudaktörer i samhället i generering, överföring och anpassning av FoU och dess tillämpning i strävan efter sociala, ekonomiska och akademiska förbättringar i sin miljö, och att de spelar en väsentlig roll i alla institutioner som är involverade i innovation och forskning så att de leder överföringen från kunskap till samhällets välbefinnande inom alla dess områden. I den här raden,
Behovet av forskarutbildning av utexaminerade i humanistiska examina måste försvaras både inom det akademiska och professionella området, där behovet av att fortsätta forska och avancera i kunskap, tekniker och metoder bekräftas, och denna forskarutbildning utgör huvudvägen. utbildning av forskare.
Rey Juan Carlos University föreslår doktorandprogrammet i humaniora för att tillhandahålla och erbjuda forskarutbildning som å ena sidan bidrar till att främja utbildningen av personer med kompetens inom forskning och innovation inom humaniora och å andra sidan att avancera, genom att av forskning, som svar på samhällets behov inom ramen för ett integrerande program, vars struktur och organisation möjliggör både specialisering, uppdatering och diversifiering av utbildning, forskning och överföring inom det humanistiska området.
Inom doktorsprogrammet i humaniora kommer de olika forskningslinjerna att utvecklas i enlighet med de krav som fastställs i gällande lagstiftning och i URJC:s regelverk, med en kontrast mellan erfarenhet och forskningstillräcklighet och förekomsten av konkurrenskraftiga projekt. Till vilken linje doktoranden kommer att tilldelas bestäms av behörighetskraven och ämnet för examensarbetet. Varje forskningslinje kommer i sin tur att definiera, utan undantag, huvudämnena för utvecklingen av doktorsavhandlingar, baserat på de befintliga grupperna och forskningserfarenheten hos handledare och tilldelade föreståndare.
Rey Juan Carlos University föreslår detta doktorandprogram:
- Utbilda nya forskare och förbereda team som bidrar till sociala, vetenskapliga och ekonomiska framsteg.
- Främja lärarutbildning i relaterade discipliner.
- Specialisera doktorander som är intresserade av deras yrkesmässiga, vetenskapliga och tekniska utveckling och i utbildning under hela deras yrkesliv.
- Främja skapandet av nationella och internationella forskargrupper och nätverk, samt sökandet efter och konsolidering av tvärvetenskapliga forskargrupper.
mål
De allmänna målen för doktorandprogrammet vid Rey Juan Carlos University kommer åtminstone att vara följande:
- Uppmuntra och fördjupa doktoranders kunskap och professionella, vetenskapliga och tekniska utveckling inom det aktuella området.
- Utbilda nya forskare som kan integreras i forskarlag.
- Främja lärarkarriären, fördjupa forskarutbildningen för framtida lärare.
- Studentens specialisering inom motsvarande område, särskilt i dess forskningsaspekt.
- Tillhandahålla metodologiska instrument för att hantera analys av teori och praktik ur ett tvärvetenskapligt perspektiv, och tillhandahålla grundläggande kriterier för att hantera praktiska frågor, inom de olika områden där de uppstår.
- Att ha en adekvat ram för att uppnå och överföra vetenskapliga framsteg.
- Utbilda doktorander så att de kan spela en viktig roll i offentliga eller privata institutioner som är involverade i innovation och forskning så att de kan leda överföringen från kunskap till samhällets välbefinnande.
Kort sagt, detta doktorandprogram vid Rey Juan Carlos University syftar till att utbilda nya läkare utrustade med en kritisk vetenskaplig anda och kapacitet för forskning och lagarbete, genom undervisning organiserad i två områden: ett allmänt – tekniska och forskningsmetoder, verktyg och resurser för samma-; och en annan specialisering, typisk för de olika specialiseringslinjerna och konsoliderade forskningsämnen som utvecklas i den.
Programresultat
Grundläggande färdigheter
- Systematisk förståelse av ett studieområde och behärskning av forskningsfärdigheter och metoder relaterade till det området.
- Förmåga att tänka ut, designa eller skapa, omsätta i praktiken och anta en betydande process av forskning eller skapande.
- Förmåga att bidra till att vidga kunskapens gränser genom original forskning.
- Förmåga att genomföra en kritisk analys och utvärdering och syntes av nya och komplexa idéer.
- Förmåga att kommunicera med det akademiska och vetenskapliga samfundet och med samhället i allmänhet om deras kunskapsområden på de sätt och språk som vanligtvis används i deras internationella forskarsamhälle.
- Förmåga att främja, i akademiska och professionella sammanhang, vetenskapliga, tekniska, sociala, konstnärliga eller kulturella framsteg inom ett kunskapsbaserat samhälle.
Personliga förmågor och färdigheter
- Att fungera i sammanhang där det finns lite specifik information.
- Hitta nyckelfrågorna som måste besvaras för att lösa ett komplext problem.
- Designa, skapa, utveckla och genomföra nya och innovativa projekt inom sitt kunskapsområde.
- Arbeta både i team och självständigt i ett internationellt eller multidisciplinärt sammanhang.
- Integrera kunskap, hantera komplexitet och göra bedömningar med begränsad information.
- Kritiken och det intellektuella försvaret av lösningar.
Andra tävlingar
- Integrera vetenskapliga framsteg inom humaniora inom en kultur av fred och demokratiska värderingar.
- Bemästra forskningsteknikerna lingvistik, jämförande litteratur, historia, arkeologi, pedagogik, filosofi, etik och humanistisk kunskap integrerade i programmet.
- Att kunna närma sig problem ur ett tvärvetenskapligt och komplext perspektiv kan kombinera olika synvinklar och teoretiska förhållningssätt inom humaniora.
- Samarbeta med tvärvetenskapliga forskargrupper inom det humanistiska området.
- Utreda inom tvärvetenskapliga team med avseende på grundläggande rättigheter, lika möjligheter mellan män och kvinnor och universell tillgänglighet för personer med funktionsnedsättning.