
Doktorandsprogram i bevarande av naturresurser
VARAKTIGHET
3 up to 5 Years
SPRÅK
Spanska
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
EUR 390 *
STUDIEFORMAT
På Campus
* akademiker på heltid | akademisk deltid - 234 €
Introduktion
Syftet med forskarutbildningen är utbildning av forskare inom ekologi och naturvårdsbiologi. Syftet är att utveckla läkare med ett kritiskt sinne, autonom forskningskapacitet och en samarbetsanda i tvärvetenskapliga team för att svara på frågor inom grundläggande och tillämpad vetenskap inom ekologi och bevarande av naturresurser. Forskningslinjerna som täcks av doktorandprogrammet omfattar alla underdiscipliner inom ekologi, från autekologi och ekofysiologi, genom evolutionär ekologi, befolknings- och samhällsbiologi, till studiet av ekosystem, biogeografi och makroekologi, såväl som disciplinrelaterade områden som naturvård. biologi och ekologisk restaurering.
Behovet av forskarutbildning av utexaminerade i examina relaterade till bevarande av naturresurser försvaras både inom det akademiska och professionella området, där behovet av att fortsätta forska och avancera i kunskap, tekniker och metoder bekräftas. Detta doktorandprogram syftar till att utbilda forskare kopplade till studier, förvaltning och bevarande av biologisk mångfald och geodiversitet i bred bemärkelse, och betraktar som naturresurser den mängd materiella varor och tjänster som tillhandahålls av naturen som bidrar till det mänskliga samhällets välbefinnande i direkta eller indirekta sätt.
Rey Juan Carlos University föreslår en anpassning av doktorandprogrammet i bevarande av naturresurser i enlighet med bestämmelserna i RD99/2011, för att tillhandahålla och erbjuda forskarutbildning som å ena sidan bidrar till att främja utbildningen av personer med kompetens inom forskning och innovation inom bevarandet av naturresurser, och å den andra för att genom forskning gå framåt för att svara mot samhällets behov på detta område.
Inom doktorandprogrammet i bevarande av naturresurser kommer en forskningslinje att utvecklas som täcker uppsättningen av forskningsaktiviteter som utförs inom detta område, i enlighet med de krav som fastställs i gällande lagstiftning och i URJC:s föreskrifter, i kontrast till erfarenheterna och forskningens tillräcklighet, och förekomsten av konkurrenskraftiga projekt. Denna forskningslinje kommer att definiera, utan undantag, huvudämnena för utvecklingen av doktorsavhandlingar, beroende på de befintliga grupperna och lärarnas och tilldelade föreståndares forskningserfarenhet.
Rey Juan Carlos University föreslår detta doktorandprogram:
- Utbilda nya forskare och förbereda team som bidrar till sociala, vetenskapliga och ekonomiska framsteg.
- Främja utbildningen av nya lärare i relaterade discipliner.
- Specialisera doktorander som är intresserade av adekvat professionell, vetenskaplig och teknisk utveckling.
Främja skapandet av forskargrupper och nätverk, nationellt och internationellt, och tvärvetenskap.
mål:
De allmänna målen för doktorandprogrammet vid Rey Juan Carlos University kommer åtminstone att vara följande:
- Uppmuntra och fördjupa doktoranders kunskap och professionella, vetenskapliga och tekniska utveckling inom det aktuella området.
- Utbilda nya forskare som kan integreras i forskarlag.
- Främja lärarkarriären, fördjupa forskarutbildningen för framtida lärare.
- Studentens specialisering inom motsvarande område, särskilt i dess forskningsaspekt.
- Tillhandahålla metodologiska instrument för att hantera analys av teori och praktik ur ett tvärvetenskapligt perspektiv, och tillhandahålla grundläggande kriterier för att hantera praktiska frågor, inom de olika områden där de uppstår.
- Att ha en adekvat ram för att uppnå och överföra vetenskapliga framsteg.
- Utbilda doktorander så att de kan spela en viktig roll i offentliga eller privata institutioner som är involverade i innovation och forskning så att de kan leda överföringen från kunskap till samhällets välbefinnande.
Kort sagt, detta doktorandprogram vid Rey Juan Carlos University syftar till att utbilda läkare som är utrustade med en kritisk vetenskaplig anda, forskningskapacitet och lagarbete, genom undervisning organiserad i två områden: ett allmänt (forskningstekniker och metoder, verktyg och resurser för det) och en specialisering, typisk för de olika konsoliderade specialiseringslinjerna som utvecklas i det.
Programresultat
Grundläggande färdigheter
- Systematisk förståelse av ett studieområde och behärskning av forskningsfärdigheter och metoder relaterade till det området.
- Förmåga att tänka ut, designa eller skapa, omsätta i praktiken och anta en betydande process av forskning eller skapande.
- Förmåga att bidra till att vidga kunskapens gränser genom original forskning.
- Förmåga att genomföra en kritisk analys och utvärdering och syntes av nya och komplexa idéer.
- Förmåga att kommunicera med det akademiska och vetenskapliga samfundet och med samhället i allmänhet om deras kunskapsområden på de sätt och språk som vanligtvis används i deras internationella forskarsamhälle.
- Förmåga att främja, i akademiska och professionella sammanhang, vetenskapliga, tekniska, sociala, konstnärliga eller kulturella framsteg inom ett kunskapsbaserat samhälle.
Personliga förmågor och färdigheter
- Att fungera i sammanhang där det finns lite specifik information.
- Hitta nyckelfrågorna som måste besvaras för att lösa ett komplext problem.
- Designa, skapa, utveckla och genomföra nya och innovativa projekt inom sitt kunskapsområde.
- Arbeta både i team och självständigt i ett internationellt eller multidisciplinärt sammanhang.
- Integrera kunskap, hantera komplexitet och göra bedömningar med begränsad information.
- Kritiken och det intellektuella försvaret av lösningar.
Andra tävlingar
- Kunskap om den vetenskapliga metoden, dess principer, stadier i processen och typologier.
- Förmåga att integrera vetenskaplig kunskap, analysera den och fatta beslut för att lösa ett problem med socialt och etiskt ansvar och tillämpa professionell deontologi.
- Förmåga att planera experiment, använda den mest lämpliga designen i varje fall, för att verifiera hypoteserna.
- Ingående känna till gränsen för kunskap inom det vetenskapliga området för bevarande av naturresurser, kunna identifiera de huvudsakliga forskningsutmaningarna inom det och bidra till dess metodologiska och konceptuella utveckling.
- Förmåga att hantera bibliografiska och dokumentära källor och verktygen för fältarbete relaterade till varje forskningslinje.
- Förmåga att skriva publikationer och kommunikation, strukturera dem enligt de typiska scheman som används i vetenskapliga tidskrifter och prestigefyllda konferenser eller kongresser, både nationella och internationella.
- Känna till den teoretiska ramen och principerna för bevarande av naturresurser.
- Känna till de vetenskapliga tillämpningar som syftar till att lösa miljöproblem.