Filosofie doktor (PhD) – Utbildning
Lusaka, Zambia
VARAKTIGHET
3 up to 6 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Doctor of Philosophy (PhD) – Utbildning kommer att göra det möjligt för studenter att bli effektivt utrustade med alla nödvändiga färdigheter och kunskaper för att avancera i internationella utbildningsorganisationer i den offentliga och privata sektorn och uppnå positiva resultat när de arbetar i ledande befattningar.
Grunden för programmet kan sammanfattas enligt följande:
På en allmän nivå av högskolepolitik:
- Det finns ett generellt behov av fler doktorander i Zambia och Afrika söder om Sahara och därmed ett behov av fler doktorandprogram (British Council och DAAD, 2018).
- Detta doktorandprogram svarar mot de uttalade behoven i policyn "Educating Our Future" (Utbildningsministeriet, 2008) för:
- Mer forskning ska bedrivas inom högskolesektorn i Zambia.
- Alternativa sätt att tillhandahålla högre utbildning, såsom onlineutbildning, för att förbättra tillgången och rättvisa i högre utbildning i Zambia.
- Större tillgång till, och användning och tillgång till IKT i högre utbildning i Zambia.
På nivån för programmatiskt innehåll och struktur:
- Den strukturerade online-metoden genom både undervisade kurser och strukturerad handledning av avhandlingen ger en unik självstyrd lärandeupplevelse för studenten som skiljer detta program från andra program som erbjuds och främjar en praktisk tillämpning av lärandet som genereras genom programmet.
- Det ligger en stark tonvikt inom programmet på att göra det möjligt för kandidater att använda forskningens kraft för att driva systemförändringar i sina organisationer och för att förverkliga sin ledarskapspotential.
På nivån för de kandidatstudenter som kan komma åt programmet:
- Programmets onlinekaraktär underlättar möjligheten för heltidsanställda att komma åt programmet samtidigt som de är tillgängliga för personer som vill vara heltidsstudenter.
- Programmet betonar att dela yrkeserfarenheter med instruktörer och kamrater och är särskilt relevant för medellång karriär och seniora yrkesverksamma.
På nivån för Unicaf University kompetens och expertis:
- Utbildning är ett kompetensområde som finns inom det bredare sammanhanget av Unicaf Universitys expertis inom utbildning, samhällsvetenskap och teknik.
- Det finns kompetens och intresse för att ge kandidatstudenter handledning och handledning av hög kvalitet, vilket resulterar i en högkvalitativ upplevelse och ett högkvalitativt pris för våra studenter.
Programmets mål
- Utveckla en god förståelse för den relevanta konceptuella och teoretiska grunden för studentens valda forskningsområde inom det bredare utbildningsområdet.
- Främja en detaljerad förståelse av tillämpliga tekniker för forskning.
- Skapa och tolka kunskap genom original forskning.
- Förbättra elevens prestation som reflekterande utövare och deras yrkesutövning.
Programmets mål
Målen för programmet är att tillhandahålla ett omfattande och diversifierat lärandeprogram som är lyhört för utbildningssektorn och de sociala och ekonomiska behoven hos den nationella utvecklingen av mänskliga resurser. Vid slutet av programmet ska studenterna kunna:
- Driv systemförändringar i beslutsfattande, primär-, sekundär- och högskoleutbildning som framväxande lärare.
- Utöva tjänster inom akademiska institutioner eller akademiska organisationer och vara intresserad av att bedriva bland annat forskning inom områdena utbildning, utbildningspolitik, inkluderande utbildning och pedagogiskt ledarskap.
- Främja inkluderande utbildning, kvalitet och rättvisa i utbildning, i linje med nationell politik.
- Stöd rättvisa - rättvisa - och jämlikhet snarare än bara jämlikhet i utbildningen.
- Övervaka studier och utveckling av utbildningspolitisk utvärdering och genomförande.
- Bedriva primärforskning inom utbildningsområdet.
- Ta itu med ineffektivitet i pedagogisk ledning.
- Visa förmåga att utveckla en läroplan som passar målnivån.
- Demonstrera alla nödvändiga färdigheter som är obligatoriska för en karriär inom utbildning och i ledande akademiska institutioner.
Antagningar
Programresultat
I slutet av programmet förväntas studenten:
- Praktiserande roll som avancerade forskare och/eller professionella praktiker inom utbildningsområdet.
- Utveckla en omfattande, samtida och avancerad kunskap om innehåll, forskningsmetoder och teoretiska sammanhang i en områdesrelaterad praktik. Genom detta kommer studenterna att ge ett viktigt bidrag till kunskap som grundas på original forskning och stipendium.
- Tillämpa komplexa koncept, och utveckla kreativa lösningar kreativt och adaptivt som leder till banbrytande tänkande på området.
- Gör välgrundade bedömningar i komplexa frågor inom utbildningsområdet, ofta i frånvaro av fullständiga data.
- Lös problem genom färdigheter i evidensbaserat beslutsfattande, vilket leder till institutionell förändring.
- Kommunicera idéer och slutsatser tydligt och effektivt till specialist- och icke-specialistpublik.
- Utveckla miljöer för inkludering, transparens och allmänt delade visioner och mål.
- Utvärdera deras färdigheter som ledare och deras teams och organisations prestationer och modifiera strategier därefter.
- Kritisera uppdraget, processen och resultaten av specifika lärandeinitiativ genom riktade frågor.
- Driv innovation genom teknikaktiverade inlärningsformat.
- Tillämpa reflekterande övervakningsfärdigheter om arbete och yrkesutövning.
- Interpret samlade in kvalitativa och kvantitativa data för att bedöma statusen för organisatoriska prioriteringar.
- Producera en kulminerande avhandling som visar i praktiken den effektiva tillämpningen av pedagogiska teorier och begrepp.