
PhD i ingenjörsutbildning
Storrs, Amerikas förenta stater
VARAKTIGHET
4 up to 5 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Medan det har pågått extraordinär ingenjörsutbildning på UConn sedan 1916, är området ingenjörsutbildning dess akademiska studie. En Ph.D. i ingenjörsutbildning från UConn kommer att förbereda studenter med de färdigheter och kompetenser som behövs för att bedriva utbildning av hög kvalitet inom ramen för ingenjörsprogram på både för- och eftergymnasial nivå. Utexaminerade från ingenjörsutbildningsprogrammet kommer att vara välkvalificerade att arbeta i akademiska, industriella eller statliga miljöer och utmärka sig i att identifiera, skapa och utöka kopplingar mellan ingenjörsvetenskap och samhällsvetenskap.
Ingenjörsutbildningen är till sin natur tvärvetenskaplig. På UConn, som har 14 skolor och högskolor, uppmuntras studenter att ta relevanta kurser över disciplinära silos baserat på deras forskningsintressen.
Antagningar
Stipendier och finansiering
In order for an applicant to be considered for one of the following fellowships, the applicant must select that they wish to be considered in SLATE. Recipients of these fellowships will be the most academically promising members of the entering class of graduate students at the University of Connecticut. The criteria used to select recipients include the following:
- Evidence of scholarly or creative achievement highlighted by the department or program in their nomination and evidence that the department or program provides the environment necessary for success in the areas of interest highlighted by the applicant.
- Evidence of any prior scholarly or creative achievement by the nominee, e.g., publications, presentations, exhibits, performances.
- Evidence that the nominee has been successful at previous academic institutions, e.g., letters of recommendation.
- Quantitative evidence of academic accomplishment, e.g., undergraduate grade point average, GMAT (when available).
The Jorgensen Fellowship (JF) is available to outstanding young scholars applying to doctoral programs. The award consists of a service-free fellowship providing a $20,000 annual stipend for five years.
In addition, to be eligible for either the fellowships below, applicants must demonstrate a commitment to enhancing diversity in higher education and/or a commitment to enhancing diversity in their field of study.
- The Harriott Fellowship (HF) is available to outstanding young scholars applying to doctoral programs. The award consists of a service-free fellowship providing a $20,000 annual stipend for five years.
- The Crandall Fellowship (CF) is available to outstanding young scholars applying to master’s programs. The award consists of a service-free fellowship providing a $20,000 annual stipend for two years (MFA is for three years).
For HF and CF fellowships students must submit a diversity statement through the SLATE application system. Students can demonstrate a commitment to enhancing diversity in higher education through participation in organizations or activities that (a) directly relate to increasing access to higher education and retention in higher education of individuals, regardless of age, race, sexual orientation, gender, nationality, cultural background, religion, or beliefs or (b) that help to ensure that individuals are welcomed and included in higher education environments regardless of age, race, sexual orientation, gender, nationality, cultural background, religion, or beliefs. Such organization and activities might include participation/affiliation with TRIO programs, cultural/affinity organizations/centers, volunteer experiences, and college or university committees focused on these goals. Students provide evidence of this commitment through research and educational experience reflected on their CV/resume (articles, presentations, internship, and research experience), in their personal statement, or in letters of recommendations.
Läroplan
Studenter måste fylla i minst 37 högskolepoäng, fördelat enligt följande:
Ingenjörsutbildning Kärna: 13 hp
- ENGR 5610 – Grunder för ingenjörsutbildning – 3 hp
- ENGR 5620 – Ingenjörsutbildningens makt och politik – 3 hp
- ENGR 6901 – Ingenjörsutbildningsseminarium - 1 poäng
- EPSY/EDCI – Teorier i utbildningskurs från lista - 3 hp
- ENGR 5410 – Vetenskaplig kommunikation – 1 poäng
- ENGR 5420 – Ingenjörspraktik och karriärer inom industrin – 1 poäng
- ENGR 5430 – Teaching Engineering: Communication and Pedagogy – 1 poäng
Praktik: 3 högskolepoäng
- CE/ENVE 6920 – Practicum – 3 hp
- Praktisk erfarenhet av klassrumsundervisning med mentorskap från en medlem av forskarfakulteten.
Utbildningsforskningsmetoder Kärna: 12 hp
- EDCI 6000 - Kvalitativa metoder för utbildningsforskning – 3 hp
- EPSY 5605 – Kvantitativa metoder i forskning 1 – 3 hp
- EPSY 5607 – Kvantitativa metoder i forskning 2 – 3 hp
- Forskningsmetoder valfritt – 3 hp
Ingenjörsutbildning Inriktning: 9 hp
Beroende på deras bakgrund och karriärplaner, kan eleverna välja från en befintlig specialisering, som består av kurser inom relaterade områden, eller, med godkännande av deras stora rådgivare, välja kurser med ett sammanhängande tema som stöder deras forskning eller karriärmål.
Engineering Field Specialization: 9 hp i disciplinbaserade kurser (t.ex. CHEG, ME, ECE) på 5000-nivå eller högre vald i samråd med den stora rådgivaren.
Advanced Methods Specialization: 9 hp (utanför Methods Core) inriktad på avancerade pedagogiska forskningsmetoder. Studenter kan välja mellan EDCI, RMME, EPSY metodkurser eller andra i samråd med sin stora rådgivare.
Teorier i utbildning/lärandevetenskap Specialisering: 9 hp inriktad på tvärvetenskap, kunskapsteorier eller epistemologi. Studenter kan välja från listan Teorier i utbildning som anges i katalogen, eller andra kurser i samråd med sin huvudrådgivare.
Teknik och mänskliga rättigheter: 9 poäng kurser inom detta område som godkänts av den stora rådgivaren och samråd med EHRI-fakulteten.
Individuell specialisering: 9 hp kurser inom ett relaterat område eller tema som godkänts av den stora rådgivaren.
Ph.D. i Ingenjörsutbildning har inget krav på främmande språk. Ph.D. studenter måste ha en kumulativ GPA på minst 3,0 över alla kurser. För studenter som kommer in med en magisterexamen kan upp till 15 poäng av tidigare doktorandkurser räknas till doktorsexamen.
Alla Ph.D. Studenter måste också slutföra minst 15 poäng GRAD 6950 (Doktorsavhandlingsforskning). Alla doktorander på heltid. Studenter måste anmäla sig till enpoängsseminariekursen, ENGR 6901, varje termin de går i programmet.
Programresultat
Genom att fullfölja en doktorsexamen. inom ingenjörsutbildningen kommer akademiker att kunna:
- Genomför högkvalitativ utbildningsforskning och/eller bedömning och utvärdering i en mängd olika miljöer, inklusive högre utbildning, grundskolor, ideella organisationer och privat industri.
- Syntetisera information från flera områden för att bidra till kunskapsgenerering i skärningspunkten mellan teknik och samhällsvetenskap.
- Ta med ett sociokulturellt perspektiv på ingenjörsarbete med fokus på rättvisa, mångfald, rättvisa och inkludering till vilket område de än väljer att arbeta inom.
- Integrera evidensbaserad praxis från ingenjörsutbildningsforskning till att utbilda nästa generation.