
Doktorsexamen i miljöteknik
Storrs, Amerikas förenta stater
VARAKTIGHET
4 up to 5 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Vårt uppdrag är att tillhandahålla en toppmodern och multidisciplinär lärmiljö på grund- och forskarnivå. Vi erbjuder en mängd olika examina, inklusive BS, Minor, MS, M.Eng. och Ph.D. grader, och vi bedriver spetsforskning inom tre kärnområden:
- Luftföroreningar och atmosfäriska processer;
- Kontaminant öde och resursåtervinning och
- Hydrogeovetenskap och vattenresursförvaltning.
Vänligen utforska vår webbplats för att få mer information om karriärvägar och möjligheter för miljöingenjörer, vår läroplan, fakultetsmedlemmar och forskningsprojekt. Vår fakultet är engagerad i din akademiska och professionella framgång. Vi erbjuder utmanande och rigorösa kurser; spännande och relevanta forskningsmöjligheter; och individualiserad mentorskap och vägledning.
Ackreditering
Miljöteknik BS-examen vid UConn är ackrediterad av Engineering Accreditation Commission of ABET, http://www.abet.org.
Ackreditering är en process för att säkerställa att miljöingenjörsexamen du tjänar på UConn förbereder dig för dina karriärmål, inklusive att få anställning som ingenjör efter examen och så småningom bli licensierad som professionell ingenjör (PE).
Programmets utbildningsmål beskriver vad akademiker förväntas uppnå inom några år efter examen.
Miljötekniska grundutbildningens utbildningsmål är att ge våra alumner/ae de kunskaper och färdigheter som behövs för att:
- aktivt bidra till utövandet av ingenjörsyrket, inklusive ledning och administration, inom den offentliga, privata eller akademiska sektorn inom det tekniska området miljöteknik;
- följa en väg mot ledarskap i yrket som kan inkludera att bli licensierade professionella ingenjörer, bedöma effekterna av mänskliga aktiviteter på miljön, designa och konstruera lösningar för att minimera och mildra sådana effekter, och vårda den naturliga miljön som vårt livsuppehållande system; och
- utöva livslångt lärande genom forskarutbildning och yrkesutbildning.
Antagningar
Stipendier och finansiering
För att en sökande ska komma i fråga för något av följande stipendier måste den sökande välja att de vill komma i fråga i SLATE. Mottagare av dessa stipendier kommer att vara de mest akademiskt lovande medlemmarna i den nya klassen av doktorander vid University of Connecticut. Kriterierna som används för att välja mottagare inkluderar följande:
- Bevis på vetenskapliga eller kreativa prestationer som lyfts fram av institutionen eller programmet i sin nominering och bevis på att institutionen eller programmet tillhandahåller den miljö som krävs för framgång inom de intresseområden som sökanden lyfter fram.
- Bevis på någon tidigare vetenskaplig eller kreativ prestation av den nominerade, t.ex. publikationer, presentationer, utställningar, föreställningar.
- Bevis på att den nominerade har varit framgångsrik vid tidigare akademiska institutioner, t.ex. rekommendationsbrev.
- Kvantitativa bevis på akademisk prestation, t.ex. medelbetyg på grundnivå, GMAT (när tillgängligt).
Jorgensen Fellowship (JF) är tillgängligt för framstående unga forskare som ansöker till doktorandprogram. Priset består av ett tjänstefritt stipendium som ger ett årligt stipendium på $20 000 i fem år.
Dessutom, för att vara berättigad till antingen stipendiaten nedan, måste sökande visa ett engagemang för att öka mångfalden inom högre utbildning och/eller ett åtagande att förbättra mångfalden inom sitt studieområde.
- Harriott Fellowship (HF) är tillgängligt för framstående unga forskare som ansöker till doktorandprogram. Priset består av ett tjänstefritt stipendium som ger ett årligt stipendium på $20 000 i fem år.
- Crandall Fellowship (CF) är tillgängligt för framstående unga forskare som ansöker till masterprogram. Priset består av ett tjänstefritt stipendium som ger ett årligt stipendium på 20 000 $ i två år (MFA är i tre år).
För HF- och CF-stipendier måste studenter lämna in ett mångfaldsutlåtande genom ansökningssystemet SLATE. Studenter kan visa ett engagemang för att öka mångfalden inom högre utbildning genom deltagande i organisationer eller aktiviteter som (a) direkt relaterar till ökad tillgång till högre utbildning och kvarhållande i högre utbildning av individer, oavsett ålder, ras, sexuell läggning, kön, nationalitet, kulturell bakgrund, religion eller övertygelse eller (b) som hjälper till att säkerställa att individer välkomnas och inkluderas i högre utbildningsmiljöer oavsett ålder, ras, sexuell läggning, kön, nationalitet, kulturell bakgrund, religion eller övertygelse. Sådan organisation och aktiviteter kan inkludera deltagande/anslutning till TRIO-program, kultur-/affinitetsorganisationer/center, volontärerfarenheter och högskole- eller universitetskommittéer fokuserade på dessa mål. Studenter ger bevis på detta engagemang genom forskning och utbildningserfarenhet som återspeglas i deras CV/CV (artiklar, presentationer, praktik och forskningserfarenhet), i deras personliga uttalande eller i rekommendationsbrev.
Läroplan
Forskarskolans krav för Ph.D. examen kan hittas under forskarskolans webbplats
Om en student antas till Ph.D. program med endast en BS-examen krävs minst 30 hp kurser. Om studenten har en MS-examen är minimikravet 15 hp. Men om MS-examen är inom ett annat område än miljöteknik, kommer ENVE Graduate Admissions Committee att bestämma det minsta antal poäng som krävs för kurser. Alla Ph.D. Studenter måste ta eller visa färdigheter i följande kurser innan de tar det allmänna provet:
- ENVE 5310 Miljötransportfenomen
- ENVE 5320 Kvantitativa metoder för ingenjörer
- ENVE 5210 Miljöteknisk kemi
- ENVE 5810 Hydrometeorologi
Den rådgivande kommittén kan ersätta ovanstående med motsvarande kurser. De återstående poängen kan tas inom något av de tre koncentrationsområden som beskrivits tidigare. Högst 6 poäng om 3000 eller 4000 nivåkurser får användas för examen. När studenten har slutfört 18 poängs kursarbete måste en studieplan lämnas in till forskarskolan (ladda ner från http://grad.uconn.edu/current-students/forms/ och välj Plan of Study for the Degree of Filosofie doktor).
Allmän undersökning
Det allmänna provet avläggs efter minst två och högst fyra terminer efter antagningen till doktorsexamen. program. ENVE-programmet administrerar provet två gånger om året, i januari och i maj. En godkänd studieplan måste lämnas in till forskarskolan innan det allmänna provet kan avläggas. Miljöteknikprogrammet administrerar Allmäntentamen som muntlig tentamen, som ges två gånger per år, i december eller januari och i maj. Syftet med den muntliga examinationen är att pröva studentens behärskning av centrala miljötekniska begrepp och studentens förmåga att integrera begrepp över disciplinområden.
Examenskrav:
- Eleverna har 72 timmar på sig att utveckla ett konceptuellt förhållningssätt till en problemformulering som ges i skriftlig form. Problemet är vanligtvis ett integrerat miljötekniskt problem som innebär aspekter och koncept som presenteras i de fyra obligatoriska kurserna.
- Det konceptuella tillvägagångssättet måste omfatta alla viktiga processer av betydelse i detta problem.
- Studenter förväntas kunna:
- förklara alla processer i deras tillvägagångssätt
- rationalisera/motivera/förklara alla gjorda antaganden
- beskriv styrande ekvationer
- tillhandahålla uppskattningar av storleksordning av parametrar
- Eleverna kan använda krita eller vita tavlor som hjälpmedel i sin presentation.
- Studenter får ta med en kopia av sitt 5-sidiga dokument som egen referens under tentamen.
Bedömning: Studenterna kommer att bedömas på grundligheten i deras konceptuella tillvägagångssätt, tydligheten i deras förklaring, riktigheten i deras svar på examinatorernas frågor, djupet av kunskap om centrala miljötekniska begrepp och förmågan att koppla samman begrepp över hela miljöteknik inklusive potentiella vattenförvaltningens konsekvenser. Den skriftliga och den muntliga delen av tentamen väger lika mycket. Det lägsta totala godkända betyget är 70%, med minst 50% i var och en av de skriftliga och muntliga delarna.
En student kan göra det allmänna provet två gånger, om betygsnämnden tillåter omtentamen. Om en student fick mindre än 30 % på båda delarna av tentamen anses de vara okvalificerade att bedriva en doktorsexamen. och avvisas från programmet. Om studenten underkänns på provet en andra gång, avskedas han från doktorsexamen. program. Studenter som avskedas kan förvärva en MS-examen efter att de tillämpliga kraven är uppfyllda.
Avhandlingsforskning och avhandlingskrav
En doktorand bildar tillsammans med sin huvudrådgivare en rådgivande kommitté bestående av huvudrådgivaren och minst två (men i de flesta fall fyra) biträdande handledare med lämplig akademisk eller vetenskaplig meriter. Denna kommitté övervakar och mentorerar studenten under hela studentens examensspår. Medlemmar i kommittén måste vara aktiva deltagare i varje milstolpeevenemang och deras ursprungliga underskrifter för godkännande krävs på alla nödvändiga dokument för forskarskolan.
Ämnet för avhandlingsforskningen är överens om av den stora rådgivaren och doktorn. studerande. Om studenten finansieras av ett forskningsassistentskap kan ämnet för forskningsprojektet och avhandlingen överlappa, men inte nödvändigtvis. Forskningen bör vara original och så småningom publicerad i peer-review-tidskrifter. Som ett krav för examen, en Ph.D. Studenten måste ha tre tidskriftsartiklar: en publicerad eller godkänd för publicering, en under granskning och en i slutskedet av förberedelse. Det är dock viktigt att de tre artiklarna tar upp en större, sammanhängande forskningsfråga (som beskrivs i avhandlingsförslaget nedan) och att de inte är isolerade arbetsgrupper.
Avhandlingsförslag
Avhandlingsförslaget är ett dokument som beskriver den föreslagna forskningen för avhandlingen och måste sammanställas och godkännas innan forskningen är väl igång. Det rekommenderas att avhandlingsförslaget lämnas in för godkännande påföljande termin efter att en student har godkänts på sitt allmänna prov, men maxtiden är ett år efter det allmänna provet. Förslaget består av inlämnande av en skriftlig handling till den rådgivande nämnden och en muntlig presentation till nämnden. Det skriftliga förslaget och lämplig blankett måste lämnas in till forskarskolan för godkännande. Formuläret för avhandlingsförslag är undertecknat av den rådgivande kommittén och ENVE Program Director. Anvisningar för utarbetandet av förslaget finns i formuläret.
Ytterligare information om avhandlingsförslagets innehåll och formatering finns i Graduate Handbook AY 2018-19.
Kandidatur, avhandlingsförberedelse och slutlig muntlig disputation
Det finns tre typiska krav för en student för att bli en formell kandidat för doktorsexamen. grad:
- Godkännande av studieplan
- Klarar det allmänna provet
- Godkännande av avhandlingsförslag av forskarfakultetsrådet
Information om avhandlingens förberedelse och schemaläggning av det muntliga försvaret finns på https://registrar.uconn.edu/doctoral-degree-programs/dissertation-information/.
Dissertationsberedning
Avhandlingen kan följa ett av två generella format:
- Traditionell disposition, med kapitel som kan innehålla
- Introduktion
- Litteraturrecension
- Material och metoder
- Resultat och diskussion
- Slutsatser och Rekommendationer
- referenser
- Sammanställning av tidskriftspappersmanuskript
I det här fallet är varje tidskriftsartikel ett separat kapitel, med dess innehåll presenterat som underkapitel. Ett inledande kapitel och ett slutkapitel bör utarbetas utöver manuskripten. Dessa kommer att förklara den röda tråden mellan artiklarna, i termer av motivering och metodik (inledningskapitlet) och övergripande slutsatser och rekommendationer (slutkapitlet).
Avgångskravet för ENVE-programmet för att producera tre tidskriftsartiklar (en accepterad/publicerad, en i granskning och en i slutförberedelse) gör alternativ B mer attraktivt. Avhandlingens format är dock ett resultat av avtalet mellan den stora rådgivaren och doktorn. kandidat.
En elektronisk och en tryckt kopia av avhandlingen måste lämnas in till forskarskolan. Informationen tillhandahålls i formuläret för checklista för avhandlingsinlämning och på Digital Commons-webbplatsen http://digitalcommons.uconn.edu/dissertations/guidelines.html
Formateringsriktlinjer finns i https://registrar.uconn.edu/doctoral-degree-programs/dissertation-specifications/.
Muntligt försvar
Innan du kan schemalägga den muntliga disputationen måste du få ett preliminärt avhandlingsgodkännande från alla medlemmar i den rådgivande kommittén. Det rekommenderas att du cirkulerar arbetsutkastet till avhandlingen minst en månad före önskat disputationsdatum, eftersom det krävs minst två veckor för att tillkännage disputationen och ytterligare en till veckor bör förlängas till kommittén för granskning.
Det muntliga försvaret av avhandlingen ska tillkännages offentligt genom universitetets evenemangskalender på nätet minst två (2) veckor före disputationsdatumet. För meddelanden, kontakta Diana Boucher. Du bör boka CAST 306 i god tid för att säkerställa tillgänglighet. Ge Diana titel, datum och tid, lista över ledamöter i den rådgivande kommittén och sammandrag för försvaret. För UConns evenemangskalender finns anvisningar i länken för avhandlingsinformation ovan.
För närvarande måste elektroniskt preliminärt godkännande av avhandlingen och en elektronisk arbetskopia av hela avhandlingen lämnas in till The Graduate School.
Minst fem (5) ledamöter av fakulteten, inklusive alla ledamöter i kandidatens rådgivande kommitté, ska delta i slutprovet.
Det muntliga försvaret består av tre delar:
- Muntlig presentation av avhandlingens innehåll (~45 min)
- Frågor från allmänheten som deltar (~15 min)
- Frågor från den rådgivande kommittén i sluten session (~30 min).
Efter sista avsnittet ursäktas kandidaten och nämnden sammanträder för att besluta om utgången av disputationen. Beslutet att godkänna det muntliga försvaret måste vara enhälligt. Den framgångsrika kandidaten bör ha redo följande dokument för att få underskrifter från alla kommittémedlemmar:
- Två exemplar av avhandlingens försättsblad, tryckt på vitt 25% bomull 20 eller 24 lb papper.
- Två exemplar av rapporten om den slutliga tentamensrapporten. Ett exemplar kommer att skickas till forskarskolan och ett kommer att behållas av din stora rådgivare.
Programresultat
- An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics
- An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors
- An ability to communicate effectively with a range of audiences
- An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts
- An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives
- An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions
- An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies.