Keystone logo

The George Washington University, Graduate School of Education and Human Development

Vår historia

Sedan 1904 har GW erbjudit kurser inom utbildningsområdet. Med färre än ett dussin fakultet till en början, blev utbildningsavdelningen lärarhögskolan 1909, och så småningom skolan för utbildning 1928, med avdelningar för utbildning, pedagogisk psykologi och hemekonomi. 1933 började School of Education att erbjuda doktorandprogram.

Efter andra världskriget gick många återvändande GI: s och pensionerade militäroffiser, av vilka några redan utbildades i matematik och naturvetenskap, GW för att få examen i utbildning, vilket gav dem inträde i andra karriärer. Många av dessa kandidater steg snabbt för att bli rektorer och övervakare för generationen av baby-boomers, och därmed tillhandahöll ett färdigt nätverk för att placera efterföljande generationer av GW-lärarutbildare.

I slutet av 60-talet sökte och fick skolan statligt stöd för sitt nya specialpedagogiska program och senare nådde ut till samhället av utbildningsrådgivare och lärare. 1977 ändrades namnet igen till School of Education and Human Development.

1994 blev skolan Graduate School of Education and Human Development (GSEHD) när den övergick till ett mer fokuserat uppdrag på forskarutbildning. Idag organiseras GSEHD: s program inom fem avdelningar: Rådgivning och mänsklig utveckling, läroplan och pedagogik, pedagogiskt ledarskap, mänskligt och organisatoriskt lärande och specialundervisning och funktionshinderstudier. Dessa avdelningar har masterprogram, utbildningsspecialister, doktorsexamen och examensbevis.

The United States Capitol Rotunda
Joshua Sukoff / unsplash

Vårt ledarskap

Michael Feuer är dekan för Graduate School of Education and Human Development och professor i utbildningspolitik vid George Washington University, och omedelbar tidigare president för National Academy of Education. Hösten 2014 utsåg president Obama Dean Feuer till ledamot i styrelsen för National Board for Education Sciences.

Innan han började med GW under de senaste 17 åren hade Dean Feuer positioner vid National Research Council of the National Academies, senast som verkställande direktör för avdelningen för beteende- och samhällsvetenskap och utbildning. Han tjänade också som senioranalytiker och projektledare vid US Congress Office of Technology Assessment.

Feuer fick sin BA (cum laude) i engelsk litteratur från Queens College New York, en MA i offentlig ledning från Wharton School och en doktorsexamen. i offentlig policyanalys från University of Pennsylvania. Han har studerat vid det hebreiska universitetet i Jerusalem och Sorbonne var på fakulteten vid handelshögskolan vid Drexel University från 1981-1986 och har undervisat kurser i utbildningspolitik och forskning i Penn och Georgetown.

Feuer konsulterar regelbundet utbildningsinstitutioner och myndigheter i USA, Israel, Europa och Mellanöstern. Han har publicerat i tidskrifter för utbildning, ekonomi och politik och har haft recensioner, uppsatser och dikter i tidningar och tidskrifter i Washington, Philadelphia, Los Angeles och New York. Han är också värd för utbildningspodcasten EdFix. Feuer är stipendiat i American Association for the Advancement of Science och American Association Research Association.

"Utbildning är det viktigaste investeringssamhället. Tack vare vår fakultets, studenter och personalens anmärkningsvärda kapacitet och kaliber är vi redo att möta nya utmaningar med principer om innovation och samarbete som kraftfulla förändringsmotorer."

138055_pexels-photo-2422294.jpeg
Jopwell / pexels

GW-värden

Vad gör GW till en unik plats att arbeta? Våra värderingar och den kultur de skapar. Dessa värden delas av våra studenter, fakulteter och personal. De fungerar som vägledande kraft, utformar våra vardagsliv på campus och hjälper till att se till att vi tar de bästa besluten för vårt universitetssamhälle.

Integritet

Vi är ärliga och rättvisa i våra ord och handlingar.

Samarbete

Vi uppnår mer genom att engagera andra i delade processer och beslutsfattande.

Respekt

Vi värdesätter människor som individer och behandlar dem med rättvisa, medkänsla och omsorg.

Förträfflighet

Vi uppnår åtskillnad genom kunskap och innovation.

Öppenhet

Vi är tillgängliga, mottagliga och delar information fritt.

Mångfald

Vi värdesätter och inkluderar människor från olika kulturer, bakgrunder och perspektiv i strävan efter våra gemensamma mål.

Mod

Vi uppmuntrar till risktagande, lärande av misslyckande och uthållighet i vår strävan efter excellens.

Allmän information

  • Våra campus spänner över DC, Virginia och Maryland, såväl som i Asien.
  • Vi erbjuder 15 program helt online.
  • Partnerskap med 11 lokala skoldistrikt erbjuder våra elever värdefull klassupplevelse.
  • Våra lärarförberedande program är NCATE erkända och godkända av staten.
  • Vår plats i landets huvudstad gör det möjligt för studenter att få erfarenhet från den verkliga världen inom regeringen, stiftelser, museer, offentliga skolor, högskolor, professionella föreningar och internationella icke-statliga organisationer.

English Language Requirements

Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.

  • Washington

    G Street Northwest,2136, 20052, Washington

    Frågor

    The George Washington University, Graduate School of Education and Human Development