
Master in
Forskning Grader (MPhil / PhD) i japanska och koreanska studier SOAS University of London

Introduktion
Läge för deltagande: Heltid eller Deltid
Institutionen kan övervaka MPhil- och doktorsexamen genom forskning och avhandling inom ett brett spektrum av kulturella och språkliga ämnen. Avsiktade forskningsstudenter bör inte känna sig tvingade att begränsa sitt val av ämnen till de som anges mot namnen på nuvarande anställda (forskarstuderande har nyligen arbetat med en rad ämnen som inkluderar japansk film, Kabukitekster, modern japansk lingvistik och litteratur, Meiji historiska texter, koreanska lingvistik och litteratur, koreanska koloniala och artonde århundradets historia). Forskning som genomförs på MPhil- och doktorandnivå är baserad på litterärt, dokumentärt och arkivmaterial tillgängligt på SOAS och samlas också in under fältarbete i Japan och Korea.
Strukturera
Alla studenter registrerar sig i år 1 av programmet som MPhil-studenter. Uppgraderingen från MPhil till PhD sker vid slutet av den första akademiska sessionen för heltidsstuderande (eller i slutet av den andra akademiska sessionen för deltidsstuderande).
Alla nya MPhil / doktorander har en tillsynskommitté bestående av tre medlemmar, bestående av en huvud- eller primärvårdsman samt en andra och tredje handledare. Uppdelningen i tidsperspektiv över tillsynskommittén är 60:25:15. Under det första året förväntas studenterna träffa sin huvudhandledare varje vecka i minst en timme.
Studentens huvudhandledare är alltid medlem i den institution där studenten är registrerad. Den andra och tredje handledaren, som arbetar i tilläggsrådgivning, kan vara från samma avdelning eller andra avdelningar / centra i fakulteten för språk och kulturer eller i avdelningar / centra i skolans övriga fakulteter. Studentens framsteg övervakas vidare av avdelningsforskare.
Under det första året förbereder eleverna för forskning genom att följa en forskningsutbildningsseminarium (RTS) som sammankallas på fakultetsnivån av associeringsdekan för forskning och stöds av generisk utbildning som erbjuds på doktorandskolan.
Studenter som arbetar inom litteratur och kulturstudier uppmanas också att delta i den kompletterande utbildningen som erbjuds i Centrum för kulturella, litterära och postkoloniala studier (CCLPS).
Studenter kan också uppmuntras av handledare att delta i ytterligare lärda kurser som är relevanta för sin forskning och till deras träningsbehov. Dessa kan omfatta specialdisciplinära, språk- eller regionalkulturkurser eller forskarutbildning i andra avdelningar utanför fakulteten.
Mot slutet av den första terminen krävs heltidsstudenter att lägga fram en litteraturgranskning på cirka 5000 ord. Instruktioner för detta ges vid fakulteten för forskarutbildningsseminarier och studenter diskuterar med sina handledare hur denna litteraturöversikt kan integreras i deras uppgraderingsforskningsförslag och senare deras avhandling.
För uppgraderingsprocessen år 1 är heltidsstudenter (år 2 för deltidsstudenter) skyldiga att lämna in en 10.000-ords uppgraderingsportfölj bestående av ett forskningsförslag och ett huvudkapitel. Det relativa ordräkningen för dessa två element ska bestämmas mellan student- och tillsynskommittén, men det förväntas att kärnkapitlet ska vara minst 3000 ord. Tidsfristen för inlämnande av denna portfölj är den 15 maj varje år.
Forskningsförslaget innehåller vanligtvis följande element:
- Forskningsunderlag och sammanhang för föreslagen forskning
- Huvudforskningsfrågor
- Litteraturrecension
- Teoretisk och metodisk ram och överväganden
- Föreslagna forskningsmetoder
- Etiska problem (i förekommande fall)
- Utformning av doktorsavhandling
- Schema för forskning och skrivning
- Bibliografi
Justeringar till en eller flera av dessa sektioner, inklusive tillägg eller borttagningar, är lämpliga efter överenskommelse mellan studenter och ledande chefer.
Kärnkapitlet borde helst vara ett analytiskt stycke där studenten genom en fallstudie visar hur forskningsförslaget översätter till verklig forskning. Beroende på forskningsprojektets art kan tillgången till primärkällmaterial vara svårt innan studenten genomför andraårsforskningen och i så fall bör innehållet överenskommas mellan studenten och tillsynskommittén.
Uppgraderingsprocessen från MPhil till doktorandstatus bygger på en bedömning av uppgraderingsportföljen av studentens forskningsutskott och på en muntlig presentation på 20-30 minuter följt av en diskussion. Den muntliga presentationen ges till avdelnings personal och forskarstuderande. De tre handledarna möts separat för att diskutera utfallet av uppgraderingen och informera studenten. Efter framgångsrikt slutförande av uppgraderingsportföljen uppgraderas studenterna formellt till doktorand och fortsätter till andra året. (Om bedömarna anser att det finns brister i portföljen, kommer studenterna att bli ombedda att ändra det till sin tillfredsställelse innan uppgraderingen till doktorandstatus kan bekräftas.) Studenter får normalt inte fortsätta till det andra året tills uppgraderingsprocessen har har slutförts.
Det andra året (eller deltidsekvivalent) tillbringas normalt med forskning. Detta kan vara av alla kombinationer av fältarbete och forskning i bibliotek och materialsamlingen som överenskommits mellan studenten och handledaren.
Det tredje året (eller motsvarande på deltid) ägnas åt att skriva upp forskning för doktorsavhandlingen. Under denna tid kommer studenter normalt att ge en presentation i ett forskningsseminarium som organiseras av institutionens forskarhandledare, som består av ett utvalt antal anställda med specialkompetens inom ämnet och andra forskarstudenter. Under tredje året (eller deltidsekvivalent) kommer eleverna att presentera utkast till kapitel för sin huvudhandledare för kommentar innan de slutför ett slutligt utkast till avhandlingen. När ett fullständigt utkast är klart bedöms arbetet av alla medlemmar i handledningskommittén och studenten kan antingen lämna in avhandlingen eller gå vidare till Fortsättningsstatus för att få ytterligare 12 månader för att slutföra avhandlingen och lämna in för examen. Avhandlingen måste vara klar inom 48 månader efter registreringen (eller motsvarande på deltid).
Avhandlingen - inte överstigande 100 000 ord - undersöks av två ledande myndigheter inom området, varav en har erfarenhet av examen vid University of London och minst en av dem är extern till SOAS .
Viktigt meddelande
Informationen på programsidan återspeglar den avsedda programstrukturen mot den angivna akademiska sessionen.
Forskningsintyg och applikationer
Vi välkomnar ansökningar från kvalificerade studenter som har en god examen (eller motsvarande i utlandet) i ett relevant ämne för forskarutbildningar vid SOAS . Ansökningar ska lämnas in online.
Det är viktigt att ansöka långt innan det läsår som du vill anmäla för att ge oss tid att behandla din ansökan. Om du ansöker om stipendier kan tidigare tidsfrister gälla.
SOAS doktorandprogrammet är konkurrenskraftigt och de sökande bör ha en erfarenhet av hög akademisk prestation och ett genomförbart förslag som kommer att bidra till institutionens forskningsintressen. Observera: vi avskräcker rent spekulativa applikationer. Ansökningar om tvärvetenskaplig forskning är välkomna, men endast en ansökan till en institution får lämnas in.
Krav på villkorslösa engelska
Sökande som kräver viseringsnivå 4 för att studera i Storbritannien måste tillhandahålla ett UKVI IELTS akademiskt intyg från ett UKVI-godkänt testcenter.
Internationella sökande som behöver ett Tier-4-visum för att studera i Storbritannien
Testa | Ovillkorligt inträde | Ovillkorligt inträde med stöd i sessionen |
IELTS (Academic) | 7.0 totalt eller högre, med 7.0 i delpoäng. | 7.0 totalt eller högre, med minst 6,5 i delpoäng |
EES- och EU-sökande
Testa | Ovillkorligt inträde | Ovillkorligt inträde med stöd i sessionen |
IELTS (Academic) | 7.0 totalt eller högre, med 7.0 i varje delpoäng. | 7.0 totalt eller högre, med minst 6,5 i delpoäng. |
TOEFL IBT | 105 totalt eller högre, med minst 25 i delpoäng. | 105 totalt med minst 22 i delpoäng. ELLER Totalt 100 med minst 25 skriftliga och 22 i andra delpoäng. |
Pearson Test of English (Academic) | 75 totalt eller högre, med minst 70 i delpoäng. | 70 totalt eller högre, med minst 65 i delpoäng. |
Galleri
Antagningar
Läroplan
Strukturera
Alla studenter registrerar sig i år 1 av programmet som MPhil-studenter. Uppgraderingen från MPhil till PhD sker vid slutet av den första akademiska sessionen för heltidsstuderande (eller i slutet av den andra akademiska sessionen för deltidsstuderande).
Alla nya MPhil / doktorander har en tillsynskommitté bestående av tre medlemmar, bestående av en huvud- eller primärvårdsman samt en andra och tredje handledare. Uppdelningen i tidsperspektiv över tillsynskommittén är 60:25:15. Under det första året förväntas studenterna träffa sin huvudhandledare varje vecka i minst en timme.
Studentens huvudhandledare är alltid medlem i den institution där studenten är folkbokförd. Den andra och tredje handledaren, som agerar som kompletterande rådgivande funktion, kan vara från samma institution, eller andra institutioner/centra inom fakulteten för språk och kulturer eller vid institutioner/center vid institutionens övriga fakulteter. Studentens framsteg övervakas vidare av institutionens forskningshandledare.
Under det första året förbereder eleverna för forskning genom att följa en forskningsutbildningsseminarium (RTS) som sammankallas på fakultetsnivån av associeringsdekan för forskning och stöds av generisk utbildning som erbjuds på doktorandskolan.
Studenter som arbetar inom litteratur och kulturstudier uppmanas också att delta i den kompletterande utbildningen som erbjuds i Centrum för kulturella, litterära och postkoloniala studier (CCLPS).
Studenter kan också uppmuntras av handledare att delta i ytterligare lärda kurser som är relevanta för sin forskning och till deras träningsbehov. Dessa kan omfatta specialdisciplinära, språk- eller regionalkulturkurser eller forskarutbildning i andra avdelningar utanför fakulteten.
Mot slutet av den första terminen krävs heltidsstudenter att lägga fram en litteraturgranskning på cirka 5000 ord. Instruktioner för detta ges vid fakulteten för forskarutbildningsseminarier och studenter diskuterar med sina handledare hur denna litteraturöversikt kan integreras i deras uppgraderingsforskningsförslag och senare deras avhandling.
För uppgraderingsprocessen år 1 är heltidsstudenter (år 2 för deltidsstudenter) skyldiga att lämna in en 10.000-ords uppgraderingsportfölj bestående av ett forskningsförslag och ett huvudkapitel. Det relativa ordräkningen för dessa två element ska bestämmas mellan student- och tillsynskommittén, men det förväntas att kärnkapitlet ska vara minst 3000 ord. Tidsfristen för inlämnande av denna portfölj är den 15 maj varje år.
Forskningsförslaget innehåller vanligtvis följande element:
- Forskningsunderlag och sammanhang för föreslagen forskning
- Huvudforskningsfrågor
- Litteraturrecension
- Teoretisk och metodisk ram och överväganden
- Föreslagna forskningsmetoder
- Etiska problem (i förekommande fall)
- Utformning av doktorsavhandling
- Schema för forskning och skrivning
- Bibliografi
Justeringar till en eller flera av dessa sektioner, inklusive tillägg eller borttagningar, är lämpliga efter överenskommelse mellan studenter och ledande chefer.
Kärnkapitlet borde helst vara ett analytiskt stycke där studenten genom en fallstudie visar hur forskningsförslaget översätter till verklig forskning. Beroende på forskningsprojektets art kan tillgången till primärkällmaterial vara svårt innan studenten genomför andraårsforskningen och i så fall bör innehållet överenskommas mellan studenten och tillsynskommittén.
Uppgraderingsprocessen från MPhil till PhD-status baseras på en bedömning av uppgraderingsportföljen av studentens forskningskommitté och på en 20-30 minuters muntlig presentation, följt av en diskussion. Den muntliga presentationen ges för institutionens personal och forskarstuderande. De tre handledarna träffas var för sig för att diskutera resultatet av uppgraderingen och informera studenten. Efter framgångsrikt slutförande av uppgraderingsportföljen uppgraderas studenterna formellt till doktorand och fortsätter till andra året. (Om bedömarna anser att det finns brister i portföljen, kommer studenterna att uppmanas att revidera den till deras belåtenhet innan uppgraderingen till doktorandstatus kan bekräftas.) Studenter tillåts normalt inte gå vidare till andra året förrän uppgraderingsprocessen har slutförts.
Det andra året (eller deltidsekvivalent) tillbringas normalt med forskning. Detta kan vara av alla kombinationer av fältarbete och forskning i bibliotek och materialsamlingen som överenskommits mellan studenten och handledaren.
Det tredje året (eller motsvarande på deltid) ägnas åt att skriva upp forskning för doktorsavhandlingen. Under denna tid kommer studenter normalt att ge en presentation i ett forskningsseminarium som organiseras av institutionens forskarhandledare, som består av ett utvalt antal anställda med specialkompetens inom ämnet och andra forskarstudenter. Under tredje året (eller deltidsekvivalent) kommer eleverna att presentera utkast till kapitel för sin huvudhandledare för kommentar innan de slutför ett slutligt utkast till avhandlingen. När ett fullständigt utkast är klart bedöms arbetet av alla medlemmar i handledningskommittén och studenten kan antingen lämna in avhandlingen eller gå vidare till Fortsättningsstatus för att få ytterligare 12 månader för att slutföra avhandlingen och lämna in för examen. Avhandlingen måste vara klar inom 48 månader efter registreringen (eller motsvarande på deltid).
Examensarbetet – som inte får överstiga 100 000 ord – examineras av två ledande myndigheter inom området, varav en har erfarenhet av examinering vid University of London och minst en är extern till SOAS .
Viktigt meddelande
Informationen på programsidan återspeglar den avsedda programstrukturen mot den angivna akademiska sessionen.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.