Forskning Grader (MPhil / PhD) i historia
SOAS University of London
Nyckelinformation
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
GBP 4 670 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Heltidsavgifter per läsår: Storbritannien / EU 4 396 £; Utlandet £ 17,967. Deltidsavgifter per läsår: Storbritannien / EU 2 198 £; Utländska £ 8 984
Introduktion
Läge för deltagande: Heltid eller Deltid
SOAS History Department är ett av världens största centra som erbjuder övervakning för forskningsgrader i afrikansk och asiatisk historia. Det lockar studenter och vetenskapliga besökare från alla delar av världen. De högsta betyg som gick till avdelningen i de officiella nationella forskningsbedömningarna 1996, 2001 och 2008 tog hänsyn till spetskompetensen i sin forskarutbildning samt personalpublikationen. Institutionen ger möjligheter för välkvalificerade sökande att gå med i stora grupper av studenter och personal som arbetar inom eller runt deras specialiserade historia. Den unika kombinationen av individuell handledning, undervisade kurser och seminarier säkerställer att den stora majoriteten av studenterna slutför sina examina inom fyra år.
SOAS studenter har obegränsad och vanligtvis fri tillgång till ett stort utbud av seminarier, konferenser och workshops som hålls i SOAS eller inom räckhåll. Viktigast av allt är att de deltar i ett veckovisa regionalhistoriskt seminarium - om Afrika, Sydasien, Nära och Mellanöstern, Östasien eller Sydostasien - och ofta speciala workshops om teman relaterade till deras forskning. Nära länkar upprätthålls med det närliggande Institutet för historisk forskning och Institute of Commonwealth Studies, som driver sina egna forskningsseminarier. Dessa ger forskarstudenter många möjligheter att träffa forskare som besöker SOAS och de som är baserade på andra håll på University of London eller i Storbritannien. Deltagande i klasser som ingår i undervisade kurser i SOAS eller någon annanstans kan också vara möjligt efter överenskommelse.
Bibliotek innehav i London är utmärkt för många av de ämnen som studeras i avdelningen. SOAS historia studenter har fri tillgång till det närliggande brittiska biblioteket (inklusive Indien Office och Oriental Collections), till British Library Newspaper Library på Colindale, till National Archives, och till en stor mängd andra samlingar, inklusive bibliotek av de flesta andra London högskolor och universitet.
Strukturera
- Övervakning
Varje student har en tre-personskommitté. Studenter som har handleds har en fyra-personers kommitté. - Registreringsförfaranden för förstaårsstudenter
Under registreringsperioden kommer din handledare och forskarhandledaren att vara tillgängliga vid annonserade tidpunkter för att träffa dig på deras kontor. Du måste diskutera alla kurser som du kanske vill granska eller som du måste ta och godkänna (dvs. kurser som anges i ditt godkännandebrev från skolan och / eller språkkurser) med din handledare. - Närvaro i London
Studenter förväntas vara baserade vid SOAS hela sin studie, med undantag för fältarbete. - Loggbok och e-post
Varje student har en personlig elektronisk loggbok som du kan komma åt via BLE. Loggboken måste fyllas i varje gång du träffar din handledare under hela ditt utbildningsprogram och alla mål och tidsfrister som avtalats under handledningen måste loggas. En loggbok är ett onlineverktyg som är utformat för att stödja dig i din akademiska och professionella utveckling och för att hjälpa dig bygga en bred och balanserad kompetensprofil. Det gör det också möjligt för din handledare att följa dina framsteg och ge dig råd om detta. Akademisk personal och fakultetspersonal, liksom andra studenter, kommer att använda din SOAS e-post för att kontakta dig med viktig examensrelaterad information under dina studier. Om du använder ett annat e-postkonto måste du se till att all e-post från ditt SOAS konto vidarebefordras. - Fyraårig regel
Skolan kräver att alla studenter ska fullfölja sin doktorsexamen inom fyra år. Det är avgörande att eleverna meddelar sin handledare, forskarhandledaren och registret så tidigt som möjligt om deras studie måste avbrytas under någon betydande period på grund av exceptionella personliga omständigheter. Dessa problem kan vara ekonomiska, personliga eller i förhållande till din roll som förälder och / eller vårdare. Vänligen lämna dokumentation i form av medicinska intyg, förklaringsbrev etc. där det är tillämpligt. Var också medveten om att eventuella förlängningar av ditt fältarbete utöver den vanliga tolvmånadersperioden kommer att resultera i en förkortning av skrivperioden eftersom fyraårsregeln kommer att förbli på plats. - Kurser
Alla förstaårsstudenter måste delta i det veckovisa metodologiseminariet, det viktigaste forumet för att diskutera aktuell historisk forskning, presentera din egen forskning och delta i forskningen från dina kamrater. Förstaårsstudenter måste också delta i minst ett regionalt forskningsseminarium (African History Seminar, Near)
Andra träningsbehov, till exempel på språk, krävs för några förstaårsstudenter enligt antagningsbrevet till forskningsprogrammet. Studenter uppmanas också att granska kurser inom historiaavdelningen eller andra avdelningar och fakulteter inom skolan enligt överenskommelse med handledaren. Studenterna måste fråga respektive kurssamarbetsanmälan för tillstånd innan de kan granska en kurs. Revision är möjlig för föreläsningar men inte för självstudiekurser så att språkklasser normalt är uteslutna. Arrangemang för ytterligare kurser med andra högskolor vid University of London (som UCL för europeiska språk) kommer att göras om möjligt, men kan inte garanteras. Tiden för sådana föreläsningar ska inte kollidera med dina seminarieförpliktelser inom avdelningen. Om tidsspåren för andra föreläsningar du vill granska utanför institutionen sammanfaller med det regionala forskningsseminariet eller metodik seminariet, måste dessa obligatoriska kurser ha företräde.
Andraårsstudenter förväntas delta i det regionala forskningsseminariet under sina uppehållstider.
Studenter på deras tredje år deltar i två veckors Writing-Up Seminarium, där de kommer att diskutera utkast till kapitel med medstudenter. Tredjeårsstudenter är också skyldiga att delta i det regionala forskningsseminariet och förväntas ge en presentation till det seminariet efter deras återkomst från fältarbetet. Fjärdeårsstudenter förväntas delta i det regionala forskningsseminariet under sina uppehållstider. Alla studenter i bostad deltar i institutionens forskningsseminarium som kommer att äga rum en eller två gånger per termin och där medarbetarna diskuterar sina nuvarande forskningsprojekt. - Uppgradera ('mini-viva')
Alla studenter registreras första året som MPhil-studenter. Uppgraderingsmötet varar vanligtvis upp till en timme och kommer att genomföras av forskningskommittén, men kan också involvera andra anställda, vanligtvis från samma avsnitt. I fall där antingen student eller handledare har oro över uppgraderingsmötet, kan de be forskarhandledaren eller en annan utsedd personalmedlem att vara närvarande som en "extern" under processen. Gruppen diskuterar med studenten på grundval av portföljen avhandlingens framsteg och dess framtida inriktning. På grundval av portföljen och diskussionen beslutar studentens forskningskommitté att registrering kommer att överföras till doktorsexamen, att registreringen kommer att förbli MPhil eller att registreringen kommer att avslutas. En student som arbetar bra med sin handledare kommer att upptäcka att det inte bör behöva oroa sig för de två sista kategorierna. Kommittén kan också besluta att ställa ytterligare krav under sommaren, till exempel en översyn av en eller flera delar av det skriftliga arbetet innan det slutliga beslutet fattas i september. Ingen student får tillåtelse att lämna för fältarbete förrän ett beslut har fattats om uppgradering. Efter uppgradering är PhD-status bakåtdaterad till det ursprungliga registreringsdatumet för MPhil. - Fältarbete / forskningsledighet
När de har uppgraderats till doktorandstatus lämnar de flesta studenter "fältarbete" under en eller flera perioder som börjar vid eller efter utgången av den tredje terminen i det första året. Det rekommenderas att studenterna återvänder till SOAS vid full registrering senast i början av den tredje terminen på deras andra år. Variationer av detta mönster kan vara nödvändiga, men måste godkännas i förväg av handledaren och forskarhandledaren. Du och din handledare måste fylla i formuläret för ansökan om fältarbete och skicka det till registret. På det här formuläret förväntas du beskriva dina forskningsplaner för de kommande 12 månaderna, inklusive utländska universitetskontakter och en beskrivning av arrangemang för handledning när du är i fältet. Fältarbetet på längre tid än 12 månader måste stödjas av din handledare och godkännas av den associerade dekanen för forskning. Du måste vara medveten om att en sådan förlängning förkortar din uppskrivningsperiod.
Du förväntas hålla kontakten med din handledare under hela fältarbetet. Vissa elever föredrar att skicka en regelbunden månadsrapport om sina aktiviteter; medan andra lämnar in en längre halvtidsfältarbetsrapport efter de första sex månaderna. Du och din handledare måste komma överens om din planerade rapporteringsmetod före avgång. I slutet av året måste din handledare fylla i ett årligt utvärderingsformulär för dig och måste veta vad du har gjort. Alla förfrågningar om en längre vistelse från fältet måste stödjas av din handledare och godkännas av Associate Dean for Research, så regelbunden kontakt med din handledare är avgörande.
Inte alla studenter har sina fältarbetsfinansiering på plats och i dessa fall upptar den här frågan betydande bekymmer och ansträngningar för första året. Så när han arbetar med metoder och utbildning förväntas en student identifiera och tillämpa alla relevanta källor till fältarbetsfinansiering eftersom arrangemang för fältarbete och ansökningar om bidrag ska genomföras i god tid. Din handledare kan erbjuda vägledning, men bortsett från att skriva referenser förväntas inte en handledare hitta inkomstkällor åt dig. Att hitta finansiering, skriva ansökningar och samla in nödvändigt stödmaterial är alla en del av din forskarutbildning och överförbara färdigheter som kommer att tjäna dig efter avslutad examen. - Förlängning av status för skrivning (fortsättning) (fjärde året)
Alla studenter som inte anmäler sig inom tre år kan anmäla sig till högst tre termer på utvidgningsstatus (fortsättning) status (se forskarhandboken för forskarutbildning för detaljer). För att gå över till denna status måste eleverna skicka in en portfölj som innehåller två tredjedelar av avhandlingen i utkast, en detaljerad beskrivning för vart och ett av de återstående kapitlen (ger en översikt över innehåll, frågor, källor, struktur), en karaktärisering av hela avhandlingen och en tidsplan fram till inlämning. Studenter kommer att lämna in denna portfölj före slutet av augusti av deras tredje år för inskrivning till alla medlemmar i deras tillsynskommitté. - Undervisning som GTA
Studenter har chansen att ansöka om en tjänst som Graduate Teaching Assistant, som kör en eller flera lektioner för kurser som erbjuds vid institutionen (eller, om relevant, i andra avdelningar). Studenter undervisar normalt på sitt tredje och / eller fjärde år. De som inte lämnar fältarbete kan också överväga att undervisa under sitt andra år. Lärarerfarenhet är avgörande för din karriär efter doktorsexamen och hjälper dig att behärska en bredare tematisk mängd teman. Din handledare måste stödja din ansökan och kommer gärna att göra det om din avhandling utvecklas väl. Alla studenter kan delta i Academic Teaching Development Programme som leder till ett ackrediterat certifikat. GTA-positioner annonseras normalt i början av sommaren. - Skickar in avhandlingen
Den största uppgiften för alla studenter från och med början av deras tredje år är att utveckla en realistisk strategi för att samla och organisera forskningsmaterial och skriva avhandlingen. Du förväntas ha slutfört ett utkast till ditt examensarbete i slutet av det tredje året. Du måste lämna in avhandlingen för viva voce i slutet av det fjärde året. - Deltidstudenter
Reglerna för deltidsstuderande är desamma som ovan med följande undantag: Deltidsstudenter förväntas se sina handledare varje år i år ett och två och vid behov under den efterföljande perioden. De deltar i metodologiseminariet och ger metodikpresentationen under det första året av sin anmälan. De ger presentationen till det regionala seminariet och har sitt uppgraderingsmöte under andra året. De övriga delarna av det första året (närvaro på regionalt seminarium och revision / andra kurser) kommer att överenskommas med handledaren. De kommer att delta i tredjeårsskrivningskursen efter att ha slutfört sitt fältarbete. - Studentrepresentation
I början av varje år görs arrangemang för valet av studentrepresentanter: ett från det första året och ett från det tredje årskullet. Representanter deltar i avdelningsmötena och spelar en viktig roll för att identifiera frågor som måste tas upp av avdelningen. Vi, fakultetsmedlemmarna, uppskattar mycket studenternas representanter till institutionens möten. Studentrepresentanter från institutionen kommer också att ha en chans att tjäna i fakultets- och skolnivåskommittéer. Fakultetens kontorspersonal hjälper studentrepresentanter att upprätta e-postlistor för forskningsprogrammet och organisera möten och evenemang (dvs. boka rum). Dessa kan omfatta informella möten med personal eller med andra studenter, årforum, workshops eller sociala evenemang som studenterna finner det lämpligt. - bibliotek
Bekanta dig själv från ett tidigt datum med de viktigaste avsnitten i SOAS huvudbibliotek. Alla SOAS forskningsstudenter kan ha tillgång till University of London college-bibliotek, särskilt UCL och LSE, British Library och University of London-biblioteket (Senate House). ' Institutet för historisk forsknings bibliotek är nödvändigt för studenter på institutionen och din handledare kan ge dig råd om ytterligare specialiserade bibliotek som är relevanta för ditt projekt. - Historia i London
Liksom med någon annan disciplin erbjuder London ett enormt utbud av historierelaterade händelser. En bra utgångspunkt för forskarstuderande i History Lab, baserat vid Institute of Historical Research (IHR). IHR driver flera seminarieserier som kommer att vara intressanta för många studenter. Royal Historical Society organiserar också regelbundna föreläsningar och andra evenemang. Din handledare kan ge dig råd om institutioner och evenemang som är av särskilt intresse för ditt tematiska och regionala fokus. Studenter uppmuntras också att aktivt delta i SOAS Research Students 'Association som publicerar till exempel sin egen forskningstidsskrift, Polyvocia. Du bör komma i kontakt med de relevanta regionala centrumen vid SOAS att få information om deras aktiviteter. - Livet efter doktorsexamen
SOAS har en karriärtjänst som är gratis tillgänglig för alla studenter medan de studerar på skolan och som hjälper dig på olika sätt. Handledare kan särskilt ge de studenter som vill bedriva en akademisk karriär råd och förslag till ansökningar om postdokument och andra finansieringskällor. Det är dock ditt ansvar att hitta andra möjliga källor till postdoktorsfinansiering och för att utarbeta en lämplig tidsplan för ansökan med din handledare. Referenser för ansökningar tillhandahålls normalt av handledaren och andra anställda som studenten känner väl, men mer allmänna referenser kan tillhandahållas av forskarhandledaren eller avdelningschefen.
Den här institutionella forskningshandboken beskriver huvudstadierna för att skriva en MPhil eller doktorsexamen i historia, institutionens program för forskarstuderande, handledning som du kan förvänta dig och förväntningarna från forskarstudenterna. Vi, fakultetsmedlemmarna, uppskattar forskningsstudenternas aktiva deltagande i institutionens akademiska liv och vi anser att forskarstudenterna är en viktig del av dess forskningskultur. Följande är tänkt att säkerställa att du fullbordar din forskning under den förskrivna perioden och att du får ut det mesta av dina år i vår avdelning.
Viktigt meddelande
Informationen på programsidan återspeglar den avsedda programstrukturen mot den angivna akademiska sessionen.
Forskningsintyg och applikationer
Vi välkomnar ansökningar från kvalificerade studenter som har en god examen (eller motsvarande i utlandet) i ett relevant ämne för forskarutbildningar vid SOAS . Ansökningar ska lämnas in online.
Det är viktigt att ansöka långt innan det läsår som du vill anmäla för att ge oss tid att behandla din ansökan. Om du ansöker om stipendier kan tidigare tidsfrister gälla.
SOAS doktorandprogrammet är konkurrenskraftigt och de sökande bör ha en erfarenhet av hög akademisk prestation och ett genomförbart förslag som kommer att bidra till institutionens forskningsintressen. Observera: vi avskräcker rent spekulativa applikationer. Ansökningar om tvärvetenskaplig forskning är välkomna, men endast en ansökan till en institution får lämnas in.
Minsta inträde
En BA- och / eller MA-grad i historia, med meriter eller motsvarande i magisterexamen och en MA-avhandling på 65% eller högre. Sökande måste lämna ett tydligt och sammanhängande forskningsförslag på 2000 ord.
Förfrågningar rörande möjliga forskningsämnen bör i första hand riktas till den anställde vars intressen nästan överensstämmer med den blivande studentens.
Anbud om antagning kommer att göras på grundval av en sökandes akademiska referens, referenser och föreslagna ämne. De som vill övervägas för stipendier från eller genom SOAS uppmanas att lämna in sina ansökningar så tidigt som möjligt (till exempel före januari under inträdesåret), eftersom i de flesta fall endast de som redan har erbjudandet om en plats kommer att övervägas för en utmärkelsen.
Även om vissa avhandlingar huvudsakligen bygger på material på engelska och andra europeiska språk, är en stor fördel med att ta en forskarutbildning i historien vid SOAS att skolan kan ge undervisning på många afrikanska och asiatiska språk. Studenter som kräver sådan instruktion rekommenderas att nämna det vid ansökan och diskutera arrangemang med potentiella handledare så tidigt som möjligt efter att ha fått ett erbjudande.
Krav på villkorslösa engelska
Sökande som kräver viseringsnivå 4 för att studera i Storbritannien måste tillhandahålla ett UKVI IELTS akademiskt intyg från ett UKVI-godkänt testcenter.
Internationella sökande som behöver ett Tier-4-visum för att studera i Storbritannien
Testa | Ovillkorligt inträde | Ovillkorligt inträde med stöd i sessionen |
IELTS (Academic) | 7.0 totalt eller högre, med 7.0 i delpoäng. | 7.0 totalt eller högre, med minst 6,5 i delpoäng |
EES- och EU-sökande
Testa | Ovillkorligt inträde | Ovillkorligt inträde med stöd i sessionen |
IELTS (Academic) | 7.0 totalt eller högre, med 7.0 i varje delpoäng. | 7.0 totalt eller högre, med minst 6,5 i delpoäng. |
TOEFL IBT | 105 totalt eller högre, med minst 25 i delpoäng. | 105 totalt med minst 22 i delpoäng. ELLER Totalt 100 med minst 25 skriftliga och 22 i andra delpoäng. |
Pearson Test of English (Academic) | 75 totalt eller högre, med minst 70 i delpoäng. | 70 totalt eller högre, med minst 65 i delpoäng. |
Galleri
Antagningar
Läroplan
Strukturera
Övervakning
Varje student har en forskningskommitté på tre personer. Medhandledda studenter har en kommitté på fyra personer.
Registreringsrutiner för förstaårsstudenter
Under registreringsperioden kommer din handledare och forskningshandledaren att vara tillgängliga på annonserade tider för att träffa dig på deras kontor. Du kommer att behöva diskutera alla kurser som du kanske vill granska eller som du måste ta och godkänna (dvs. kurser som anges i ditt antagningsbrev från skolan och/eller språkkurser) med din handledare.
Närvaro i London
Studenter förväntas vara baserade på SOAS under hela studietiden, med undantag för perioder av fältarbete.
Loggbok och e-post
Varje elev har en personlig elektronisk loggbok som du kan komma åt via BLE. Loggboken ska fyllas i varje gång du träffar din handledare under hela studieprogrammet och alla mål och deadlines som överenskommits under handledningen ska loggas. En loggbok är ett onlineverktyg utformat för att stödja dig i din akademiska och professionella utveckling och för att hjälpa dig bygga en bred och balanserad kompetensprofil. Det gör det också möjligt för din/din handledare att följa dina framsteg och ge dig råd. Akademisk personal och fakultetspersonal, såväl som andra studenter, kommer att använda din SOAS e-post för att kontakta dig med viktig examensrelaterad information under dina studier. Om du använder ett annat e-postkonto, se till att all e-post från ditt SOAS -konto vidarebefordras.
Fyraårsregel
Skolan kräver att alla studenter avlägger sin doktorsexamen inom fyra år. Det är avgörande att studenterna så tidigt som möjligt meddelar sin handledare, forskningshandledaren och registret om studien måste avbrytas under en betydande period på grund av exceptionella personliga omständigheter. Dessa problem kan vara ekonomiska, personliga eller i relation till din roll som förälder och/eller vårdare. Vänligen tillhandahåll dokumentation i form av läkarintyg, förklaringsbrev etc. i förekommande fall. Var också medveten om att eventuella förlängningar av ditt fältarbete utöver den vanliga 12-månadersperioden kommer att resultera i en förkortning av uppskrivningsperioden eftersom fyraårsregeln kommer att finnas kvar.
Kurser
Alla förstaårsstudenter måste delta i det veckovisa metodseminariet, det huvudsakliga forumet för att diskutera aktuell historisk forskning, presentera din egen forskning och engagera sig i dina kamraters forskning. Förstaårsstudenter måste också delta i minst ett regionalt forskningsseminarium (African History Seminar, Near & Middle East History Seminar, South Asia History Seminar, Southeast and East Asia History Seminar) enligt handledaren. Under den tredje terminen kommer studenterna normalt att presentera en fullständig uppsats till sitt regionala seminarium.
Andra utbildningsbehov, till exempel i språk, krävs för vissa förstaårsstudenter enligt antagningsbrevet till forskarprogrammet. Studenter uppmuntras också att granska kurser inom Historia institutionen eller andra institutioner och fakulteter inom skolan enligt överenskommelse med handledaren. Studenter måste fråga respektive kursansvarig om tillstånd innan de kan granska en kurs. Auditering är möjlig för föreläsningar men inte för handledningslektioner så att språklektioner normalt är uteslutna. Arrangemang för ytterligare kurser med andra högskolor vid University of London (som UCL för europeiska språk) kommer att göras när det är möjligt, men kan inte garanteras. Tiderna för sådana erforderliga föreläsningar ska inte krocka med dina seminarieåtaganden inom institutionen. Om tiderna för andra föreläsningar du vill granska utanför institutionen sammanfaller med det regionala forskarseminariet eller Metodseminariet ska dessa obligatoriska kurser ha företräde.
Andraårsstudenter förväntas delta i det regionala forskningsseminariet under sin residensperiod.
Studenter i tredje året deltar i det varannan vecka uppskrivningsseminariet, där de kommer att diskutera utkast till kapitel med sina medstudenter. Tredjeårsstudenter måste också delta i det regionala forskningsseminariet och förväntas ge en presentation till det seminariet efter att de återvänt från fältarbete. Fjärdeårsstudenter förväntas delta i det regionala forskningsseminariet under sina residensperioder. Alla residensstudenter deltar i institutionens forskningsseminarium som kommer att äga rum en eller två gånger per termin och där personal diskuterar sina aktuella forskningsprojekt.
Uppgradera ('mini-viva')
Alla studenter är registrerade under det första året som MPhil-studenter. Uppgraderingsmötet pågår vanligtvis i upp till en timme och kommer att genomföras av forskningskommittén, men kan även involvera andra anställda, vanligtvis från samma sektion. I de fall där antingen student eller handledare har oro över uppgraderingsmötet kan de be forskningshandledaren, eller en annan nominerad personalmedlem, att närvara som "extern" under processen. Gruppen diskuterar med studenten utifrån portföljen uppsatsens framsteg och dess framtida inriktning. Utifrån portfolion och diskussionen beslutar studentens forskningsutskott att registreringen ska överföras till doktorand, att registreringen förblir MPhil eller att registreringen avslutas. En student som arbetar bra med sin handledare kommer att upptäcka att det inte borde finnas någon anledning att oroa sig för de två sista kategorierna. Kommittén kan också besluta att ställa ytterligare krav under sommaren, såsom revidering av en eller flera delar av det skriftliga arbetet innan det slutgiltiga beslutet fattas i september. Ingen elev ges tillstånd att lämna för fältarbete förrän beslut om uppgradering har fattats. Efter uppgraderingen är doktorandstatusen tillbakadaterad till det ursprungliga registreringsdatumet för MPhil.
Fältarbete/forskningsledighet
När de har uppgraderats till doktorandstatus lämnar de flesta studenter för "fältarbete" för en eller flera perioder som börjar vid eller efter slutet av den tredje terminen av det första året. Vi rekommenderar att eleverna återvänder till SOAS vid fullständig registrering senast i början av den tredje terminen av deras andra år. Variationer av detta mönster kan vara nödvändiga, men måste godkännas i förväg av handledaren och forskarhandledaren. Du och din handledare måste fylla i ansökningsformuläret för fältarbete och skicka in det till registret. På detta formulär förväntas du beskriva dina forskningsplaner för de kommande 12 månaderna, inklusive utländska universitetskontakter och en beskrivning av arrangemang för handledning när du är på fältet. Fältarbetet på längre än 12 månader måste stödjas av din handledare och godkännas av biträdande dekanus för forskning. Du måste vara medveten om att en sådan förlängning förkortar din uppskrivningstid.
Du förväntas hålla kontakten med din handledare under hela fältarbetet. Vissa elever föredrar att skicka en regelbunden månadsrapport om sina aktiviteter; medan andra lämnar in en längre halvtidsrapport om fältarbete efter de första sex månaderna. Du och din handledare måste komma överens om din planerade metod för rapportering innan avresa. I slutet av året måste din handledare fylla i ett årligt bedömningsformulär för dig och kommer att behöva veta vad du har gjort. Alla önskemål om förlängd vistelse från fältet måste stödjas av din handledare och godkännas av biträdande dekanus för forskning, så regelbunden kontakt med din handledare är avgörande.
Alla studenter har inte sina fältarbetesfinansiering på plats och i dessa fall upptar denna fråga stor oro och ansträngning under första året. Så under arbetet med metoder och utbildning förväntas en student identifiera och ansöka om alla relevanta källor för finansiering av fältarbete, eftersom arrangemang för fältarbete och anslagsansökningar bör slutföras i god tid. Din handledare kan ge vägledning, men förutom att skriva referenser förväntas en handledare inte hitta inkomstkällor åt dig. Att hitta finansiering, skriva ansökningar och samla in nödvändigt stödmaterial är alla en del av din forskarutbildning och överförbara färdigheter som kommer att tjäna dig efter avslutad examen.
Förlängning av uppskrivningsstatus (fortsättning) (fjärde året)
Alla studenter som inte lämnar in inom tre år kan anmäla sig till högst tre terminer med status för förlängning av uppskrivning (fortsättning) (jfr forskarhandboken för mer information). För att gå till denna status måste studenterna lämna in en portfolio som innehåller två tredjedelar av avhandlingen i utkastform, en detaljerad översikt för vart och ett av de återstående kapitlen (som ger en översikt över innehåll, frågor, källor, struktur), en karaktärisering. av hela uppsatsen och ett schema fram till inlämning. Studenter kommer att lämna in denna portfölj före slutet av augusti av deras tredje år av inskrivning till alla medlemmar i deras övervakningskommitté.
Undervisning som GTA
Studenter har chansen att söka en tjänst som Graduate Teaching Assistant, genom att köra en eller flera handledningar för kurser som erbjuds på institutionen (eller, om relevant, på andra institutioner). Studenter undervisar normalt i sitt tredje och/eller fjärde år. De som inte lämnar för fältarbete kan också överväga att undervisa i sitt andra år. Undervisningserfarenhet är avgörande för din karriär efter doktorsexamen och hjälper dig att bemästra ett bredare tematiskt spektrum av teman. Din handledare måste stödja din ansökan och gör det gärna om ditt examensarbete fortskrider väl. Alla studenter kan delta i Academic Teaching Development Program som leder till ett ackrediterat certifikat. GTA-tjänster annonseras normalt ut under försommaren.
Lämna in avhandlingen
Den stora uppgiften för alla studenter från innan början av deras tredje år är att utveckla en realistisk strategi för att sammanställa och organisera forskningsmaterial och skriva examensarbetet. Du förväntas ha färdigställt ett utkast till din uppsats i slutet av det tredje året. Du måste lämna in uppsatsen för viva voce i slutet av det fjärde året.
Deltidsstudenter
Reglerna för deltidsstuderande är desamma som ovan med följande undantag: Deltidsstuderande förväntas träffa sina handledare månadsvis i årskurs ett och två och vid behov under den efterföljande perioden. De deltar i metodseminariet och ger metodpresentationen under det första året av sin inskrivning. De håller presentationen för det regionala seminariet och har sitt uppgraderingsmöte under det andra året efter inskrivningen. Övriga moment under första året (närvaro på regionalt seminarium och revision/genomförande av andra kurser) avtalas med handledaren. De kommer att gå den tredje års uppskrivningskurs efter avslutat fältarbete.
Studentrepresentation
I början av varje år ordnas val av studentrepresentanter: en från första årskursen och en från tredjeårskullen. Representanter deltar i avdelningsmötena och spelar en viktig roll för att identifiera frågor som behöver tas upp av avdelningen. Vi, fakultetsmedlemmar, värdesätter studentrepresentanternas bidrag till institutionsmötena. Studentrepresentanter från institutionen kommer också att ha en chans att sitta i kommittéer på fakultets- och skolnivå. Fakultetskontorspersonal kommer att hjälpa studentrepresentanter med att upprätta e-postlistor för forskningsprogrammet och med att organisera möten och evenemang (dvs. göra rumsbokningar). Dessa kan inkludera informella möten med personal eller med andra studenter, årsforum, workshops eller sociala evenemang som eleverna tycker är lämpliga.
Bibliotek
Bekanta dig från ett tidigt datum med de viktigaste delarna av SOAS huvudbibliotek. Alla SOAS forskarstudenter kan ha tillgång till universitetsbiblioteken vid University of London, särskilt de från UCL och LSE, British Library och University of Londons bibliotek (Senate House).' Historiska forskningsinstitutets bibliotek är oumbärligt för studenter på institutionen och din handledare kan ge dig råd om ytterligare specialiserade bibliotek som är relevanta för ditt projekt.
Historia i London
Som med alla andra discipliner erbjuder London ett enormt utbud av historierelaterade evenemang. En bra utgångspunkt för forskarstuderande i Historielabbet, baserad på Historiska forskningsinstitutet (IHR). IHR driver många seminarieserier som kommer att vara av intresse för många studenter. Royal Historical Society anordnar också regelbundna föreläsningar och andra evenemang. Din handledare kommer att kunna ge dig råd om institutioner och evenemang som är av specifikt intresse för ditt tematiska och regionala fokus. Studenter uppmuntras också att aktivt delta i SOAS Research Students' Association som publicerar till exempel sin egen forskningstidskrift, Polyvocia. Du bör kontakta relevanta regionala center på SOAS för att få information om deras aktiviteter.
Livet efter doktorsexamen
SOAS har en karriärtjänst som är tillgänglig för alla elever, gratis, medan de studerar på skolan och som hjälper dig på en mängd olika sätt. Handledare kan förse särskilt de studenter som vill göra en akademisk karriär med råd och förslag på ansökningar om post-doc och andra finansieringskällor. Det är dock ditt ansvar att hitta andra möjliga källor för postdoktoral finansiering och att utarbeta ett lämpligt ansökningsschema med din handledare. Referenser till ansökningar lämnas normalt av handledaren och annan personal som studenten känner väl, men mer generella referenser kan lämnas av forskningshandledare eller prefekt.
Denna institutionsforskningshandbok anger huvudstadierna för att skriva en MPhil eller doktorsexamen i historia, institutionens program för forskarstuderande, handledningen du kan förvänta dig och förväntningarna från forskarstudenterna. Vi, fakultetsmedlemmar, värdesätter forskarstudenternas aktiva deltagande i institutionens akademiska liv och vi ser forskarstudenterna som en viktig del av dess forskningskultur. Följande syftar till att säkerställa att du slutför din forskning inom den föreskrivna perioden och att du får ut det mesta av dina år på vår avdelning.
Viktigt meddelande
Informationen på programsidan speglar den tänkta programstrukturen mot den givna akademiska sessionen.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.