
Master in
Forskning Grader (MPhil / PhD) i Filmstudier SOAS University of London

Introduktion
Läge för deltagande: Heltid eller Deltid
Centrum för film- och skärmstudier inbjuder ansökningar om disciplinär och tvärvetenskaplig forskning inom film- och skärmstudier med särskild hänvisning till Afrika, Asien och Nära och Mellanöstern. Centrets geografiska fokus på film / skärmindustrier och rörelser bortom de dominerande västliga 'globala' Hollywood- och europeiska ekonomierna för produktion, distribution och utställning, gör centret unikt i sin inställning. Vi är också angelägna om att främja forskning om bildens transnationella, transkulturella och multimediala natur under det tjugonde och 21: a århundradet.
I en "global" industri erkänner film- och medieforskare och utövare alltmer behovet av att gå mot studiet av bildkulturer och industrier utanför de historiska hegemonierna i den europeiska och Hollywoodindustrin. Utbudet av expertis inom icke-västerländska film / skärmstudier och kulturer som erbjuds vid SOAS ger en unik möjlighet att svara och bidra till aktuella kritiska och teoretiska debatter inom dessa discipliner genom att tillhandahålla ett livligt intellektuellt hem för forskningsstudenter med intresse för film och skärm studier.
Strukturera
Alla studenter registrerar sig i år 1 av programmet som MPhil-studenter. Uppgraderingen från MPhil till PhD sker vid slutet av den första akademiska sessionen för heltidsstuderande (eller i slutet av den andra akademiska sessionen för deltidsstuderande).
Alla nya MPhil / doktorander har en tillsynskommitté bestående av tre medlemmar, bestående av en huvud- eller primärvårdsman samt en andra och tredje handledare. Uppdelningen i tidsperspektiv över tillsynskommittén är 60:25:15. Under det första året förväntas studenterna träffa sin huvudhandledare varje vecka i minst en timme.
Studentens huvudhandledare är alltid medlem i den institution där studenten är registrerad. Den andra och tredje handledaren, som arbetar i tilläggsrådgivning, kan vara från samma avdelning eller andra avdelningar / centra i fakulteten för språk och kulturer eller i avdelningar / centra i skolans övriga fakulteter.
Beroende på forskningens karaktär rekommenderas ibland ledning, under ledning av två primära handledare. I sådana fall har studenten endast en ytterligare handledare i sin kommitté.
Studentens framsteg övervakas vidare av en avdelningsforskare.
Under det första året förbereder sig studenterna för forskning genom att följa en forskningsutbildningsseminarium (RTS) som sammankallas på fakultetsnivån av associeringsdekan för forskning och stöds av generisk utbildning som erbjuds i Direktoratet för Akademisk Utveckling (ADD).
Studenter som arbetar inom litteratur och kulturstudier uppmanas också att delta i den kompletterande utbildningen som erbjuds i Centrum för kulturella, litterära och postkoloniala studier (CCLPS).
Studenter kan också uppmuntras av handledare att delta i ytterligare lärda kurser som är relevanta för sin forskning och till deras träningsbehov. Dessa kan omfatta specialdisciplinära, språk- eller regionalkulturkurser eller forskarutbildning i andra avdelningar utanför fakulteten.
År 1 heltidsstuderande (år 2 för deltidsstuderande) är skyldiga att lämna in ett kärnkapitel och forskningsförslag (ca 10 000 ord) senast fredagen den 6 maj 2016, som vanligtvis innehåller följande element:
- Forskningsunderlag och sammanhang för föreslagen forskning
- Huvudforskningsfrågor
- Litteraturrecension
- Teoretisk och metodisk ram och överväganden
- Föreslagna forskningsmetoder
- Etiska problem (i förekommande fall)
- Utformning av doktorsavhandling
- Schema för forskning och skrivning
- Bibliografi
Justeringar till en eller flera av dessa sektioner, inklusive tillägg eller borttagningar, är lämpliga efter överenskommelse mellan studenter och ledande chefer.
Uppgraderingsprocessen från MPhil till doktorandstatus bygger på en bedömning av kärnkapitelet av studentens forskningsutskott och på en muntlig presentation på 20-30 minuter följt av en diskussion. Den muntliga presentationen ges till institutionens personal och forskarstuderande. Efter framgångsrikt genomförande av det utvidgade förslaget uppgraderas studenterna formellt till doktorand och fortsätter till andra året. (Om bedömarna anser att det finns brister i uppgraderingsförslaget, kommer studenterna att bli ombedda att ändra det till sin tillfredsställelse innan uppgraderingen till doktorandstatus kan bekräftas.) Studenter får normalt inte fortsätta till det andra året tills uppgraderingsprocessen har slutförts.
Det andra året (eller deltidsekvivalent) tillbringas normalt med forskning. Detta kan vara av alla kombinationer av fältarbete och forskning i bibliotek och materialsamlingen som överenskommits mellan studenten och handledaren.
Det tredje året (eller motsvarande på deltid) ägnas åt att skriva upp forskning för doktorsavhandlingen. Under denna tid kommer studenter normalt att ge en presentation i ett forskningsseminarium som organiseras av institutionens forskarhandledare, som består av ett utvalt antal anställda med specialkompetens inom ämnet och andra forskarstudenter. Under tredje året (eller deltidsekvivalent) kommer eleverna att presentera utkast till kapitel för sin huvudhandledare för kommentar innan de slutför ett slutligt utkast till avhandlingen. När ett fullständigt utkast är klart bedöms arbetet av alla medlemmar i handledningskommittén och studenten kan antingen lämna in avhandlingen eller gå vidare till Fortsättningsstatus för att få ytterligare 12 månader för att slutföra avhandlingen och lämna in för examen. Avhandlingen måste vara klar inom 48 månader efter registreringen (eller motsvarande på deltid).
Avhandlingen - inte överstigande 100 000 ord - undersöks av två ledande myndigheter inom området. Mellan dem ska de nominerade examinatorerna visa stark erfarenhet av forskarutbildning i Storbritannien och University of London och kunna ge tydligt oberoende externt övervakning. Om ingen examinator har erfarenhet av University of London, kan en ordförande behövas.
Viktigt meddelande
Informationen på programsidan återspeglar den avsedda programstrukturen mot den angivna akademiska sessionen.
Forskningsintyg och applikationer
Vi välkomnar ansökningar från kvalificerade studenter som har en god examen (eller motsvarande i utlandet) i ett relevant ämne för forskarutbildningar vid SOAS . Ansökningar ska lämnas in online.
Det är viktigt att ansöka långt innan det läsår som du vill anmäla för att ge oss tid att behandla din ansökan. Om du ansöker om stipendier kan tidigare tidsfrister gälla.
SOAS doktorandprogrammet är konkurrenskraftigt och de sökande bör ha en erfarenhet av hög akademisk prestation och ett genomförbart förslag som kommer att bidra till institutionens forskningsintressen. Observera: vi avskräcker rent spekulativa applikationer. Ansökningar om tvärvetenskaplig forskning är välkomna, men endast en ansökan till en institution får lämnas in.
Krav på villkorslösa engelska
Sökande som kräver viseringsnivå 4 för att studera i Storbritannien måste tillhandahålla ett UKVI IELTS akademiskt intyg från ett UKVI-godkänt testcenter.
Internationella sökande som behöver ett Tier-4-visum för att studera i Storbritannien
Testa | Ovillkorligt inträde | Ovillkorligt inträde med stöd i sessionen |
IELTS (Academic) | 7.0 totalt eller högre, med 7.0 i delpoäng. | 7.0 totalt eller högre, med minst 6,5 i delpoäng |
EES- och EU-sökande
Testa | Ovillkorligt inträde | Ovillkorligt inträde med stöd i sessionen |
IELTS (Academic) | 7.0 totalt eller högre, med 7.0 i varje delpoäng. | 7.0 totalt eller högre, med minst 6,5 i delpoäng. |
TOEFL IBT | 105 totalt eller högre, med minst 25 i delpoäng. | 105 totalt med minst 22 i delpoäng. ELLER Totalt 100 med minst 25 skriftliga och 22 i andra delpoäng. |
Pearson Test of English (Academic) | 75 totalt eller högre, med minst 70 i delpoäng. | 70 totalt eller högre, med minst 65 i delpoäng. |
Galleri
Antagningar
Läroplan
Strukturera
Alla studenter registrerar sig i år 1 av programmet som MPhil-studenter. Uppgraderingen från MPhil till PhD sker vid slutet av den första akademiska sessionen för heltidsstuderande (eller i slutet av den andra akademiska sessionen för deltidsstuderande).
Alla nya MPhil / doktorander har en tillsynskommitté bestående av tre medlemmar, bestående av en huvud- eller primärvårdsman samt en andra och tredje handledare. Uppdelningen i tidsperspektiv över tillsynskommittén är 60:25:15. Under det första året förväntas studenterna träffa sin huvudhandledare varje vecka i minst en timme.
Studentens huvudhandledare är alltid medlem i den institution där studenten är folkbokförd. Den andra och tredje handledaren, som agerar som kompletterande rådgivande funktion, kan vara från samma institution, eller andra institutioner/centra inom fakulteten för språk och kulturer eller vid institutioner/center vid institutionens övriga fakulteter.
Beroende på forskningens karaktär rekommenderas ibland ledning, under ledning av två primära handledare. I sådana fall har studenten endast en ytterligare handledare i sin kommitté.
Studentens framsteg övervakas vidare av en institutionell forskningshandledare.
Under det första året förbereder sig studenterna för forskning genom att följa en forskningsutbildningsseminarium (RTS) som sammankallas på fakultetsnivån av associeringsdekan för forskning och stöds av generisk utbildning som erbjuds i Direktoratet för Akademisk Utveckling (ADD).
Studenter som arbetar inom litteratur och kulturstudier uppmanas också att delta i den kompletterande utbildningen som erbjuds i Centrum för kulturella, litterära och postkoloniala studier (CCLPS).
Studenter kan också uppmuntras av handledare att delta i ytterligare lärda kurser som är relevanta för sin forskning och till deras träningsbehov. Dessa kan omfatta specialdisciplinära, språk- eller regionalkulturkurser eller forskarutbildning i andra avdelningar utanför fakulteten.
År 1 heltidsstuderande (år 2 för deltidsstuderande) är skyldiga att lämna in ett kärnkapitel och forskningsförslag (ca 10 000 ord) senast fredagen den 6 maj 2016, som vanligtvis innehåller följande element:
- Forskningsunderlag och sammanhang för föreslagen forskning
- Huvudforskningsfrågor
- Litteraturrecension
- Teoretisk och metodisk ram och överväganden
- Föreslagna forskningsmetoder
- Etiska problem (i förekommande fall)
- Utformning av doktorsavhandling
- Schema för forskning och skrivning
- Bibliografi
Justeringar till en eller flera av dessa sektioner, inklusive tillägg eller borttagningar, är lämpliga efter överenskommelse mellan studenter och ledande chefer.
Uppgraderingsprocessen från MPhil till PhD-status baseras på en bedömning av kärnkapitlet av studentens forskningskommitté och på en 20-30 minuters muntlig presentation, följt av en diskussion. Den muntliga presentationen ges för institutionens personal och forskarstuderande. Efter framgångsrikt slutförande av det utökade förslaget uppgraderas studenterna formellt till doktorand och går vidare till andra året. (Om bedömarna anser att det finns brister i uppgraderingsförslaget, kommer studenterna att uppmanas att revidera det till deras belåtenhet innan uppgraderingen till doktorandstatus kan bekräftas.) Studenter tillåts normalt inte gå vidare till andra året förrän uppgraderingsprocessen har slutförts.
Det andra året (eller deltidsekvivalent) tillbringas normalt med forskning. Detta kan vara av alla kombinationer av fältarbete och forskning i bibliotek och materialsamlingen som överenskommits mellan studenten och handledaren.
Det tredje året (eller motsvarande på deltid) ägnas åt att skriva upp forskning för doktorsavhandlingen. Under denna tid kommer studenter normalt att ge en presentation i ett forskningsseminarium som organiseras av institutionens forskarhandledare, som består av ett utvalt antal anställda med specialkompetens inom ämnet och andra forskarstudenter. Under tredje året (eller deltidsekvivalent) kommer eleverna att presentera utkast till kapitel för sin huvudhandledare för kommentar innan de slutför ett slutligt utkast till avhandlingen. När ett fullständigt utkast är klart bedöms arbetet av alla medlemmar i handledningskommittén och studenten kan antingen lämna in avhandlingen eller gå vidare till Fortsättningsstatus för att få ytterligare 12 månader för att slutföra avhandlingen och lämna in för examen. Avhandlingen måste vara klar inom 48 månader efter registreringen (eller motsvarande på deltid).
Avhandlingen - inte överstigande 100 000 ord - undersöks av två ledande myndigheter inom området. Mellan dem ska de nominerade examinatorerna visa stark erfarenhet av forskarutbildning i Storbritannien och University of London och kunna ge tydligt oberoende externt övervakning. Om ingen examinator har erfarenhet av University of London, kan en ordförande behövas.
Viktigt meddelande
Informationen på programsidan återspeglar den avsedda programstrukturen mot den angivna akademiska sessionen.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.