Keystone logo
SOAS University of London Forskning Grader (MPhil / PhD) i afrikanska studier
SOAS University of London

Forskning Grader (MPhil / PhD) i afrikanska studier

London, Storbritannien

3 Years

Engelsk

Heltid, Deltid

Request application deadline

Request earliest startdate

GBP 4 670 / per year *

På Campus

* Heltidsavgifter per läsår: Storbritannien / EU 4 396 £; Utlandet £ 17,967. Deltidsavgifter per läsår: Storbritannien / EU 2 198 £; Utländska £ 8 984.

Introduktion

Läge för deltagande: Heltid eller Deltid


Handledning ges för forskning som leder till MPhil- och doktorsexamen inom det breda allmänna området för afrikanska studier. Forskningsämnen som studier av ett språk (från en beskrivande, komparativ, filologisk eller textuell synvinkel) eller av litteratur (vare sig det är författarbaserat, tematiskt eller komparativt) eller någon av scenkonst som faller inom vår egen kärnkompetens, övervakas helt på avdelningen. Det finns emellertid stor potential att utvidga utbudet av ämnen genom gemensam övervakning med kollegor från andra avdelningar och centra.

Strukturera

Alla studenter registrerar sig i år 1 av programmet som MPhil-studenter. Uppgraderingen från MPhil till PhD sker vid slutet av den första akademiska sessionen för heltidsstuderande (eller i slutet av den andra akademiska sessionen för deltidsstuderande).

Alla nya MPhil / doktorander har en tillsynskommitté bestående av tre medlemmar, bestående av en huvud- eller primärvårdsman samt en andra och tredje handledare. Uppdelningen i tidsperspektiv över tillsynskommittén är 60:25:15. Under det första året förväntas studenterna träffa sin huvudhandledare varje vecka i minst en timme.

Studentens huvudhandledare är alltid medlem i den institution där studenten är registrerad. Den andra och tredje handledaren, som arbetar i tilläggsrådgivning, kan vara från samma avdelning eller andra avdelningar / centra i fakulteten för språk och kulturer eller i avdelningar / centra i skolans övriga fakulteter.

Beroende på forskningens karaktär rekommenderas ibland ledning, under ledning av två primära handledare. I sådana fall har studenten endast en ytterligare handledare i sin kommitté.

Studentens framsteg övervakas vidare av en avdelningsforskare.

Under det första året förbereder studenter sig för forskning genom att följa en forskarutbildningsseminarieserie (RTS) som samlas på fakultetsnivå av den associerade dekanen för forskning och stöds av den generiska utbildningen som erbjuds i Center for Innovation in Learning and Teaching (CILT) .

Studenter som arbetar inom litteratur och kulturstudier uppmanas också att delta i den kompletterande utbildningen som erbjuds i Centrum för kulturella, litterära och postkoloniala studier (CCLPS).

Studenter kan också uppmuntras av handledare att delta i ytterligare lärda kurser som är relevanta för sin forskning och till deras träningsbehov. Dessa kan omfatta specialdisciplinära, språk- eller regionalkulturkurser eller forskarutbildning i andra avdelningar utanför fakulteten.

År 1 heltidsstudenter (år 2 för deltidsstudenter) måste lämna in ett huvudkapitel (på cirka 10 000 ord) och tillhörande material för uppgraderingspresentationen. Formatet / innehållet i kärnkapitlet överenskomms mellan handledaren och studenten, men det kommer vanligtvis att innehålla följande element:

  1. Forskningsgrund och sammanhang för den föreslagna forskningen
  2. Huvudforskningsfrågor
  3. Litteraturöversikt (detta kan vara en egen sektion eller relevant material integreras i kapitlet)
  4. Bibliografi

Uppgraderingspresentationen (inte längre än 20-25 minuter) kommer att baseras på kärnkapitlet och ger en översikt och kanske markera ett avsnitt i kapitlet. Presentationsmaterialet ska skickas in med kärnkapitlet som bilaga: eventuella utdelningar / powerpoints bör också inkluderas här, och information om följande kan också tas upp:

  1. Föreslagna forskningsmetoder
  2. Etiska problem (i förekommande fall)
  3. Utformning av doktorsavhandling
  4. Schema för forskning och skrivning

Justeringar till en eller flera av dessa sektioner, inklusive tillägg eller borttagningar, är lämpliga efter överenskommelse mellan studenter och ledande chefer.

Uppgraderingsprocessen från MPhil till doktorandstatus bygger på en bedömning av kärnkapitelet av studentens forskningsutskott och på en muntlig presentation på 20-30 minuter följt av en diskussion. Den muntliga presentationen ges till institutionens personal och forskarstuderande. En mini viva med endast övervakningskommittén hålls efter presentationen. Efter framgångsrikt genomförande av det utvidgade förslaget uppgraderas studenterna formellt till doktorand och fortsätter till andra året. (Om bedömarna anser att det finns brister i uppgraderingsförslaget, kommer studenterna att bli ombedda att ändra det till sin tillfredsställelse innan uppgraderingen till doktorandstatus kan bekräftas.) Studenter får normalt inte fortsätta till det andra året tills uppgraderingsprocessen har slutförts.

Det andra året (eller deltidsekvivalent) tillbringas normalt med forskning. Detta kan vara av alla kombinationer av fältarbete och forskning i bibliotek och materialsamlingen som överenskommits mellan studenten och handledaren.

Det tredje året (eller motsvarande på deltid) ägnas åt att skriva upp forskning för doktorsavhandlingen. Under denna tid kommer studenter normalt att ge en presentation i ett forskningsseminarium som organiseras av institutionens forskarhandledare, som består av ett utvalt antal anställda med specialkompetens inom ämnet och andra forskarstudenter. Under tredje året (eller deltidsekvivalent) kommer eleverna att presentera utkast till kapitel för sin huvudhandledare för kommentar innan de slutför ett slutligt utkast till avhandlingen. När ett fullständigt utkast är klart bedöms arbetet av alla medlemmar i handledningskommittén och studenten kan antingen lämna in avhandlingen eller gå vidare till Fortsättningsstatus för att få ytterligare 12 månader för att slutföra avhandlingen och lämna in för examen. Avhandlingen måste vara klar inom 48 månader efter registreringen (eller motsvarande på deltid).

Avhandlingen - inte längre än 100 000 ord - undersöks av två ledande myndigheter inom området, varav en är intern vid University of London och en av dem är extern till universitetet.

PhD-examen tilldelas av SOAS från registrering 2013 och omfattas av SOAS föreskrifter.

Viktigt meddelande

Informationen på programsidan återspeglar den avsedda programstrukturen mot den angivna akademiska sessionen.

Forskningsintyg och applikationer

Vi välkomnar ansökningar från kvalificerade studenter som har en god examen (eller motsvarande i utlandet) i ett relevant ämne för forskarutbildningar vid SOAS . Ansökningar ska lämnas in online.

Det är viktigt att ansöka långt innan det läsår som du vill anmäla för att ge oss tid att behandla din ansökan. Om du ansöker om stipendier kan tidigare tidsfrister gälla.

SOAS doktorandprogrammet är konkurrenskraftigt och de sökande bör ha en erfarenhet av hög akademisk prestation och ett genomförbart förslag som kommer att bidra till institutionens forskningsintressen. Observera: vi avskräcker rent spekulativa applikationer. Ansökningar om tvärvetenskaplig forskning är välkomna, men endast en ansökan till en institution får lämnas in.

Krav på villkorslösa engelska

Sökande som kräver viseringsnivå 4 för att studera i Storbritannien måste tillhandahålla ett UKVI IELTS akademiskt intyg från ett UKVI-godkänt testcenter.

Internationella sökande som behöver ett Tier-4-visum för att studera i Storbritannien

Testa Ovillkorligt inträde Ovillkorligt inträde med stöd i sessionen
IELTS (Academic) 7.0 totalt eller högre, med 7.0 i delpoäng. 7.0 totalt eller högre, med minst 6,5 i delpoäng

EES- och EU-sökande

Testa Ovillkorligt inträde Ovillkorligt inträde med stöd i sessionen
IELTS (Academic) 7.0 totalt eller högre, med 7.0 i varje delpoäng. 7.0 totalt eller högre, med minst 6,5 i delpoäng.
TOEFL IBT 105 totalt eller högre, med minst 25 i delpoäng. 105 totalt med minst 22 i delpoäng.
ELLER
Totalt 100 med minst 25 skriftliga och 22 i andra delpoäng.
Pearson Test of English (Academic) 75 totalt eller högre, med minst 70 i delpoäng. 70 totalt eller högre, med minst 65 i delpoäng.

Antagningar

Läroplan

Studentberättelser

Om skolan

Frågor