Forskning Grader (MPhil / PhD) i afrikanska studier
London, Storbritannien
VARAKTIGHET
3 up to 6 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2024
STUDIEAVGIFTER
GBP 22 490 / per year *
STUDIEFORMAT
På Campus
* Heltidsavgifter per läsår: Storbritannien / EU 4 396 £; Utlandet £ 17,967. Deltidsavgifter per läsår: Storbritannien / EU 2 198 £; Utländska £ 8 984.
Introduktion
Läge för deltagande: Heltid eller Deltid
Handledning ges för forskning som leder till MPhil- och doktorsexamen inom det breda allmänna området för afrikanska studier. Forskningsämnen som studier av ett språk (från en beskrivande, komparativ, filologisk eller textuell synvinkel) eller av litteratur (vare sig det är författarbaserat, tematiskt eller komparativt) eller någon av scenkonst som faller inom vår egen kärnkompetens, övervakas helt på avdelningen. Det finns emellertid stor potential att utvidga utbudet av ämnen genom gemensam övervakning med kollegor från andra avdelningar och centra.
Strukturera
Alla studenter registrerar sig i år 1 av programmet som MPhil-studenter. Uppgraderingen från MPhil till PhD sker vid slutet av den första akademiska sessionen för heltidsstuderande (eller i slutet av den andra akademiska sessionen för deltidsstuderande).
Alla nya MPhil / doktorander har en tillsynskommitté bestående av tre medlemmar, bestående av en huvud- eller primärvårdsman samt en andra och tredje handledare. Uppdelningen i tidsperspektiv över tillsynskommittén är 60:25:15. Under det första året förväntas studenterna träffa sin huvudhandledare varje vecka i minst en timme.
Studentens huvudhandledare är alltid medlem i den institution där studenten är registrerad. Den andra och tredje handledaren, som arbetar i tilläggsrådgivning, kan vara från samma avdelning eller andra avdelningar / centra i fakulteten för språk och kulturer eller i avdelningar / centra i skolans övriga fakulteter.
Beroende på forskningens karaktär rekommenderas ibland ledning, under ledning av två primära handledare. I sådana fall har studenten endast en ytterligare handledare i sin kommitté.
Studentens framsteg övervakas vidare av en avdelningsforskare.
Under det första året förbereder studenter sig för forskning genom att följa en forskarutbildningsseminarieserie (RTS) som samlas på fakultetsnivå av den associerade dekanen för forskning och stöds av den generiska utbildningen som erbjuds i Center for Innovation in Learning and Teaching (CILT) .
Studenter som arbetar inom litteratur och kulturstudier uppmanas också att delta i den kompletterande utbildningen som erbjuds i Centrum för kulturella, litterära och postkoloniala studier (CCLPS).
Studenter kan också uppmuntras av handledare att delta i ytterligare lärda kurser som är relevanta för sin forskning och till deras träningsbehov. Dessa kan omfatta specialdisciplinära, språk- eller regionalkulturkurser eller forskarutbildning i andra avdelningar utanför fakulteten.
År 1 heltidsstudenter (år 2 för deltidsstudenter) måste lämna in ett huvudkapitel (på cirka 10 000 ord) och tillhörande material för uppgraderingspresentationen. Formatet / innehållet i kärnkapitlet överenskomms mellan handledaren och studenten, men det kommer vanligtvis att innehålla följande element:
- Forskningsgrund och sammanhang för den föreslagna forskningen
- Huvudforskningsfrågor
- Litteraturöversikt (detta kan vara en egen sektion eller relevant material integreras i kapitlet)
- Bibliografi
Uppgraderingspresentationen (inte längre än 20-25 minuter) kommer att baseras på kärnkapitlet och ger en översikt och kanske markera ett avsnitt i kapitlet. Presentationsmaterialet ska skickas in med kärnkapitlet som bilaga: eventuella utdelningar / powerpoints bör också inkluderas här, och information om följande kan också tas upp:
- Föreslagna forskningsmetoder
- Etiska problem (i förekommande fall)
- Utformning av doktorsavhandling
- Schema för forskning och skrivning
Justeringar till en eller flera av dessa sektioner, inklusive tillägg eller borttagningar, är lämpliga efter överenskommelse mellan studenter och ledande chefer.
Uppgraderingsprocessen från MPhil till doktorandstatus bygger på en bedömning av kärnkapitelet av studentens forskningsutskott och på en muntlig presentation på 20-30 minuter följt av en diskussion. Den muntliga presentationen ges till institutionens personal och forskarstuderande. En mini viva med endast övervakningskommittén hålls efter presentationen. Efter framgångsrikt genomförande av det utvidgade förslaget uppgraderas studenterna formellt till doktorand och fortsätter till andra året. (Om bedömarna anser att det finns brister i uppgraderingsförslaget, kommer studenterna att bli ombedda att ändra det till sin tillfredsställelse innan uppgraderingen till doktorandstatus kan bekräftas.) Studenter får normalt inte fortsätta till det andra året tills uppgraderingsprocessen har slutförts.
Det andra året (eller deltidsekvivalent) tillbringas normalt med forskning. Detta kan vara av alla kombinationer av fältarbete och forskning i bibliotek och materialsamlingen som överenskommits mellan studenten och handledaren.
Det tredje året (eller motsvarande på deltid) ägnas åt att skriva upp forskning för doktorsavhandlingen. Under denna tid kommer studenter normalt att ge en presentation i ett forskningsseminarium som organiseras av institutionens forskarhandledare, som består av ett utvalt antal anställda med specialkompetens inom ämnet och andra forskarstudenter. Under tredje året (eller deltidsekvivalent) kommer eleverna att presentera utkast till kapitel för sin huvudhandledare för kommentar innan de slutför ett slutligt utkast till avhandlingen. När ett fullständigt utkast är klart bedöms arbetet av alla medlemmar i handledningskommittén och studenten kan antingen lämna in avhandlingen eller gå vidare till Fortsättningsstatus för att få ytterligare 12 månader för att slutföra avhandlingen och lämna in för examen. Avhandlingen måste vara klar inom 48 månader efter registreringen (eller motsvarande på deltid).
Avhandlingen - inte längre än 100 000 ord - undersöks av två ledande myndigheter inom området, varav en är intern vid University of London och en av dem är extern till universitetet.
PhD-examen tilldelas av SOAS från registrering 2013 och omfattas av SOAS föreskrifter.
Viktigt meddelande
Informationen på programsidan återspeglar den avsedda programstrukturen mot den angivna akademiska sessionen.
Forskningsintyg och applikationer
Vi välkomnar ansökningar från kvalificerade studenter som har en god examen (eller motsvarande i utlandet) i ett relevant ämne för forskarutbildningar vid SOAS . Ansökningar ska lämnas in online.
Det är viktigt att ansöka långt innan det läsår som du vill anmäla för att ge oss tid att behandla din ansökan. Om du ansöker om stipendier kan tidigare tidsfrister gälla.
SOAS doktorandprogrammet är konkurrenskraftigt och de sökande bör ha en erfarenhet av hög akademisk prestation och ett genomförbart förslag som kommer att bidra till institutionens forskningsintressen. Observera: vi avskräcker rent spekulativa applikationer. Ansökningar om tvärvetenskaplig forskning är välkomna, men endast en ansökan till en institution får lämnas in.
Krav på villkorslösa engelska
Sökande som kräver viseringsnivå 4 för att studera i Storbritannien måste tillhandahålla ett UKVI IELTS akademiskt intyg från ett UKVI-godkänt testcenter.
Internationella sökande som behöver ett Tier-4-visum för att studera i Storbritannien
Testa | Ovillkorligt inträde | Ovillkorligt inträde med stöd i sessionen |
IELTS (Academic) | 7.0 totalt eller högre, med 7.0 i delpoäng. | 7.0 totalt eller högre, med minst 6,5 i delpoäng |
EES- och EU-sökande
Testa | Ovillkorligt inträde | Ovillkorligt inträde med stöd i sessionen |
IELTS (Academic) | 7.0 totalt eller högre, med 7.0 i varje delpoäng. | 7.0 totalt eller högre, med minst 6,5 i delpoäng. |
TOEFL IBT | 105 totalt eller högre, med minst 25 i delpoäng. | 105 totalt med minst 22 i delpoäng. ELLER Totalt 100 med minst 25 skriftliga och 22 i andra delpoäng. |
Pearson Test of English (Academic) | 75 totalt eller högre, med minst 70 i delpoäng. | 70 totalt eller högre, med minst 65 i delpoäng. |
Galleri
Antagningar
Läroplan
All students register in year 1 of the programme as MPhil students. The upgrade from MPhil to PhD takes place at the end of the first academic session for full-time students (or at the end of the second academic session for part-time students).
All new MPhil/PhD students are provided with a supervisory committee of three members, comprising a main or primary supervisor, and a second and third supervisor. The split in time commitment across the supervisory committee is 60:25:15. In the first year, students are expected to meet their main supervisor on a bi-weekly basis for a period of at least one hour.
The student’s primary supervisor is always a member of the Department in which the student is registered. The second and third supervisors, who act in a supplementary advisory capacity, may be from the same Department, or other Departments/Centres in the Faculty of Languages and Cultures or in Departments/Centres in the other Faculties of the School.
Depending on the nature of the research, joint supervision is sometimes recommended, under the direction of two primary supervisors. In such cases, the student has only one further supervisor on their committee.
The student’s progress is further overseen by a Departmental Research Tutor.
Year 1
Under det första året förbereder studenterna sig för forskning genom att följa en serie forskarutbildningsseminarier (RTS) som sammankallats på fakultetsnivå av biträdande dekanus för forskning och med stöd av den generiska utbildningen som erbjuds i Center for Innovation in Learning and Teaching (CILT) .
Studenter som arbetar inom områdena litteratur och kulturvetenskap inbjuds också att delta i den kompletterande utbildningen som erbjuds i Centrum för kulturella, litteraturvetenskapliga och postkoloniala studier (CCLPS).
Students may also be encouraged by supervisors to attend additional taught courses relevant to their research and to their training needs. These may include specialist disciplinary, language or regional culture courses or research training in other Departments outside the Faculty.
År 1 heltidsstudenter (år 2 för deltidsstudenter) måste lämna in ett kärnkapitel (på cirka 10 000 ord) och tillhörande material för deras uppgraderingspresentation. Formatet/innehållet i kärnkapitlet är överens om mellan handledaren och studenten, men det kommer vanligtvis att innehålla följande delar:
- Research rationale and context of the proposed research
- Main research questions
- Litteraturgenomgång (detta kan vara ett eget avsnitt eller så kommer relevant material att integreras i kapitlet)
- Bibliography
Uppgraderingspresentationen (högst 20-25 minuter) kommer att baseras på kärnkapitlet och ge en översikt och kanske lyfta fram ett avsnitt av kapitlet. Presentationsmaterialet ska lämnas in med kärnkapitlet som bilaga: eventuella åhörarkopior/powerpoints ska också inkluderas här, och detaljer om följande kan också tas upp:
- Proposed research methods
- Ethical issues (where applicable)
- Outlining the structure of PhD dissertation
- Schedule of research and writing
Adjustments to one or more of these sections, including additions or deletions where appropriate, are possible by prior arrangements between the students and lead supervisors.
Uppgraderingsprocessen från MPhil till PhD-status baseras på en bedömning av kärnkapitlet av studentens forskningskommitté och på en 20-30 minuters muntlig presentation, följt av en diskussion. Den muntliga presentationen ges för institutionens personal och forskarstuderande. En mini viva med endast övervakningskommittén hålls efter presentationen. Efter framgångsrikt slutförande av det utökade förslaget uppgraderas studenterna formellt till doktorand och går vidare till andra året. (Om bedömarna anser att det finns brister i uppgraderingsförslaget, kommer studenterna att uppmanas att revidera det till deras belåtenhet innan uppgraderingen till doktorandstatus kan bekräftas.) Studenter tillåts normalt inte gå vidare till andra året förrän uppgraderingsprocessen har slutförts.
Year 2
The second year (or part-time equivalent) is normally spent engaged in research. This may be by any combination of fieldwork and research in libraries and the material collection as agreed between the student and the supervisor(s).
Year 3
The third year (or part-time equivalent) is devoted to writing up research for the PhD thesis. During this time, students will normally give a presentation in a research seminar organised by the Departmental Research Tutor, comprising a select number of staff members with special expertise in the topic and other research students. During the third year (or part-time equivalent) students will present draft chapters to their main supervisor for comment, before completing a final draft of the thesis. Once a full draft is complete, the work is assessed by all members of the supervisory committee and the student can either submit the thesis or move on to Continuation Status to be given a further 12 months to complete the thesis and submit it for examination. The thesis must be completed within 48 months from the time of registration (or part-time equivalent).
The thesis – not to exceed 100,000 words in length - is examined by two leading authorities in the field, one of whom is internal to the University of London and one of whom is external to the University.
PhD Degrees are awarded by SOAS from registration in 2013 and are subject to SOAS regulations.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Graduates of the School of Languages, Cultures and Linguistics leave SOAS not only with linguistic and cultural expertise, but also with skills in written and oral communication, analysis and problem solving.
Recent graduates have been hired by:
- Africa Matters
- Amnesty International
- Arab British Chamber of Commerce
- BBC World Service
- British High Commission
- Council for British Research in the Levant
- Department for International Development
- Edelman
- Embassy of Jordan
- Ernst & Young
- Foreign & Commonwealth Office
- Institute of Arab and Islamic Studies
- Middle East Eye
- Saïd Foundation
- TalkAbout Speech Therapy
- The Black Curriculum
- The Telegraph
- United Nations Development Programme
- UNHCR, the UN Refugee Agency
- Wall Street Journal