Doktor i utbildning
Harrison Middleton University
Nyckelinformation
Campus läge
Tempe, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
Begär info
Varaktighet
Begär info
Takt
Begär info
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2023
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Doctor of Education 60-timmarsprogram utforskar den stora idén med utbildning och erbjuder studenterna en grund i historisk, social och filosofisk litteratur. Blivande studenter måste visa överlägset stipendium inom utbildningsområdet. Programmet är lämpligt för utbildare som söker relevanta och avancerade studier som gör dem mer omtänksamma lärare och bättre informerade beslutsfattare. Studenter studerar både klassisk och ledande samtida tanke hämtad från pedagogisk och filosofisk litteratur. Programmet bygger på intellektuella källor och vetenskapliga discipliner, inklusive läroplansteori, historia, juridik och filosofi.
Om doktorandprogrammet
Programmet Doctor of Education består av en sammanhängande tvärvetenskaplig läroplan som är särskilt skräddarsydd för den enskilda studentens behov och karriärmål. Doktorsexamen vid Harrison Middleton University är unik på det sätt som vårt program levereras - helt på distans - och på grund av det flexibla och individualiserade tillvägagångssättet kan studenterna skapa sina egna studieprogram. På detta sätt kan det sätt på vilket studenten uppfyller examenkraven skräddarsys för varje studerandes utbildnings- och karriärmål.
Utexaminerade från Doctor of Education-programmet kommer att kunna tänka, prata, läsa och skriva på ett brett sätt om utbildningsområdet och relaterade ämnen, vilket visar en bredd av kunskap, intellektuell mognad och initiativ som kan tillämpas på en rad av framtida strävanden.
Programmål
Efter framgångsrikt genomfört doktorsexamen-programmet kommer studenterna att ha uppnått följande mål:
Designa, implementera och slutföra ett självstyrt doktorandprogram inom utbildning och humaniora.
Demonstrera anläggning med metoderna för förfrågningsbaserad diskussion genom att formulera tolkningsfrågor och delta i kursdiskussioner.
Tänk kritiskt om idéer inom humaniora och västerländsk tanke och delta i rigorösa diskussioner om grundläggande frågor om utbildning och mänsklig existens.
Visa en sammanhängande och omfattande kunskap om dagens utbildning och staten, familjens och statens utbildningsansvar, det ekonomiska stödet från utbildningsinstitutionerna och den politiska regleringen och censuren av utbildningen.
Utvärdera, syntetisera och formulera större litteratur, teorier, metoder, problem och etiska frågor som diskuteras i deras kurser.
Kommunicera effektivt med tydlighet och sofistikering i skriftlig och muntlig form i olika inställningar; använda logisk koherens och konsekvens och korrekt användning av bevis och citat för att utveckla en unik, kreativ och genomförbar lösning på ett specifikt pedagogiskt problem.
Presentera bevis på ihållande och betydelsefull intellektuell utredning i form av omfattande juridisk forskning om tillämpliga utbildningslagar och regler, både federala och statliga, och som ett resultat av den forskningen tillämpa lösningar på ett specifikt pedagogiskt problem.