MagisterexamenLawKandidatexamenMBAHealthcareCoursesOnline
Keystone logo
Eastern Mediterranean University Faculty of Business and Economics Doktor i företagsekonomi (med en koncentration i marknadsföring, organisatoriskt beteende eller entreprenörskap)
Eastern Mediterranean University Faculty of Business and Economics

Doktor i företagsekonomi (med en koncentration i marknadsföring, organisatoriskt beteende eller entreprenörskap)

2 up to 5 Years

Engelsk

Heltid

Sista ansökningsdag för begäran

Sep 2023

Begär studieavgifter

På Campus

Stipendier

Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Läs mer

Introduktion

Den Business Administration Doktorsprogrammet medger studenter som är intresserade av att fullfölja forskningen främst inom områden med anknytning till marknadsföring, mänskliga resurser och organisatoriska beteende och entreprenörskap. De första två åren av programmet omfattar kurser, som kulminerade i en omfattande examen, varefter ytterligare två till tre år spenderas på forskning och slutförandet av en doktorsavhandling. Alla doktorander förväntas bidra till vetenskaplig litteratur inom sitt område genom åtminstone en publikation i en tidskrift som omfattas av SSCI (Social Sciences Citation Index). Traditionellt är våra doktorander ekonomiskt stöd antingen helt eller delvis för undervisning och, i viss mån, för uppehälle genom assistent.

Förkunskapskrav

Sökande till forskarutbildningen uppmuntras att lämna GMAT eller GRE poäng, samt en 5000 ord redogörelse för syftet beskriver sina forskningsintressen och avsikter. Det finns inga fastställda gränser för akademiska områden som vi rekryterar från, men vi insisterar på att alla doktors sökande har starka ungkarlar och mästare bakgrund som är mycket relevant för förslag forskningsområde.

Fakultetsforskningsintressen

Följande är en vägledande förteckning över våra forskningsintressen på forskarforskarnivå: nonunion arbetstagarrepresentation planer, unionization, nätverk relationer i IR-system, positiva anställd arbetsgivare relationer, medarbetarnas utveckling, strategier för hållbar utveckling, relationer intressenter, företagens sociala ansvar, internationell marknadsföring , konsumentbeteende, entreprenörskap, affärsutvecklingstjänster, kognitiva stilar, human resource management, rekrytering och urval, organisatorisk rättvisa, kundtillfredsställelse, service marknadsföring, servicekvalitet, exportmodeller för små och medelstora.

Om skolan

Frågor

Liknande kurser

  • Doktor i entreprenörskap och företagande
    • Budapest, Ungern
  • MPhil/PhD Creative & Cultural Entrepreneurship
    • London, Storbritannien
  • PhD in International Entrepreneurship