Doktor i företagsekonomi (med en koncentration i marknadsföring, organisatoriskt beteende eller entreprenörskap)
VARAKTIGHET
2 up to 5 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2023
STUDIEAVGIFTER
Begär studieavgifter
STUDIEFORMAT
På Campus
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Den Business Administration Doktorsprogrammet medger studenter som är intresserade av att fullfölja forskningen främst inom områden med anknytning till marknadsföring, mänskliga resurser och organisatoriska beteende och entreprenörskap. De första två åren av programmet omfattar kurser, som kulminerade i en omfattande examen, varefter ytterligare två till tre år spenderas på forskning och slutförandet av en doktorsavhandling. Alla doktorander förväntas bidra till vetenskaplig litteratur inom sitt område genom åtminstone en publikation i en tidskrift som omfattas av SSCI (Social Sciences Citation Index). Traditionellt är våra doktorander ekonomiskt stöd antingen helt eller delvis för undervisning och, i viss mån, för uppehälle genom assistent.
Förkunskapskrav
Sökande till forskarutbildningen uppmuntras att lämna GMAT eller GRE poäng, samt en 5000 ord redogörelse för syftet beskriver sina forskningsintressen och avsikter. Det finns inga fastställda gränser för akademiska områden som vi rekryterar från, men vi insisterar på att alla doktors sökande har starka ungkarlar och mästare bakgrund som är mycket relevant för förslag forskningsområde.
Fakultetsforskningsintressen
Följande är en vägledande förteckning över våra forskningsintressen på forskarforskarnivå: nonunion arbetstagarrepresentation planer, unionization, nätverk relationer i IR-system, positiva anställd arbetsgivare relationer, medarbetarnas utveckling, strategier för hållbar utveckling, relationer intressenter, företagens sociala ansvar, internationell marknadsföring , konsumentbeteende, entreprenörskap, affärsutvecklingstjänster, kognitiva stilar, human resource management, rekrytering och urval, organisatorisk rättvisa, kundtillfredsställelse, service marknadsföring, servicekvalitet, exportmodeller för små och medelstora.