Doctor of Pharmacy (PharmD)
California Northstate University College of Pharmacy
Nyckelinformation
Campus läge
Elk Grove, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Begär info
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2023
Introduktion
CNUCOP erbjuder ett progressivt utbildningsprogram som betonar aktivt lärande, direkta patientvårdsupplevelser och forskningens roll för att främja yrket farmaci. Målet är att utexaminera högkvalificerade apotekare och främja apotekets expanderande roll genom ledarskap och livslånga tjänster i hälso- och sjukvården.
CNUCOP är ett traditionellt fyraårigt doktorsexamen i farmaciprogram som syftar till att utbilda, utveckla och utbilda framtida farmaceuter för att tillhandahålla kompetent, evidensbaserad vård med fokus på att förbättra patientresultaten och främja farmacyrket. CNUCOP erbjuder unika inlärningsupplevelser till våra studenter genom att använda aktiva inlärningsstrategier för att leverera vår läroplan. Genom att arbeta med nya teammedlemmar varje termin utsätts studenterna för en mångfald av klasskamrater från olika bakgrund och livserfarenheter. Eleverna tar en mer proaktiv roll i programmet när de lär sig att effektivt interagera med gruppmedlemmar för att förbättra inlärning och praktisk tillämpning av materialet som undervisas i klassen. Aktivt lärande förbereder våra studenter för att spela en nyckelroll i en tvärvetenskaplig teaminställning, vilket gör det möjligt för våra studenter att fungera som läkemedelsinformationsexperter, eftersom de arbetar tillsammans för att förbättra patientvården och förbättra patientresultaten. Studenter som studerar på CNUCOP måste vara beredda att delta i distans- eller hybridinlärning utöver den personliga instruktionen.
Läroplanen vid California Northstate University College of Pharmacy (CNUCOP) är minst fyra (4) år, post-baccalaureat och leder till en doktorsexamen i farmaci (PharmD). Kärnplanen täcker en serie kurser inom de viktigaste delområdena biomedicinska, farmaceutiska, sociala / beteendemässiga / administrativa, kliniska och integrerade vetenskaper.
Under de tre första åren är studenterna inskrivna i didaktiska kurser som involverar behärskning av innehåll, kommunikation, lagarbete, problemlösning och kritiskt tänkande. De didaktiska kurserna betonar vikten av individuell ansvarsskyldighet, gruppsamarbete och tillämpningen av grundläggande begrepp för att arbeta genom teamuppgifter. Instruktörens roll är att tydligt formulera inlärningsmålen, skapa utmanande problem för studenter att lösa och undersöka deras resonemang för att nå slutsatser.