
PhD in
Doktor i folkhälsa (DrPH) Boston University School of Public Health

Stipendier
Introduktion
Som en erfaren folkhälsovårdare och student i SPH: s DrPH-program får du den avancerade utbildningen och meriterna du behöver för att flytta till en ledande position, oavsett ditt specialområde inom folkhälsa. I detta övningsinriktade interdepartementala program lär du dig att utveckla, implementera och utvärdera nationella och globala folkhälsoprogram och politik. Med en DrPH, den högsta yrkesutbildningen inom området, kan du ta din karriär till nästa nivå och bortom.
Examensprogrammet Doctor of Public Health (DrPH) är ett interdepartementalt erbjudande som är avsett för erfarna folkhälsopersonal som söker avancerad utbildning för ledande befattningar inom folkhälsan. DrPH är den högsta yrkesutbildningen inom folkhälsa. Detta praktikinriktade utbildningsprogram kommer att utbilda folkhälsovårdspersonal att utveckla, genomföra och utvärdera folkhälsoprogram och politik nationellt och internationellt. En doktorand på heltid med en magisterexamen innan antagning tillåts fem år från matrikulering till examen för att slutföra examensprogrammet; alla deltidsstudenter tillåts högst 7 år.
Programkompetenser
Data och analys:
Förklara kvalitativa, kvantitativa, blandade metoder och policyanalyser för forsknings- och utvärderingsmetoder för att ta itu med hälsofrågor på flera nivåer (individ, grupp, organisation, samhälle och befolkning).
Designa ett kvalitativt, kvantitativt, blandat metoder, policyanalys eller utvärderingsprojekt för att ta itu med en folkhälsofråga.
Förklara användningen och begränsningarna av övervakningssystem och nationella undersökningar för att bedöma, övervaka och utvärdera policyer och program och ta itu med befolkningens hälsa.
Ledarskap, ledning och styrning:
Föreslå strategier för hälsoförbättring och eliminering av ojämlikhet i hälsa genom att organisera intressenter, inklusive forskare, utövare, samhällsledare och andra partners.
Kommunicera folkhälsovetenskap till olika intressenter, inklusive individer på alla nivåer av hälsokunskap, i syfte att påverka beteende och policyer.
Integrera kunskap, metoder, metoder, värderingar och potentiella bidrag från flera yrken och system för att hantera folkhälsoproblem.
Skapa en strategisk plan.
Underlätta delat beslutsfattande genom förhandlings- och konsensusuppbyggnadsmetoder.
Skapa organisationsförändringsstrategier.
Föreslå strategier för att främja inkludering och rättvisa inom folkhälsoprogram, policyer och system.
Bedöma styrkor och svagheter i ledarskapaciteter, inklusive kulturell kunskap.
Föreslå mänskliga, skattemässiga och andra resurser för att uppnå ett strategiskt mål.
Odla nya resurser och inkomstflöden för att uppnå ett strategiskt mål.
Policy och program:
Utforma en intervention på systemnivå för att ta itu med ett folkhälsoproblem.
Integrera kunskap om kulturella värderingar och praxis i utformningen av politik och program för folkhälsa.
Integrera vetenskaplig information, juridiska och reglerande tillvägagångssätt, etiska ramar och olika intressentintressen i policyutveckling och analys.
Föreslå interprofessionella teams metoder för att förbättra folkhälsan.
Utbildning och arbetskraftsutveckling:
Bedöma publikens kunskaper och lärandebehov.
Leverera tränings- eller utbildningsupplevelser som främjar lärande i akademiska, organisatoriska eller samhällsmässiga miljöer.
Använd metoder för bästa praxis i pedagogisk praxis.