Doctor of Ministry (DMin)
Boston University School of Theology
Nyckelinformation
Campus läge
Boston, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
Blandad, Distansutbildning
Varaktighet
5 - 7 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2023
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Doktorsexamen i departementet (DMin) är en professionell doktorsexamen som är avsedd att berika religiösa ledare i traditionella och icke-traditionella miljöer, fördjupa deras förståelse för och engagemang för ministeriet och förfina dess praxis. Fokus för Boston University DMin är Transformational Leadership, och vem som helst kan bli en transformationsledare. Du behöver först en önskan att bygga nya färdigheter och utforska nya idéer, att förstå ditt samhälle och känna dess styrkor och behov, och en vilja att se möjligheter till transformativ förändring.
DMin-programmet är ett treårigt utbildningsprogram med låg uppehållstillstånd som kombinerar onlineinlärning med intensiva lektioner på campus och låter dig skapa det program du behöver för din ministerpraxis.
Seminarier inom transformationsledarskap, sammanhangsanalys och forskningsmetoder utgör programmets kärna och kulminerar i ett riktat studieprojekt under ditt tredje år. Online-kohortkurser undervisas av heltidsanställda vid Boston University, med nya kurser och fakultetsmedlemmar läggs till varje termin. Tidigare kurser har inkluderat global utveckling och tro, uppdrag och uppsökande, radikala kristna spiritualiteter, transformations- och situationshomiletik, utförande, kyrkans förnyelse, tillbedjan i tider av förändring och konflikttransformation.
DMin-utbildningsprogrammet är utformat för att hjälpa religiösa yrkesverksamma att fördjupa sin förståelse för och engagemang för ministeriet genom att ge ett sammanhang för att uppdatera och förfina sin teologiska kunskap, skärpa befintliga färdigheter och lära sig nya. Målet är att hjälpa studenterna att samla sina erfarenheter med ytterligare akademiska studier för att skapa en ny syntes av teori och praktik.