Läkare i apoteket
American University of Health Sciences
Nyckelinformation
Campus läge
Signal Hill, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Begär info
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2023
Introduktion
AUHS School of Pharmacy erbjuder ett treårigt accelererat Doctor of Pharmacy-program (PharmD) i en mycket studentfokuserad inlärningsmiljö. Läroplanen för PharmD är utformad för att införa studenter med starka kristna värderingar, förbereda dem för att utöva evidensbaserad patientvård, för att främja kulturen för forskning och stipendium och för att göra det möjligt för dem att tillgodose hälso- och sjukvården hos olika patientpopulationer. Läroplanen uppfyller rekommendationer från ackrediteringsstandarder och professionella riktlinjer, inklusive ACPE-standarderna 2016, JCPP-apotekarnas vårdprocess, CAPEs utbildningsresultat 2013 och innehållsskisserna för licensundersökningar.
Den treåriga läroplanen består av motsvarande 12 kvartal (fyra kvartal per år). Varje kvartal är 11 veckor (bestående av 10 veckors undervisning och en vecka med slutbedömningar) och följs av ett urtag innan nästa kvartal börjar. Lägsta studiepoäng som krävs för genomförandet av programmet är 183. Läroplanen är en kombination av obligatoriska och valbara didaktiska och erfarenhetskurser.
Det första årets didaktiska läroplan består av grundläggande biomedicinska och farmaceutiska vetenskapliga kurser (t.ex. biokemi, immunologi, medicinsk kemi, mikrobiologi, patofysiologi, farmaceutik, farmakokinetik, farmakologi), inledande kliniska kurser (t.ex. patientvårdsprocess, fysisk bedömning, själv- vård) och grundläggande kurser inom social och administrativ vetenskap (t.ex. biostatistik, kommunikation, etik, hälso- och sjukvårdssystem, hälsoinformatik, judisk-kristna värderingar inom hälso- och sjukvård, medicinsk illustration).
En väsentlig del av det andra året läroplanen består av kursserien Integrerad farmakoterapi. ”Integrerad” avser kombinationen av grundvetenskap och klinisk vetenskap och andra ämnen. I stället för att använda separata kurser för att undervisa olika ämnen isolerat använder de integrerade farmakoterapikurserna en modell där ämnen, såsom medicinsk kemi, farmakologi och farmakoterapi lärs ut tillsammans inom ramen för sjukdomstillstånd. Denna integration gör lärande mer relevant, uppmuntrar kritiskt tänkande, möjliggör utveckling av mer robusta mentala modeller, främjar kvarhållning av material på längre sikt och gör det lättare att överföra lärande till verkliga patientvårdsituationer.