Phd utbildning
Asia e University
Nyckelinformation
Campus läge
Kuala Lumpur, Malaysia
språk
Engelsk
Studieformat
Blandad
Varaktighet
3 - 4 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Jan 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Doktorandutbildning
AeU PhD (Education) producerar enastående yrkesverksamma som kan hantera dagens kritiska utbildningsutmaningar. Var och en av specialiseringen är utformad för att matcha nuvarande intressen. Den är inriktad på yrkesverksamma inom utbildning från offentliga eller privata skolor, samhälls- eller myndigheter, utbildningsavdelningar, högskolor och andra utbildningsrelaterade inställningar. Intag är året runt.
Akkrediterat program [2] av Malaysias kvalifikationsbyrå (MQA) [3], högskolans ministerium.
HÖJDPUNKTER
• En disciplin är utbildning är accepterad
• Det finns inget förslag vid ingången. Varför? Vi vill hjälpa dig från början genom att göra forskningsförslaget tillsammans
• AeU kommer att outsourca för lokal eller internationell handledare - för att passa dina behov
• Närvaro för forsknings workshops och / eller symposier är inte obligatoriskt
• Stäng övervakningsprocessen är vårt huvudfokus
INGÅNGSKRAV
• Ha en kandidatexamen i utbildning godkänd av AEU Senat OR
• Ha en masterexamen och lärarupplevelse eller relaterad erfarenhet för en period av 2 år.
SNABBA FAKTA
Studieringsformer :
- Heltid
- Deltid
- Blended learning
Varaktighet: 3-4 år
Antal Semester : 12 (1 termin är 4 mths)
Frekvens av forskningsverkstäder / Colloquia (Valfritt) : En gång i månaden - lördag och söndag
Handledare : Tillhandahålls av AEU
Revisionsämnen (Valfritt) :
• Forskningsmetodik
• Multivariat analys
• Kvalitativ efterforskning
MQA ackreditering : PA 9152
EPF & HRDF Claimable (Endast Malaysianer) : JA
LÄRANDEMÅL
• Förbättra kunskap om teori, utveckling och praxis i den valda specialiseringen.
• Förbättra förmågan att skapa konceptuella system som speglar syntes, sammanhang och utvidgning av kunskap om utbildning.
• Ge möjligheter att delta i akademisk forskning, stipendium, systematisk förfrågan, kommunicera och utvärdera forskning;
• Förbättra förmågan att förstå, utnyttja och tolka grundläggande principer och metoder för pedagogisk forskning och analys av data.
• Förbättra förståelsen av datateknik och dess tillämpningar i utbildningsinstitutioner.
• Ge en examenupplevelse som är intellektuellt stimulerande, professionellt relevant, vilket leder till forskning som stöder beslutsfattande och problemlösning kring de centrala frågorna som gäller de sex utbildningsområdena.
inriktningar
• Kurslitteratur och undervisning: lärande och inlärningsteori, läroplaner, skolförbättring, studentprestation, samhällsvetenskaplig ämne, omvårdnad, lärarutbildning och reflekterande övning, som ska ta ställning till ledande befattningar som läroplanerare, läroplanerare, pedagoger och så vidare.
• Utbildningspsykologi: kognitiv utveckling, inlärning och metakognition, personlighet, attityder och övertygelser; beteendemodifikation och rådgivning vem ska anta ledande befattningar i högskolor och universitet, skolinställningar, testföretag, industri och forskningsorganisationer.
• Instruktionsteknik: datormedierad kommunikation, datorbaserad instruktion, webbaserat lärande, instruktionssystemdesign och samarbete online-inlärning; vem ska ta ledande befattningar som ledare i instruktionsdesignavdelningar, chefer för e-lärande organisationer och utbildningsrelaterade organisationer.
• Språk och litteratur: Diskursanalys, språk och kön, läsning och skrivning, kritisk litteratur, tvåspråkig utbildning, litteratur; vem ska anta ledande befattningar i skolinställningar, språkavdelningar och utbildningsrelaterade organisationer.
• Matematik och vetenskap Utbildning: barns lärande av matematik och vetenskap, missuppfattningar i vetenskap, problemlösning i matematik, konstruktivism och matematik, teknik inom matematik och vetenskap, numeracyproblem; och vem ska anta ledande befattningar inom skolinställningar, högskolor, universitet och läroplanutvecklingsavdelningar.
• Utbildningsledning och ledarskap: Inbördes förhållande samhälls- och organisationsdimensioner av utbildningsinstitutioner. genomföra forskning inom politik, byråkrati och devolution, professionell utveckling, ledarskap; för ledande administrativa och ledande befattningar inom utbildning.