PhD i marknadsföring
The Hong Kong University of Science and Technology
Nyckelinformation
Campus läge
Hong Kong, Hongkong
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 - 6 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
HKD 42 100 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* per år
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Ph.D. Programmet följer en stark forskningsintensiv tradition på den nordamerikanska modellen. Den är utformad för att göra det möjligt för studenter att få en djup kunskap om ledning i allmänhet, att utveckla en koncentration inom ett specialiserat område och att ge studenterna möjlighet att göra betydande originalforskning inom sitt valda område. Ph.D. studenter erbjuds intensiv och målinriktad forskarutbildning och exceptionella samarbetsmöjligheter med lärare för att förbereda dem för deras framtida karriärer inom undervisning och / eller forskning. Det betonar utvecklingen av sofistikerade, toppmoderna forskningsfärdigheter som hjälper till att skapa ny kunskap inom ett valt område av alt = "marknadsföring: konsumentbeteende som huvudsakligen är psykologibaserat och kvantitativ modellering som till stor del är baserad om ekonomiska och statistiska teorier.
Innehavare som inte är MPhil kan tas upp genom en integrerad MPhil och Ph.D. programstudieplan.
Programmet erbjuds av Institutionen för marknadsföring med följande forskningsfokus:
Research Foci
Forskningsområden inkluderar konsumentinformation, konsumentbeslut, icke-medveten påverkan på beteende, påverkan och känslor, bilder och visuell uppmärksamhet, attityder och övertalning, mål och konsumenternas självreglering, social identitet och konsumenternas självkänsla, tvärkulturell forskning, lekmän, livsmedelspsykologi och alt = "marknadsföring, fältförsök, empiriska modeller för konsumenter och företag, ögonspårning och rumslig modellering, valmodeller, teoribaserade empiriska modeller, Bayesiansk dataanalys, informationsekonomi, detaljhandel och alt = "marknadsföringsstrategi, information och kontrakt, mediestrategi, online alt =" marknadsföring, sociala medier och online alt = "marknadsföring, reklam, prissättning, hållbarhet, maskininlärning, affärsanalys, bearbetning av naturligt språk och orsaksslutledning.
Förkunskapskrav
För att kvalificera sig för antagning måste de sökande uppfylla alla följande krav. Antagning är selektiv och att dessa minimikrav inte uppfyller garanterar ingång.
i. Allmänna antagningskrav för universitetet
- Sökande som söker till doktorsexamen ska ha erhållit en kandidatexamen med bevisad rekord av enastående prestation från en erkänd institution. eller framlagt bevis på tillfredsställande arbete på forskarnivå på heltid under minst ett år, eller på deltid i minst två år.
ii. Engelska Språk Admission Requirements
Sökande måste uppfylla kraven på engelska med ett av följande kunskapsnivåer:
- TOEFL-iBT: 80 *
- TOEFL-pBT: 550
- TOEFL-Reviderat papperslevererat test: 60 (total poäng för avsnitt om läsning, lyssnande och skrivning)
- IELTS (Academic Module): Totalt betyg: 6,5 och Alla delpoäng: 5.5
* avser total poäng i ett enda försök
Sökande är inte skyldiga att uppvisa TOEFL- eller IELTS-poäng om:
- deras första språk är engelska, eller
- de fick kandidatexamen (eller motsvarande) från en institution där undervisningsmediet var engelska.
III. Programspecifika behörighetskrav
- En tillfredsställande poäng i GMAT eller GRE
För mer programinformation, se pg.ust.hk/programs