PhD-program i Strategi i Portugal

Jämför PhD-program i Strategi i Portugal 2018

Strategi

Kraven för att komma in på ett PhD-program inkluderar ofta att studenten redan har en masterexamen. Dessutom måste man ofta skriva en doktorsavhandling som till största del ska bestå av original akademisk forskning. I vissa länder kan man behöva försvara detta arbete inför en opponent och/eller en betygsnämnd.

Strategistudier passar utmärkt för dem som vill lära sig om hur man fattar de bästa affärsbesluten i förhållande till resurser. Eftersom beslutsfattande inom näringslivet är en viktig process kan man utforska de strategiska principer som styr olika val på djupet.

Portugal officiellt Portugal är ett land som ligger i sydvästra Europa på Iberiska halvön. Portugal är 900 år gammal, och även om den har ett relativt litet område, spelade det en avgörande roll i världshistorien. Universidade do Porto är mest populär av utlänningar som består av 11% internationella studenter.

De mest populära doktorsprogrammen i Strategi i Portugal 2018

Läs Mer

Doktor I Marknadsföring Och Strategi

University of Minho - School of Economics and Management
Campusstudier Heltid Deltid 3 år October 2018 Portugal Braga + 1 fler

Den doktorsutbildning i marknadsföring och strategi är ett projekt som förbättrar synergieffekter tre erkända nationella högskolor: University of Minho, Aveiro University och University of Beira Interior, respektive. [+]

Motivering och syfte

Den Doktorsutbildning i marknadsföring och strategi är ett projekt som förbättrar synergieffekter tre erkända nationella högskolor: University of Minho, Aveiro University och University of Beira Interior, respektive.

Deras främsta mål är att ge doktoranderna en inblick i state-of-the-art om förskott på vetenskaplig kunskap i marknadsföring och strategi. Det är ett program för internationell räckvidd, komplett och innovativ, vilket tar till utbildning på engelska. Dessutom är det flexibelt, eftersom det ger möjlighet att utveckla studier / forskning i en deltid eller heltid regim.

Det är en sex-termin långa program, vilket motsvarar 180 högskolepoäng. Därför kombinerar de strukturella komponenterna i marknadsföring och strategi och specifika valfria delkurser i båda områdena, vid två olika tillfällen: första året är tillägnad kurser och forskning i de tre ovan nämnda universitet, enligt deras kalendrar, och den sista två år ägnas åt utformningen och utarbetandet av en ursprunglig doktorsavhandling.... [-]