49 PhD Program i Mexiko for 2024

PhD Program i Mexiko for 2024Filter
    • Tlaquepaque, Mexiko

    Heltid

    6 terminer

    På Campus

    Spanska

    Generera kunskap som ger element för lösningen av problem relaterade till subjektivt välbefinnande och motståndskraft, mellanmänskliga relationer, bland andra. Utveckla relevant forskning om psykosociokulturella problem som använder metoder, tekniker och verktyg för kvalitativ och kvantitativ dataanalys, samt generera kunskaps- och interventionsförslag i utsatta befolkningar.

    • Chihuahua, Mexiko

    Heltid

    8 terminer

    På Campus

    Spanska

    Programmet är inriktat på omfattande utbildning av mänskliga resurser på forskarnivå, som genom att engagera sig i kunskapsgenerering, validering och/eller överföringsaktiviteter, samt professionell utbildning, svarar med innovativa och kunskapsbaserade förslag på kraven på en lösning på problemet med djurproduktionssystem, hållbar användning och exploatering av naturresurser i Chihuahua, i Mexiko och även utanför dess gränser.

    • México, Mexiko

    På Campus

    Att utbilda mänskliga resurser av högsta kvalitet med gedigen kunskap och forskningskapacitet, vilket möjliggör ursprungliga bidrag som genererar ny kunskap, metoder och teknisk innovation för att lösa problem i regionen och i landet.

    • Ocoyoacac, Mexiko

    På Campus

    Spanska

    Det är den enda doktorsexamen i Latinamerika vars teoretiska grund är Engineering in Social Communication and Strategic Communication (NTE). Våra lärare är på hög nivå och det som eftersträvas är att generera läkare som tillämpar sina metoder och modeller på de områden i det sociala livet som de undersöker. Det är ett program som undervisas på distans, med sessioner var 15: e dag under terminen, som spelas in och kan skickas till doktorandens mejl om det inte var möjligt att ansluta synkront. Tanken i kommunikation anses vara det centrala elementet i sammanflödet för effektiviteten i tillämpningen av diagnosen och utvecklingen av kommunikationslösningar och axeln för den teoretiska fördjupningen av fenomenet.

    • Mexico City, Mexiko

    På Campus

    Spanska

    Det är den största doktorsexamen i Latinamerika inom det psykologiska området och den första i Mexiko som erkänns av SEP. Den har den vetenskapliga inriktningen av Dr. Norberto Bleichmar och Celia Leiberman, kända psykiatriker och psykoanalytiker med stor erfarenhet. Samordnandet av doktorsexamen ansvarar för Dras. Ana María Wiener, Elena Ortiz, Celia Leiberman och Dr Norberto Bleichmar. Våra lärare har en hög förberedelse inom det psykoanalytiska området och lång erfarenhet av undervisning. Vi främjar en atmosfär av arbete och medansvar med de studenter som är intresserade av gedigen vetenskaplig och etisk utbildning. Vi orienterar vårt program till kliniskt arbete. Vi söker främst utvecklingen av elevernas psykoanalytiska tänkande. Vi anser att det är av stor vikt att våra forskningsinriktningar närmar sig från olika referenssystem, alltid med sikte på deras tillämpning i psykoanalytisk praxis.

    • Mexico City, Mexiko

    På Campus

    Spanska

    Doktorsexamen med specialitet i cellbiologi syftar till att förbereda och utbilda forskare på hög nivå, med examen doktorsexamen. Alla våra akademiker har den kunskap som krävs för att bedriva forskning om de komplexa biologiska problemen som för närvarande behandlas, eller om de vill kan de fortsätta sin utbildning genom en postdoktor utomlands eller i vårt land, eller integrera sig i nationella forskargrupper såsom associerade forskare eller till lärarpersonal vid olika statliga universitet. Alternativt kan våra akademiker gå med i forsknings- eller produktionsgrupper i branschen, antingen för utveckling av biotekniska processer, vacciner och några andra tekniker som påverkar samhället eller produktionssektorn.

    • Mexico City, Mexiko

    På Campus

    Spanska

    Vänder sig till lagläkare. I slutet av forskningsprotokollet; Integration och presentation av slutresultat eftersträvas, utvärdering av uppnådda prestationer och uppfyllande av mål som är tillämpliga på statliga program eller laginitiativ till förmån för forskningsområdet inom utbildningsprogrammet för juridik vid universitetet för forskarstudier i juridik och policyuniversitet för alla universitets allmänhet och privat, och måste lämna in en ansökan som tar upp ett utställningsämne som stärker juridiska institutioner.

    • Campeche, Mexiko

    På Campus

    Spanska

    Syftet med doktorsexamen i utbildning Vi utbildar forskare som bidrar till utvecklingen av utbildningsområdet, främst inom läroplanen, utbildningsplanering och utvärdering, genererar kunskap som bidrar med information som är relevant för dess framsteg och främjar effektiv användning av informations- och kommunikationsteknik.

    • Mexico City, Mexiko

    På Campus

    Spanska

    En av de stora utmaningar som mexikansk utbildning står inför är att främja proaktivt ledarskap som bidrar till att skapa innovations- och förändringsstrategier för integration och ansvarsfullt deltagande i denna tid av stora tekniska, vetenskapliga, sociala och kulturella förändringar. I den meningen föreslår doktorsexamen i utbildning med avsikt att omvandla skolprocesser och praxis att förbättra kvaliteten på det nationella utbildningssystemet genom professionalisering av hög akademisk nivå för chefer, lärare och pedagogisk teknisk supportpersonal samt utveckling forskning för skapande av innovativa utbildningsprojekt som bland annat tar itu med problem med lärande, ledning, samarbete, lärande nätverk och interinstitutionella länkar. Doktorandprogrammet presenteras som ett akademiskt alternativ som erbjuder en utbildningsplattform för att främja utvecklingen av högkvalitativ kontextualiserad och projektiv ledningskapacitet, främja forskningsprojekt som bidrar till utvecklingen av policyer och modeller för kontinuerlig förbättring av utbildningens kvalitet som erbjuds.

    • San Luis Potosi, Mexiko

    På Campus

    Spanska

    Doktorsexamen har en längd på sex terminer, inom vilka den vanliga akademiska verksamheten är belägen, å ena sidan, närvaro och deltagande i seminarier och workshops en dag i veckan, med parallellt arbete självständigt under resten av året. vecka, i syfte att säkerställa att studenten förvärvar både en gedigen utbildning i den allmänna kunskapen om ämnet och i den specifika kunskapen inom sitt intresseområde och å andra sidan förverkligandet av ett forskningsprojekt som kulminerar i examensarbetet. Studieplanen är uppbyggd kring tre utbildningsaxlar: a) Teoretisk b) Metodik för forskning c) Kompletterande aktiviteter. Den innehåller också fyra kunskapsområden som referenterna beviljat för att överensstämma med både det allmänna och det specifika innehållet: I. Undervisning II. Förvaltnings- och utbildningspolicyer III. Utbildning och kulturell mångfald IV. Pedagogisk kunskap. Studieutvecklingen presenterar nivåer av sekventiell och ökande komplexitet som gör det möjligt att underlätta förståelsen av fenomenen och deras nödvändiga teoretiskt-praktiska artikulering av utbildningsprocessen, inramade i en uppfattning om läroplanerlig flexibilitet. Den försöker förbereda och förmå sökande till problematiseringen av den nuvarande utbildningen i Mexiko, att föreslå ett studieobjekt ett av de problem som valts i ett inledande forskningsprojekt, genomfört på ett sammanhängande och tydligt sätt, med relevant utformning element. Alla färdigheter, verktyg och kompetenser som förvärvats under propedeutiska modulen kommer att vara grundläggande för den senare utvecklingen av seminarier och workshops i studieplanen.

    • Mexico City, Mexiko

    Spanska

    Studieplanens allmänna mål: • Att utbilda yrkesverksamma i global historia med den högsta akademiska och vetenskapliga nivån inriktad på att tillgodose behoven för utveckling, produktion, marknadsföring, spridning och överföring av historisk och historiografisk kunskap på nationell, regional och internationell nivå nivå, med ett globalt perspektiv. • Ge doktoranden teoretiskt-metodiska och analytiska verktyg inriktade på yrkesutövning, hemma eller utomlands, inom olika områden av historisk specialisering, nämligen: forskning, spridning och undervisning i historia. • Främja ett utrymme för doktorsexamen i global historia inom räckhåll för någon person, nationell eller utländsk, som har en magisterexamen i historia eller relaterade discipliner. • Generera hos doktoranden en historisk-kritisk anda och kreativt tänkande baserat på de interaktiva verktyg som informations- och kommunikationsteknik för närvarande ger, för att bredda och fördjupa den kunskap som global sammankoppling ger idag.

    • México, Mexiko

    På Campus

    Spanska

    Programmet för forskarutbildning på doktorandnivå vid Centro de Investigaciones Biológicas del Noroeste, SC, CIBNOR, inrättas i syfte att bidra till den nationella insatsen inom utbildning av mänskliga resurser för vetenskaplig forskning och teknisk utveckling inom deras specialområden. I synnerhet bedrivs utbildning av oberoende forskare och kvalificerad personal för att utföra vetenskapliga forskningsuppgifter med ett tillvägagångssätt som inkluderar kunskap om problem som främst påverkar utvecklingen av nordvästra regionen och landet, aktivt deltagande i deras lösning och upprätthållande av nära band med den sociala, statliga och privata sektorn.

    • Cancún, Mexiko

    På Campus

    Spanska

    Kandidater från datavetenskap Ph.D. programmet kommer att utbildas för att bedriva forskning vid högskolor eller oberoende forskningscentra. På samma sätt förvärvar de förmågan och autonomin att genomföra innovativa vetenskapliga eller tekniska forskningsprojekt. Detta kommer att ske både i offentliga och privata forskningsinstitutioner.

    • Zapopan, Mexiko

    På Campus

    Spanska

    STUDIEPLANENS ALLMÄNNA MÅL Att utbilda läkare i juridik, specialister och forskare inom rättsvetenskap och företagsrätt som gör det möjligt för dem att delta och leda socio-juridiska förändringar.

    • Oaxtepec, Mexiko

    På Campus

    Spanska

    FORMING AV FORSKARE I FELTUTBILDNINGEN FÖR ATT BIDRA TILL ATT KÄNNA DIN ORIGINAL FÖR BYGGNING, OMBORDNING, KONTEXTUALIZACIÓN OCH LÖSNING AV UTBILDNINGSPROBLEM, OCH FÖR UTVECKLING AV MODELLER AV ANALYS, FÖRKLARING OCH FÖRKLARING, OCH FÖRSÄKRING NYA VÄGAR TOLKNING, FÖRSTÅELSE OCH UPPMÄRKSAMHET TILL REGIONALA OCH NATIONELLA UTBILDNINGSPROBLEM, KONSEKVENT MED ANVÄNDNING AV METODOLOGISKA VERKTYG SAMARBETSFÄRGAR I UTBILDNING AV LÄKARE I UTBILDNING, FÖRMÅGANDE ATT UTVECKLA EN LÄRANDE FÖRVALTNING OCH FÖRFARANDE FÖRFARANDE OCH FÖRFARANDE FÖRFARANDE KUNSKAP FÖR TOLKNING OCH FÖRSLAG TILL LÖSNINGAR FÖR UTBILDNINGSPROBLEM AV MORELOS SÄRSKILT OCH MEXIKO I ALLMÄNHET SOM KAN OCH ÖVERFÖRA TILL DET GLOBALA FÄLTET, KAN KAN I FÖRHÅLLANDE TILL UTFÖRANDE AV UTBILDNINGEN TILL UTBILDNINGEN