Deltid PhD Program i Marknadsförningsledning i Asien för 2024
Filter
Filter
- PhD
- Studier i marknadsföring
- Marknadsföring
- Deltid
Deltid PhD Program i Marknadsförningsledning i Asien för 2024
Deltid PhD Program i Marknadsförningsledning
Ett studieprogram i marknadsföringsledning är bra för dem som vill lära sig om hur marknadsföringsaktiviteter och -resurser hanteras. Studenterna får lära sig hur man skapar effektiva strategier anpassade för specifika företag och hur ledarskapstekniker kan användas för att leda ett team professionella marknadsförare.
Studenter som fullföljer en del av sin examen i Asien växer i antal. För närvarande, den andra och den tredje största ekonomierna i Asien. Utan begränsning, har eleverna beskrivit sin tid i Asien som den bästa upplevelsen i deras liv. Idag, tre av de fyra mest befolkade länderna i världen finns i Asien: Kina, Indien och Indonesien.
Kraven för att komma in på ett PhD-program inkluderar ofta att studenten redan har en masterexamen. Dessutom måste man ofta skriva en doktorsavhandling som till största del ska bestå av original akademisk forskning. I vissa länder kan man behöva försvara detta arbete inför en opponent och/eller en betygsnämnd.
Deltidsinlärning gör att man kan få en examen eller examen även om man inte kan gå i skolan på heltid. Man kan lära sig i sin egen takt, successivt samla poäng som räknas till en slutlig examen.