2 PhD Program i Marknadsföring i Asien för 2024
Filter
Filter
- PhD
- Studier i marknadsföring
- Marknadsföring
2 PhD Program i Marknadsföring i Asien för 2024
Popular degree type
Popular study format
Popular education type
PhD Program i Marknadsföring
Marknadsföringsprogram kan ge studenterna särskilda färdigheter och kunskaper såsom att lära dem att identifiera målgrupper, ta fram prissättningsstrategier, utveckla tjänster och produkter och använda reklammetoder för att nå lämpliga konsumenter.
Studenter som fullföljer en del av sin examen i Asien växer i antal. För närvarande, den andra och den tredje största ekonomierna i Asien. Utan begränsning, har eleverna beskrivit sin tid i Asien som den bästa upplevelsen i deras liv. Idag, tre av de fyra mest befolkade länderna i världen finns i Asien: Kina, Indien och Indonesien.
Kraven för att komma in på ett PhD-program inkluderar ofta att studenten redan har en masterexamen. Dessutom måste man ofta skriva en doktorsavhandling som till största del ska bestå av original akademisk forskning. I vissa länder kan man behöva försvara detta arbete inför en opponent och/eller en betygsnämnd.