Doktorsexamina i Marknadsföring

Jämför 14 PhD-program i Marknadsföring

Marknadsföring

Området Marknadsföring är tvärvetenskaplig, bestående av näringsliv, förvaltning, ekonomi, marknadsanalys, psykologi och sociologi. Det är ett intressant område inom näringslivet och kandidater för doktorsexamen Marknadsföring examen bör ha ett särskilt intresse för ett ämne av marknadsföring, vilket de kommer att fokusera sin forskning på under hela utbildningsprogrammet, vanligtvis minst 4 år.

Kandidater som redan har en avancerad nivå examen i företagsekonomi och marknadsföring skulle ha lämplig kunskapsgrund för doktorsexamen Marketing program. Områden av intresse för en doktorsexamen Marknadsföring grad inkluderar marknadsföring, prissättning, distribution, brand management, strategi, segmentering, och etik, bland många andra alternativ.

För proffs som vill öka professionellt och akademiskt, vare sig vill arbeta i företag, offentlig, rådgivning, eller akademisk sektorer, är doktor Marketing en värdefull investering.Läs mer om dessa PhD möjligheter till marknadsföring, idag!

Läs Mer

Phd I Marknadsföringshantering

Unicaf University
Online och Campus-kombinerat Heltid Öppen antagning Cypern Larnaca Amerikas förenta stater Hell's Kitchen Grekland Aten Rumänien Bukarest Storbritannien London Egypten Kairo Ghana Accra Malawi Lilongwe Mauritius Port Louis Kenya Nairobi Nigeria Lagos State Somalia Mogadishu Zambia Lusaka Jordanien Irbid Cypern Online + 26 fler

Målet med forskarutbildningen är att förbereda nästa generations ledande forskare. Doktorgraden är ett självständigt självständigt forskarutbildningsprogram med stöd av ett team av handledare som gör ett originellt bidrag till kunskap som skrivits upp i en publicerbar avhandling. [+]

PhD-program i Marknadsföring. Målet med forskarutbildningen är att förbereda nästa generations ledande forskare. Doktorgraden är ett självständigt självständigt forskarutbildningsprogram med stöd av ett team av handledare som gör ett originellt bidrag till kunskap som skrivits upp i en publicerbar avhandling. Ph.d.-programmet stöder också utvecklingen av forskning och generiska färdigheter för att utrusta dig för att fungera framgångsrikt som professionell forskare i vilken miljö som helst. Det väsentliga kravet på doktorsexamen är att skapa ny kunskap. Att vara forskare innebär att utveckla nya idéer och förbättra förståelsen genom att skapa ny kunskap. Din forskning kommer oundvikligen bygger till viss del på det arbete och idéer av andra, men som doktorand förväntas du göra ett originellt bidrag till kunskap i din disciplin. Varje doktorand måste ta ett antal onlinemoduler och slutföra en avhandling. Eleverna måste försvara sin avhandling i en "viva voce" (muntlig) undersökning. Den viva voce undersökning är en intensiv och utmanande upplevelse, men vi erbjuder workshops och modelltest för att hjälpa våra forskarstuderande förbereda och nästan alla forskarstuderande som når detta stadium fortsätta att framgångsrikt slutföra sin examen. Studenter kan delta i forskning på något av följande områden: Marketing Management Information och teknik Utbildning företagsekonomi Redovisning och finansiering Program översikt Kärnenheter UU-PhD-801 Kvantitativa och kvalitativa forskningsmetoder UU-PhD-802 Aktuella frågor inom förvaltning UU-PhD-803 Ledarskap UU-PhD-810 Marknadsföring UU-PhD-MAR-900-1 Ph.D Marketing Management Dissertation (Del 1) UU-PhD-MAR-900-2 Ph.D Marketing Management Dissertation (Del 2) UU-PhD-MAR-900-3 Ph.D Marketing Management Dissertation (Del 3) UU-PhD-MAR-900-4 Ph.D Marketing Management Dissertation (Del 4) [-]

Doktor I Marknadsföring

The Hong Kong University of Science and Technology
Campusstudier Heltid Deltid 3 - 4 år September 2018 Hongkong

Målet med forskarutbildningen är att utveckla framstående forskare som kommer att bli aktiva bidrar till marknadsföring kunskap och kommer att gå vidare till säkra akademiska jobb på bästa internationella universitet. I enlighet med denna anda, har flera av våra studenter publicerade artiklar i toppforskningstidskrifter medan i programmet. [+]

Institutionen för marknadsföring kontinuerligt strävar efter att uppnå excellens inom forskningen. De lärare är kända för forskning av hög kvalitet och ofta publicera sitt arbete i högsta internationella marknadsförings tidskrifter, såsom Journal of Marketing Research (JMR), Journal of Consumer Research (JCR) och marknadsföring Science (MS). Marknadsavdelningen rankas i topp 10 i världen när det gäller antalet artiklar som publicerats i JMR, JCR, och MS 2003-2013. Målet med phd programmet är att utveckla framstående forskare som kommer att bli aktiva bidrar till marknadsföring kunskap och kommer att gå vidare till säkra akademiska jobb på bästa internationella universitet. I enlighet med denna anda, har flera av våra studenter publicerade artiklar i toppforskningstidskrifter medan i programmet. En nyutexaminerad valdes för Marketing Science Institute Young Scholar Program, en av de högsta utmärkelser en ung forskare inom området kan ta emot. Fakulteten är mycket engagerad i forskarutbildningen och ger studenterna en stimulerande intellektuell miljö som gör det möjligt för dem att bli framstående forskare. De får rigorös utbildning i teori och metoder för olika delområden av marknadsföring, t.ex. konsumentbeteende och marknadsföring modeller. State-of-the art kurser erbjuds på teman som informationsbehandling, beteende spelteori, experimentell design, dom och beslutsfattande, val modellering och analytisk marknadsföring vetenskap. Dessa kurser, tillsammans med forskarutbildningen, göra PhD en krävande men också givande utbildningen. Bortsett från att få en fördjupad kunskap, eleverna får praktisk erfarenhet i forskningsprocessen från ett tidigt skede av programmet genom en mentorsystemet. Ett välutrustat beteende labb och många möjligheter för forskningssamarbete med lärare bidrar till lärandet. Dessutom, studenter dra... [-]

Doktor I Marknadsföring

University of Johannesburg
Campusstudier Heltid Deltid 2 - 4 år February 2018 Sydafrika Johannesburg + 1 fler

Studenten ska utveckla tillämpad och högspecialiserade kompetens och praktiska färdigheter i förvärvet, tolkning, förståelse och tillämpning av de principer marketing management. Genom Doktorsavhandling, i vilken auktorisationen kulminerar skulle ett kvalificerat studenten visa tecken på oberoende och originellt vetenskapligt arbete. [+]

PhD-program i Marknadsföring. Studenten ska utveckla tillämpad och högspecialiserade kompetens och praktiska färdigheter i förvärvet, tolkning, förståelse och tillämpning av de principer marketing management. Genom Doktorsavhandling, i vilken auktorisationen kulminerar skulle ett kvalificerat studenten visa tecken på oberoende och originellt vetenskapligt arbete. Avhandlingen skulle utgöra ett beslutat bidrag till kunskap om och insikt i ämnet disciplin samt forskningsområdet. Kvalificerade studenter skulle också visa kompetens i tillämpningen av relaterad forskning metodik och korrekt skrivet och / eller muntlig kommunikation av forskningsprocessen och resultat. Studenten ska kunna reflektera över hans / hennes beslut och forskningsansökningar, för att bedöma effekten av dessa i den holistiska sammanhang marknadsföring. Behörighetskrav En studerande som är i besittning av en master examen i Marketing Management med minst 65% eller högre på NQF nivå 8 eller 9 kan ansöka om antagning till denna examen. Dekanus vid fakulteten för ledningen kan vägra en elev tillträde till forskar examen om anser att studentens akademiska bakgrund är otillräcklig för de föreslagna studierna. Kontaktuppgifter Namn: Prof M Roberts-Lombard Tel: 27 (0) 11 559 3031 / E-post: mornayr@uj.ac.za [-]

PhD I Marknadskommunikation

University of Johannesburg
Campusstudier Heltid 3 år February 2018 Sydafrika Johannesburg

Doktorand Utbildningen omfattar en avhandling som gör ett originella bidrag till marknadsföring meddelande om ett ämne valt i samråd med institutions ordförande. Högst fyra avancerade seminarier om relevanta aspekter av ämnet för studien, och en muntlig tentamen (motsvarande två uppsatser vardera bestående av fyra moduler) som föreskrivs i den allmänna förordningen boken. En forskningsartikel som är lämplig för publicering i en akademisk tidskrift krävs. [+]

Doktorand Utbildningen omfattar en avhandling som gör ett originella bidrag till marknadsföring meddelande om ett ämne valt i samråd med institutions ordförande. Högst fyra avancerade seminarier om relevanta aspekter av ämnet för studien, och en muntlig tentamen (motsvarande två uppsatser vardera bestående av fyra moduler) som föreskrivs i den allmänna förordningen boken. En forskningsartikel som är lämplig för publicering i en akademisk tidskrift krävs. Behörighetskrav En magisterexamen i kommunikation krävs, med ett minimum i genomsnitt 65%. Den allmänna förordningen när det gäller längden på masterprogrammet är också tillämpliga i detta fall. Sista datum för ansökan om denna examen är 31 oktober föregående år för första terminen och den 30 april samma år för andra halvåret. Kontaktuppgifter Namn: Ms Andrea Crystal Tel: 011 559 2574 / E-post: acrystal@uj.ac.za [-]

Doktor I Marknadsföring

University College of Southeast Norway
Campusstudier Heltid 4 år January 2018 Norge Drammen Porsgrunn Rauland + 2 fler

Forskarutbildningen syftar till att föra den akademiska forskningen i marknadsföring närmare marknadsföring praktiken och därigenom koncentrera forskning om ämnen som kommer att generera ny kunskap för verkliga problem. [+]

PhD-program i Marknadsföring. PhD i Marketing Management School of Business vid USN har 3-5 vacants positioner som forskningsassistenter i forskarutbildningen i marknadsföring från augusti 2017. Sista ansökningsdag: 15 februari 2017. Forskarutbildningen syftar till att föra den akademiska forskningen i marknadsföring närmare marknadsföring praktiken och därigenom koncentrera forskning om ämnen som kommer att generera ny kunskap för verkliga problem. Som marknader och teknik blir mer global, som kundernas behov blir mer avancerade och fragmenterad, privata företag och offentliga tjänster måste förnya och förbättra sina produkter och tjänster till ett ökande hastighet. För att klara dessa utmaningar och möjligheter, är kompetens inom marknadsföring strategiskt viktigare. Vi erbjuder en högkvalitativ PhD i Marketing Management som kommer att möta nuvarande och framtida behov av kunskap inom marknadsföring, både nationellt och internationellt. Programmet består av 180 hp totalt, där 60 högskolepoäng är obligatoriska och valbara kurser. Alla ämnen kommer att ges på engelska. De återstående 120 hp är relaterad till den individuella forskningsarbetet och kommer att leda till avhandlingen. Alla kandidater har en huvudhandledare och en bihandledare, och normalt huvudhandledaren blir en av fakultetens personal. [-]

Phd

University of Dubai
Campusstudier Heltid 4 veckor September 2017 Förenade arabemiraten Dubai

I slutet av forskarutbildningen är kandidaten förväntas ha uppfyllt följande lärandemål: Utveckla viktiga banbrytande forskningsfrågor som kan utforskas empiriskt att erbjuda innovativa och kreativa lösningar på specifika problem; Utforska avancerad teoretisk kunskap för att utveckla forskningskompetens genom egen forskning; Integrera avancerad kunskap i lednings- och organisatoriska sammanhang och roller; Förbereda för undervisning ansvar inom högre utbildning (för dem som förväntar sig att gå in i läraryrket) [+]

phd University of Dubai nyligen reaccredited av AACSB International USA. Ackreditering av AACSB är en av de högsta formerna av internationellt erkännande ett universitet kan få. University of Dubai tar därför sin plats i samhället av världens ledare inom näringslivet utbildning (endast ca 5% av universitet / handelshögskolor i världen beviljas denna ackreditering). University of Dubai är också ackrediterat av ministeriet för högre utbildning och vetenskaplig forskning (MOHESR), Förenade Arabemiraten. Forskarutbildningen Mål I slutet av forskarutbildningen är kandidaten förväntas ha uppfyllt följande lärandemål: Utveckla viktiga banbrytande forskningsfrågor som kan utforskas empiriskt att erbjuda innovativa och kreativa lösningar på specifika problem Utforska avancerad teoretisk kunskap för att utveckla forskningskompetens genom egen forskning Integrera avancerad kunskap i lednings- och organisatoriska sammanhang och roller Förbereda för undervisning ansvar inom högre utbildning (för dem som förväntar sig att gå in i läraryrket) Unika funktioner vid universitetet i Dubai PhD AACSB International ackreditering är kännetecknande för en högkvalitativ forskarutbildning Programmets focusis på tillämpad forskning inom näringslivet, vilket gör det relevant att tillväxten i FAE / GCC / MEA ekonomier Programmet levereras av välutbildade, högt kvalificerade lärare på UD: s College of Business Administration samt gästprofessorer från utländska institutioner samarbetar med UD. Således, mångfald och internationell kompetens blir en del av elevens lärande Eleverna utsätts för UAE kultur och den globala affärsmiljön, som berikar deras erfarenhet som doktorander Instruktions resurser finns tillgängliga via e-portal som delas av UD och andra partnerinstitutioner för att hjälpa eleverna med sina doktorsavhandlingar University of Dubai sponsras av Dubai handelskammaren och... [-]

Doktor I Marknadsföring

Durham University Business School
Campusstudier Heltid October 2017 Storbritannien Durham

Grundades 2014, efter sammanslagningen av institutionerna för hantering och marknadsföring, är vårt främsta mål att främja och sprida kunskap i skärningspunkten mellan marknader, marknadsföring praxis och konsumtion. Vi gör detta genom att tillhandahålla en aktiv och inspirerande miljö för lärare, studenter och praktiker att forskningsidéer, producera högkvalitativa publikationer och diskutera hur man kan sprida kunskap om ... [+]

PhD-program i Marknadsföring. Doktorsexamen är den högsta akademiska examen och som sådan Durham studenter är i efterfrågan på akademiska poster i ledande universitet och främsta handelshögskolor; för företag och managementkonsult inom handel och industri; och för ledande roller i organisationer inom den privata sektorn och statliga institutioner. Oavsett dina mål, ger Durham PhD dig möjlighet att kombinera rigorös akademisk teori med forskning för att påverka näringslivet och göra ett unikt bidrag till ämnesområdet. Det lockar exceptionella studenter av högsta kaliber, och i samband med forskare internationellt känd för sin forskning och tänkte ledarskap, är forskarutbildningen vid Durham University Business School både utmanande och stimulerande. Som en del av vår levande och välkomnande forskning-ledda gemenskap kommer du att arbeta tillsammans med en varierande fakultet forskarstuderande och internationella akademiker att utveckla en kritisk kommando på motivet. Du kommer att utveckla färdigheter på hög nivå för analys och bedömning, kunna använda en rad forskningsmetoder, och kommer att arbeta självständigt. Vi erbjuder en arena där personal, studenter och praktiker kan utbyta information, idéer och inspiration och sätta marknadsföring teori till praktik Grundades 2014, efter sammanslagningen av institutionerna för hantering och marknadsföring, är vårt främsta mål att främja och sprida kunskap i skärningspunkten mellan marknader, marknadsföring praxis och konsumtion. Vi gör detta genom att tillhandahålla en aktiv och inspirerande miljö för lärare, studenter och praktiker att forskningsidéer, producera högkvalitativa publikationer och diskutera hur man kan sprida kunskap om vilken typ av marknadsföring och konsumentpraxis. Nyckeln till detta är en kultur av samarbete - inte bara... [-]

Bradford Phd

University of Bradford School of Management
Campusstudier Heltid Deltid 3 - 7 år September 2017 Storbritannien Bradford + 1 fler

Studera doktorsexamen vid universitetet i Bradford School of Management placerar dig i centrum för universitetets intellektuella livet och i spetsen för sin globala strävan att ge framtida generationer med den nödvändiga flödet av nya affärs och idéer förvaltning. [+]

Banbrytande forskning har alltid varit i centrum för all undervisning och lärande vid University of Bradford School of Management. Skolan rankas som en av Europas Top 60 Business skolor och är i en elitgrupp av endast 1% av handelshögskolor i världen att hålla tredubbla ackrediteringar av EQUIS, AMBA och AACSB, ofta kallad "Triple Crown". I den aktuella RAE, var 90% av Handelshögskolans forskning bedöms vara av internationell klass.

Bradford PhD

Studera doktorsexamen vid School of Management placerar dig i centrum för universitetets intellektuella livet och i spetsen för sin globala strävan att ge framtida generationer med den nödvändiga flödet av nya koncepten. Bradford PhD tillåter dig att forska under ledning av vår internationella, erfarna och mycket engagerade lärare. Förutom att övervakas av två väl etablerade forskare, kommer du att delta i forskarutbildningen för att förse dig med de kunskaper och färdigheter för att utforma och genomföra noggrann forskning. Du har också möjlighet att presentera ditt arbete i vår skolas forskningsseminarier att diskutera din forskning med andra doktorander och medlemmar av fakulteten.... [-]


Doktor I Marknadsföring Och Strategi

University of Minho - School of Economics and Management
Campusstudier Heltid Deltid 3 år October 2017 Portugal Braga + 1 fler

Den doktorsutbildning i marknadsföring och strategi är ett projekt som förbättrar synergieffekter tre erkända nationella högskolor: University of Minho, Aveiro University och University of Beira Interior, respektive. [+]

PhD-program i Marknadsföring. Motivering och syfte Den Doktorsutbildning i marknadsföring och strategi är ett projekt som förbättrar synergieffekter tre erkända nationella högskolor: University of Minho, Aveiro University och University of Beira Interior, respektive. Deras främsta mål är att ge doktoranderna en inblick i state-of-the-art om förskott på vetenskaplig kunskap i marknadsföring och strategi. Det är ett program för internationell räckvidd, komplett och innovativ, vilket tar till utbildning på engelska. Dessutom är det flexibelt, eftersom det ger möjlighet att utveckla studier / forskning i en deltid eller heltid regim. Det är en sex-termin långa program, vilket motsvarar 180 högskolepoäng. Därför kombinerar de strukturella komponenterna i marknadsföring och strategi och specifika valfria delkurser i båda områdena, vid två olika tillfällen: första året är tillägnad kurser och forskning i de tre ovan nämnda universitet, enligt deras kalendrar, och den sista två år ägnas åt utformningen och utarbetandet av en ursprunglig doktorsavhandling. Doktoranden har möjlighet att förvärva akademiska och yrkesmässiga färdigheter som främjar deras karriär, särskilt i höga positioner i privata och offentliga, nationella och internationella institutioner eller medan erkända ledare och chefer när vi utvecklar en viss affärsidé. Därför planerar denna forskarutbildning en förstärkning av kompetensen hos forskning, analys, självständig och kreativ produktion av vetenskaplig kunskap och dess spridning över hela världen. [-]

Forskarutbildning (PhD)

UCD Michael Smurfit Graduate Business School
Campusstudier Heltid 4 år September 2017 Irland Dublin

Forskarutbildningen vid UCD Michael Smurfit Graduate Business School erbjuder studenterna en stödjande miljö där de kan få en utbildning forskning i världsklass. [+]

Programöversikt

Forskarutbildningen vid UCD Michael Smurfit Graduate Business School erbjuder studenterna en stödjande miljö där de kan få en utbildning forskning i världsklass.

Vem är forskarutbildningen för?

Forskarutbildningen är lämplig för dem som vill göra karriär inom den akademiska världen, näringslivet utbildning, forskning, rådgivning och relaterade yrken.

Vad gör forskarnivå innebär?

Forskarutbildningen är ett fyraårigt strukturerat program som omfattar kurser i forskningsmetodik, disciplin specifika kurser och allmänna kunskaper och utbildning. Eleverna tilldelas handledare och arbeta med en övervakande panel.... [-]


FORSKARUTBILDNING

Kent Business School, University of Kent
Campusstudier Heltid Deltid August 2018 Storbritannien Canterbury

Magisterprogram på Kent Business School drivs av internationell forskning och relevans. Programmen är utvecklade för att bredda dina karriärmöjligheter och förbereder dig för framgång. [+]

PhD-program i Marknadsföring. Magisterprogram på Kent Business School drivs av internationell forskning och relevans. Vid Kent Business School forsknings utbildningsprogrammet ger exceptionella studenter med en dynamisk forskningskultur, handledning från vår gemenskap med över 60 forskning aktiv akademisk personal, hög kvalitet resurser och utmärkta forskarutbildning. Vi erbjuder följande ämnes inriktningar: redovisning finans Industrial Relations ledning Företagsledning marknadsföring Operationsanalys Våra doktorander alla får en dedikerad kontor med antingen en bärbar dator eller dator, konferens finansiering, formell forskningsmetoder utbildning och tillgång till faciliteterna på Graduate School. Vi erbjuder också en rad PhD stipendium paket för utestående kandidater. Alla stipendiekandidater måste ha en första klassens examen (om det fortfarande slutföra sin mastersprogram) eller en magisterexamen Godkänd i ett relevant ämne och en god standard på skriftlig eller talad engelska (IELTS 7 eller motsvarande). University of Kent PhD stipendier är baserade på en treårig forskarutbildning assistent som omfattar ekonomiskt stöd i utbyte mot deltid undervisning. Detta omfattar terminsavgifter på UK / EU hastighet (och vissa särskilda stipendier kan omfatta internationella avgifter) plus en kombinerad lön och uppehälle vid full brittiska forskningsrådet takt. Ansökningar från självfinansierade studenter är också välkomna och minsta posten kravet är en Merit på avancerad nivå i ett relevant ämne samt våra engelska språkkraven. Inträde till Kent Business School forskarutbildningen är i september (sista ansökningsdag 30 juni) eller januari (tidsfristen den 31 oktober) varje år. [-]

Doktor I Ledning - Marknadsföring Och Konsumentbeteende

University of Guelph
Campusstudier Heltid 6 terminer September 2017 Kanada Guelph

Med University of Guelph PhD i Management-programmet, kommer du utforska komplexa utmaningar i modern företagsledning och stipendium, och utveckla relevant forskning inom ett av tre unika akademiska områden där universitetet har en tydlig styrka - marknadsföring och konsumentbeteende, tjänster ledning och ledarskap i organisationer. Under din tid här, kommer du att genomföra innovativ och relevant forskning, presentera dina idéer på konferenser, skriva papper för tidskriftspublikationer och nätverk med kollegor från andra universitet. [+]

Med University of Guelph PhD i Management-programmet, kommer du utforska komplexa utmaningar i modern företagsledning och stipendium, och utveckla relevant forskning inom ett av tre unika akademiska områden där universitetet har en tydlig styrka - marknadsföring och konsumentbeteende, Tjänster management och ledarskap i organisationer. Under din tid här, kommer du att genomföra innovativ och relevant forskning, presentera dina idéer på konferenser, skriva papper för tidskriftspublikationer och nätverk med kollegor från andra universitet. Marknadsföring och konsumentbeteende Förstå grunden för konsumenternas inköpsmönster och utveckling av marknadsföringsstrategier. Konsumenternas preferenser och beslutsfattande Konsument välbefinnande och allmän ordning Marknadsföring och strategi innovation adoption programmet tidslinje Detta forskarutbildningen består av sex terminer av kurser inom de första två åren. Studenter tar fem kärna och sex fältkurser tillsammans med en undervisning kurs och en efterföljande kvalificerande examen. Resten av programmet ägnas åt färdigställande och försvar av en hel doktorsavhandling. Behörighetskrav En erkänd magisterexamen i en ledning fält med en genomsnittlig ställning åtminstone "B +" Acceptabel GMAT eller GRE Score Sökande behöver en acceptabel TOEFL (eller motsvarande) om engelska är inte deras första språk Sista ansökningsdag är 1 februari. [-]

Doktor I Konsument, Dräkt Och Detaljhandel Studier

University of North Carolina Greensboro
Campusstudier Heltid 60 öppettider August 2018 Amerikas förenta stater Greensboro

För dem som föreställer sig som universitetsprofessorer dela sin passion för konsument, dräkt och Retail studier med blivande studenter, är en doktor inom en enastående studier att fullfölja. Genom att gräva djupt in spännande ämnen som sträcker sig från marknadsföring till konsumentbeteende, kommer du att få en expert förståelse för branschen och hur man tillämpa dina kunskaper för framgång inom området. CARS forskar studieprogram som leder till filosofie doktorsexamen krävs minst 60 timmar (90 bortom BS) och slutförandet av en avhandling. [+]

PhD-program i Marknadsföring. PhD i konsument, dräkt, och Retail studier För dem som föreställer sig som universitetsprofessorer dela sin passion för konsument, dräkt, och Retail studier med blivande studenter, är en doktor inom en enastående studier att fullfölja. Genom att gräva djupt in spännande ämnen som sträcker sig från marknadsföring till konsumentbeteende, kommer du att få en expert förståelse för branschen och hur man tillämpa dina kunskaper för framgång inom området. CARS forskar studieprogram som leder till filosofie doktorsexamen krävs minst 60 timmar (90 bortom BS) och slutförandet av en avhandling. Provforskarutbildningskurser inkluderar: CRS 712: teoriutveckling i konsument, kläder och Retail studier Undersökning av affärsrelaterade marknadsföringsteorier. Analys av marknadsföringsteorier, modeller och begreppsmässiga ramar. Inkluderar business-to-business, konsument, kundrelationer och ekonomiska teorier. CRS 713: Kvalitativ metodik inom Konsument, dräkt och Retail studier Utforskning av utvecklingen och användningen av kvalitativ forskningsmetod. Fokus på tillämpning av kvalitativ metod för att mångsidigt forskningsproblem, förfaranden för insamling av data och analys metoder. CRS 721: Consumer Behavior i kläder och Detaljhandel Aktuella teorier och forskning inom konsumentbeteende. Tillämpning av konsumentbeteendemodeller till kläder, kläder-relaterade produkter och detaljhandel genom individualiserade forskningsprojekt. Denna skola erbjuder program: Engelska [-]

Filosofie Doktor

Yuan Ze University College of Management
Campusstudier Heltid September 2017 Taiwan Taoyuan

Doktor i filosofiprogrammet består av sex doktorander, som täcker spektrumet av områden inom ledarskapsstudier, inklusive organisationshantering, marknadsföring, teknik och [+]

doktor i filosofi

 

Ph.D. Programmet är vårt premiumprogram av alla grader. Vi är gränsen för att genomföra Ph.D. och DBA dubbelspårningssystem för att utveckla elevernas forsknings- och praktikförmåga. Dessutom erbjuder vi icke-studieavgifter och stipendium för att uppmuntra studenter att anmäla vårt program. För att ansluta tvärvetenskapliga grupper strukturerar vi nätverk av kända institutioner och skolor för att stimulera akademiska dialoger med vår fakultet och doktorsavhandling. studenter. Dessutom framhäver vi att träna eleverna för att ha förmågor av journalskrifter, offentliga presentationer samt undervisning och forskningsteknik. Vi strävar efter att stärka samverkansförhållandet mellan rådgivare och deras rådgivare och vidareutveckla vår skola för att bli forskningscentret som påverkar Asien-Stillahavsområdet. Ph.D. Programmet består av sex grupper: Organisationshantering, Marknadsföringshantering, Teknologi och tjänster Innovation, Elektronisk och Servicevetenskap, Finans och International Business Management.... [-]