• Varaktighet (år): 3 år
  • Kvalificerad utmärkelse: Filosofie doktorand i utbildningsvetenskap
  • Kvalificeringsnivå: Doktorsexamen (3: e cykeln)
  • Undervisningsspråk: Engelska och grekiska
  • Studieform: Heltid eller Deltid
  • Minsta ECTS-poäng: 240

Profil för programmet

University of Nicosia erbjuder doktorsexamen i utbildningsvetenskap med följande koncentrationer:

  1. Utbildnings Ledarskap och Administration,
  2. Teori, övning och utvärdering av undervisning
  3. Specialundervisning,
  4. Undervisning i matematik och fysik,
  5. Undervisningsspråk och litteratur,
  6. Utbildande teknologi,
  7. Konst och utbildning

mål:

  1. Djup förståelse för samtida trender och forskningsinriktningar inom det valda området.
  2. Utformning av storskalig forskning, vars resultat kommer att vara ett viktigt bidrag till utvecklingen av utbildningsvetenskap.
  3. Främjande av förändring och utveckling på arbetsplatsen.
  4. Anta ledarroll roller i deras specialfält och arbetsplats.

Karriärmöjligheter

Doktorand som lyckas genomföra programmet kommer att kunna:

  1. Anta en position som en fakultetsmedlem i högre utbildning.
  2. Spela en ledande roll inom utbildningsområdet, till exempel verkställande administrativa positioner på skolor eller utbildningsdepartementet.
  3. Att arbeta som chefer i Utbildningsministeriet (t.ex. Pedagogiska institut, Utbildningstjänster).
  4. Ta en högre administrativ / akademisk / rådgivande roll i privata utbildningsinstitutioner, forskningscentra eller rådgivande servicecentra.

Tillgång till vidare studier

Efter avslutad kurs kommer forskare att kunna arbeta som forskare och akademiker.

bedömning

Den teoretiska undervisade delen av studieprogrammet bedöms i enlighet med slutprov och / eller slutliga projektpapper som fokuserar på problemlösning. Efter genomgången av den undervisade komponenten av programmet måste studenten framgångsrikt genomföra lämplig helhetsbedömning.

Graduation Requirements

Minsta programvaraktighet är 3 år (heltid) eller 8 år (deltid).

1. Studenten måste fullgöra 240 högskolepoäng:

    1. Forsknings- och utvärderingsmoduler: 18
    2. Koncentrationsmoduler: 18
    3. Forskningsseminarium: 9
    4. Omfattande undersökning: 30

2. Avhandling

    1. Forskningsförslag: 30
    2. Insamling och dataanalys: 75
    3. Avhandling skrift: 60

Totalt: 240 hp

Lärandemål

  1. Att förvärva djup kunskap inom sitt ämnesområde.
  2. Ta på sig ledarrollerna i att utveckla effektiva utbildningsmiljöer.
  3. Utveckla färdigheter och strategier som klara kandidater att påverka policy på utbildningsområdet.
  4. Att anta ledarroll och bidra till utvecklingen av utbildning i skolan och / eller utbildningssystemet.
  5. Att fungera som föredragande på pedagogiska konferenser.
  6. Applicera aktuell, trovärdig inlärningsteori och tillvägagångssätt för bedömning som informerar läroplan och programutvärdering
  7. Förklara principer och praxis i gemenskaps partnerskap, effektiv kommunikation och interpersonella relationer för att informera övning, utveckling och PR.
  8. Designförfrågan som drar till skolledsdata om studentprestation, närvaro och engagemang i skolan för att göra datastyrda beslut för att stödja skolförbättring.
  9. Tolka beskrivande och induktiva statistiska indikatorer och data.

Stipendier - Finansiellt stöd

Universitetet erbjuder stipendier och ekonomiskt stöd till heltidsstuderande, i form av akademiska merit stipendier, ekonomiskt bistånd, atletiska stipendier och studieprogram på campus.

Program undervisas på:
Engelska
Grekisk
University of Nicosia

Se 15 fler kurser från University of Nicosia »

Senast uppdaterad November 22, 2018
Denna kurs är På campus
Startdatum
Kontakta skolan
Duration
3 - 8 år
Deltid
Heltid
Pris
13,500 EUR
Lokala / EU-studenter årliga undervisning; 13 500 euro Internationella studenter årlig undervisning
Deadline
Kontakta skolan
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Kontakta skolan
Slutdatum
Kontakta skolan
Sista anmälningsdag
Kontakta skolan

Kontakta skolan

Location
Sista anmälningsdag
Kontakta skolan
Slutdatum
Kontakta skolan