PhD i mediehantering

University of Tehran, Kish International Campus

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

PhD i mediehantering

University of Tehran, Kish International Campus

Introduktion

Filosofie doktorsexamen i mediehantering kommer att ge det ramverk, fokus och disciplin som behövs för att göra en spekulativ utredning inom media och kommunikation. Detta program är perfekt för alla som är glada över möjligheten att arbeta i de snabbt växande medierna och underhållningsindustrin. Mediehanteringsexamen ger en solid grund i de senaste koncepten och rutinerna för hantering av traditionella och framväxande medieplattformar. Nya medietekniker leder kontinuerligt till omfattande produktutveckling och därmed nya erbjudanden, nya distributionskanaler, effektivare verktyg för marknadsföringshantering, fler möjligheter till marknads- och marknadsföringskommunikation, ökad kundintresse i dessa aktiviteter och nya kundköp och konsumtionsbeteenden.

Genom forskning, kritisk analys lär studenterna de bästa metoderna för ansvarsfullt och innovativt ledarskap inom alla områden inom mediehantering: produktion, medieekonomi och finans, marknadsföring, distribution och ny teknikutveckling.

Doktorandplan

Doktorand i mediehantering kräver att man fyller 36 hp, en uppsättning kärnkurser (8 hp), 12 hp specialkurser och doktorsavhandling (16 hp). Huvudbetoningen av programmet är att framgångsrikt slutföra ett original och självständigt forskningsprojekt skrivet och försvarat som en avhandling.

Komplett examen

Omfattande tentamen ska tas högst i slutet av 4: e terminen och krävs innan en student kan försvara doktorandförslaget. Studenterna har två chanser att klara doktorsexamen. Om eleverna får en utvärdering av "otillfredsställande" vid sitt första omfattande provförsök kan studenten ta om kvalificeringen en gång. Ett annat misslyckande resulterar i uppsägning från programmet. Kompletterande tentamen är utformad för att säkerställa att studenten börjar tidigt med att få forskningserfarenhet; det säkerställer också att studenten har möjlighet att genomföra forskarutbildning på forskarnivå.

Doktorandförslag

Ph.d.-förslaget måste innehålla särskilda mål, forskningsdesign och metoder, och förslag till arbete och tidslinje. Dessutom måste förslaget innehålla en bibliografi och, som bilagor, eventuella publikationer / kompletterande material. Studenten måste försvara sin avhandling till sin kommitté i en muntlig tentamen.

Avhandling

En student ska välja en uppsatsrådgivare (och en eller två medarbetare om det behövs) inom det första året att vara i doktorandprogrammet, godkänt av fakultetsutskottet. Under det andra året ska en avhandlingskommitté som föreslagits av rådgivaren tillsammans med doktorandförslaget lämnas in för godkännande. Examensutskottet ska bestå av minst fem fakultetsmedlemmar. Två avhandlingskommitténs medlemmar bör vara från de andra universiteten på docentnivå. Senast slutet av femte terminen måste en student presentera och försvara ett skriftligt doktorandförslag.

Forskningsprogress

En student förväntas träffa sin avhandlingskommitté minst en gång per år för att se över forskningen. I början av varje kalenderår är varje student och studentrådgivaren skyldig att lämna en utvärderingsbedömning av studentens framsteg, som beskriver de senaste årens prestationer och planer för innevarande år. Examensutskottet granskar dessa sammanfattningar och skickar studenten ett brev som sammanfattar sin status i programmet. Studenter som misslyckas med att göra tillfredsställande framsteg förväntas korrigera eventuella brister och gå vidare till nästa milstolpe inom ett år. Underlåtenhet att göra det leder till uppsägning från programmet.

Doktorsavhandling

Inom 4 år efter att ha gått in på doktorandprogrammet förväntas studenten slutföra examensarbetet. studenten måste ha resultaten av den forskning som godkänts eller publicerats i peer-reviewed journals. Vid inlämning av skriftlig avhandling och offentligt försvar och godkännande av utskottet tilldelas studenten doktorsexamen. Försvaret kommer att bestå av (1) en presentation av doktorandens avhandling, (2) ifrågasättande av allmänheten, och (3) dörrfråga av avhandlingskommittén. Studenten kommer att informeras om examensresultatet efter avslutad avhandling i alla tre delarna. Alla utskottets ledamöter måste underteckna doktorandens slutrapport och den slutliga versionen av avhandlingen.

Ett minimum GPA på 16 över 20 måste bibehållas för examen.

Levelingskurser (inte tillämplig på graden)

Doktorand i mediehantering antar en masterexamen inom relaterade områden. Emellertid kommer studenter som har någon annan masterexamen dessutom att fylla i kurser som är utformade för att ge en bakgrund till doktorandkurserna. Dessa utbildningsnivåer bestäms av fakultetsnämnden och räknas inte för doktorander till doktorand i mediehantering.

Kärnkurser: 4 kurser krävs; 8 poäng

Specialkurser: 6 kurser krävs; 12 hp

Kärnkurser

Förvaltning och organisationsteori

Kursinnehåll:
Absorberande Kapacitetsteori, Skådespelare-Nätteori, Byråsteori, Agenda-teori, Attachment Theory, Attributionsteori, Balansteori, Kontrollteori, Diffusion av innovationsteori, Dynamisk förmågasteori, Effektiv marknadsteori, Etisk teori, Fieldteori, Spelteori, Målteori Teori, Bildteori, Institutionell teori, Kunskapsbaserad teori, Medievetenskapsteori, Mentalmodellteori, Organisationsekologisteori, Organisatorisk rättvisa teori, Planerad beteendeteori, Prospektteori, Psykologisk kontraktsteori, Resursbaserad teori, Rollteori, Självbestämningsteori, Sense making theory, Social kapitalteori, Social kognitiv teori, Social jämförelseteori, Social utbytesteori, Socialt faciliteringsteori, Social identitetsteori, Socialt nätverksteori, Stakeholderteori, Strukturella beredskapsteori, Struktureringsteori, Transaktionskostnadsteori

Analys av ekonomisk teorier

Kursinnehåll:

Introduktion och Stiftelse, Söker Konkurrensfördelar, Hållande Konkurrensfördelar, Analytiska Problemlösningsverktyg, Utom företaget, Ekonomi och ekonomi, Ekonomisk teori, Natur och omfattning av ekonomi, Ekonomisk modellering och analysmetoder, Företagets neoklassiska teori Företagets natur och mål, företagets moderna teorier, ekonomisk filosofi och teori, ett osynligt hand, efterfrågan på elasticitet och marknadsstyrka, efterfrågan på prognoser, produktions- och kostnadsanalyser, analysanalyser, antaganden och tillämpningar, produktionsfunktionsskatt på indisk industri Optimering under tiden, optimering med lite eller ingen information, produktivitet och förbättring, företagets ekonomiska effektivitet, teknologisk innovation och produktivitetsförbättring, organisationseffektivitet och produktivitet Imp rationell organisationslack och prestandaförlust, prissättning under perfekt konkurrens och monopol, oligopolistiska marknader, prissättningsteknik, priskontroll och monopolreglering, offentlig företagsprissättning, kapitalbudgetning, platsanalys, företag och samhälle, företagens sociala ansvar, offentlig ansvarsskyldighet av offentliga företag

Kvantitativa tekniker inom förvaltning

Kursinnehåll:
Beslutsfattande och kvantitativa tekniker, formulering och grafisk lösning, Simplex Metod, Dualitet och känslighetsanalys, Transport- och omlastningsproblem, Uppdragsproblem, Integreringsprogrammering och Målprogrammering, Sekvensering, Lagerstyrning, Köttteori, Byte Teori, PERT och CPM, Beslut Teori, Markovkedjor, Teori av Spel, Dynamisk Programmering, Simulering, Investeringsanalys och Breakeven Analys, Prognoser

Forskningsmetoder inom mediehantering

Kursinnehåll:
Komma igång, Kvalitativ forskning, Intervjuer, Fokusgrupper, Historia, Oralhistoria, Etnografi och deltagare Observation, Etnografi och Deltagare Observation, Textanalys, Semiotisk Analys, Retorisk Analys, Ideologisk Kritik, Psykoanalytisk Kritik, Diskursanalys, Intervjuer, Historisk Analys, Etno-metodologisk forskning, deltagarobservation, innehållsanalys, undersökningar, experiment, en primer på beskrivande statistik, nitton gemensamma tänkande fel, skriftliga forskningsrapporter

Specialkurser

Ledning och innovation i medieorganisationerna

Kursinnehåll:
Innovation och kreativitet inom mediebranschen Vad? Var? Hur ?, Förstå innovation i nya och unga medieföretag, tillämpa immateriella rättigheter teori till analys av innovationskonkurrens på massmedia innehållsmarknader En allmän ram, innovation, forskning, mot en metodologisk grund för media innovation forskning, löften och utmaningar av innovation Undersöker den tyska rekordindustrin, strategin och innovationsprestandan, omvandlingar i medieindustrins anpassning och branding som strategiska val för medieföretag, strategier för att utnyttja fördelarna med nya målinriktningsteknologier Att realisera reklamintäkternas potential för mediehögskolor, medieorganisationskultur och innovativ prestanda , Innovation genom externa inköpsaktiviteter En översikt över de viktigaste trenderna och mönstren hos teletjänstleverantören Industri, innovationshantering, innovationsdiffusion i nyhetsorganisationer Åtgärd Forskning av medeledare på danska massmedia, beslutsfattande av tidningsredaktörer under stående värderingar och förändring, social pilotning som testmetodik för medieinnovationer, hantering av innovation i målmätning, USA: s fallstudier av boksökning och lokalmätare

Teorier om kommunikation och övertalning

Kursinnehåll:
Grundläggande kommunikationsteori, ramar för att organisera teorier, kommunikatören, budskapet, mediet, bortom mänsklig kommunikation, kommunikationsförhållanden, relationen, gruppen, organisationen, hälsokontexten, kulturen, samhället, attityderna, attityderna: Definition och struktur, Kraften i våra passioner: Teori och forskning om starka attityder, Attityder: Funktioner och konsekvenser, Attitydmätning, Ändra attityder och beteende, Behandling av övertygande kommunikationer, "Vem säger det": Kommunikatorfaktorer i övertalning, grundämnen för meddelandet , Emotional Message Appeals: Rädsla och Skuld, Kognitiv Dissonans Theory Del fyra Övertygande Kommunikation Kontekster, Interpersonell Övertalning, Reklam, Marknadsföring och Övertalning, Hälsokommunikation Kampanjer

Analysera mediemeddelanden

Kursinnehåll:
Definiera innehållsanalys som ett samhällsvetenskapligt verktyg, utforma en innehållsanalys, mätning, provtagning, tillförlitlighet, giltighet, dataanalys, konceptualiserande innehållsanalys, konceptuell grund, användningar och slutsatser, innehållsanalyskomponenter, logik för analys av innehållsanalyser, Inspelningskodning, dataspråk, analytiska konstrukt, analytiska vägar och utvärderande tekniker, analytiska representativa tekniker, datorhjälpmedel, tillförlitlighet, giltighet

Kommunikationsteori och nationell utveckling

Kursinnehåll:
Kommunikation och utveckling: Parametrarna Teori och Politik, Kommunikation och Nationell Utveckling, Kommunikationspolitik och Planering, Kulturkompass och Överföring av Värden, En Internationell Undersökning av Framtidens Sändning, Massmediekommunikationens roll i Nationell Utveckling: Fasetter av Innovation, kulturell kontinuitet och förändring, styrning av massmedia, multimedieutbildning, nationell utvecklingsstödskommunikation, nationella erfarenheter inom kommunikationspolitik, integrerad utvecklingsstöd Kommunikation, kommunikationspolitik i Brasilien, kommunikationsutveckling i Indien, rollen för sändning i Iran : Rapport om en nationell undersökning, Mot en nationell kommunikationspolitik för Iran, Utveckling av Devcom för utveckling och social rättvisa, Utveckling Diskursmodernisering, Medie och kommunikation i modernisering, Kritiska perspektiv på kommunikation, Kritik av Devcom i den dominerande paradigmen, Utveckling, Kommunikation och Spi ritualitet i utveckling, deltagande och empowerment paradigmer, media och kommunikation för empowerment, devcom för bemyndigande och social rättvisa

The New Communications Technologies

Kursinnehåll:
Grundläggande, Elektroniska massmedia, Datorer Konsumentelektronik, Nätverksteknik, Informationsöverföring, Informationslagring, Produktionsteknologier, Informationsunderhålls kommunikationssystem, Ekstatic sammansättningar av visualitet, Facebook Identitet och Fractal Ämne, Kartläggning Narbs, Kommer den verkliga Digital Girl Vänligen Stå upp ?, Vision Tröghet och Mobiltelefonen, Bilder av värdighet Representationer av förödmjukelse, Social Media Mobil Intimitet och gränserna för Media Practice, Synlighetskonflikter eller kravet på opacitet som Etisk Resurs, Kamera Telefoner vid Klar, Pictorial kommunikation i åldern av Tertiär Oralitet

Seminarium i förvaltning av kommunikationsorganisationer

Kursinnehåll:
Seminariet baseras på informationen om insamling från de nyligen publicerade artiklarna. Följande böcker kan konsulteras som grundläggande kunskaper.
Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska


Senast uppdaterad March 27, 2018
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Sept. 2019
Duration
Varaktighet
Deltid
Heltid
Information
Deadline
Locations
Iran - Tehran, Tehran Province
Startdatum : Sept. 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Sept. 2019
Iran - Tehran, Tehran Province
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan