PhD i marknadsföring

The Hong Kong University of Science and Technology

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

PhD i marknadsföring

The Hong Kong University of Science and Technology

Avdelningen för marknadsföring strävar kontinuerligt efter att uppnå excellens inom forskning. Fakultetsmedlemmarna är kända för högkvalitativ forskning och publicerar ofta sitt arbete i topp internationella alt = "marknadsföringstidskrifter, t.ex. Journal of Marketing Research (JMR), Journal of Consumer Research (JCR) och Marketing Science (MS). Marknadsavdelningen är rankad i topp 10 över hela världen när det gäller antalet artiklar som publicerats i JMR, JCR och MS från 2003-2013.

Målet med Ph.D. Programmet är att utveckla enastående forskare som kommer att bli aktiva bidragsgivare till alt = "marknadsföringskunskap och kommer att fortsätta att säkra akademiska jobb på de högsta internationella universiteten. I enlighet med denna anda har flera av våra studenter publicerat papper i toppforskningstidskrifter medan de är En nyutbildad kandidatexamen valdes till marknadsvetenskapliga institutets ungdomsprogram, en av de högsta erkännandena som en ung forskare inom området kan få.

Fakulteten är mycket engagerad i Ph.D. program och ger eleverna en stimulerande intellektuell miljö som gör att de kan bli enastående forskare. De får noggrann utbildning i teorin och metoderna i olika delfält av alt = "marknadsföring, såsom konsumentbeteende och alt =" marknadsföringsmodeller. De senaste kurser erbjuds på teman som informationsbehandling, beteendespelsteori, experimentell design, bedömning och beslutsfattande, valmodellering och analytisk alt = "marknadsvetenskap. Dessa kurser, i kombination med forskarutbildningen, göra doktorand ett krävande men också givande studieprogram.

Förutom att få fördjupad kunskap får studenterna praktisk erfarenhet av forskningsprocessen från de tidiga stadierna av programmet genom ett mentorprogram. Ett välutrustat beteendelaboratorium och många möjligheter till forskningssamarbete med fakultetsmedlemmar bidrar till lärande erfarenheten. Dessutom drar studenterna av två forskningscenter inrymda i marknadsavdelningen - Centrum för Experimentell Affärsforskning och Centrum för Marknadsföring och Distribution. Dessa centra underlättar förvärv och spridning av alt = "marknadsföringskunskap och har ofta värd välrenommerade talare från hela världen.

Research Foci

Forskningsområdena omfattar konsumentinformation, konsumentbeslutande, icke-medveten påverkan på beteende, påverkan och känslor, bildspråk och visuell uppmärksamhet, attityder och övertalning, mål och självreglering av konsumenter, social identitet och självkänsla av konsumenten, kulturell forskning, empiriska modeller av konsumenter och företag, ögonspårning och rumslig modellering, valmodeller, teoribaserade empiriska modeller, Bayesian dataanalys, informationsekonomi, detaljhandel och alt = "marknadsstrategi, information och kontrakt, mediestrategi, online alt = "marknadsföring, sociala medier och online alt =" marknadsföring, annonsering, prissättning och hållbarhet.

Förkunskapskrav

jag. Allmänna behörighetskrav

Sökande som söker till magisterexamen ska ha:

  • erhållit en kandidatexamen från en erkänd institution eller en godkänd likvärdig kvalifikation

ii. Engelska Språk Admission Requirements

Du måste uppfylla engelska språkkrav med någon av följande kunskaper *:

  • TOEFL-iBT 80
  • TOEFL-pBT 550
  • TOEFL-reviderat papperslevererat test 60 (totala poäng för läsning, lyssna och skriva sektioner)
  • IELTS (akademisk modul)
    • För 2019/20 Anmälningar: Totalpoäng: 6,5 och Alla delpoäng: 5,5
    • För 2018/19 Anmälningar: Totalpoäng: 6,0 och Alla underpoäng: 5,5

* Om ditt första språk är engelska, och din kandidatexamen eller motsvarande examen har tilldelats av en institution där undervisningsmediet var engelska, kommer du att avstå från att uppfylla ovanstående engelska språkkrav.

III. Programspecifika behörighetskrav

Sökande ska ha en tillfredsställande poäng i GMAT eller GRE, ovanpå (i) och (ii) ovan

Inlämningsfrister

För 2019/20 Fallfallintag:

Icke-lokala sökande *
Heltid: 15 jan 2019
Deltid: 15 jan 2019

Lokala sökande
Heltid: 15 jan 2019
Deltid: 15 jan 2019

* Sökande som behöver ett visum / inträdesbevis för studerande i Hong Kong, anses som icke-lokala studenter. För detaljer om studentens visum- / behörighetskrav, vänligen klicka här .

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska


Senast uppdaterad September 10, 2018
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Sept. 2019
Duration
Varaktighet
3 - 6 år
Deltid
Heltid
Price
Pris
42,100 HKD
per år
Locations
Hongkong - Hong Kong
Startdatum : Sept. 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Please visit here for details.
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates