PhD i utbildning (med fokus på utbildnings hållbarhet)
Nipissing University
Nyckelinformation
Campus läge
Toronto, Kanada
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
PhD i utbildning (Educational Sustainability)
Grounded i samband med ett post-modernt samhälle, och som inser vikten av flera perspektiv, detta Ph.D. Programmet i Utbildnings Hållbarhet kommer att förbereda studenter från en mängd olika områden, såsom utbildning, hälsa, socialt arbete, social rättvisa och administrativ ledning, för hållbara utbildningsmetoder i 21-talet.
Genom hållbar praxis menar vi bedriver forskning, undervisning och lärande mellan ämnesområden, kulturer och nationaliteter och omfamnar en global vision av utbildning som utvecklar självkännedom och en förståelse för att förhållandet mellan jaget till människor, till naturen och till den utformad miljö är grundläggande för att bli en utbildad person. Utbildnings Hållbarhet innebär att inom programmet kommer eleverna och lärare att ställa frågor som tar hänsyn till den sociala kontext i vilken vi lever, och överväga på vilket sätt världen hänger ihop. Syftet är att bygga upp kapacitet för att möta behoven hos dagens och morgondagens akademiker och yrkesverksamma inom olika samhällsvetenskapliga fält som kommer att lämna programmet beredd att gå längre än status quo av 20-talet praxis att skapa verkliga och virtuella utbildningsmiljöer där aktivt lärande och flera perspektiv är grunden för individuell och institutionell åtgärd. Graden är utformad för lärare inom skolsystemet, och inom de yrken mer allmänt, som kommer att bli engagerade medborgare som kan tänka kritiskt och är beredda att acceptera individuellt ansvar för välfärden i samhället.
Throu gh en mängd olika kurser, en omfattande examen och en avhandling (forsknings Thesis), Ph.D. Programmet i Utbildnings Hållbarhet har följande lärandemål för studenter:
- Rita på ett brett utbud av teoretiska och praktiska litteraturen för att utveckla en bred förståelse för den pedagogiska landskapet genom kurslitteraturen och genom enskilda forskningsprojekt.
- Genomför kritiska samtal om utbildning i studentens fältet under kursens seminarier och inom forskningspresentationer.
- Antag ett undersökande hållning i fråga om undervisning och lärande för att eleverna kan utveckla ett stipendium på undervisning och lärande genom möjligheter att bedriva seminarier och bedriva forskning med anknytning till undervisningsmetoder i flera fält.
- Visa förståelse för en rad forskningsmetoder som visar en uppskattning av hur komplex kunskap och det potentiella bidraget från olika tolkningar metoder och discipliner både kurser och genom utveckling av en djupgående forskningsprojekt.
- Delta i egen forskning som bidrar till pedagogisk kunskap i studentens fältet.
- Utveckla kvaliteter och överförbara färdigheter som krävs för anställning som kräver utövandet av personligt ansvar och till stor del självständigt initiativ i komplexa och oförutsägbara situationer i professionella eller motsvarande miljöer.
Minimiförkunskapskrav
Den normala minimiBehörighetsKrav är en magisterexamen eller motsvarande, som erkänns av Nipissing University i en lämplig disciplin, med ett minimum A- stående. Eftersom slutförandet av en avhandling är en obligatorisk del av forskarutbildningen kommer företräde att ges till sökande vars magisterexamen ingår ett självständigt forskningskomponent såsom en uppsats eller större uppsats.
Sökande vars mästarens arbete har inte ingått ett examensarbete eller större uppsats kan, vid tidpunkten för ansökan, lämna en annan bit av egen forskning för övervägande. Om vid tidpunkten för ansökan, kan en sökande inte ger belägg för att ha fört egen forskning på en acceptabel nivå, kan han eller hon vara skyldig att slutföra ett kvalificerat forskningspapper (QRP) före godkännande.
Alla sökande är skyldiga att lämna en up-to-date meritförteckning. Alla sökande måste skriva ett uttalande om ca 1000 ord som förklarar värdet av att genomföra en doktorsexamen för deras specifika omständigheter, deras forskningsintressen, och deras önskat område Avhandlingens forsknings.
Alla sökande är skyldiga att lämna tre akademiska och yrkesmässiga rekommendationsbrev från professorer eller lämpliga proffs som kan tala till deras nivå av förberedelse och beredskap för forskarutbildning på forskarnivå. Minst två av de referensbrev måste vara från dem kvalificerade att hantera den akademiska förmåga och kompetens den sökande. Referensbrev kan inte vara från någon som är personligen den sökande närstående, och helst ska komma från mer än en institution.
Eftersom detta program kommer att genomföras på engelska, att bevis på den sökandes förmåga att tillgodogöra akademiskt arbete självständigt på engelska kommer att krävas. Sökande kan också bli ombedd att lämna kompletterande information som är lämpligt.
Det är underförstått att antagning till forskarutbildningen är begränsad och därför sökande som uppfyller eller överträffar de minimitillträdeskraven inte garanteras antagning.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.