Läs den officiella beskrivningen

  • Varaktighet (år): 3
  • Kvalificerad utmärkelse: Filosofie doktorand i psykologi
  • Kvalificeringsnivå: 3: e cykel (doktorsexamen)
  • Undervisningsspråk: Avhandling kan vara på engelska eller grekiska
  • Studierätt: Heltid
  • Minsta ECTS-poäng: 180

Profil för programmet

mål

Syftet med forskarutbildningen i psykologi är att utbilda och utbilda psykologforskare som, beroende på deras specialiseringsområde, kommer att kunna använda vetenskapliga metoder att undersöka och hantera faktorer som påverkar beteenden, kognitiv process och känslor.

mål

  1. Utveckla elevernas fördjupade förståelse och kritisk analys av aktuell litteratur och forskningsmetodik inom psykologi.
  2. Utveckla elevernas förståelse och tillämpning av lämpliga forskningsmetoder och vetenskapliga undersökningsmetoder för att de ska kunna genomföra sitt doktorandprojekt.
  3. Förbättra elevernas forskningsfärdigheter och underlätta utveckling av kompetens som är relevant för deras forskningsområde.
  4. Utbilda eleverna i hur man sprider forskningsresultat, slutsatser och förslag till förbättrad utbildning eller psykisk hälsa till det vetenskapliga samfundet, till exempel genom att publicera i akademiska tidskrifter och / eller presentera sitt arbete i akademiska konferenser och seminarier.
  5. Ge eleverna en bred förståelse för forskningsmetoder och metoder som gör att de kan läsa och förstå ett brett spektrum av akademiska forskningshandlingar för att förbättra sin forskningskompetens och underlätta utvecklingen av framtida forskningsaktiviteter.

Karriärmöjligheter

Efter avslutad kurs kommer studenterna att kunna arbeta som forskare och akademiker. Kandidater kommer att kunna arbeta på forskningscentra, arbeta som konsulter, och kommer att vara konkurrenskraftiga sökande till akademiska positioner vid universitet.

Tillgång till vidare studier

Efter examen skulle eleverna ha fått den högsta akademiska titeln möjligt.

bedömning

Kursbedömning består vanligtvis av en omfattande tentamen och kontinuerlig bedömning. Kontinuerlig bedömning kan bland annat innehålla mellansatser, projekt och deltagande i klassen.

Brevkvaliteter beräknas utifrån vikten av tentamen och den kontinuerliga bedömningen och de faktiska numeriska poäng som erhållits i dessa två bedömningskomponenter. Baserat på kursens betyg beräknas studentens betygsnivåvärde (GPA) och kumulativt poängmedelvärde (CPA).

Graduation Requirements

Studenten måste slutföra 180 högskolepoäng och alla programkrav, vilken doktorsavhandling är avslutad.

Lärandemål

Vid slutet av doktorandperiodens slut förväntas studenten:

  1. Förstå grundläggande principer för forskningsdesign, inklusive förståelse för hur man ska konceptualisera psykologisk forskning, formulera forskningsbara problem och konstruera och testa hypoteser
  2. Visa kompetens vid tillämpning av en rad forskningsmetoder och verktyg
  3. Kunna framgångsrikt hantera alla etapper i ett forskningsprojekt, inklusive hantering av data, och genomföra och sprida forskning på ett sätt som överensstämmer med både yrkesutövning och normala principer för forskningsetik
  4. Förstå och uppskatta betydelsen av alternativa epistemologiska positioner som ger sammanhanget för teorikonstruktion, forskningsdesign och val av lämpliga dataanalys
  5. Förstå och tillämpa begreppen generalisabilitet, validitet, tillförlitlighet och replikabilitet och identifiera potentiella biaser vid tolkning av forskningsresultat
  6. Utveckla en god förståelse för fördelarna och nackdelarna med ett antal forskningsmetoder och datainsamlingsmetoder
  7. Bevisskompetens vid användning av kvantitativa och kvalitativa metoder inom psykologisk undersökning och uppvisar färdigheter vid användning av kvantitativa och kvalitativa analysmetoder
  8. Kunna illustrera och kritiskt utvärdera forskningsmetoder som används vid psykologisk undersökning och visa förmåga att förbereda, genomföra och förvalta en oberoende storskalig forskningsstudie
  9. Utveckla färdigheter i spridning av fynd till det bredare akademiska samhället, i början genom att skriva upp sin avhandling och sedan genom att publicera sitt arbete i akademiska tidskrifter och / eller ge presentationer i akademiska konferenser och seminarier
  10. Bekräfta inverkan av egna erfarenheter, övertygelser och kulturer om processer och utredningsresultat samt tolkning av fynd och genom denna process bli reflexiva forskare

Stipendier - Finansiellt stöd

Universitetet erbjuder stipendier och ekonomiskt stöd till heltidsstuderande, i form av akademiska merit stipendier, ekonomiskt bistånd, atletiska stipendier och studieprogram på campus.

Program undervisas på:
Engelska
Grekisk
University of Nicosia

Se 15 fler kurser från University of Nicosia »

Senast uppdaterad November 22, 2018
Denna kurs är Campus based
Startdatum
Sept. 2019
Duration
3 år
Heltid
Pris
13,500 EUR
Lokala / EU-studenter årliga undervisning; 13 500 euro Internationella studenter årlig undervisning
Deadline
Contact school
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Sept. 2019
Slutdatum
Contact school
Sista anmälningsdag
Contact school

Sept. 2019

Location
Sista anmälningsdag
Contact school
Slutdatum
Contact school