PhD i forskarutbildning i pedagogiska resurser och inlärningsprocesser på dagis och skola
University College of Southeast Norway
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Rauland, Norge
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
PhD i Research utbildning i pedagogiska resurser och inlärningsprocesser på dagis och skola
USN erbjuder en doktorsexamen inom forskning utbildning i pedagogiska resurser och lärprocesser i förskolan och skolan. Programmet ackrediterades hösten 2012.
Programmet skall
- Ligga i framkant av kunskap om nationell och internationell forskning om pedagogiska resurser och deras betydelse för inlärningsprocesser och resultat på dagis, skola och lärarutbildning
- Bidra till utvecklingen av teori och kunskap som är relevant för yrkespraktik i förskolor och skolor
- Bidra till analys, utveckling och reform av etablerad praxis i den pedagogiska området
professionella fokus
Programmet profil består av utbildningsvetenskap och vetenskapen om texten. Pedagogiska resurser "avser traditionella läroböcker och annat material som utnyttjas i utbildningen, liksom andra typer av resurser, såsom: konversationer och interaktioner; symboler och språk; uttrycksformer såsom dans, rörelse, film och musik; samt undervisning och bedömningsmetoder. Begreppet lärande har sina rötter i en bred sociokulturell strategi som fokuserar på både individuella och kollektiva inlärningsprocesser och relationerna mellan kultur, aktivitet och lärande.
programPOS=TRUNC planPOS=HEADCOMP
Programplanen undersöker tre områden:
- hur lärresurser ingår i aktiviteter som äger rum på dagis, skola och lärarutbildning
- hur dessa lärresurser tas tillvara och omvandlas genom individuella och kollektiva lärprocesser
- utveckling, testning och analys av pedagogiska resurser
Efterfrågan på personer med kompetens på graden av docent ökar. Detta har öppnat upp både undervisning och forskning positioner vid högskolor och positioner vid forskningsinstitut.
Förvaltning kräver också en ökning av personal med forskningskompetens relaterade till dagis, skola och lärarutbildning.
Antagning
Lediga jobb annonseras på vår hemsida. Antagning kräver en magisterexamen, normalt med betyget B eller bättre. Sökande med extern finansiering är upptagna kontinuerligt. Ansökningarna kommer att behandlas i den kommande styrelsemöte, normalt inom två till tre månader efter inlämnandet.
Om skolan
Frågor
Liknande kurser
Filosofie doktor i utbildning
- London, Storbritannien
- Bologna, Italien