Officiell forskarutbildningen i eget kapital och innovation inom utbildning

Allmänt

Programbeskrivning

comm

Introduktion

Programmet PhD i eget kapital och innovation inom utbildning Den främjas av universiteten i A Coruña, Cantabria, Oviedo, Santiago de Compostela och Vigo (Coordinating University). Den syftar till utbildning av lärare och pedagogiska forskare ur eget kapital och innovation.

Varför studera graden

Programmet syftar till att svara på behovet i dagens samhälle att fokusera på utbildning ur eget kapital och innovation, motiverar deras intresse och behov på följande bevis:

  • Behovet av kontinuitet och ge möjligheter till forskning studier till följd av den nya organisationen av universitetssystemet i Education specialisering, nämligen:
    • studier lärarutbildningar och grundskola, som efter de senaste reformerna är kallade att fÃ¥ tillgÃ¥ng till och ha kontinuitet i studier av andra och tredje cykeln;
    • studier lärarutbildning obligatoriska gymnasieutbildning, yrkesutbildning och sprÃ¥kundervisning,
    • másteres andra befintliga utbildnings kompetens inom de deltagande universiteten.
  • Förverkligandet av behovet av att främja forskning som behandlar problemen med social och pedagogiska ojämlikhet i vÃ¥rt samhälle och tar nya former som ett resultat av sociala förändringar i landet och effekterna av en globaliserad ekonomi och en allt mer fragmenterad samhälle . Bildandet av utredare beredda att upptäcka, analysera, undersöka och främja innovativa pedagogiska processer Ã¥tagit sig att det egna kapitalet, social rättvisa och delaktighet är en utmaning av stor komplexitet som är kärnan i detta program. I samma utbildning pedagogiska forskare som ett viktigt verktyg antas främja rättvisare utbildningssystem och oumbärliga roll pedagogisk forskning avgörande för utbildning och social förändring redovisas. Därför är det särskilt viktigt att visa att programmet Interuniversity PhD i eget kapital och innovation inom utbildning syftar till att utvidga gränserna för utbildnings kunskap för att höja det egna kapitalet som en utmaning för att uppnÃ¥ förbättringar och kvalitet i utbildningen, sÃ¥ att binomiala aktie- Innovation är kännetecknande för detta program, som kommer att definiera ett visst sätt att förstÃ¥ pedagogiska forskning som delas av de deltagande universiteten.
  • Forskarutbildning är ocksÃ¥ en viktig del av ett samhälle som bygger pÃ¥ kunskap.

För att uppnå detta mål är det nödvändigt att avsevärt öka antalet personer med särskilda kunskaper för att utveckla relevant och processer som syftar till att förbättra utbildnings förfrågan.

Detta forskarutbildningen kommer att bidra till att öka närvaron i utbildnings- och sociala institutioner i ett större antal personer med pedagogisk forskning kompetens.

Forskning som syftar till att utvidga gränserna för utbildning, kunskap åtagit sig att överföringen av kunskap, kunna öppna nya linjer och alternativa sätt att tänka och re-Conceptualize utbildning samt förändra och förbättra.

Vad du lär dig

Programmet har två grundläggande forskningslinjer, inom vilka flera sublinjer skiljer:

Processer av inkludering och exkludering socioeducational

  • Eget kapital och delaktighet för skolutveckling
  • Ãvergivenhet och misslyckande i skolan
  • läromaterial och eget kapital
  • TillvägagÃ¥ngssättet kön i processerna för utslagning och integration
  • FlersprÃ¥kighet: integration och jämlikhet sprÃ¥k
  • Eget kapital, social förändring och hÃ¥llbar utveckling
  • Välfärd, barn och ungdomar
  • Grupper eller i riskzonen för social utslagning
  • inter~~POS=TRUNC utbildning

Innovation för utbildnings kapital

  • Undervisning-lärande för eget kapital
  • mediekunskap och digital kompetens för eget kapital
  • Utveckling av pedagogiska kompetens för eget kapital
  • RÃ¥d och vägledning som stöd för kvalitet och rättvisa i utbildningen
  • Innovation i läromaterial
  • innovativa utbildningspolitik och social rättvisa
  • Den historiska byggnaden en inkluderande och innovativa skolkultur

forsknings~~POS=TRUNC linjer

Dessa är i linje med forskning av denna forskarutbildning:

  • Innovation för Educational Equity
  • Processer av inkludering och exkludering socioeducational

Specifika träningstillskott

Skulle doktoranden saknar den kompletta tidigare utbildning som krävs i programmet kommer tillträde till programmet vara villkorad av att övervinna särskilda utbildnings kosttillskott som kan vara ämnen eller moduler och masterexamen. Ins överlåtet till samma doktoranden får inte överstiga 15 hp och kan tillverkas före eller samtidig inskrivning i akademiska tillsyn i programform.

Vid samtidiga prestanda elever måste registrera sig för dessa tillägg vid tidpunkten för inskrivning i den akademiska övervakningen programmet, som måste övervinnas inom en period av tre på varandra följande terminer maximum. Underlåtenhet att göra detta, kommer eleverna i programmet tas bort.

komplement

  • Statistisk analys av data i pedagogisk forskning
  • postparadigmática tolkande forskning inom utbildning: Ethnography social kartläggning
  • Educational forskning frÃ¥n ett kvantitativt perspektiv
  • Forskningen historisk-pedagogiska
  • Aktionsforskning och utbildnings innovation
  • forskningsinriktning
  • Educational forskningsmetodik: fallstudier
  • Forskningsmetodik i drama, historia och samhälle
  • Metoder för att bedöma kvaliteten i skolan
  • Kontroverser och bilder i utbildning i ett mÃ¥ngkulturellt samhälle.
  • Utbildning av medierna i samhället multiscreen
  • Informationsteknik och kommunikation (IKT) i utbildningen: vad, vem och hur de integreras i skolor och klassrum. Arbetsprojekt.
  • Integration av utbildnings inkludering av elever med behov av särskilt stöd
  • Fortbildning i samhällen informations
  • Utbildning och jämställdhetspolitik
  • Politik, kultur, utbildning och kursplaner rättvisa i demokratiska samhällen
  • Yrkesvägledning i samband med att lära sig hela livet
  • Utvärderande forskning inom utbildningsprogram och tjänster
  • Vetenskaplig metodik i scenkonst
  • idrott, hälsa och livskvalitet
  • Sport och fritid: utsikterna för socio-pedagogiska insatser under barndomen
  • matematikundervisning och sociala och kulturella komponenter i läroplanen
  • Attityder i att lära matematik
  • Inlärningsproblem i naturvetenskap
  • Undervisningsstrategier inom vetenskap och miljöutbildning
  • Genesis och utveckling av utbildningssystemet i Galicien i den moderna perioden
  • sociala problem. ungdomsbrottslighet och utbildning
  • Kommun och pedagogiska Ã¥tgärder
  • Utbildningsreformer och innovationer: mellan utbildningspolitiken och skolpraxis
  • Action forskning och innovation
  • Instrument för utvärdering program och tjänster
  • Informationsbehandling i förvaltningen och utvärderingen av institutioner
  • integration och pedagogisk psykologi praktiken
  • Forskningsmetoder orienterad innovation
  • Behovsbedömning och utvärdering av programmet
  • Projekt och forskningsrapporter
  • Forskning och innovation i sprÃ¥kundervisning och utländsk litteratur
  • Kvantitativ forskning orienterad innovation
  • innovationsinriktad kvalitativ forskning
  • kvalitativ metodologi
  • kvantitativ metod
  • Metoder och tekniker för att samla information om tillämpad psykologi

Utbildningsverksamhet Program

Planeras i läroplanen för forskarutbildningen en rad gemensamma aktiviteter som syftar till att säkerställa samordning mellan universitet och förhållandet mellan elever och lärare som behövs för inter-universitetsprogram: genom samma verksamhet, som är rotations och sekvens i olika universitet och genom universitet stannar inom ramen för programmet och andra universitet med vilka avtal ska förhandlas fram för att underlätta besök av studenter.

I sin struktur och organisation, kommer verksamheten också överväga två-line forskningsprogram så att eleverna kan gå att välja (med hjälp av dess direktörer och handledare) de aktiviteter inom en utbildning som motsvarar linjen sin avhandling forskning register.

När det gäller sekvensering av läroplanen, 48 timmar efter specifika aktiviteter som måste äga varje elev, är fördelade över tre-årigt program för studenter på heltid och över fem år för studenter i tid partiell, så att utbildningsprojektet av eleverna i de olika typerna materialiseras enligt följande:

  • Väglednings dagar. Obligatorisk det första Ã¥ret: 4 timmar
  • Program möten med forskare. 5 hÃ¥lls per Ã¥r, med en löptid pÃ¥ 4 timmar varje möte. 2 mÃ¥ste delta i varje Ã¥r, vilket motsvarar 6 möter under tre Ã¥r och totalt 24 timmars utbildning per elev. Deltidsstuderande deltar i enlighet med deras tillgänglighet och tematiska fokus, samma antal möten under 5 Ã¥r innan det.
  • Mono seminarier. Minst 1 Ã¥r. Krävs 3, med en varaktighet pÃ¥ 4 timmar, 12 timmar representerar elev. Heltidsstuderande kommer att göra i de tre Ã¥ren av programmet, medan deltidsstuderande har 5 Ã¥r till 3 Seminarier närvaro.
  • Möten med unga forskare. Held augusti 1 timmar varje Ã¥r. 1 krävs för att delta under de tre Ã¥r för heltidsstuderande och samma, men mer än 5 Ã¥r, om deltidsstuderande. Totalt: 8 timmar.

Utöver dessa utbildningsverksamhet, i slutet av det första halvåret det första året (med start efter slutförandet av registreringen) alla studenter måste förbereda och försvara deras examensarbete.

Vid slutet av det första och andra året alla elever kommer att presentera den årliga forskningsplan, och efter det tredje året försvarar sin doktorsavhandling. Dessa villkor, som anges förlänga i 2 år för deltidsstuderande, som under ledning av styrelseledamöter och handledare, kommer att designa en tränings rutt som ska utmynna i försvaret av avhandlingen fem år började doktorsavhandling period.

professionella och akademiska utgångar

Lärare på olika nivåer i utbildningssystemet och forskare inom utbildningsområdet.

Rekommenderad profil

De kommer att ha förtur till doktorand sökande som har tidigare utbildning grundutbildning och forskarutbildning karriär inom utbildningsområdet, prioriterade dessa kandidater enligt utskriften.

CAPD kan erkänna kandidater vars tidigare examen eller befälhavaren inte kärnrelaterad utbildning som kommissionen anser att deras karriär utbildning och / eller tidigare arbetserfarenhet överensstämmer med programmet. Dessa kandidater kommer att lika prioriteras av akademiska meriter.

Varje universitet kommer att göra upptagande av sin kvot av kandidater och om kvoten inte är täckt, kan ingen dela ut platser tilldelas kandidater från andra universitet.

Prioriteras som har slutfört följande magisterexamen (inom parentes anges om de bör göra utbildnings tillägg):

  1. Master i innovation, vägledning och utbildning utvärdering av universitetet i A Coruña (nej).
  2. Magisterexamen i lärarutbildningen ESO, studentexamen, yrkesutbildning och språkundervisning vid universiteten i A Coruña, Cantabria, Oviedo, Santiago de Compostela och Vigo (SI).
  3. Magisterexamen i forskning och innovation i utbildningssammanhang vid Cantabrias universitet (nej)
  4. Master i intervention och socio Educational Research vid universitetet i Oviedo (nej)
  5. Master i utbildning, kön och jämställdhet vid universitetet i Santiago de Compostela (nej)
  6. Processer Master i Education från University of Santiago de Compostela (nej)
  7. Master i Research in Education, kulturell mångfald och samhällsutveckling vid universitetet i Santiago de Compostela (nej)
  8. Magisterexamen i utbildningsverksamhet i Nature av University of Santiago de Compostela (nej)
  9. Master i inlärningssvårigheter och kognitiva processer vid University of Vigo (nej)
  10. Master i psicosocioeducativa forskning med ungdomar från University of Vigo (nej)
  11. Master i specifika behov pedagogiskt stöd från universitetet i Vigo (SI)
  12. Magisterexamen i Multidisciplinary intervention i mångfald i utbildningssammanhang vid University of Vigo (SI)
Senast uppdaterad December 2019

Om skolan

The University of A Coruña is a public institution whose primary objective is the generation, management and dissemination of culture and scientific, technological and professional knowledge through t ... Läs mer

The University of A Coruña is a public institution whose primary objective is the generation, management and dissemination of culture and scientific, technological and professional knowledge through the development of research and teaching. Läs mindre
A Coruña , A Coruña , A Coruña , A Coruña , A Coruña , A Coruña , A Coruña , A Coruña , Ferrol , Ferrol + 9 Mer Mindre