Ledarskap / Doktorsexamen: Ledarskapsutbildning

Concordia University Chicago

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Ledarskap / Doktorsexamen: Ledarskapsutbildning

Concordia University Chicago

Vill du följa ett doktorandprogram som kan hjälpa dig att analysera de ledarskapsutmaningar som skolor och utbildningsinstitutioner står inför idag? Gå med i en nära och personlig online EdD / Ph.D. program på Concordia University Chicago . Med cirka tre års online-kurs, plus den framgångsrika färdigställandet av omfattande tentamina och doktorsavhandling, kan du tjäna en doktorsexamen som breddar din potential att fördjupa din karriär.

Concordia University Chicago doktorandprogram i ledarskap med specialisering i lärarledarskap är utformad för studenter som vill fortsätta sin karriär som facilitatorer, instruktions coacher, läroplanerare, samordnare av distriktsinitiativ, utbildare och byggnads- och distriktslärare ledare i olika utbildningsinstitutioner. Lärarledarskapsprogrammet fokuserar på att främja undervisningsmässig förbättring för ökad studentprestation, främjande av lärar- och personalutveckling och tillväxt, organisationsförändringar och skolkulturer och utkik till familjer och samhällen.

Detta doktorandprogram uppmuntrar studenter att rita och bygga på kunskaper och erfarenheter relaterade till deras professionella arbete samtidigt som de kräver att studenter utvecklar starka forskningsfärdigheter och en förtrogenhet med data, skol- och instruktionsförbättringar, vuxen tillväxt och utveckling samt bevisbaserat beslutsfattande . Medan det grundas på ämnen som är relaterade till lärarledarskap, ger detta program också möjligheter att utforska lärar- och instruktionsledarskap i olika utbildningsinställningar: pre-K-12-utbildning, ideella organisationer, företag och byråer.


Programutfall

Doktorgrad i lärarledarskap är utformat så att studenterna kan:

  • Förstå komplexiteten i utbildningsinställningarna i relation till vuxenutbildning och utveckling, kultur och organisationsförändring, studentprestation, bedömning och datatyrd beslutsfattande samt utredning och samarbete mellan olika grupper.
  • Ansök och analysera inlärningslösningar som stöder och driver skolor och utbildningsinställningar för förbättrad studentprestation och framgång.
  • Stödja strategiskt de olika intressenterna med välgrundade och välgrundade beslut.
  • Identifiera och integrera ledarskapsorienteringar som är anpassade till skolförbättringspraxis.
  • Utöva professionellt etiskt beteende som stöder det institutionella uppdraget och fördelningen av resurser för att stödja och uppnå institutionella mål.


Lärandemål

Förutom de övergripande målen för ledarskapsavdelningen och dess program, kommer studenterna att förvärva följande kunskaper, färdigheter och kompetenser i lärarledarprogrammet:

Stöd och underlättar vuxenutbildning

Kompetens: Förstå vuxna som elever för att stödja professionella lärande samhällen.

Resultat:

  • Kandidater underlättar gruppprocesser för att hantera tillväxt, konflikt och förändring.
  • Kandidatmodell lyssnar, presenterar och leder samarbetsdiskussioner.
  • Kandidater bygger färdighetskunskaper som ökar förtroende, kollektiv visdom, kunskapsbyggande och byggande av ägande och handling.
  • Kandidater skapar inkluderande kohorter av kollegor som professionella elever.
  • Kandidater främjar användningen av teknik för att lära sig samhällen.

Forskningsbaserad Curriculum and Instructional Improvement

Kompetens: Använd forskning för att förbättra praxis och studentprestation.

Resultat:

  • Kandidater arbetar med andra för att formulera studenternas lärandeproblem och möjligheter.
  • Kandidater hjälper kollegor att få tillgång till forskning, studentinlärningsdata.
  • Kandidater styr kollegor i val av forskningsbaserade strategier, utformar åtgärdsforskning och mätresultat.
  • Kandidater underlättar analys av studentinlärningsdata och tillämpning av fynd för att revidera instruktionsstrategier.
  • Kandidater uppmuntrar samarbete med högre utbildning och andra samhällsbaserade organisationer.
  • Kandidater arbetar med kollegor för att tolka, kommunicera och sprida forskningsresultat i samband med studentinlärning.

Främja professionellt lärande

Kompetens: Främja professionell inlärning för kontinuerlig förbättring.

Resultat:

  • Kandidater bedömer kollegors lärandes behov och arbetar med förvaltningen för att säkerställa lämplig PD.
  • Kandidater främjar en mängd professionell inlärning.
  • Kandidater använder teknik för att främja samarbetande och differentierat professionellt lärande.
  • Kandidater förbereder kollegor att analysera och använda studentprestationsdata och andra data för att förbättra undervisningen och analysera effekten av instruktionsinterventioner.
  • Kandidater ger feedback till kollegor för att stärka undervisningspraxis.
  • Kandidater arbetar med kollegor för att samla in, analysera och sprida uppgifter om inverkan av lärande.

Ledande initiativ inom studentprestation

Kompetens: Underlättande av förbättringar i undervisning och studentinlärning.

Resultat:

  • Kandidater underlättar insamling och analys av klassrums- och skolbaserade data för att identifiera områden för att förbättra läroplan, instruktioner och bedömning.
  • Kandidater engagerar sig i reflekterande dialog med kollegor baserade på observationer och studentarbete och bedömningar.
  • Kandidaterna tjänar som en mentor, coach, content facilitator, kritisk vän eller peer evaluator.
  • Kandidaterna tjänar som gruppledare för att utnyttja kompetens och kunskaper om kollegor för att tillgodose de studerandes behov av lärande.
  • Kandidater främjar instruktionsstrategier som adresserar mångfald och eget kapital.

Bly Data-Driven Undervisning Förbättringar

Kompetens: Använda bedömningar och data för skol- och distriktsförbättringar.

Resultat:

  • Kandidater ökar kollegornas kapacitet att få tillgång till resurser och sakkunskap för att använda lämpliga bedömningsinstrument som är anpassade till standarder.
  • Kandidater underlättar lärarlag i utformning och genomförande av klassbaserade formativa bedömningar, poäng, tolkning av studentarbete och tillämpning av fynd för att förbättra utbildningspraxis (DDI).
  • Kandidater engagerar kollegor i samarbetssamtal om studentinlärningsdata och instruktionspraxis, utmanar dem att utveckla lösningar, skapa ett klimat av förtroende och kritisk reflektion.
  • Kandidater arbetar med kollegor för att använda fynd för att rekommendera organisatoriska förändringar i struktur eller praktik för att förbättra studentprestanda.

Ledande uppsökningar för grupper och familjer

Kompetens: Förbättrad uppkomst och samarbete med familjer och samhälle.

Resultat:

  • Kandidater främjar effektiva interaktioner mellan kollegor, familjer och större samhälle.
  • Kandidater modell effektiv kommunikation med familjer och andra intressenter fokuserade på att förbättra resultaten.
  • Kandidater underlättar kollegas undersökning av sina egna förståelser av samhälle och mångfald och använder detta för att berika erfarenheter från studenter.
  • Kandidater utvecklar gemensam förståelse bland kollegor om barns och ungdomars utveckling och förhållanden i hemmet och samhället.
  • Kandidater leder kollegor i att identifiera och bedöma resurser från samhällsbaserade organisationer som stöder elevinlärning.
  • Kandidater utvecklar omfattande strategier med kollegor för att engagera familjer och medlemmar i samhället som partners i utbildningen.

Advokat för yrket

Kompetens: Åtgärder för studentinlärning och yrke.

Resultat:

  • Kandidater delar information om hur statlig och nationell politik påverkar klassrumspraxis och förväntningar för studentinlärning.
  • Kandidater arbetar med kollegor för att använda forskning för att förespråka för undervisning och inlärningsprocesser som tillgodoser alla elevers behov.
  • Kandidater samarbetar med kollegor för att välja möjligheter att förespråka studenternas rättigheter / behov och säkerställa ytterligare resurser.
  • Kandidaterna förespråkar professionella resurser, ekonomiska, mänskliga och andra resurser som gör det möjligt för kollegor att spendera betydande tid att lära sig om effektiva metoder.
  • Kandidaterna representerar och förespråkar yrket i kontext utanför klassrummet.


Curriculum

Illinois Teacher Leader endorsement kurser är noterade med en (*) asterisk.

* INTERNATIONELLA STUDENTER: Förutom basprogrammets läroplan krävs internationella studenter som deltar i ansikte mot ansikte på CUC campus för att ta seminariet i högre utbildning, en 3-kreditkurs.

Doktorsexamen: Lärarledarskap

  • Skolor, familjer och gemenskapspartnerskap *
  • Lärarledarens praktik *
  • Strategier för pedagogisk ledarskap *
  • Forskningsbaserad beslutsfattande *
  • Övervakningsteori och övning *
  • Skol / Distansförbättringsdataanalys *
  • Erbjuder undervisningsstöd
  • Ledande skolbaserade professionella lärande
  • Curriculum Theory and Design
  • Instruktionscoaching för effektiv undervisning

Stiftelser / Filosofi / etik

  • Vetenskaplig kunskapsfilosofi (endast doktorand)
  • Filosofiska och teoretiska grunden för utbildningen (endast EdD)
  • Organisatorisk förändring
  • Policyanalys
  • Etik för utbildningsledare

Forskning och statistik för EdD, Practitioner Track

  • Forskningsdesign

Välj två:

  • Enkätundersökningar
  • Kvalitativ efterforskning
  • Metoder för åtgärdsforskning
  • Kvantitativ forskning

Forskning och Statistik för Ph.D., Researcher Track

  • Forskningsdesign
  • Kvalitativ efterforskning
  • Kvantitativ forskning
  • Mixed Methods Research

Välj en:

  • Enkätundersökningar
  • Avancerade ämnen i statistiken
  • Avancerade ämnen i kvalitativ analys

Omfattande tentamen och avhandling

  • Komplett examen
  • Avhandling
  • Dissertation Supervision
Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska


Senast uppdaterad April 18, 2018
Varaktighet & Pris
Denna kurs är
Online
På campus
Start Date
Startdatum
Aug. 2018
Sept. 2018
Duration
Varaktighet
Heltid
Information
Deadline
Locations
Amerikas förenta stater - Chicago, Illinois
Startdatum: Sept. 2018
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Amerikas förenta stater - River Forest, Illinois
Startdatum: Aug. 2018
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Aug. 2018
Amerikas förenta stater - River Forest, Illinois
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Sept. 2018
Amerikas förenta stater - Chicago, Illinois
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan