Läs den officiella beskrivningen

Forskning Grader i Antropologi

Varaktighet: Alla SOAS doktorandprogram förväntas ta högst 48 månader på heltid (tre års fullavgift som omfattar ettårigt fältarbete och ett sista året av fortsättning). Doktorsprogrammet kan också tas deltid. Om det tas deltid förväntas normalt att både den årliga fältarbeteffekten och fortsättningsåret tas i full tid.

Förkunskapskrav: En BA och / eller MA-grad i antropologi, med en merit eller motsvarande i magisterexamen och en MA-avhandlingsklass på 65% (UK) eller högre. Sökande måste tillhandahålla ett tydligt och sammanhängande forskningsförslag med 2000 ord .

Tillvägagångssätt: Heltid eller Deltid

Under det första året utnämns varje MPhil-student till en tre-personers forskningsutskott bestående av en huvudhandledare, en andra handledare och forskarhandledaren. MPhil-studenter deltar i det veckovisa forskarutbildningseminariet och forskarmetoderna, och de tar relevant språkutbildning. MPhil-studenter kan också behöva ta ytterligare regionala, tematiska eller teorikurser relaterade till deras valda specialisering. Efter framgångsrikt slutförande av ett 20 000-ords forskningsrapport och fältarbete, uppgraderas MPhil-studenter till doktorandstatus och påbörjar fältarbete. Fältarbetslivserfarenheten utgör grunden för en 100 000-ordsavhandling som ska visa originaltänkande och ge ett betydande bidrag till disciplinen. Under fakultetsperioden deltar doktorsstuderande i det veckovisa seminariet efter fält och har möjlighet att presentera sitt arbete pågår. MPhil och doktorander uppmanas att delta i olika seminarier och workshops som äger rum över skolan.

Varför en doktorsexamen i antropologi

Socialantropologi betraktas allmänt av arbetsgivare som en utmärkt träning och utrustade innehavare av examen med en rad anställningsbara färdigheter. Valet och relevansen av disciplinen framgår av den stora variationen och skillnaden mellan karriärerna SOAS antropologins kandidater har påbörjat med framgång.

Antropologer har ett globalt perspektiv när de kommer att göra karriärval. Hastigheten och lättheten i världens kommunikationsnät ökar behovet av att förstå och tolka andras sociokulturella mönster, värderingar och livsstilar. Socialantropologer hittar därför möjligheter inom olika områden, inklusive internationell verksamhet, informationsteknik, media, bibliotek och museitjänster och turism. Det moderna samhällets mångkulturella karaktär har utlöst ett behov på många områden för personal med utbildad medvetenhet om minoritetssamhällets sociokulturella normer, och våra studenter kan hittas inom utbildningssektorn, hälsovårdssektorn, kommunerna och i rådgivning av många slag. Ökande antal arbetar inom utvecklingsområdet hemma eller utomlands, med FN-organ eller icke-statliga organisationer, och andra arbetar som frilansande konsulter.

Obligatoriska kurser

Etnografiska forskningsmetoder

Alla studenter som är inskrivna i sitt första år av en MPhil / PhD krävs för att ta och godkänna kursen, dvs för att genomgå kursbedömningen för kursen och följeslagskursen om kvantitativa metoder.

Introduktion till statistik - En forskarutbildning på tre nivåer

Alla första års MPhil / doktorander i institutionen, om inte formellt undantas av kursombudsmannen, måste ta och godkänna kursen. Studenter som saknar en session kan uppleva svårigheter att följa trenden med undervisning i efterföljande veckor. Deltidsstudenter förväntas göra arrangemang för att säkerställa regelbunden närvaro.

Forskningsutbildningsseminarium

Det här är en två timmars seminariekurs som inte har några formella föreläsningar men inkluderar tillfälliga gästdiskussioner. Under de första veckorna av termin 1 kommer grundläggande skriftliga och organisatoriska färdigheter att diskuteras; finansieringsorgan och bidragsansökningar kommer att övervägas en orienteringsturné på biblioteket planeras, och vi kommer att introduceras till användningen av audiovisuell utrustning i fältarbete. Från den andra halvan av termin 1 och framåt kommer kursens huvuddel att bestå av studentpresentationer och fokus på att skriva och utveckla MPhil Research Report och Fieldwork Proposal.

Tidsplan: Villkor 1 och 2, måndag 3:00 - 5:00 (se SOAS tidtabell för rum)

Kursens krav: Kursen syftar till att stödja skrivandet av forskningsrapporten och fältarbetsförslaget, som båda beror senast fredagen i vecka 3 i term 3. För detta ändamål ska alla studenter göra olika presentationer i seminarierna. I termin 1 introducerar studenterna sitt forskningsämne och kortfattat skisserar de framtida målen för sin doktorandforskning. I början av tiden kommer studenter att introduceras till audiovisuell utrustning och kommer att genomföra en kort "fältarbete" i London för att bekanta sig med utrustningen och utforska gränserna och möjligheterna för etnografisk representation "bortom text". Lärandemålen för denna övning bör integreras i kommande presentationer. Studenterna förväntas också presentera material som de läser (eller etnografisk film som de tittar på), med syfte att diskutera de involverade skrivnings- och presentationsteknikerna. Frågor att överväga inkluderar: Vad gör god etnografi? Vad är ett effektivt sätt att strukturera ett argument (både skriftligt och visuellt)? Vad gör det svårt att läsa eller titta på? Vilka är gränserna för etnografi, och hur har de förändrats och fortsätter att förändras? Längre presentationer som ska göras under term 2 kommer att bestå av en del av studentens forskningsrapport. Urval av arbete för presentation ska normalt diskuteras och avtalas med studentens handledare. På sikt kommer 2 studenter att tilldelas att fungera som kommentatorer på varandras skrivna en bit av arbete.

Kursens mål är: Utöver att stödja det skriftliga arbetet gör eleverna och de idéer de utforskar i sina individuella handledningar med handledare, syftar forskningsutbildningsseminariet också till att introducera och stärka överförbara färdigheter. Dessa inkluderar förmågan att komponera och kommunicera både korta och mer hållbara seminariepresentationer; Kunskaperna för att kritiskt bedöma etnografiskt skrivande och varandras arbete på ett produktivt sätt. och förmågan att bidra till diskussioner och kunskap som gruppmedlem. Seminariet utgör ett viktigt forum för studenter att diskutera konkurrerande för teoretiska positioner och tillvägagångssätt. och att överväga olika skrivstilar, former av etnografisk representation och sätt att kommunicera resultat och idéer. Alla sådana aspekter av seminariet syftar till att bidra till den intellektuella och organisatoriska utvecklingen av MPhil-uppgraderingsrapporten.

Andra obligatoriska kurser

Vissa första års forskarstuderande kan behöva anmäla sig till specifika kurser och de måste slutföra de kurser som läraren bestämmer. Detta kommer att ha angivits i deras godkännandebrev till forskningsprogrammet. Om du hamnar i den här kategorin kommer din handledare att påminna dig om ditt engagemang och följa dina framsteg på kursen, liksom forskarhandledaren och associerad dekan för forskning.

Forskningsrapport och fältförslag

Under ditt första år ska du, som en del av din examen, skriva en forskningsrapport och ett fältarbeteförslag om 20 000 ord om ett ämne du valt och enats om med din handledare. Detta beror i början av termen 3 i ditt första år och eventuella sena inlämningar måste stödjas av din handledare och godkänd av forskarhandledaren. Alla studenter förväntas lämna in denna rapport och granskas i en viva voce före utgången av terminen 3. Sena inlagor kan kräva förseningar i undersökningar och en fördröjning till uppgraderingen från MPhil till doktorandstatus. Ingen student får tillstånd att lämna fältarbete tills de har granskats och ett beslut har fattats om uppgradering.

Avhandling

I ditt andra år förväntas du normalt göra tolv månaders fältarbete baserat på ditt Fieldwork Proposal. Begäran om längre perioder av fältarbete måste godkännas av ADR och stödjas av din handledare. Vid återkomst från fältet förväntas du börja arbeta med din doktorsavhandling på 100 000 ord. Denna avhandling måste följa University of London Regulations for Anthropology Degrees.

Deltidsstuderande och AHRC-studenter

Om du är en deltidsanställd eller AHRC-student måste du, liksom alla forskarstuderande i första året, träffa din handledare i början av läsåret för att komma överens om dina träningsbehov och definiera lämpligt sätt för tillsynskontakt. Det rekommenderas normalt att du tar kursen antropologiska forskningsmetoder under ditt första år och du förväntas delta i forskarutbildningsseminarierna på måndagar med avdelningsforskare vid ditt andra år. Tidigare har seminariet efter fältet planerats på måndagar, så det andra årets åtagande kan vara en hel dag. Under perioden kommer tillsynen att ske i form av en blandning av ansikte mot ansikte möten och e-postkontakt; ansikte mot ansiktstillsyn tenderar att inträffa under jul, påsk eller sommaruppehåll.

Majoriteten av avdelningen seminarier och många ämnesbaserade seminarier hålls hela veckan och på kvällarna (t.ex. avdelningen seminarium hålls varje onsdag från 3-5 pm). Tillträde till biblioteket och datorutrustningen är möjlig under normala öppettider och arrangemang pågår för att öka tillgången, särskilt till de nya IT-anläggningarna i East Block som slutfördes 2004. Formell undervisning och ökande mängd ämnesbaserat forskningsmaterial finns tillgängliga via elektroniska resurser tillgängliga via Bibliotekets internetanslutning (inklusive ett växande antal specialiserade sökmotorer efter ämne / region).

seminarier

Många seminarier du kanske vill delta i SOAS , och över London, är enorma, och du måste vara selektiv. Antropologins avdelningseminarium möts onsdag eftermiddag och är ett viktigt inslag i det delade intellektuella livet för personal och forskarstuderande. Alla förstaårsstudenter förväntas delta. Inbjudna talare kommer att presentera pågående arbete, varav många borde ligga inom ramen för antropologisk forskning. Det finns också ett vanligt ph.d.-seminarium som ges av studenter som återvänder från fältarbete. Även om detta seminarium främst är inriktat på studenter efter fältarbete (och alla studenter som arbetar efter fältet förväntas delta regelbundet), uppmanas MPhil-studenter att delta och delta i diskussionen.

SOAS värd för en mängd offentliga föreläsningar, konferenser och seminarier som framträdande annonseras på SOAS evenemangssidan. SOAS personal hör vanligtvis till en akademisk avdelning och ett regionalt centrum (vissa hör också till särskilda ändamål). Om du har ett regionalt intresse, gör en poäng tidigt på året för att hitta det relevanta regionala centret där du hittar en informationstavla som visar kommande möten. Vissa regionala centra publicerar också en nyhetsbrev.

Utanför SOAS kanske du vill utforska faciliteterna vid University of London. LSE, Högskolan och Goldsmiths College har betydande antropologiska avdelningar och kör även veckoseminarier. Vissa av er kanske har specialintressen som gör det värt att söka ut högskolor i London som berör högre studier inom medicin, lag, utbildning etc. Möjligheterna är för omfattande och varierade för att specificera här; Om du har särskilda intressen, fråga en anställd som delar dina entusiasmer.

Du kan också överväga att ta ut ett Junior Fellowship av Royal Anthropological Institute (RAI) som kommer att innehålla en tidskrift abonnemang till Journal of the Royal Anthropological Institute and Anthropology Today. Medlemskapet inkluderar också tillgång till RAI-biblioteket som ligger i British Museum, som också är värd för seminarier och filmskärmar.

Program undervisas på:
Engelska

Se 19 fler kurser från SOAS University of London »

Senast uppdaterad May 10, 2018
Denna kurs är Campus based
Startdatum
Aug. 2019
Sept. 2019
Duration
4 år
Deltid
Heltid
Pris
4,271 GBP
Heltid Brittiska / EU-avgifter: 4 421 £; Heltidsutländska avgifter: 16 900 kronor per läsår
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Aug. 2019
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Sept. 2019
Slutdatum
Sept. 1, 2022
Sista anmälningsdag

Aug. 2019

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum

Sept. 2019

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum
Sept. 1, 2022