Filosofie doktor i ledning
Woosong University
Nyckelinformation
Campus läge
Dong-gu, Sydkorea
språk
Kanuri
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Begär info
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Mar 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Programmet doktor i filosofi i management är utformat för avancerade akademiker genom att kombinera rigorös forskningsutbildning med kompetens och kunskap för att ta itu med meningsfulla problem för konsumenter, anställda, chefer, organisationer och industrier. Doktorander tar en serie doktorandkurser som ger en översikt över teori och forskning inom hela förvaltningsområdet.
Detta program är utformat speciellt för icke-affärsstudier med en magisterexamen som vill utmärka sig på dagens marknadsplats och bygger på de färdigheter och kunskaper som erhållits i dina grundutbildningar och förbereder dig för ett brett spektrum av områden och karriärer. Denna examen förbereder dig för ledarskapsroller i både offentliga och privata organisationer. Med denna examen kommer akademiker att hitta ett brett utbud av karriärmöjligheter inom ett brett område av branscher. Programkandidater kan kvalificera sig för ledande marknadsföringsmöjligheter inom sitt befintliga jobb eller kan övergå från en teknisk / teknisk position till en avancerad chefsposition.
I detta program får du en solid grund i ledning och forskningsteori och praktik genom grundläggande ämnen, inklusive ekonomi, strategi, marknadsföring, organisationsbeteende och ledning. Studenterna kommer att utveckla en stark bakgrund inom forskningsgrunderna för att slutföra en avhandling eller omfattande examen.
Genom doktorsexamen inom managementområdet:
Studera kärnelementen i ledningskunskap och färdigheter, inklusive personalhantering, organisatoriskt beteende och utveckling, analys, ledarskap och förändringshantering.
Få inblick i de senaste ledningsteorierna och praxis genom fallstudier, instruktörföreläsningar, gruppprojekt och aktiva lärandeupplevelser.