EdD / PhD I Ledarskap: Lärarledarskaps Specialisering

Concordia University Chicago

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

EdD / PhD I Ledarskap: Lärarledarskaps Specialisering

Concordia University Chicago

Concordia University Chicago Department of Leadership ligger i framkant med att ge utbildare en kvalitativ, relevant och aktuell forskarutbildning, vilket ökar ledarskapet för offentliga och icke-offentliga lärare och administratörer, eftersom de positivt påverkar skolorna.

Vi förespråkar våra doktorandkandidater och alla elever i offentliga och icke-offentliga skolor. Vi är reflekterande proffs som tillhandahåller kvalitet, relevant och aktuell utbildning för våra kandidatkandidater i ledarskap. Vi förbereder våra kandidater till lärar- och administratörsledare som leder offentliga och icke-offentliga skolor till tjänst för studenter så att de kan bli effektiva medborgare i ett globalt samhälle.


Om graden

Detta doktorandprogram förbereder kandidater för offentliga eller icke-offentliga distriktsförvaltningsansvar. Programmet är utformat för att hjälpa doktoranden:

  • Främja alla elevernas framgångar genom att utveckla och genomföra en gemensam vision för lärande som stöder inlärningsprocessen.
  • Utveckla avancerade färdigheter i förvaltningen av organisationen, verksamheten och resurserna för en säker, effektiv och effektiv läromiljö i skolor och distriktet.
  • Samarbeta med personal, utbildningsstyrelser, studenter, familjer och medlemmar i samhället som svar på olika utbildnings- och samhällsintressen och behov samt mobilisera samhällets resurser.
  • Demonstrera integritet, rättvisa och etiskt beteende för att stödja och utveckla en moralisk utbildningsgrupp.
  • Förstå och reagera på de större politiska, sociala, ekonomiska, juridiska och kulturella sammanhangen.


Programkompetenser och resultat

Demonstrera Instruktionsledarskap

Kompetens: Analysera instruktionsprogram och studentprestandata för att stödja framgång för alla studenter.

Resultat:

  • Kandidaterna demonstrerar en förståelse för en mängd olika instruktionsforskningsmetoder och kan analysera jämförbara styrkor och svagheter hos varje metod.
  • Kandidater kan använda kvalitativa och kvantitativa data, lämpliga forskningsmetoder, teknik och informationssystem för att utveckla en långdistansplan för ett distrikt som bedömer distriktets förbättrings- och ansvarssystem.
  • Kandidaterna demonstrerar förmågan att använda och främja teknik och informationssystem för att berika distriktets läroplan och instruktioner, övervaka instruktionspraxis och ge hjälp till administratörer som har behov av förbättringar.
  • Kandidaterna demonstrerar förmågan att fördela och motivera resurser för att upprätthålla instruktionsprogrammet.
  • Kandidaterna demonstrerar förmågan att underlätta och engagera sig i aktiviteter som använder bästa praxis och sund utbildningsforskning för att förbättra utbildningsprogram.
  • Kandidaterna demonstrerar förmåga att hjälpa skol- och distanspersonal att förstå och tillämpa bästa praxis för studentinlärning.
  • Kandidater förstår och kan ansöka om mångfald, mänsklig utvecklingsteori och beprövade lärande och motivationsteorier till lärandeprocessen.
  • Kandidater förstår hur man använder lämpliga forskningsstrategier för att profilera elevprestanda i ett distrikt och analysera skillnader mellan undergrupper.

Demonstrera etisk övervakning ledarskap

Kompetens: Utvärdera skolklimat, kultur och professionell personal för att försäkra stöd för framgång för alla studenter.

Resultat:

  • Kandidaterna demonstrerar kunskaper om strategier för vuxenutbildning och förmåga att tillämpa teknik och forskning för professionell utvecklingsdesign med inriktning på autentiska problem och uppgifter, mentorskap, coachning, konferenser och andra tekniker som främjar ny kunskap och färdigheter på arbetsplatsen.
  • Kandidaterna demonstrerar förmågan att använda strategier som observationer och samarbetande reflektion för att hjälpa till att bilda omfattande professionella tillväxtplaner med distrikts- och skolpersonal.
  • Kandidater utvecklar individuella professionella tillväxtplaner som speglar ett engagemang för livslångt lärande och bästa praxis.

Demonstrera effektiv, praktisk och etisk ledarskapsförmåga

Kompetens: Planera för effektiv användning av skattemässiga, mänskliga och materiella resurser för att främja framgång för alla studenter inom en säker, effektiv och effektiv lärmiljö.

Resultat:

  • Kandidaterna demonstrerar förmågan att använda forskningsbaserad kunskap om lärande, undervisning, studentutveckling, organisationsutveckling och datahantering för att optimera lärandet för alla studenter.
  • Kandidaterna demonstrerar effektiv organisering av skattemässiga, mänskliga och materiella resurser, vilket prioriterar studerandes inlärning och säkerhet samtidigt som man uppfattar en förståelse för distriktsbudgetiseringsprocesser och fiduciära ansvarsområden.
  • Kandidaterna demonstrerar förmågan att organisera ett distrikt baserat på indikatorer på eget kapital, effektivitet och effektivitet och kan tillämpa rättsliga principer som främjar eget kapital.
  • Kandidaterna visar en förståelse för hur man tillämpar rättsliga principer för att främja och tillhandahålla säkra, effektiva och effektiva anläggningar.

Demonstrera förmågan att kommunicera effektivt med föräldrar och andra medlemmar i gemenskapen

Kompetens: Engagera det yttre samhället för att säkerställa att alla studenter lyckas.

Resultat:

  • Kandidaterna demonstrerar förmågan att underlätta planering och genomförande av program och tjänster som samlar resurser för familjer och samhälle för att positivt påverka elevinlärning.
  • Kandidaterna demonstrerar förmåga att använda offentlig information och forskningsbaserad kunskap om problem och trender för att samarbeta med medlemmar i samhället och samhällsorganisationer för att få en positiv inverkan på studentinlärning.
  • Kandidater tillämpar en förståelse av samhällsrelaterade modeller, marknadsstrategier och processer, datastyrt beslutsfattande och kommunikationsteori för att skapa ramar för skolor, företag, samhälle, statliga och högre utbildningssamarbeten.
  • Kandidaterna demonstrerar förmåga att utveckla och genomföra en plan för att uppnå relationer med samhällsledare och nå ut till olika företag, religiösa, politiska och serviceorganisationer för att stärka program och stödja distriktsmål.
  • Kandidaterna demonstrerar förmågan att involvera medlemmar i samhället, grupper och andra intressenter i distriktsbeslut, vilket återspeglar en förståelse för strategier för att kapitalisera distriktets integrerade roll i det större samhället.
  • Kandidaterna demonstrerar förmågan att samarbeta med samhällsbyråer för att integrera hälsa, sociala och andra tjänster i skolorna för att ta itu med student- och familjeförhållanden som påverkar lärandet.
  • Kandidaterna demonstrerar förmågan att genomföra samhällsrelationer som modellerar effektiva medierelaterade metoder.
  • Kandidater utvecklar och implementerar strategier som stöder familjeras medverkan i utbildningen av sina barn och förstärker bland distriktets personal det förtroende att familjer har sina barns bästa i åtanke.

Förstå olika populationer

Kompetens: Demonstrera medvetenhet och känslighet för alla elevernas behov för att säkerställa utbildningssucces inom skolan och distriktet.

Resultat:

  • Kandidater sysslar med aktuell kunskap om regler och regler för utbildning för subpopulationer (dvs. specialutbildning, begåvade och begåvade, ELL, etniska undergrupper).
  • Kandidaterna visar respekt för andras rättigheter vad gäller sekretess, värdighet och ärlighet.
  • Kandidater bedömer data och bestämmer behoven för att betjäna subpopulationer för att säkerställa skolans framgång och lämpliga prestationer.
  • Kandidater stöder program och tjänster som firar och stöder skolans och distriktets olika karaktär.

Förstå den större kontexten

Kompetens: Samarbeta med relevanta enheter utanför skolan för att stödja alla studerandes framgång.

Resultat:

  • Kandidaterna demonstrerar förmågan att använda lämpliga forskningsmetoder, teorier och koncept för att förbättra distriktsverksamheten.
  • Kandidaterna visar en förståelse för de komplexa orsakerna till fattigdom och andra nackdelar och deras effekter på familjer, samhällen, barn och lärande.
  • Kandidaterna visar en förståelse för de politiska, lagar och förordningar som lokala, statliga och federala myndigheter har påverkade ett visst distrikt.
  • Kandidater kan förklara systemet för finansiering av offentliga skolor och dess effekter på en rättvis fördelning av utbildningsmöjligheter inom ett distrikt.
  • Kandidaterna demonstrerar förmågan att arbeta med politiska ledare på lokal, statlig och nationell nivå.
  • Kandidater kan tillämpa en förståelse för hur specifika lagar på lokal, statlig och federal nivå påverkar skoldistrikt och invånare.
  • Kandidater förespråkar positioner som svar på föreslagna policyförändringar som skulle gynna eller skada distrikt och förklara hur föreslagna policies och lagar kan förbättra utbildnings- och sociala möjligheter för specifika samhällen.


Curriculum

* INTERNATIONELLA STUDENTER: Förutom basprogrammets läroplan krävs internationella studenter som deltar i ansikte mot ansikte på CUC campus för att ta seminariet i högre utbildning, en 3-kreditkurs.

Kandidater som söker Superintendent endorsement av staten Illinois måste slutföra kurser i programmet märkt med en asterisk (*).

Utbildningsledande specialisering

  • Skolor, föräldrar, gemenskapsrelationer
  • Superintendensen *
  • Strategier för pedagogisk ledarskap
  • Forskningsbaserad beslutsfattande *
  • Human Resource Administration och förhandlingar *
  • Utbildningsfinansiering *
  • Övervakningsteori och övning *
  • Juridiska frågor för skoldistrikt *
  • Skolan / distriktsförbättring med hjälp av dataanalys
  • Praktik: Superintendent Preparation *

Stiftelser / Filosofi / etik

  • Organisatorisk förändring*
  • Vetenskaplig kunskapsfilosofi (endast doktorand)
  • Filosofiska och teoretiska grunden för ledarskap (endast EdD)
  • Policyanalys *
  • Etik för utbildningsledare *

Forskning och statistik för EdD, Practitioner Track

  • Forskningsdesign
  • Enkätundersökningar
  • Kvalitativ efterforskning
  • Kvantitativ forskning

Forskning och statistik för doktorand, forskare spår

  • Forskningsdesign
  • Kvalitativ efterforskning
  • Kvantitativ forskning
  • Mixed Methods Research

Välj en:

  • Enkätundersökningar
  • Avancerade ämnen i statistiken
  • Avancerade ämnen i kvalitativ analys

Omfattande tentamen och avhandling

  • Komplett examen
  • Avhandling
  • Dissertation Supervision

* Observera, Concordia University Chicago erbjuder inte helt eller delvis stipendier eller undervisning till någon intresserad student eller sökande.

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska


Senast uppdaterad June 18, 2018
Varaktighet & Pris
Denna kurs är
Online
På campus
Start Date
Startdatum
Aug. 2018
Sept. 2018
Duration
Varaktighet
Heltid
Information
Deadline
Locations
Amerikas förenta stater - Chicago, Illinois
Startdatum: Sept. 2018
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Amerikas förenta stater - River Forest, Illinois
Startdatum: Aug. 2018
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Aug. 2018
Amerikas förenta stater - River Forest, Illinois
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Sept. 2018
Amerikas förenta stater - Chicago, Illinois
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan