Doktorsexamen i politisk marknadsföring, skådespelare och institutioner i samtida samhällen
Universidade Santiago de Compostela
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Santiago de Compostela, Spanien
språk
Spanska, Galiciska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 200 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Oct 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Doktorandprogrammet för politisk marknadsföring, skådespelare och institutioner i samtida samhällen införs inom forskningsområdet inom statsvetenskap, offentlig förvaltning och sociologi och presenterar doktoranden ett forskningsscenario från konstruktion av kritiskt tänkande samt diskussion, empirisk och teoretisk fördjupning i viktiga sociala och politiska problem, formulering av relevanta forskningsfrågor och identifiering av kunskapsluckor inom politik och samhällsvetenskap.
Även om programmet möjliggör slutförande av doktorsavhandlingar inom alla samhälls- och statsvetenskapliga områden, ägnas särskild uppmärksamhet åt aktörer, politiska institutioner, offentlig förvaltning och analys av offentlig politik, och tonvikt läggs på processerna politisk och institutionell kommunikation, som samt förändringar av samtida samhällen och deras politiska system.
forskningsområden
- Politisk marknadsföring, aktörer och politiska institutioner
- Administration, offentlig förvaltning och offentlig politik
- sociologi
- genus och politik
- Internationellt samarbete
Galleri
Idealiska studenter
Rekommenderad inkomstprofil:
- Doktorander i statsvetenskap, journalistik eller informationsvetenskap, ekonomi, företagsekonomi och företagsledning, reklam och PR, management och offentlig administration eller juridik, med en magisterexamen i politisk marknadsföring, offentlig förvaltning, ungdom och samhälle och företagsledning, icke-statliga organisationer och internationellt Samarbete, Statsvetenskap eller liknande.
I det fall antalet förutvalda inte överstiger antalet nya antagningsplatser som forskarutbildningen erbjuder, övergår Akademiska nämnden till antagningen.
I händelse av att antalet förvalda studenter överstiger antalet nya antagningsplatser som forskarutbildningen erbjuder för heltidsstuderande, kommer Akademiska kommittén att gå vidare till antagningen enligt följande kriterier, angivna i prevalensordning.
- Utexaminerade i någon av de magisterexamen som undervisas vid fakulteten för statsvetenskap i USC: Master of Marketing, Consulting and Political Communication of the USC, Master of Public Management of the USC, Master of Youth and Society och Master of Management of NGOs och internationellt samarbete (i ackrediteringsprocessen).
- Utexaminerade av en magisterexamen i statsvetenskap, administration och/eller offentlig förvaltning, sociologi eller kommunikation jämfört med andra.
- Utexaminerade/examinerade i statsvetenskap och administration, offentlig förvaltning, sociologi och kommunikation jämfört med andra.
- Utexaminerade/examinerade i vetenskaper och akademiska discipliner kopplade till statsvetenskap och administration i förhållande till andra.
Under namnet "vetenskaper kopplade till statsvetenskap och offentlig förvaltning eller ledning" integreras alla de med närvaro i studieplanerna för examen i statsvetenskap och offentlig ledning vid de deltagande universiteten utan åtskillnad.
Antagningar
Läroplan
utbildningsverksamhet
- Presentationstillfälle, mål och struktur för doktorsexamen. Doktorsavhandlingen E3081A01
- Doktorandverkstäder E3081A02
- Forskningsseminarier E3081A03
- Specialiserade vetenskapliga möten och andra kompletterande utbildningsaktiviteter E3081A04
Träning kompletterar
- Teori och forskningsmetoder P3311101
- Forskningstekniker inom politisk marknadsföring och politisk rådgivning P3311102
- Kvantitativa tekniker för politisk analys P3441101
- Teknik för kvalitativ analys P3441102
Programresultat
Doktorandprogrammet Politisk marknadsföring, aktörer och institutioner i samtida samhällen är infört i forskningsområdet statsvetenskap, offentlig förvaltning och sociologi, och presenterar doktoranden med ett forskningsscenario från konstruktionen av kritiskt tänkande såväl som diskussion, empirisk och teoretisk fördjupning i centrala sociala och politiska problem, formulering av relevanta forskningsfrågor och identifiering av kunskapsluckor inom det stats- och samhällsvetenskapliga området.
Även om programmet tillåter färdigställande av doktorsavhandlingar inom alla samhälls- och statsvetenskapliga områden, ägnas särskild uppmärksamhet åt aktörer, politiska institutioner, offentlig förvaltning och analys av offentlig politik, och tonvikten läggs på processerna för politisk och institutionell kommunikation, såväl som omvandlingarna av samtida samhällen och deras politiska system.