Doktorsexamen I Företagsledning Och Ekonomi

Brno University of Technology

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Doktorsexamen I Företagsledning Och Ekonomi

Brno University of Technology

Företagsledning och ekonomi

Förkortning: DSP-ŘEP-E

Studietid: 4 år

Program: Ekonomi och ledning

Fakultet: Företagsekonomiska fakulteten

Akademiskt år: 2017/2018

Ackrediterad till: 1.11.2019

Filialens profil:

Doktorandutbildning ger de akademiker med magisterexamen inom företagsekonomi och ekonomi högre utbildningsnivå, fördjupad teoretisk kunskap. Syftet med doktorandutbildningen är att undervisa metoder för vetenskapligt arbete.

Viktiga lärandemål:

En doktorandstudent kan självständigt vetenskapligt, forskning och direktivarbete. Han är redo att ta itu med utmanande konceptuella, forsknings- och utvecklingsproblem inom ledning och ekonomi. Han kan självständigt utföra forskning, utveckling och produktion.

Studenten kan hitta fullföljande som en kreativ arbetare vid ledande forskningscentra, som ledare för forsknings- och utvecklingsgrupper, som forskare och lärare vid universitet. Kandidater från detta program kan också uppta höga positioner i några av de större institutionerna och företagen som behöver förmågan att arbeta kreativt och självständigt, att analysera komplexa problem och föreslå nya och ursprungliga lösningar.

Yrkesprofiler av kandidater med exempel:

Kandidater kan hitta fullföljande som akademisk arbetare på ekonomiskt orienterade fakulteter, som forskare i forskningsorganisationer med inriktning på ekonomisk och företagsforskning. Kandidater kommer att kunna fokusera på företagsekonomi i alla sina sammanhang, en topp företagsledning, verkställande ledning, marknadsföring, logistik i enlighet med det godkända programmet och kursen.

Filövervakare: prof. Ing. Vojtěch Koráb, Dr, MBA

Utgivna ämnen för doktorandprogram:

Affärsmodeller hållbar innovation

Många författare definierar affärsmodellerna innovationer ur hållbarhetssynpunkt, men en viktig aspekt av alla expertutlåtanden är att affärsmodellen förstås att sträcka sig bortom företagets, dess kunders och aktieägares enhet, inklusive även värdeupptagning för viktiga intressenter. Målet är att utforma metodik för hållbar innovation av affärsmodellen genom prototyputformning av en lämplig modell för hållbar innovation på utvalda marknader. Handledare: Šimberová Iveta, doc. PhDr., Ph.D.

Ledarskap: Ny metod att leda i Digital Era.

Digitala ledare är villiga att undersöka hur informationstekniken kan användas för att hjälpa en organisation att reagera mer på kundernas behov och förändra företagskraven. Handledare: Konečná Zdeňka, doc. Ing., Ph.D.

Makroekonomiska och institutionella Bestämmelser om ömsesidigt beroende mellan Venture Capital Markets i Visegrad Länder.

Avhandlingen syftar till att undersöka interdependenser bland de viktigaste europeiska riskkapitalmarknaderna och marknaderna i Visegrad-länderna. Identifiering av kopplingar mellan marknader, analys av förändringar i styrkan i dessa beroende är nödvändig för effektiv makroekonomisk och institutionell styrning. Handledare: Zinecker Marek, doc. Ing., Ph.D.

Marknadsförvaltning av företagen utifrån hållbarheten

Numera verkar företagets beteende på målmarknaderna mer och mer påverkas av området för hållbar utveckling. En avhandling ska inriktas på den nyaste teoretiska kunskapen inom detta område inom marknadsföringsramar för företagandeföretagande. Målet är att utveckla praktiska tillvägagångssätt inom området för den "gröna" marknadsföringen. Handledare: Šimberová Iveta, doc. PhDr., Ph.D.

Politisk stabilitet som en viktig faktor för storskaliga investeringar

Politiska stabiliteter är variabler som är mycket svåra att kvantifiera och mäta. Ett brett spektrum av aspekter relaterade till någon politisk stabilitet är emellertid väldigt viktigt ur en investerares synvinkel. Metoder för artificiell intelligens kommer att användas för att kvantifiera viktiga effekter av politisk stabilitet på stora investeringar. Handledare: Dohnal Mirko, prof. Ing., DrSc.

Strategisk utveckling av varumärke

Begrepp av varumärkesutveckling har skapats för den traditionella konkurrensmiljön. Samtida trender i konkurrensutvecklingen kräver nya tillvägagångssätt som respekterar den växande effekten av företagens online företagsverksamhet. Handledare: Zich Robert, doc. Ing., Ph.D.

Strategiska marknadsföring verktyg utnyttjande i processen att skapa ett företag hållbar fördel

Strategiska marknadsföringsverktyg är en oundviklig del av företagsledningen - och deras perfekta implementering är en av förutsättningarna för att behålla sin hållbara fördel. Målet med denna studie är en analys av strategiska marknadsföringsverktyg och förslag till ett effektivt utnyttjande av ledningen. Handledare: Chalupský Vladimír, doc. Ing., CSc., MBA

Användningen av artificiell intelligens som stöd för beslutsprocesser inom företagsstyrning.

Användningen av artificiell intelligens och dess tillämpningar som stöd för beslutsprocesser i företagskontroll för att öka kvaliteten och beslutets hastighet. Handledare: Dostál Petr, prof. Ing., CSC.

Verktyg och metoder för prissättning av naturmonopol

Temat fokuserar på de kritiska analysverktygen och särskilt de monopolistiska prissättningsstrategierna. oligopolistiska företag som verkar inom sektorer som är naturliga eller höga hinder för införsel. Handledare: Škapa Stanislav, doc. Ing. et Ing., Ph.D.

Värdering av innovativa företag

Tillvägagångssätt för företagens värdering utifrån uppskattningen av framtida företags kassaflöde är mycket känslig för uppskattningen av parametrar av företagstillväxt. Syftet med avhandlingen är att undersöka nuvarande metoder för fast värdering och föreslå en modifiering av metoder som används för att bedöma framtida utveckling av innovativa företag. Handledare: Režňáková Mária, prof. Ing., CSC.

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska


Senast uppdaterad March 3, 2018
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Sept. 2018
Duration
Varaktighet
4 år
Heltid
Price
Pris
1,850 EUR
Information
Deadline
Locations
Tjeckien - Brno, South Moravian Region
Startdatum: Sept. 2018
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Sept. 2018
Tjeckien - Brno, South Moravian Region
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Price
1 850 EUR / 1 år, 1 500 EUR / 2 år, 1 000 EUR / 3 år