Bakgrund och filosofi

Utbildning är en bred domän med ett antal specialområden. Dessa omfattar sådana inriktningar som: lärande utveckling och undervisning, tidig barndom utveckling, elementär och sekundär utbildning, specialundervisning, vuxenutbildning, pedagogisk forskning, utformning av kursplaner, läskunnighet studier, språkutbildning, matematiska studier, lärarutbildning och andra specialiteter. Med denna bredd pedagogik kommer studentens tidigare akademiska poäng från ackrediterade efter studentexamen institutioner bedömas på individuell basis.

De studenter som bedriver en EdD eller doktorsexamen i ämnet pedagogik vid International University för forskarutbildning (IUGS) kan vara elementära eller gymnasielärare, psykologer, vägledare, administratörer, dietister, bibliotekarier eller offentliga sjukvårdspersonal.

Studier kan vara i enskilda ämnesområden såsom; matematik, vetenskap, engelska, läsa, historia, ekonomi, idrott, musik och konst eller allmän ordning, ledning och styrning, social och filosofiska grundvalar utbildning, internationellt jämförande utbildning, lingvistik, ras, ojämlikhet och språk i utbildning, kvantitativ utbildnings policyanalys, lärarutbildning, läskunnighet, språk och engelska utbildning, mänsklig utveckling, och utvecklings och psykologisk vetenskap.

Den primära uppgift är att göra det möjligt för eleven att samla dessa post-studentexamen kurser som tjänar hans eller hennes behov för deras yrkesmässiga och akademiska mål och syften. Detta uppnås genom lämpligt val av kurser som ska godkännas av dekanus efter diskussion med eleven.

Utfall

Studenter måste visa följande:

  • För alla kurser, inklusive enskilda kurser tagna under Dean överinseende, kurser accepteras för förhands stående eller kurser på önskad Graduate Seminar, studenter kommer att visa följande:
    • En bakgrund i teori och forskning och förmåga att utforma och genomföra empiriska studier om viktiga teoretiska eller praktiska frågor och problem.
  • Programmet förbereder eleverna för att:
  1. Studie, analysera och förklara människans kognitiva, språk, läs- och skrivkunnighet, och inlärningsprocesser i både formella och informella undervisningssammanhang som sträcker sig från förskola till vuxen ålder;
  2. <li>     Design och studera instruktions f&ouml;rfaranden som f&ouml;rb&auml;ttra inl&auml;rning och att utv&auml;rdera effektiviteten av interventionen;</li>
    <li>      Processer av s&auml;rskilt intresse inkluderar spr&aring;k och symboliska utveckling, hur barn uppn&aring; kommunikativ kompetens, l&auml;sa och skriva f&ouml;rv&auml;rv och instruktioner, anv&auml;ndning av datorbaserade multimediamilj&ouml;er f&ouml;r att f&ouml;rb&auml;ttra undervisning inom vetenskap och andra inneh&aring;llsomr&aring;den och till&auml;mpning av pedagogiska videospel f&ouml;r att f&ouml;rb&auml;ttra l&auml;rande,</li> 
    <li>     Processer f&ouml;r att karakterisera s&auml;rskilda patientgrupper (t.ex. andraspr&aring;ksinl&auml;rare, l&aring;g SES urbana studerande i offentliga / privata / tr&aring;ngsynta skolor, elever med l&auml;ssv&aring;righeter) &auml;r av speciellt intresse.</li>
    

Förvärvet av läskunnighet.
  1. Fokus här ligger på utveckling av läs- och skrivprocesser från förskoleåldern genom vuxenlivet. Teman är följande:
  • Förutsättningar och prediktorer för att lära sig läsa i pre-läsare (t ex., Phonemic medvetenheten, märka kunskap, lyssna på sagoböcker), ord läsning, stavning, läsförståelse, ordförråd förvärv, flyt, orsakerna till lässvårigheter, och instruktions effekter.
Kommunikationen i utveckling och lärande.
  1. Fokus ligger på de komplexa sociala och kognitiva processer där symbolsystem (t.ex. språk, läs- och skrivkunnighet, och räknekunskaper) förvärvas. Särskild uppmärksamhet ägnas åt de specifika metoder och sammanhang där dessa system används. Den innehåller också;
  • Framväxten av nya former av representation och kommunikation som är aktiverade av de nyligen förvärvade symboliska metoder. Undervisnings konsekvenserna av denna samling av verk betraktas också, särskilt konsekvenserna av digitala medier för lärande och utveckling, inklusive utveckling av webbaserade miljöer, såsom simuleringar och videospel.
Vid tjänar på sin doktorsexamen, har våra studenter antas fakultet eller forskartjänster vid universitet, offentliga skolsystem, och organ ägnas åt utbildning och utvärdering samt privata företag.

Innehåll

  • IUGS erbjuder följande grader i Utbildning:
  1. Filosofie doktor (PhD.);
  2. <li>      L&auml;kare Psychology (EDD.);</li>
    <li>      Avhandlingen (PhD) tenderar att vara teoretisk och inneb&auml;r mer sekund&auml;r sedan prim&auml;r forskning;</li>
    <li>     Projektet (EDD) tenderar att s&ouml;ka en praktisk l&ouml;sning eller utfallet f&ouml;r en fr&aring;ga eller beh&ouml;ver. Det handlar om flera prim&auml;ra sedan sekund&auml;r forskning.</li>
    

Utbildning på forskarnivå studenter har tidigare studerat specifika pedagogiska ämnen som anges nedan som tjänar som en föregångare som student börjar deras pedagogiska forskning som förberedelse för doktorsexamen. Alla elever bör visa foundation kurser inom 66 avancerade stående krediter, som omfattar kurser i:
  1. Forskningsmetoder inom pedagogisk psykologi;
  2. <li>      Kognitiv utveckling och inl&auml;rningsprocesser inom utbildning;</li>
    <li>      Social och motiverande utveckling i utbildningen;</li>  
    <li>      Instruktions fr&aring;gor: individuella skillnader, grupprocesser och skolsammanhang;</li> 
    <li>      Spr&aring;k och kommunikativ utveckling: teori och forskning i b&ouml;rjan av l&auml;s- och skrivkunnighet, teori och forskning om l&auml;ssv&aring;righeter, kognition bed&ouml;mning.</li> 
    

Forskarstudenter inom området för "utbildningsservice och Instruction specialisering" har tidigare studerat specifika ämnen som anges nedan som tjänar som en grund för utarbetandet av doktorsavhandling. De 66 krävs efter studentexamen poäng för godkännande på förhand ställning kan komma från någon av följande:
  1. Roll skolan i American Society;
  2. <li>      Filosofiska Foundations of Education;</li> 
    <li>      Curriculum &amp; Instruktion School Counseling;</li> 
    <li>      L&auml;sning / Language Arts, Educational Technology &amp; Emerging Media;</li> 
    <li>      Skrivkunnighet, engelska som andraspr&aring;k (TESOL);</li>
    <li>      Beteendevetenskapliga m&auml;tningar och bed&ouml;mning;</li> 
    <li>      Aktuella fr&aring;gor i utbildning;</li> 
    <li>      Pedagogiskt ledarskap;</li> 
    <li>     Tidig barndoms utbildning;</li> 
    <li>      L&auml;rande och utveckling;</li> 
    <li>      Element&auml;ra eller gymnasieniv&aring; metoder (engelska / matematik / naturvetenskap / Samh&auml;llskunskap), Educational Administration;</li>
    <li>     Klassrummet Engagement &amp; Management;</li> 
    <li>      Student Teaching Intern;</li>
    <li>      Utbilda Eleverna med olika behov (Specialpedagogik);</li> 
    <li>      Inclusion &amp; Collaborative Practices;</li> 
    <li>      K&auml;nnetecken f&ouml;r Emotionell / Behavioral funktionshinder;</li> 
    <li>      Pedagogiska konsekvenser f&ouml;r studenter med fysiska &amp; H&auml;lsa Nedskrivningar;</li> 
    <li>      Engelska spr&aring;kvetenskap;</li> 
    <li>      Public School Finance;</li> 
    <li>     Musik &amp; Art Instruktion;</li>
    <li>      Sannolikhet och statistik, Gifted: Creative och beg&aring;vade;</li>
    <li>      M&aring;ngfald och etik.</li>
    

Endast kvaliteter av "C" eller bättre kommer att accepteras i överföring för akademisk status. Dessutom måste eleverna totala genomsnittet vara "B" eller bättre.
Graduation Krav omfattar f&ouml;ljande kurser som skall vidtas sekvens vid IUGS:<ol><li>     Utbildning Forskning I (3 po&auml;ng);</li>
<li>      Utbildning Forskning II (3 po&auml;ng);</li>
<li>      Avhandling eller Project (18 po&auml;ng);</li> 
<li>      Graduate Seminar (3 po&auml;ng).</li>

Slutförande av filosofie doktor (PhD) eller doktor utbildning (EDD) kräver minst 93 efter studentexamen krediter.

Sekvens

  • Advance stående kurspoäng sammanlagt minst 66 krävs för doktorsexamen vanligtvis genom en magisterexamen. De kan tas samtidigt med studenterna andra IUGS kurser. Studenter måste fylla de 66 avancerade stående examen poäng för doktorsexamen innan uppfylla sina akademiska krav i utbildningsprogram.
  • Före in i programmet, måste studenterna presenterar transkript från ackrediterade institutioner i allmänhet genom en magisterexamen (MED, EDM, MAEd, MAE, msed eller MSE). Ytterligare kurser i övre division kurser i pedagogisk psykologi, en kurs i statistik, och en kurs i experimentell skolan psykologi krävs. Studenter kan ansöka till programmet utan dessa kurser, men de måste fylla i kurser innan de slutför sina akademiska krav.
  • Advance stående kurspoäng på totalt 66 för doktorsexamen kan tas samtidigt med studenterna andra IUGS kurser. Studenter måste fylla de 66 avancerade stående examen poäng för doktorsexamen innan uppfylla sina akademiska krav i utbildningsprogram.
  • Eleven portfölj och transkript granskas av dekanus efter diskussion med studenten att bestämma sina mål. Krediter för avancerade stående kommer att godkännas efter denna process.
  • Valet av en mentor, en respekterad professionell med doktorsexamen och inom studentens kunskapsområde, och dekanus godkännande ska studenten börjar avancerad forskning inom sitt specialområde. -Forskning Jag måste fyllas, godkänd, och arkiveras innan arbetet på forsknings II börjar.
  • Under studentens forskning, är dekanus i kontakt med mentorn hjälpa till med att förse eleven med forskningsverktyg som behövs för att genomföra sin linjära eller empirisk studie och kategoriska dataanalys och psykometri.
  • The Graduate Seminar kan fyllas när som helst under elevens inskrivning på IUGS, men skall vara avslutad före att uppfylla sina akademiska krav.

Undervisningsstrategier inkluderar, men inte begränsas till:

  • Tilldelad läsningar av texter och akademiska tidskriftsartiklar; -Interactive Föredrag; - Små gruppdiskussioner; - Användning av elektroniska medier (Questia nätet bibliotek från IUGS och ytterligare datakällor väljs av studenten, mentor, och Dean); -Examinations: Kumulativa och omfattande undersökning för att säkerställa ämnet mästerskap; - Mentor styrd utveckling av avhandlingen eller projektet, - Vid behov, oberoende studiekurser behövs kanske för att slutföra den erforderliga kurser.
Program undervisas på:
  • Engelska

Se 8 fler kurser från International University For Graduate Studies - IUGS »

Denna kurs är På campus
Startdatum
Sep 2019
Feb 2020
Duration
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Sep 2019, Feb 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag

Sep 2019, Feb 2020

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum