Doktorand i undervisningen engelska som främmande språk (TEFL)

University of Tehran, Kish International Campus

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Doktorand i undervisningen engelska som främmande språk (TEFL)

University of Tehran, Kish International Campus

Introduktion:

Doktorandprogrammet i TEFL är utformat för de studenter som är villiga att utveckla sin pedagogiska kunskap i engelskspråkig undervisning, forskningsmetoder, interkulturell kommunikation och pedagogiska stiftelser. Ph.d.-programmet erbjuder professionell utveckling till studenter och förbereder dem att vara forskare och ledare i undervisning engelska. Doktoranderna får erfarenhet och förståelse inom områden som; övning i andra språk, läsning och skrivning av andra språk, språksocialisering, språk och identitet, andra språkbedömning, diskursanalys, kritisk tillämpad lingvistik och forskningsmetoder.

Programmet erbjuder en unik övervakad pedagogisk praktik i ett intensivt engelskprogram. Denna erfarenhet ger utbildare möjlighet att analysera språk, uppfylla de elevernas engelska språkinlärningsbehov och komma in i fältet som professionell.

Doktorsexamen i TEFL

Doktorandprogrammet kräver 36 hp, en uppsättning kärnkurser (10 hp), valfria kurser (8 hp) och doktorsavhandling (18 hp). Huvudbetoningen av programmet är att framgångsrikt slutföra ett original och självständigt forskningsprojekt skrivet och försvarat som en avhandling.

Komplett examen

Omfattande tentamen ska tas högst i slutet av 4: e terminen och krävs innan en student kan försvara doktorandförslaget. Studenterna har två chanser att klara doktorsexamen. Om eleverna får en utvärdering av "otillfredsställande" vid sitt första omfattande examensförsök kan studenten återuppta kvalificeringen en gång till. Ett annat misslyckande resulterar i uppsägning från programmet. Den omfattande tentamen syftar till att säkerställa att studenten har möjlighet att genomföra forskarutbildning på forskarnivå.

Doktorandförslag

Ph.d.-förslaget måste innehålla särskilda mål, forskningsdesign och metoder, och förslag till arbete och tidslinje. Dessutom måste förslaget innehålla en bibliografi och, som bilagor, eventuella publikationer / kompletterande material. Studenten måste försvara sin avhandling till sin kommitté i en muntlig tentamen.

Avhandling

En student ska välja en uppsatsrådgivare (och en eller två medarbetare om det behövs) inom det första året att vara i doktorandprogrammet, godkänt av fakultetsutskottet. Under det andra året ska en avhandlingskommitté som föreslagits av rådgivaren tillsammans med doktorandförslaget lämnas in för godkännande. Examensutskottet ska bestå av minst fem fakultetsmedlemmar. Två avhandlingskommitténs medlemmar bör vara från de andra universiteten på docentnivå. Senast slutet av femte terminen måste en student presentera och försvara ett skriftligt doktorandförslag.

Forskningsprogress

En student förväntas träffa sin avhandlingskommitté minst en gång per år för att se över forskningen. I början av varje kalenderår är varje student och studentrådgivaren skyldig att lämna en utvärderingsbedömning av studentens framsteg, som beskriver de senaste årens prestationer och planer för innevarande år. Examensutskottet granskar dessa sammanfattningar och skickar studenten ett brev som sammanfattar sin status i programmet. Studenter som misslyckas med att göra tillfredsställande framsteg förväntas korrigera eventuella brister och gå vidare till nästa milstolpe inom ett år. Underlåtenhet att göra det leder till uppsägning från programmet.

Doktorsavhandling

Inom 4 år efter att ha gått in på doktorandprogrammet förväntas studenten slutföra examensarbetet. studenten måste ha resultaten av den forskning som godkänts eller publicerats i peer-reviewed journals. Vid inlämning av skriftlig avhandling och offentligt försvar och godkännande av utskottet tilldelas studenten doktorsexamen. Försvaret kommer att bestå av (1) en presentation av doktorandens avhandling, (2) ifrågasättande av allmänheten, och (3) dörrfråga av avhandlingskommittén. Studenten kommer att informeras om examensresultatet efter avslutad avhandling i alla tre delarna. Alla utskottets ledamöter måste underteckna doktorandens slutrapport och den slutliga versionen av avhandlingen.

Ett minimum GPA på 16 över 20 måste bibehållas för examen.

Levelingskurser (inte tillämplig på graden)

Doktorand i undervisningen engelska språket antar en masterexamen i relaterade områden. Emellertid kommer studenter som har någon annan masterexamen dessutom att fylla i kurser som är utformade för att ge en bakgrund till doktorandkurserna. Dessa utbildningsnivåer bestäms av fakultetsnämnden och räknas inte för doktorander till doktorsexamen i undervisning i engelska språk.

Kärnkurser: 5 kurser krävs; 10 högskolepoäng

Valfria kurser: 4 kurser krävs; 8 poäng

Kursbeskrivningar

Forskning i språkutbildning

Kursinnehåll:
Typ av forskning, utvecklingsforskning, verbalprotokoll, interaktionsanalys, undersökningsanalys, språkinlärning och lärande attityder, vokabulära inlärningstekniker, frågor relaterade till datainsamling, gemensamma datainsamlingsåtgärder, kodning, forskningsvariabler Giltighet och tillförlitlighet, utformning av en kvantitativ studie , Kvalitativ forskning, Klassrumsforskning, Blandade metoder, Analysera kvantitativ data, Slutrapport och Rapporterande Forskning. Teknik över hela kontinenten, webbsamarbete på olika språk, mindre vanligtvis undervisade språk, lärarutbildning och lärande strategier

Språkbedömning

Kursinnehåll:
Utländsk och andra språklärarbedömning, giltighet i språktestning, principer för språkbedömning, bedömningsutvecklingsprocessen, utveckling av testspecifikationer för språkbedömning, länkbedömning med inlärningsmål, översikt av språkstandarder för grundläggande, bedömning och effektiv peerbedömning, webb Baserat språkprovning, den gemensamma europeiska referensramen, konsekvenser för undervisning, test av strategier, vilka lärare behöver veta om testanalys, etik i språktestning och bedömning. Statistik för testanalys och förbättring, Statistik för testanvändning.

SLA studier

Kursinnehåll:
Undersökande Instruerad Andra språkförvärv, Undersökande kognitiva och bearbetningsmekanismer i instruerad SLA, Inlärd flerspråkighet och implicita explicit språkprocesser, Psykolinguistiska aspekter av könsförvärv vid instruerat GFL-lärande, Finns det en anslutning ?, Formell instruktion och förvärv av verbal morfologi, Undersökande rollen och effekterna av formfokuserad instruktion, Undervisning markerade språkliga strukturer mer om förvärv av relativa klausuler av arabiska elever i engelska, vikten av form som betyder mappings i explicit formulär fokuserad instruktion, struktur komplexitet och effekten av explicit grammatik instruktion, fokusera på former som ett sätt att förbättra korrekt oral produktion, Felet i standardhypotesen, Undersöka rollen och effekterna av interaktion och kommunikation, Fokuserad instruktion, Negativ feedback och elevupptagning i analytisk främmande språkundervisning, Notering och rollen av interaktion vid främjande av lan guage learning, Ger de bevis för uppmärksamhet på form ?, Bedömning av rollen av kommunikationsuppgifter i utvecklingen av andra språkliga muntliga produktionsfärdigheter, Språkinlärning i innehållsbaserad instruktion, Effekter av lärardiskurs om lärandesdiskurs i ett andra språkklassrum, Jämförelse av effekterna av instruktionerna och naturalistiska L2-förvärvskontexten, En jämförande undersökning av effekterna av studier utomlands och främmande språkinstruktion på L2-studerandens grammatiska utveckling

Kritik av problem i språkundervisning

Kursinnehåll:
Kritikera andras forskning, Ansökan om forskningsfinansiering och bidrag, Använda forskning i språkklassrummet, Preliminära beslut, Beslutande om forskningsmetodik, Välja en forskningsmetod, Kvalitativ forskning, Förhandsgranskning, Litteraturgranskning och Skapa dina mänskliga ämnen Granskning, provtagning och vad det innebär, användande av inledande metoder, utformning och användning av rubriker, forskningsparamigma i andra språkforskning, blandad metodforskning, val av en forskningstyp, åtgärdsforskning, fallstudie Forskning, konversationsanalys, replikationsforskning inom kvantitativ forskning, analys Dina uppgifter Statistiskt, Publicera din forskning, En oas av språk

Språkutbildningsutveckling

Kursinnehåll:
Miljöanalys, behovsanalys, principer, målinnehåll och sekvensering, format och presentation, övervakning och bedömning, utvärdering, tillvägagångssätt för läroplanering, förhandlade kursplaner, antagande och anpassning av en existerande kursbok, introduktion av förändring, planering av en servicekurs, undervisning och Curriculum Design, Curriculum Development, Förändring av behov för främmande språk, Situationsanalys, Planeringsmål och Kursplanering och lite detalj, Rollen och designen, Tillvägagångssätt för utvärdering

psyko~~POS=TRUNC

Kursinnehåll:
Neurala baser av taluppfattning Phonologiströmmar, lärande, språkljud, talat ordigenkänning, beräkningsmodeller av talad ordigenkänning, hur unga barn utvecklar skicklighet, händelserelaterade möjligheter och magnetiska fält i samband med visuell ordigenkänning i färdiga vuxnaläsare, Beräkningsmodeller, patient- och bildforskning, figurativt språk, beräkningsmetoder till figurativt språk, utveckling av figurativt språk, kognitiv neurovetenskap av figurativt språk, diskurs och konversation, avkodning av ortografisk lärande och utveckling av visuellt ord, hur ser hjärnan på ord? , Semantiskt minne, Beräkningsmodeller av Semantiskt minne, Utveckling av kategorier och begrepp, Morfologisk bearbetning, En tal av två mekanismer ?, Syndförståelse, Neurobiologi av meningbegreppet, Beräknings- och korpsmodeller av mänsklig meningskompetens, Syndproduktion, Psykologiska institutionen, Computational Mo delning av diskurs och samtal, barns konversation och förvärv, elektrofysiologi av diskurs och samtal, språk och tanke, beräkningsmetoder till språk och tanke, språk och kognition i utveckling, språktänkande och hjärna?

Sociolinguistics

Kursinnehåll:
Sociolinguistiska historia, sociolingvistik och sociologi i språk, språkvariation och förändring, koder och sociala klasser, Dell-hymner och etnografi i kommunikation, gumperz och interaktions sociolingvistik, sociolingvistik och social teori, interaktion, sociolinguistiska möjligheter för ansikte mot ansikte-interaktion , Doktor Patientkommunikation, Diskurs och Skolor, Domstolsdiskurs, Analysera Konversation, Narrativ Analys, Kön och Interaktion, Social Stratifiering, Socialkonstruktion, Symbolisk Interaktionism Erving Goffman och Sociolingvistik, 9 Etnometodologi och Medlemskapskategoriseringsanalys, Diskursförmåga och Diskursens Diskurs Kraft, globaliseringsteori och migration, tolkers inferens och intersubjektivitet, språkvariation och förändring, individer och samhällen, social klass, socialt nätverk, telefonologi, social struktur Språk Kontakt och språkförändring, sociolingvistik och formell lingvistik, attityder ideologi och Awarene ss, Historisk sociolingvistik, Fieldwork Metoder i språkvariation, interaktion och media, flerspråkighet och kontakt, samhällsvis tvärspråkighet, koderwitching blandning, språkpolitik och planering, språkutmaningar, globala engelska, ansökningar, rättsmedicinsk språk, språkundervisning och språkbedömning, riktlinjer för Nondiscriminatory Language Use, språkmigration och mänskliga rättigheter.

Diskursanalys

Kursinnehåll:
Origins and Orientation, två nyckelstudier, metod och kritik, likheter och skillnader, övertalning och auktoritet, diskursiv psykologi, kritisk strategi för diskursanalys, metodiska konflikter, konversationsanalys och makt, diskursanalys över händelser, centrala verktyg och tekniker, diskursanalys av etnografisk data, Diskursanalys av arkivdata, Diskursanalys och digitala metoder, Diskursanalys av spel, Diskursanalys av spel, Discourse cybernetik och entextualisering av jaget, Märkning på Flickr som social praxis, Intertextualitet och interdiscursivitet i online konsumentrecensioner Talad interaktionsanalys och digital diskurs , Sambyggande identitet i virtuella världar för barn, Positionering och ompositionering, En reflektion om corpusassisterad diskursanalys, Forskning om digitala färdigheter i sammanhang, iPhone som teknologisk artefakt, Flöden av språk online och offline, Diskurser av curation i digital tid, The diskursiv konstruktion n av utbildning i den digitala tidsåldern

Statistisk analys i språkutbildning

Kursinnehåll:
Funktioner och argument, Faktorer, Beskrivande statistik, Bivariatstatistik, Dispersioner, Medel, Koefficienter för korrelation och linjär regression, Multipel regressionsanalys, ANOVA-analys av varians, Binär logistisk regression, Hierarkisk agglomerativ klusteranalys

Engelska för specifika ändamål

Kursinnehåll:
ESP och talande, ESP och lyssnande, ESP och läsning, ESP och Skrivning, Vocabulary, Engelska för akademiska ändamål, Engelska för forskningspublikation, Engelska för akademiska ändamål, Behovsanalys och läroplanutveckling på genre och engelska för specifika ändamål, ESP och bedömning , Teknik, ESP och Corpusstudier, ESP och interkulturell retorik, Engelska för vetenskap och teknik, Engelska på arbetsplatsen, Affärsengelska, Var vi är, Juridisk Engelska, Luftfart Engelska, Engelska för medicinska ändamål, Engelska för omvårdnad, Avhandling och Avhandling Skrivning

L1 Acquisition Studies

Kursinnehåll:

Förstå språk, Komma igång I samtal med barn, Perception, Tidiga ord, Produktion, Ord och innebörder, Konstruktioner och betydelser, Första kombinationer första konstruktioner, Modulerande ordbetydelser, Lägga till komplexitet inom klausuler, Fler komplicerade konstruktioner, Konstruera ord, Förståelse och produktion skiljer sig åt , Använda språk, Honing konversationskunskap, Att göra saker med språk, Två språk i taget, Vissa översättningskvivalenter eller dubbletter på franska, Principer för dialektförvärv, Process i förvärv, Specialisering för språk, Förvärv och förändring, Språk och kognition, Lingvistisk bestämning Och "Tänkande för att tala", Relationen mellan språk och kognition i olika språkförvärvsteorier, utvalda aspekter av rumslig kognition hos barn, verbalisering och rörelsehändelser, allmän antagande, experimentell studie om uttryck av rörelsehändelser på franska och tyska, metodik, Specifik hypotes, resultat: frivillig moti på, Resultat: orsakad rörelse, diskussion

Interlanguage pragmatik

Kursinnehåll:
En översyn av litteraturen, datainsamlingsteknikerna i interlanguagepragmatik, metodik, utveckling av pragmatisk medvetenhet, begäran om strategier, intern begäran om modifiering, extern förfråganändring, institutionell diskurs och interlanguage-pragmatikforskning, institutionell diskurs och roll av peer-lärare, individuella skillnader i NS- och NNS-lärardirektiv, Att få jobbet eller inte i ett anställningsintervju, avslöja interlanguagepragmatik i universitetsklassrummet, engelska för specifika ändamål och interlanguagepragmatik, med hjälp av rörelser i öppningssekvensen för att identifiera ringer i institutionella inställningar, praktiska överväganden

Språklärarutbildning

Kursinnehåll:
Kunskapsbasen för andra språk Lärarutbildning, andra språkunderlag, Lärarutbildning, Samarbeten på andra språk Lärarutbildning, Lärarutbildning i praktiken, Språk i språklärarutbildning Ett diskursperspektiv, Språkbegrepp i språklärarutbildning, Är språk ett verb? begreppsmässig förändring i språkvetenskap och språk, Språklärarutbildningens sociala komponent, Definiera ämnet, Reflexivt språk i språklärarutbildning, Utbildning i instruktionssamtal, Utfrågningar för språkstudier i språklärare, Språkmedvetenhet vid förberedelser av engelska lärare för specifika , Ett sätt att höja språk, Trainee genererade språkmedvetenhet, Vad kan vi förvänta oss? Användning av lektionstryck för att utveckla lärares klassrumsspråk, Mot en ram för språkförbättring inom kortfattad tjänst, Påverkan på lärare av språkvariation som kurskomponent , Integrerande språklärare Disciplinkunskap i en språkkurs, Konstruktion av teoretiska teorier om L2 Skrivning genom metaforkonceptualisering, Förberedelse av engelska Engelska lärare Tro på språkbruk och variation, Relevans av kunskaper i andra språkförvärv, Kunskaper om språk och den bra språkläraren, Pre Service ESL-lärare Kunskap om språk och dess överföring till lektionsplanering, vad är fonetik att göra med språkundervisning? Realisationer, systemisk funktionell lingvistik och språkklassrummet, undersöker effektiviteten av professionell utveckling i pragmatik, varför lärare inte använder sin pragmatiska medvetenhet, lärarstuderande Vetenskaplig kunskap om grammatik och grundläggande läroplanskrav i England, kunskap om språk och testning, erfarenhet av kunskap om språk och klassrumsövning i undervisning grammatik, diskursanalys och utländsk språk lärarutbildning
Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska


Senast uppdaterad March 27, 2018
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Sept. 2019
Duration
Varaktighet
Deltid
Heltid
Information
Deadline
Locations
Iran - Tehran, Tehran Province
Startdatum : Sept. 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Sept. 2019
Iran - Tehran, Tehran Province
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan