Doktor I Ledning Inom Teknik Och Innovation

The Da Vinci Institute

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Doktor I Ledning Inom Teknik Och Innovation

The Da Vinci Institute

EFTERFRÅGAN

Kvalificeringen är speciellt utformad för att göra det möjligt för medlemmar i en organisation att förverkliga sin sanna potential genom att:

  • Utmanar dem att initiera innovativa lösningar för företagsförbättring och socioekonomisk omvandling
  • Förvärva kompetensen att utforma ett system och utveckla teknik och innovationsrelaterade aktiviteter för att möta transformationsmål
  • Att ge personliga utvecklingsmöjligheter för att de kan bidra avsevärt till utvecklingen av rikedom inom den sydafrikanska ekonomin

SYFTE

Studenter som uppnår denna kvalifikation kommer att kunna:

  • Inleda innovation och förändring på nationell och internationell nivå
  • Integrera systemiska principer i alternativa mönster och utvecklingar
  • Integrera hantering av teknik, hantering av innovation och hantering av ramar för nya produkter / processdesign och utveckling
  • Bidra till samhällsutvecklingsinitiativ

NIVÅ BESKRIVARE

På doktorandnivå ger institutet en mycket individualiserad inlärningsmiljö där eleverna faktiskt löser ett meningsfullt affärsproblem av substans till deras organisation. I denna guidade miljö utvecklar de förmågan att realisera:

  • Kunskapsområde, för vilket en elev kan visa kompetens och kritisk kunskap inom ett område i spetsen av ett fält, en disciplin eller en övning och förmågan att konceptualisera nya forskningsinitiativ och skapa ny kunskap eller övning
  • Kunskapskompetens, för vilken en elev kan visa förmåga att bidra till vetenskapliga debatter om kunskaps- och processkunskapsteorier inom ett område med studier eller praktik
  • Metod och procedur, för vilken en elev kan visa förmåga att utveckla ny teori, metoder, tekniker, processer, system eller teknik på originella, kreativa och innovativa sätt som är lämpliga för specialiserade och komplexa sammanhang
  • Problemlösning, för vilken en elev kan visa förmåga att tillämpa specialistkunskap och teori på kritiskt reflexiva, kreativa och nya sätt att hantera komplexa praktiska och teoretiska problem
  • Etik och yrkesutövning, för vilken en elev kan visa förmåga att identifiera, hantera och hantera framväxande etiska problem och att fördjupa processer för etiskt beslutsfattande, inklusive övervakning och utvärdering av konsekvenserna av dessa beslut, där så är lämpligt
  • Åtkomst till, bearbetning och hantering av information för vilka en elev kan visa förmåga att självständiga bedömningar om hantering av ofullständig eller inkonsekvent information eller data i en iterativ analys- och syntesprocess för utveckling av betydande ursprungliga insikter i nya, komplexa och abstrakta idéer, information eller problem
  • Att producera och kommunicera information, för vilken en elev kan visa förmåga att producera ett omfattande, oberoende, fördjupat och publicerbart arbete som uppfyller internationella standarder, anses vara ny eller nyskapande av kamrater och bidrar väsentligt till disciplinen, fältet eller övningen och förmågan att utveckla en kommunikationsstrategi för att sprida och försvara forskning, strategiska och politiska initiativ; och deras genomförande till specialister och icke-specialiserade publikgrupper som använder hela resurserna av en akademisk och professionell eller yrkesdiskurs
  • Bakgrund och system, för vilka en elev kan visa förståelse för teoretiska underlag i hanteringen av komplexa system för att uppnå systemisk förändring. och förmågan att självständigt utforma, upprätthålla och hantera förändring inom ett system eller system
  • Förvaltning av lärande, för vilken en elev kan visa förmåga att demonstrera intellektuellt oberoende, forskningsledning och förvaltning av forskning och forskning i disciplin, område eller praktik
  • Ansvar, för vilken en elev kan visa förmåga att driva självständigt och ta fullt ansvar för sitt arbete och, där det är lämpligt, leda, övervaka och hållas i sista hand ansvarig för övergripande styrning av processer och system

Inom denna guidade och mentorerade miljö, medan Institutet förväntar sig en mer integration av system och oberoende. det krävs av eleverna att de underbygger sin arbetsplatserfarenhet för att lösa ett arbetsbaserat problem av betydelse med en god akademisk förståelse av lämpligt teoretiskt ämnesmaterial. Deras demonstration av god akademisk forskningspraxis och självständig noggrann tanke kommer att säkerställa deras unika bidrag till den universella kunskapskunskapen samt erbjuda en ny syntes av befintliga riktmärken, vilket leder till nya metoder och lösningar på affärsproblem.

UPPGIFTSKRITERIER

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska


Senast uppdaterad January 15, 2018
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Feb. 2019
Duration
Varaktighet
6 år
Price
Pris
160,000 ZAR
Information
Deadline
Locations
Sydafrika - Edenvale, Gauteng
Startdatum: Feb. 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Feb. 2019
Sydafrika - Edenvale, Gauteng
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan